Sčítání dopravy
Re: Sčítání dopravy
Jako že to bude jak múk Lety, že se formálně zahájí jen něco, aby nepropadla SP a vyvlastnění apod.? A že bude dálnice stavět jeden člověk s lopatou, aby to nebylo moc rychle, ale hlavně na to byly peníze?
Re: Sčítání dopravy
A co teda je připravováno za další dálniční stavbu v Pardubickém kraji vedle D35, aby to tedy šlo správě Pardubice na téhle prioritě rychleji?dosh píše:michale:
predstav si situaci, ze mas pravo rozhodovat o stavbach a za tebou prijdou a reknou:
tento rok muzeme dokoncit kompletne pripravu D35 a pristi rok ji postavit, ale musime pozastavit tento rok pripravu vseho ostatniho a pristi rok stavbu rozestavenych veci.
Re: Sčítání dopravy
michale, ano, takle extremne to muze dopadnout.
A prakticky se to tak deje, na stavbach je minimum lidi, protoze je pozadavek stavet tri sezony. A pokud by se to stavelo dele nez tri roky, tak se usek rozdeli na dva (viz D35) a kazdy se stavi tri roky.
V PCE by to byla D11, ale nemyslim presun v ramci kraje, ale republiky.
Ale jsem snilek a naivka, ze priorita znamena neco vic, nez jen slovo, ktere si politici precetli ve slovniku a tak ho zacali pouzivat. Nakonec to dopadne tak, jak psal mapman. Snad Vit Barta II se tu neobjevi.
A prakticky se to tak deje, na stavbach je minimum lidi, protoze je pozadavek stavet tri sezony. A pokud by se to stavelo dele nez tri roky, tak se usek rozdeli na dva (viz D35) a kazdy se stavi tri roky.
V PCE by to byla D11, ale nemyslim presun v ramci kraje, ale republiky.
Ale jsem snilek a naivka, ze priorita znamena neco vic, nez jen slovo, ktere si politici precetli ve slovniku a tak ho zacali pouzivat. Nakonec to dopadne tak, jak psal mapman. Snad Vit Barta II se tu neobjevi.
Re: Sčítání dopravy
Čili teoreticky by třeba na úsek VM-Džbánov měl být požadavek na 24 či max. 30 měsíců na zhotovení, aby bylo vidět, že to s tou prioritou myslí vážně? Tak to jsem velmi zvědavý, v letáku je ZS 2023 a UP 2026...dosh píše:A prakticky se to tak deje, na stavbach je minimum lidi, protoze je pozadavek stavet tri sezony.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Sčítání dopravy
Mluvčí ŘSD nejspíš jen musel nějakým způsobem okomentovat a obhájit, proč se sčítání dopravy vlastně provádí, když stojí x milionů. Takže lidem co to platí z daní naznačil, že ta čísla pomáhají zjistit, kde je nutné urychleně dostavět dálnici a kterou rozšířit.
On sám dost dobře ví jak dlouho příprava trvá, ale přece v televizi lidem nemůže říct, že rozšiřovat se začne nejdřív za deset let a jen pokud to nenapadnou křečci. Rozšiřování se začne připravovat a D6+D7 se mezitím rozestaví. Jinak by to zase slíznul od krajských lídrů. Ono rozhodnout co stavět dřív není snadné, když máme jen od každého něco. A od každého něco budeme muset stavět asi stále, pokud nechceme naštvat lidi z konců země, ohánějící se pragocentrismem.
Bohužel máme obrovské zpoždění. Všude možně se nejprve postaví dálniční síť a ta se pak postupně zkapacitňuje. My bychom chtěli jít opačným směrem. Rozšiřovat tepny, které nikam nevedou.
