Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Veřejnosti se v těchto dnech dostává do rukou unikátní elektronický nástroj, který laikům i odborníkům umožní získat aktuální informace o připravované legislativě v oblasti dopravy a také se aktivně na jejich přípravě podílet.
Ministerstvo dopravy ČR spouští do ostrého provozu internetový portál s přehledem všech vyhlášek, zákonů a dalších právních norem týkajících se dopravní problematiky, na kterých v současnosti pracuje.
Registr aktivních legislativních prací ministerstva dopravy pro efektivní komunikaci státní správy s občany je umístěn na internetové adrese Ministerstva dopravy ČR - http://www.mdcr.cz (záložka „připravovaná legislativa) nebo přímo na http://www.lepsipravo.cz.
Registr nabízí přehled veškerých resortem připravovaných právních předpisů ve všech fázích legislativního procesu od věcného záměru po schválené paragrafované znění. Uživatel se u každého předpisu dozví, v jaké fázi legislativního procesu se nachází a má zároveň možnost se na přípravě nové legislativy podílet buď zasíláním individuálních připomínek k jednotlivým legislativním návrhům prostřednictvím e-mailu přímo na portál, nebo prostřednictvím tematických konferencí a veřejných slyšení, o jejichž konání se dozví na stránkách Registru.
Uživatel si může rovněž objednat e-mailové informace o pokroku projednávání jednotlivých legislativních materiálů, které jej zajímají, nebo o publikaci jakéhokoli nového dokumentu či nového legislativního návrhu v Registru. K dispozici je rovněž rejstřík aktuálních témat i archiv uzavřených prací.
Ministerstvo dopravy ČR spouští do ostrého provozu internetový portál s přehledem všech vyhlášek, zákonů a dalších právních norem týkajících se dopravní problematiky, na kterých v současnosti pracuje.
Registr aktivních legislativních prací ministerstva dopravy pro efektivní komunikaci státní správy s občany je umístěn na internetové adrese Ministerstva dopravy ČR - http://www.mdcr.cz (záložka „připravovaná legislativa) nebo přímo na http://www.lepsipravo.cz.
Registr nabízí přehled veškerých resortem připravovaných právních předpisů ve všech fázích legislativního procesu od věcného záměru po schválené paragrafované znění. Uživatel se u každého předpisu dozví, v jaké fázi legislativního procesu se nachází a má zároveň možnost se na přípravě nové legislativy podílet buď zasíláním individuálních připomínek k jednotlivým legislativním návrhům prostřednictvím e-mailu přímo na portál, nebo prostřednictvím tematických konferencí a veřejných slyšení, o jejichž konání se dozví na stránkách Registru.
Uživatel si může rovněž objednat e-mailové informace o pokroku projednávání jednotlivých legislativních materiálů, které jej zajímají, nebo o publikaci jakéhokoli nového dokumentu či nového legislativního návrhu v Registru. K dispozici je rovněž rejstřík aktuálních témat i archiv uzavřených prací.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Cyklistům se ulehčí život. Podívejte se na nové silniční značky
PRAHA - Ministerstvo dopravy se chystá několika legislativními změnami zlepšit postavení cyklistů v silničním provozu. Úřad chce například novelou vyhlášky a zákona o silničním provozu zavést několik nových značek pro cyklisty, novinkou má být například tabulka jízda cyklistů v protisměru...
Cyklostezka v protisměru už nebude nezákonná
Praha – Ministerstvo dopravy přichází s množstvím legislativních změn, které se týkají cyklistů. Především mají vzniknout nové dopravní značky. Podle ministerstva by tak mělo být cestování na jízdním kole bezpečnější. Potvrzují to i odborníci. Právní oporu mají mít přejezdy pro kola přes silnice, které jsou běžně k vidění například v Německu, ale objevují se také v českých městech. Změna v zákoně má také umožnit cyklistům jezdit některými jednosměrnými silnicemi v protisměru nebo vyjet z vyznačené cyklostezky na souběžnou silnici...
PRAHA - Ministerstvo dopravy se chystá několika legislativními změnami zlepšit postavení cyklistů v silničním provozu. Úřad chce například novelou vyhlášky a zákona o silničním provozu zavést několik nových značek pro cyklisty, novinkou má být například tabulka jízda cyklistů v protisměru...
