Sčítání dopravy
Re: Sčítání dopravy 2010
k mému velkému překvapení jsou podrobné výsledky sčítání 2010 přístupné po zaregistrování se A můžeme porovnávat, zejména soupravy.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Sčítání dopravy 2010
tak po prostudování dostupných údajů ze sčítání na Slovensku musím s lítostí uznat, že jsou tam v tomto nepoměrně dál než u nás. A to nejen co se týče množství známých dat, ale i jejich zveřejňování. Zvlášť ten směrový průzkum z r. 2007 ve všech větších městech Slovenska, o tom se nám v Čechách ani nezdá .
Re: Sčítání dopravy 2010
Já to zase otevřel a hned, jak jsem narazil jenom na tabulky, zavřel. Kdo má čas to studovat. Mapka intenzit je nezaplacení.
Re: Sčítání dopravy 2010
Ale zároveň tu píšou, že podrobná mapka bude k dispozici do konce 06/2011.martin píše:Já to zase otevřel a hned, jak jsem narazil jenom na tabulky, zavřel. Kdo má čas to studovat. Mapka intenzit je nezaplacení.
Re: Sčítání dopravy 2010
myslím že jsem odhalil důvod snížení intenzit: v letošní sumě je průměr za všechny dny (pracovní dny i neděle) a samostatně pracovní dny a víkendy. Kdežto v předchozích sčítáních je suma vycházející ze šesti/sedmi sčítacích termínů (z deseti celkem), a to byly jen všední dny (ST, ČT, PÁ odpoledne). Proto se zdá ten počet letos nižší, zvlášť u nákladních. Mělo by se tedy vše porovnávat s intenzitou v pracovních dnech (ty jsou jen v podrobných výsledcích). Příklad: I/3 ČB průměr 38.873 (4.579), prac. dny 41.204 (5.620), víkend 33.040 (1.973), v r. 2005 39.034 (7.027) s dvojnásobnými soupravami - těch je 1.320! - takže skutečných r.05 37.714 (5.707). Tedy buď -0.6%, nebo +8.8% při odstranění vlivu jiné metodiky!!. Nevim zda to platí i u sčítání dálnic, tam je to asi z automatických sčítačů jinak - D1 Spořilov-Chodov průměr 88.460 (18.610), pracovní dny 97.031 (20.413), víkendy 68.050 (14.316). Je to další změna metodiky a viděl bych v tom asi i záměr snížit uměle intenzity ve vztahu k hluku? Takovýto průměr je k ničemu, ta intenzita tam nikdy není, v pracovní dny tam je cca o 10% víc, o víkendech o 20 až 30% míň.
Re: Sčítání dopravy 2010
Jakýkoliv jiný průměr tam taky nikdy nebude - ve špičce o 80% víc, mimošpičku o 10% míň a v noci o 95% míň.Nystrom píše:... Takovýto průměr je k ničemu, ta intenzita tam nikdy není, v pracovní dny tam je cca o 10% víc, o víkendech o 20 až 30% míň.
Vím, čísla udávají intenzitu za 24h. Ale ta také nic neříká otom, jestli se tam budou nebo nebudou tvořit kolony. On je součet za 24h taky svým způsobem průměr, a u každého je důležité vědět, za jaké období je počítaný.
Re: Sčítání dopravy 2010
Ale pro meziroční srovnávání je třeba používat stejnou metodiku. Takhle z těch čísel nejdou dělat nějaké rozumné závěry. Je zajímavé, že to, co píše Nystrom nikde veřejně nezaznělo.
Re: Sčítání dopravy 2010
Protože to není tak úplně pravda. Zjištěná čísla dle předchozího měření se přepočítávala podle koeficientu, který zohledňoval dobu, kdy se to měřilo, čili údaje skutečně zhruba odpovídaly celému týdnu. Metodiku podle pracovních dnů má TSK, tam doporučuju se podívat na rozdíly mezi čísly ŘSD a TSK.
Re: Sčítání dopravy 2010
Aby vysledky mely vypovidajici hodnotu, musi se brat max. cetnosti z Gaussove krivky, jinak nam vyjdou nesmyslne prumery, jak psal Nystrom.
Je to jako s prumernym platem, co to cislo k nicemu, kdyz ho 2/3 lidi nedosahne.