On sám dost dobře ví jak dlouho příprava trvá, ale přece v televizi lidem nemůže říct, že rozšiřovat se začne nejdřív za deset let a jen pokud to nenapadnou křečci. Rozšiřování se začne připravovat a D6+D7 se mezitím rozestaví. Jinak by to zase slíznul od krajských lídrů. Ono rozhodnout co stavět dřív není snadné, když máme jen od každého něco. A od každého něco budeme muset stavět asi stále, pokud nechceme naštvat lidi z konců země, ohánějící se pragocentrismem.
Bohužel máme obrovské zpoždění. Všude možně se nejprve postaví dálniční síť a ta se pak postupně zkapacitňuje. My bychom chtěli jít opačným směrem. Rozšiřovat tepny, které nikam nevedou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Sčítání dopravy
jenže ve zdejších reáliích to znamená, že se letos nepostaví nic, příprava se "někde" zadrhne, takže ani příští rok se nepostaví nicdosh píše:michale:
predstav si situaci, ze mas pravo rozhodovat o stavbach a za tebou prijdou a reknou:
tento rok muzeme dokoncit kompletne pripravu D35 a pristi rok ji postavit, ale musime pozastavit tento rok pripravu vseho ostatniho a pristi rok stavbu rozestavenych veci.
...
mezitím stavební firmy sníží kapacity nebo je přesunou někam jinam, takže se zas nepostaví nic
teoreticky z toho tedy vypadne další nejlepší ministr financí....
a všichni řidiči prohrají
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Sčítání dopravy
Miku, v soucasnych zakonnych realii a politicke snahy mas pravdu.
Ovsem jak psal Honey72, pokud slo jen o okecani proc se tolik utratilo za pruzkum, tak se dal bude stavet pomalu a priorita bude jen slovo, ktere vyplnuje vetu jako em. Zpet do reality, mel jsem nadeji.
Ovsem jak psal Honey72, pokud slo jen o okecani proc se tolik utratilo za pruzkum, tak se dal bude stavet pomalu a priorita bude jen slovo, ktere vyplnuje vetu jako em. Zpet do reality, mel jsem nadeji.
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: Sčítání dopravy
Pak je tu ještě jeden dost důležitý faktor... chlebodárce ŘSD = nová vláda. Ta se v programovém prohlášení zavázala postavit 200 km nových dálnic. Samozřejmě slibem nezarmoutíš, nicméně až se budou skládat účty za vládní období, každý km nové dálnice se bude počítat. Stejně tak, jak tomu bylo u modernizace D1, tak v případě rozšiřování stávajících dálnic je započítání těchto staveb do statistiky diskutabilní.
Priority jsou jasně dané (D0, D1, D35, D3, D52), ale když máte možnost dostavět 16 km dálnice D7 u Slaného, kde není principiální odpor a navíc jen za 3,6 mld Kč (půl profil je z většiny již hotový), tak to může být způsob, jak si vcelku jednoduše vylepšit "statistiku".
Priority jsou jasně dané (D0, D1, D35, D3, D52), ale když máte možnost dostavět 16 km dálnice D7 u Slaného, kde není principiální odpor a navíc jen za 3,6 mld Kč (půl profil je z většiny již hotový), tak to může být způsob, jak si vcelku jednoduše vylepšit "statistiku".
Re: Sčítání dopravy
Priority nejsou nachystané, co je nachystané není třeba vždy vysoutěžené... Nemůžu si pomoct, ale jedinou cestou mi přijde stavět, co lze, pokud se máme posouvat vpřed alespoň malými krůčky. Ale ano. Než se babrat v dalším rozšiřování D1 u Prahy, raději začít plánovat D19 a věnovat se D3. A dělat nové projekty pořádně, ne jak tu tangentu na D52 - vyhozený čas i peníze...
Re: Sčítání dopravy
Ale ono to tak teď přece je. Ale někdy v příštím (nejpozději v 2024) roce je šance zahájit třeba 100 km nových dálnic a to nevím, jestli je úplně reálné ufinancovat. Tudíž kdyby se pak řeklo, že D7 musí počkat, za mě určitě ok. D35, D11 i D3 je mnohem více potřeba a je jedno, o které úseky půjde.