Cyklostezka v protisměru už nebude nezákonná
Praha – Ministerstvo dopravy přichází s množstvím legislativních změn, které se týkají cyklistů. Především mají vzniknout nové dopravní značky. Podle ministerstva by tak mělo být cestování na jízdním kole bezpečnější. Potvrzují to i odborníci. Právní oporu mají mít přejezdy pro kola přes silnice, které jsou běžně k vidění například v Německu, ale objevují se také v českých městech. Změna v zákoně má také umožnit cyklistům jezdit některými jednosměrnými silnicemi v protisměru nebo vyjet z vyznačené cyklostezky na souběžnou silnici...
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Citace z článku::
Cyklisté by také měli dostat možnost volby mezi využitím silnice a cyklostezky.V místech, kde vede stezka, ji dnes cyklista využít musí.
Pokud toto projde,tak jsou cyklostezky zbytečnou investicí.
Cyklisté by také měli dostat možnost volby mezi využitím silnice a cyklostezky.V místech, kde vede stezka, ji dnes cyklista využít musí.
Pokud toto projde,tak jsou cyklostezky zbytečnou investicí.
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Fuj, to by byl fakt nesmysl. Na druhou stranu aktuální stav je taky hrůza, cyklostezky jsou často stavěny totálně nekoncepčně a pro cyklistu znamenají třeba časté přejíždění přes silnici (tady se nám to postavit povedlo, dál 200 metrů ne, dál 400 zas jo, ...), které k bezpečnosti zrovna moc nepřispívá. Popravdě nevím jak to řešit :-/
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Jakou zbytečnou investicí? Leda že byste brali, že je zbytečný stavět dálnici, když stejnym směrem vede jednička a jede vlak
Cyklostezky jsou pro děti a matky od rodin, co jezděj pomalu a bezpečně. Bezpečně s dvojitejma uvozovkama, on tam bejvá taky pěknej šrumec, kor když je to jako u vody míchaný s pěšákakama a bruslařema. Pomalu tuplem. Když potřebuju bejt někde na čas, většinou mi stejně nezbejvá, než jet po silnici.
Pokud by byla "cyklostezka" trasovaná stejně přímo jako komunikace a měla nejmíň 3m šířku a slušnej povrch, bez kolize s pěšákama, tak se s ní asi spokojí každej. To je prej v těch změnách taky, aby mohla být legislativně součástí komunikace. Třeba jako oddělenej jízdní pruh.
Cyklostezky jsou pro děti a matky od rodin, co jezděj pomalu a bezpečně. Bezpečně s dvojitejma uvozovkama, on tam bejvá taky pěknej šrumec, kor když je to jako u vody míchaný s pěšákakama a bruslařema. Pomalu tuplem. Když potřebuju bejt někde na čas, většinou mi stejně nezbejvá, než jet po silnici.
Pokud by byla "cyklostezka" trasovaná stejně přímo jako komunikace a měla nejmíň 3m šířku a slušnej povrch, bez kolize s pěšákama, tak se s ní asi spokojí každej. To je prej v těch změnách taky, aby mohla být legislativně součástí komunikace. Třeba jako oddělenej jízdní pruh.
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
V podstatě bez zájmu médií i zdejšího fóra probíhá jedna velmi zajímavá kauza, jež by čistě teoreticky mohla významně ovlivnit správní řízení pro liniové stavby. Vzato do důsledků se jedná o to, zda např. úředníci pražského magistrátu či městských částí vůbec můžou vydávat rozhodnutí týkající se staveb, kde je stavebníkem hl. m. Praha.
Osobně tipuju, že NSS nakonec "ucukne" (jestli už se tak dokonce nestalo - nejsem moc sběhlý v prohledávání soudních stránek). Taky mě napadá jeden protiargument - povolení, o která žádá stát, by vlastně nemohl vydat nikdo Na druhou stranu kdyby rozšířený senát skutečně vyloučil magistrátní pracovníky z těchto rozhodování, tak to podle mě výrazně zvýší kvalitu (tj. odolnost vůči případným odvoláním a žalobám) územních rozhodnutí a stavebních povolení na stavby v Praze.