Je to jako s prumernym platem, co to cislo k nicemu, kdyz ho 2/3 lidi nedosahne.
Re: Sčítání dopravy 2010
Svatosp: maximalni cetnost (mod) z Gaussovy krivky (tedy krivky hustoty normalniho rozdeleni) je stejne cislo jako prumer odpovidajici nahodne veliciny. Zrejme jste mel na mysli neco jineho.
Re: Sčítání dopravy 2010
Jasně - pokud si dobře vybavuji ze studií - je to všecho o znalosti distribuční funkce. Jiné charakteristiky bude mít silnice svádějící do velkoměsta pendlery s jasným vrcholem v pracovní den ráno, méně výraznějším odpoledne. Typickým příkladem I/43 u Brna nebo prakticky všechna Dčka před Prahou. Tam bude navíc výraznější zejména pondělní ráno.
Velice zajímavou distribuci aut v čase bude mít zřejmě I/52 kde se mísí hned několik vlivů - klasické rozdělení v pracovní dny místní dopravy, dále dálkový tranzit vyjíždějící v noci z neděli na pondělí a vracející se v pátek po obědě, aby se vyhnul pátečním zákazům v ČR a PL. (viz. http://www.policie.cz/clanek/reditelstv ... atech.aspx). Ale zejména specialitka I/52 - jedinečný vrchol v letní pátky večer a v noci - známé stěhování CZ a PL národů pod názvem "Dovolená v Chorvatsku"... Kdo jel v noční koloně, ví...
A toto všechno se chce charakterizovat jen jedním číslem - průměrem spočteným z 10 měření (a to snad jen měření v běžné pracovní době jak jsem pochopil)... Do Gaussovky bude mít rozdělení dopravy na I/52 hodně daleko... A podle toho se mají nasměrovat peníze do budování infrastruktury - mno, nevím, nevím...
Velice zajímavou distribuci aut v čase bude mít zřejmě I/52 kde se mísí hned několik vlivů - klasické rozdělení v pracovní dny místní dopravy, dále dálkový tranzit vyjíždějící v noci z neděli na pondělí a vracející se v pátek po obědě, aby se vyhnul pátečním zákazům v ČR a PL. (viz. http://www.policie.cz/clanek/reditelstv ... atech.aspx). Ale zejména specialitka I/52 - jedinečný vrchol v letní pátky večer a v noci - známé stěhování CZ a PL národů pod názvem "Dovolená v Chorvatsku"... Kdo jel v noční koloně, ví...
A toto všechno se chce charakterizovat jen jedním číslem - průměrem spočteným z 10 měření (a to snad jen měření v běžné pracovní době jak jsem pochopil)... Do Gaussovky bude mít rozdělení dopravy na I/52 hodně daleko... A podle toho se mají nasměrovat peníze do budování infrastruktury - mno, nevím, nevím...
Re: Sčítání dopravy 2010
Haha, jako by se dosud peníze směřující do dopravy nějakými sečtenými hodotami řídily.
Království a půl princezny za 511.
Re: Sčítání dopravy 2010
Tak co, už bude mapka? Ta z roku 2005 mi přijde okoukaná
Re: Sčítání dopravy 2010
Jeee, dyt je uz mesice na webu rsd: http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg
Re: Sčítání dopravy 2010
Aha, tak jenom chybí odkaz na stránkách http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... ty-dopravy .. měl jsem pocit, že už jsem to někde letos viděl, ale nenašel.
A je to zajímavý, Turnov-Jičín hlásí pokles z 10 tisíc (2005) na 7 (2010), stačí ještě pár let vytrvat a žádná R35 se nebude muset stavět
A je to zajímavý, Turnov-Jičín hlásí pokles z 10 tisíc (2005) na 7 (2010), stačí ještě pár let vytrvat a žádná R35 se nebude muset stavět
Re: Sčítání dopravy 2010
Pan jonáš opravdu asi zaspal nebo nějakým způsobem opomněl sledovat toto vlákno Řešili jsme tu už i to, že porovnávat data z roku 2005 a 2010 lze bohužel velmi těžko, jelikož dřív se tuším počítal kamion s návěsem jako dvě vozidla. Takže pokles asi nebude takový, ale řekl bych, že nebude ani nárůst.