Jediný 6-pruh, který připadá v úvahu stavět místo D7 je 1,5 km úsek u Brna, nic jiného nemá zatím předpoklady se časově potkat. Pokud by situace opravdu byla buď tento kousek nebo D7, tak za mě rozhodně vítězí ten krátký úsek u Brna. Ten je totiž tím největším špuntem, možná i v celé republice (ještě s D0 510).
Jediný 6-pruh, který připadá v úvahu stavět místo D7 je 1,5 km úsek u Brna, nic jiného nemá zatím předpoklady se časově potkat. Pokud by situace opravdu byla buď tento kousek nebo D7, tak za mě rozhodně vítězí ten krátký úsek u Brna. Ten je totiž tím největším špuntem, možná i v celé republice (ještě s D0 510).
Re: Sčítání dopravy
D0 515, ne 510...
Re: Sčítání dopravy
Jo, pardon zaměnil jsem si to. I když teda ta 510 na tom nebude o moc lépe.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Sčítání dopravy
Očividně si dálnice přetěžujeme dost tím, že neexistuje alternativní trasa anebo je v neblahém stavu. A nejen chybějící dálnicí (třeba D35), ale i chybějící kvalitní státní silnicí (třeba I/43 zbytečně přetěžuje provoz, který by mohl po I/37 nebo I/11 může jet po I/36). A v neposlední řadě, i chybějící silniční obchvat města zbytečně přetěžuje dálnice, což je právě případ D1 okolo Brna či D10 okolo Boleslavi.
Takže asi se mnou každý souhlasit nebude, ale pokud dálniční síť nedokončíme, rozšiřováním kapacity si nepomůžeme.
Hypotetická otázka: jak by se dnes po D1 okolo Brna jezdilo, pokud by byla hotová D35 a D55, Brněnský okruh a S38 z Jihlavy k Hatím? Brno by nepoznalo Ostraváky jedoucí do Prahy po D35, ani Poláky mířící k moři zkratkou po D55 a ani Pražáky jedoucí do Vídně přes Znojmo. A Brňáci by zase zbytečně nenajížděli na dálnici u BM-západ, když by mohli rovnou přes BM-jih mířit na jih, aniž by se D1 dotkli.
Tím samozřejmě nechci zatratit zkapacitňování, naopak, nevyhneme se mu. Ale než se k tomu dokopeme, můžeme odlehčit a pomoci ekonomice a dopravě i jinde. A i ta D7 ač se to nezdá má své opodstatnění. Bez ní je to do Lipska a dál do Hamburku rychlejší po D8, ale když jí dobudujeme, můžeme odlehčit právě D osmičce a Kbelské.
Takže asi se mnou každý souhlasit nebude, ale pokud dálniční síť nedokončíme, rozšiřováním kapacity si nepomůžeme.
Hypotetická otázka: jak by se dnes po D1 okolo Brna jezdilo, pokud by byla hotová D35 a D55, Brněnský okruh a S38 z Jihlavy k Hatím? Brno by nepoznalo Ostraváky jedoucí do Prahy po D35, ani Poláky mířící k moři zkratkou po D55 a ani Pražáky jedoucí do Vídně přes Znojmo. A Brňáci by zase zbytečně nenajížděli na dálnici u BM-západ, když by mohli rovnou přes BM-jih mířit na jih, aniž by se D1 dotkli.