Osobně tipuju, že NSS nakonec "ucukne" (jestli už se tak dokonce nestalo - nejsem moc sběhlý v prohledávání soudních stránek). Taky mě napadá jeden protiargument - povolení, o která žádá stát, by vlastně nemohl vydat nikdo Na druhou stranu kdyby rozšířený senát skutečně vyloučil magistrátní pracovníky z těchto rozhodování, tak to podle mě výrazně zvýší kvalitu (tj. odolnost vůči případným odvoláním a žalobám) územních rozhodnutí a stavebních povolení na stavby v Praze.
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Existuje snad zákon o hlavním městě Praze, který toto celkem jednoznačně řeší, že to lze. Nečetl jsem tvůj odkaz, ale jak říkáš, kdo by vydával povolení, o které žádá stát
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Videotest: Proč si ničíte auta na P+R? Stát hasí chybu
Alespoň jednu potěšující zprávu máme pro ty, kteří denodenně řeší problém se zaparkováním svého rozměrného vozu. Nejpozději v polovině příštího roku by měla začít platit nová technická norma upravující šířku parkovacího stání.
Takže minimálně v části nových objektů, které se budou projektovat po začátku platnosti nové normy, by mělo být pro zaparkování větších vozů přece jen o něco více místa. Byť se má šířka parkovacího místa změnit ze současných 240 centimetrů jen o deset centimetrů na celkových dva a půl metru...
Alespoň jednu potěšující zprávu máme pro ty, kteří denodenně řeší problém se zaparkováním svého rozměrného vozu. Nejpozději v polovině příštího roku by měla začít platit nová technická norma upravující šířku parkovacího stání.
Takže minimálně v části nových objektů, které se budou projektovat po začátku platnosti nové normy, by mělo být pro zaparkování větších vozů přece jen o něco více místa. Byť se má šířka parkovacího místa změnit ze současných 240 centimetrů jen o deset centimetrů na celkových dva a půl metru...
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
http://www.estav.cz/zpravy/new/velka-no ... =rdf_eStav
Novela stavebního zákona: změny ve schvalování dálnic, možná i v počtu stavebních úřadů
Ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský (VV) nevylučuje, že počet stavebních úřadů se může v budoucnosti zmenšit. Plánovaný návrh velké novely stavebního zákona možná změní i povolování takzvaných liniových staveb, tedy hlavně silnic a železnic. Namísto řady povolení jim bude moci v případě přijetí této novely stačit už jen jedno. V Česku je nyní přibližně 700 stavebních úřadů. Snížení jejich počtu musí podle ministra předcházet diskuse v koalici a s kraji.
Novela stavebního zákona: změny ve schvalování dálnic, možná i v počtu stavebních úřadů
Ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský (VV) nevylučuje, že počet stavebních úřadů se může v budoucnosti zmenšit. Plánovaný návrh velké novely stavebního zákona možná změní i povolování takzvaných liniových staveb, tedy hlavně silnic a železnic. Namísto řady povolení jim bude moci v případě přijetí této novely stačit už jen jedno. V Česku je nyní přibližně 700 stavebních úřadů. Snížení jejich počtu musí podle ministra předcházet diskuse v koalici a s kraji.
Re: Dokončení D8
Tak něco k tématu, kupodivu i ten Bárta má z toho lepší rozum než zjančená sněmovna. http://www.denikreferendum.cz/clanek/62 ... iho-rizeni
Re: Dokončení D8
podle toho jak je zděšeno osazenstvo toho plátku, na který odkazujete, je ten zákon opravdu dobrýjonáš píše:Tak něco k tématu, kupodivu i ten Bárta má z toho lepší rozum než zjančená sněmovna. http://www.denikreferendum.cz/clanek/62 ... iho-rizeni
Re: Dokončení D8
Jelikož tam neni žádnej komentář, tak se vám asi jen opotily koule. Křišťálový
Re: Dokončení D8
Ona hlavně taktika "co se nelíbí nepříteli, je dobré pro mě", se ukazuje jako poněkud scestná a krátkozraká (Američané v Afghánistánu by mohli vyprávět ). Navíc zákony přijaté na základě pozměňovacího návrhu poslanců obvykle vykazují nejvíc chyb.