Re: Sčítání dopravy 2010
Ale nezaspal, chtěl jsem se na to podívat dneska a na systematizovaný stránce ani odkázeček, no .. bordel tak snad to tam někdo z redakce časem doplní, když už to tam jinak je komplet.
Re: Sčítání dopravy 2010
Nevím kam s tím, takže asi sem.
Byla aktualizována stránka ohledně intenzit dopravy:
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... ty-dopravy
- Automatické sčítání dopravy, rok 2012
- doplněny/opraveny odkazy
- mapa intenzit v Praze, rok 2012
Info z automatických sčítačů na D a R jsou z podzimu 2013, ale s daty 2012 (takže to vypadá jako dva roky straré, nicméně nic novějšího k dispozici nemáme).
Byla aktualizována stránka ohledně intenzit dopravy:
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... ty-dopravy
- Automatické sčítání dopravy, rok 2012
- doplněny/opraveny odkazy
- mapa intenzit v Praze, rok 2012
Info z automatických sčítačů na D a R jsou z podzimu 2013, ale s daty 2012 (takže to vypadá jako dva roky straré, nicméně nic novějšího k dispozici nemáme).
Re: Sčítání dopravy 2010
Zajímavá data. Hlavně D1 Bělotín-Ostrava v průměru solidních 17 tisíc. Tudíž se jen potvrzuje čeho jsme si my, co tam občas jezdíme, všimli. A to ještě ani není otevřená Mszana. Hlavně že podle těch, co by D1 modernizovali asfaltovým přetahem, byla ta dálnice zbytečná.
Re: Sčítání dopravy
Zajímavá čísla, zvláště pak srovnání 3pruhu D1 Lipník-Hranice 26 000 a 2pruhu R1 Barr.-D5 71 000.
Zrovna minulý týden mi někdo z Olomouce říkal, jak je to nespravedlivé, že v té Praze je už všechno postavené a staví si ještě Blanku na úkor Moravy. Ono je to teď celé k pláči, připravuje na tom ŘSD třeba stavbu 511 nebo už tam mají zcela jiné úkoly?
Zrovna minulý týden mi někdo z Olomouce říkal, jak je to nespravedlivé, že v té Praze je už všechno postavené a staví si ještě Blanku na úkor Moravy. Ono je to teď celé k pláči, připravuje na tom ŘSD třeba stavbu 511 nebo už tam mají zcela jiné úkoly?
Re: Sčítání dopravy 2010
Hm, tak třeba P9, Sokolovská - 1+1, asi tři zpomalovací hupy, k tomu zastávka tram vídeňského typu na jedné straně a slušných 19 tis./den... Taky slušný, ale radiála nikdeadi88 píše:Zajímavá data. Hlavně D1 Bělotín-Ostrava v průměru solidních 17 tisíc. Tudíž se jen potvrzuje čeho jsme si my, co tam občas jezdíme, všimli. A to ještě ani není otevřená Mszana. Hlavně že podle těch, co by D1 modernizovali asfaltovým přetahem, byla ta dálnice zbytečná.
Re: Sčítání dopravy
Tak o Praze vůbec nepolemizuju, třeba R1 511 je dlouhodobě jedna z nejpotřebnějších D/R co ještě nestojí, radiály uvnitř Prahy jsou taky potřeba. Ale spojení D1 na Ostravu a dál přímo na Hornoslezskou aglomeraci bylo dlouho dost chybějícím článkem, přeci jen dálnice do třetího největšího města, luxusní spojení s druhým největším sousedem...A ukazuje se, že své uživatele si našla a ten trend ještě poroste. Že mohla být D1 Lipník-Bělotín jen 2+2 a namísto toho R1 515 3+3 nepopírám, ty intezity tam jsou masakr.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sčítání dopravy
Čísla jsou vskutku zajímavé, ale u té 4704 je třeba ještě brát na zřetel to, že není v provozu vše co má na tu stavbu navazovat, a co na sebe naváže další dopravu.
Problém na R1 515 je absence severní části okruhu, která na sebe část dopravy stáhne, ale i tak si myslím, že by se tam 3 pruh uživil.
Problém na R1 515 je absence severní části okruhu, která na sebe část dopravy stáhne, ale i tak si myslím, že by se tam 3 pruh uživil.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Sčítání dopravy
Já jsem hoodně zvědavý, co s těmi pražskými čísly udělá Blanka. Tedy pokud bude někdy otevřena...