Tím samozřejmě nechci zatratit zkapacitňování, naopak, nevyhneme se mu. Ale než se k tomu dokopeme, můžeme odlehčit a pomoci ekonomice a dopravě i jinde. A i ta D7 ač se to nezdá má své opodstatnění. Bez ní je to do Lipska a dál do Hamburku rychlejší po D8, ale když jí dobudujeme, můžeme odlehčit právě D osmičce a Kbelské.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Sčítání dopravy
Protože my prostě ani nemáme síť silnic první třídy jako takovou. Vypovídá o tom už i to, že kdejakou místní komunikaci, která nemá pomalu ani 7,5 metru na šířku, dáváme na stejnou úroveň jako dálkový tah, kde jezdí 1000 kamionů denně. A pytlíkuje se to všude obchvat po obchvatu jednou za 5 let.
Je nějaká silnice, která se za posledních 20 let prostě vybudovala, že vede odněkud někam a jsou tam jen MÚK a žádné průjezdy obcí ? Napadá mě jediná, I/11 z Ostravy na hranice. Něco podobného by byla I/33, jenže tu chtělo mít hotovou tak 10 let zpět a ne obchvat Náchoda stavět až spolu s D11. Pak se ještě dost budovalo na I/34, která ale začíná být docela přežitkem a I/38, kde se vyřešily města, ale vize na nějaký souvislý tah, který dokáže nahradit dálnici tam prostě chybí, protože půlka silnice bude minimálně dalších 10 let v nezměněném stavu. Jediná "hotová" jednička je I/53 a určitá část I/16. Což jsou oboje silnice, které nenahrazují nějaké tahy, spíše je spojují.
Honey jinak souhlasím, že zkapacitňovat až poté, co jsou dokončeny alternativy. Nicméně jsou místa, která budou 6-pruh vyžadovat tak jako tak a to je případ právě i toho Brna, takže tam určitě co nejdřív. Kde bych to už potvrdil, by bylo třeba zkapacitnění D1 k Vyškovu. Tam opravdu počkejme na hotovou D55 (a pár obchvatů budou muset postavit i Rakušáci) a D35.
Je nějaká silnice, která se za posledních 20 let prostě vybudovala, že vede odněkud někam a jsou tam jen MÚK a žádné průjezdy obcí ? Napadá mě jediná, I/11 z Ostravy na hranice. Něco podobného by byla I/33, jenže tu chtělo mít hotovou tak 10 let zpět a ne obchvat Náchoda stavět až spolu s D11. Pak se ještě dost budovalo na I/34, která ale začíná být docela přežitkem a I/38, kde se vyřešily města, ale vize na nějaký souvislý tah, který dokáže nahradit dálnici tam prostě chybí, protože půlka silnice bude minimálně dalších 10 let v nezměněném stavu. Jediná "hotová" jednička je I/53 a určitá část I/16. Což jsou oboje silnice, které nenahrazují nějaké tahy, spíše je spojují.
Honey jinak souhlasím, že zkapacitňovat až poté, co jsou dokončeny alternativy. Nicméně jsou místa, která budou 6-pruh vyžadovat tak jako tak a to je případ právě i toho Brna, takže tam určitě co nejdřív. Kde bych to už potvrdil, by bylo třeba zkapacitnění D1 k Vyškovu. Tam opravdu počkejme na hotovou D55 (a pár obchvatů budou muset postavit i Rakušáci) a D35.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Sčítání dopravy
Rozšiřovat každopádně ano, ale ne na úkor stavby dalších úseků.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Sčítání dopravy
Za mě teda raději rozšířit D1 194-196 a D0 515 než stavět úseky na D6 nebo D7.
Re: Sčítání dopravy
Za mě teda raději Radlickou radiálu než rozšiřovat 515, když nelze rozšířit 514 a 513.
Re: Sčítání dopravy
Za mě jednoznačně taky. I když teda u té 515 by to chtělo i tu křižovatku s D5, ta je špuntem i sama o sobě.mapman píše:Za mě teda raději rozšířit D1 194-196 a D0 515 než stavět úseky na D6 nebo D7.
michal: takhle ale dilema nestojí, když je RR v nedohlednu.