Re: Dokončení D8
Jo, tak ten návrh je opravdu libovej:
Je celkem jasný, že tohle je návrh z říše fantazie - i kdyby to parlamentem prošlo (jako že tam je možné leccos), tak jakejkoliv soud to okamžitě zruší. Ale jako pokus dobrý“(1) U stavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury stavební úřad2) na žádost stavebníka spojí územní a stavební řízení. Pokud stavba podléhá posuzování vlivů na životní prostředí podle jiného zákona2a), toto posouzení probíhá na žádost stavebníka v rámci spojeného územního a stavebního řízení, popřípadě v rámci územního řízení. Jestliže příslušný úřad nevydá stanovisko k záměru ve lhůtách podle jiného zákona2a), má se za to, že stanovisko je kladné.
Re: Dokončení D8
andy - to že zákonodárnou moc má jen parlament a soud ne, je základem dělby moci v demokratickém státě. Soud je od toho, aby rozhodoval dle zákonů, které schválí parlament a ne, aby zákony nějak přijímal či rušil. S vyjímkou Ústavního soudu, který dohlíží na to, aby zákony byly v souladu s Ústavou. Ale ani ten nemá právo zákony přijímat nebo rušit zákony ústavní.
K vaší poznámce o tom, co parlament příjme - parlamentem pohrdali ultrasocialisté tradičně - Lenin i Hitler, pro ty to byla "žvanírna".
K vaší poznámce o tom, co parlament příjme - parlamentem pohrdali ultrasocialisté tradičně - Lenin i Hitler, pro ty to byla "žvanírna".
Re: Dokončení D8
jirkoS - poznámka o zděšení ekoteroristů byla jen takové uspokojení. O kvalitě návrhu zákona nic nevím, podstatné je, že se hnuly ledy, že se na tom pracuje a má to vývoj. Uvidíme jaký bude výsledek. Ekoteroristi přeci byli vymeteni ve volbách právě proto, že jejich činnost a názory většina voličů nepodporuje a odmítá. To že se děsí ekoteroristi, je tedy v každém případě logicky dobře.
Re: Dokončení D8
obře, i parlament se musí pohybovat v určitých mantinelech vymezených nejen ústavou, ale třeba i právem EU, mezinárodními závazky apod. Asi tušíte, že kdyby parlament odhlasoval třeba, že kdo vystoupí proti ODS, bude popraven, tak takový zákon velice rychle skončí právě u soudu. Nakonec vzpomeňte, že i v časech totality se zákony aspoň snažily tvářit demokraticky a reflektovat mezinárodní úmluvy.obr píše:andy - to že zákonodárnou moc má jen parlament a soud ne, je základem dělby moci v demokratickém státě. Soud je od toho, aby rozhodoval dle zákonů, které schválí parlament a ne, aby zákony nějak přijímal či rušil. S vyjímkou Ústavního soudu, který dohlíží na to, aby zákony byly v souladu s Ústavou. Ale ani ten nemá právo zákony přijímat nebo rušit zákony ústavní.
K vaší poznámce o tom, co parlament příjme - parlamentem pohrdali ultrasocialisté tradičně - Lenin i Hitler, pro ty to byla "žvanírna".
Re: Dokončení D8
Tu poslední vetu tam samozřejmě vidím též problematickou, ale co se týče sloučení EIA a ÚŘ, nemám problém. Horší už by byla ta integrace i včetně stavebního řízení, kde potřebuji už přesnější stupeň dokumentace. Co jako problém vidím je, že nikde nejsou řešeny detaily toho, jak takovéto sloučené řízení bude fakticky probíhat a to vidím jako zásadní chybu.andy píše:Jo, tak ten návrh je opravdu libovej:Je celkem jasný, že tohle je návrh z říše fantazie - i kdyby to parlamentem prošlo (jako že tam je možné leccos), tak jakejkoliv soud to okamžitě zruší. Ale jako pokus dobrý“(1) U stavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury stavební úřad2) na žádost stavebníka spojí územní a stavební řízení. Pokud stavba podléhá posuzování vlivů na životní prostředí podle jiného zákona2a), toto posouzení probíhá na žádost stavebníka v rámci spojeného územního a stavebního řízení, popřípadě v rámci územního řízení. Jestliže příslušný úřad nevydá stanovisko k záměru ve lhůtách podle jiného zákona2a), má se za to, že stanovisko je kladné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
V rámci navržené novely zákona 361/2000 Sb. (v pátek 24.9. prošel prvním čtení) je mimojiné navržena následující úprava. Už to by dost pomohlo, kdyby to prošlo a vymáhání bylo zajištěno:martin píše:Btw, na celým okruhu na dvou pruzích by měl být permanentní zákaz předjíždění kamionů 6-22h!
§36
(5) Řidiči nákladního vozidla o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, je v pracovní dny zakázána jízda v levém krajním jízdním pruhu v době od 6.00 do 9.00 a v době od 15.00 do 18.00 hodin.
(6) Pokud na dálnici a rychlostní silnici o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru jízdy dojde k zastavení provozu, nebo pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony vozidel, je řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zakázáno vjíždět do levého krajního jízdního pruhu.
V § 2 se na konci písmene ll) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno mm), které zní:
“mm) kolonou vozidel se rozumí souvislý proud vozidel (dvou a více vozidel),
u kterého nelze předjíždět každé vozidlo jednotlivě, rozestup mezi jednotlivými vozidly při předjíždění nebo objíždění neumožňuje bezpečné zařazení.”.
Nevím však, jak se to dozví zahraniční řidiči
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Osobně si myslím, že bod 5 je tam zbytečný. Pokud se nevytváří kolony, není třeba předjíždění zakazovat ani v určené hodiny. Může se vyskytnout situace, kdy je předjetí potřeba.
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Asi se tady někdo hodně praštil do hlavy, hrozná kravina. Přijde mi to jako nehorázná šikana řídičů z povolání a taky lidí, co mají za autem pověšený vozík, karavan apod.martini píše:V rámci navržené novely zákona 361/2000 Sb. (v pátek 24.9. prošel prvním čtení) je mimojiné navržena následující úprava. Už to by dost pomohlo, kdyby to prošlo a vymáhání bylo zajištěno:
§36
(5) Řidiči nákladního vozidla o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, je v pracovní dny zakázána jízda v levém krajním jízdním pruhu v době od 6.00 do 9.00 a v době od 15.00 do 18.00 hodin.
(6) Pokud na dálnici a rychlostní silnici o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru jízdy dojde k zastavení provozu, nebo pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony vozidel, je řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zakázáno vjíždět do levého krajního jízdního pruhu.
V § 2 se na konci písmene ll) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno mm), které zní:
“mm) kolonou vozidel se rozumí souvislý proud vozidel (dvou a více vozidel),
u kterého nelze předjíždět každé vozidlo jednotlivě, rozestup mezi jednotlivými vozidly při předjíždění nebo objíždění neumožňuje bezpečné zařazení.”.
A bod 6 je duplicitní k dnešnímu, že NA muže využívat pouze pravé dva jizdní pruhy. Celkově to neprospěje ničemu a taky se zamýšlený stav mine učinkem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Například když na dálnici vjede rozklepaná avie, která potřebuje mírné klesání, aby se rozjela aspoň na 70km/hJirkaS píše:Může se vyskytnout situace, kdy je předjetí potřeba
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Kdyby místo toho raději zvýšili rychlost pro NA, udělali by líp.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
to bude zase paskvil, co vyleze po projednání od poslanců. Každej je řidič, každej tomu rozumí Měla by se zavést možnost zvýšit rychlost na silnicích I. třídy (čtyřpruhy) o 20 km/hod. nad limit po projednání s Policií. Dnes nelze osadit mimo obec víc než ze zákona 90, v obci víc než 50 ano. Zvýšit i limit pro NA - dnes jsou jiný auta než dřív.
Re: Připravovaná legislativa v resortu dopravy
Měla o +30 km/h, jde o vypuštění dvou slov ze zákona . Bohužel tohohle se nikdo zatím nechytl a tyhle poslanecké návrhy to je to co zapleveluje náš právní řád neuvěřitelně , není to projednáno s odborníky atp. Je to obvykle vedeno dobrou myšlenkou, ale bohužel výsledek je děsivý často. Pro NA bych viděl jako možné aby klidně jezdili oficiálně 100 km/h.Nystrom píše:to bude zase paskvil, co vyleze po projednání od poslanců. Každej je řidič, každej tomu rozumí Měla by se zavést možnost zvýšit rychlost na silnicích I. třídy (čtyřpruhy) o 20 km/hod. nad limit po projednání s Policií. Dnes nelze osadit mimo obec víc než ze zákona 90, v obci víc než 50 ano. Zvýšit i limit pro NA - dnes jsou jiný auta než dřív.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!