Re: Sčítání dopravy
2 Honey :
bez D0 518-519 mají ty dálnice i dělicí rovinu,
třeba já jezdím z Kyjí do Chomutova po D8
protože než přeskákat Prahu, tak jsem v Lovosicích...
ostatní
nějak nevím, která křižovatka D0 515 x D5 je špuntem ?
vždyť ji nedávno přestavěli
jinak jsme na tom "stejně" jak v Jaroměři
kapacitní okruh bude severem, tady na jihu stačí dva pruhy...
takže máme dva pruhy a "kapacitu" v nedohlednu
bez D0 518-519 mají ty dálnice i dělicí rovinu,
třeba já jezdím z Kyjí do Chomutova po D8
protože než přeskákat Prahu, tak jsem v Lovosicích...
ostatní
nějak nevím, která křižovatka D0 515 x D5 je špuntem ?
vždyť ji nedávno přestavěli
jinak jsme na tom "stejně" jak v Jaroměři
kapacitní okruh bude severem, tady na jihu stačí dva pruhy...
takže máme dva pruhy a "kapacitu" v nedohlednu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Sčítání dopravy
To zní až moc pesimisticky Miku...
Re: Sčítání dopravy
To já takhle jednou jel do Kolína nad Rýnem. Dojel jsem na křižovatku Kbelská x Kolbenova a raději jsem jel na D8 a A17 a A4, než na Jižní spojku
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Sčítání dopravy
Hezký by byl průzkum, který by nikdo nezaplatil a neprošlo GDPR , nedělat jen čárky kolik čeho projelo, ale podle SPZ zadat kudy a kam kdo jezdí. To by pak byla pěkná animovaná mapka, jak by se tok aut jedoucí např. z Rozvadova postupně větvil
PS: pamatuji, jak tenkrát v 80. letech prováděli průzkum v pražském metru. Každý při vstupu dostal děrný štítek (každá stanice měla vylomené jiné okénko) a štítek musel odevzdat při výstupu z metra. Trošku jsme jim v tom dělali zmatek, nejspíš pak vyhodnocený jako statistická chyba, kdy jsme si celá škola vyměňovali štítky s lidmi jedoucí po eskalátoru nahoru proti nám. Takže pár cestujících celý týden nastupovalo a zároveň vystupovalo ve stejné stanici .
PS: pamatuji, jak tenkrát v 80. letech prováděli průzkum v pražském metru. Každý při vstupu dostal děrný štítek (každá stanice měla vylomené jiné okénko) a štítek musel odevzdat při výstupu z metra. Trošku jsme jim v tom dělali zmatek, nejspíš pak vyhodnocený jako statistická chyba, kdy jsme si celá škola vyměňovali štítky s lidmi jedoucí po eskalátoru nahoru proti nám. Takže pár cestujících celý týden nastupovalo a zároveň vystupovalo ve stejné stanici .
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Sčítání dopravy
Takový průzkum resp. data, která bys z něj chtěl získat, je schopný dodat kamerový systém. V Pardubicích dokonce RZ porovnávají s databází hledaných vozidel a sdílí s PČR.
Re: Sčítání dopravy
Honey72, toto se dělá pro NA, díky mýtu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Sčítání dopravy
RM k informacím o preferenci rozšiřování na úkor D6/D7:
Každopádně odpověď byla hypotetická na hypotetickou otázku,kdyby za několik let došly finance. Dostavba dálniční sítě vc. D6 a D7 je prioritou ŘSD, ale musíme se intenzivně zabývat i přípravou rozšíření některých nekapacitních úseků současných D (např. D0 Slivenec-D5).
Každopádně odpověď byla hypotetická na hypotetickou otázku,kdyby za několik let došly finance. Dostavba dálniční sítě vc. D6 a D7 je prioritou ŘSD, ale musíme se intenzivně zabývat i přípravou rozšíření některých nekapacitních úseků současných D (např. D0 Slivenec-D5).