Sčítání dopravy

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od kot »

Ano, přesně tak. :P
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Aram96 »

Je něco nového ? Kdy by asi mohly být výsledky zveřejněné ? Dávají se dohromady data nebo se budou ještě pro nějaké "části roku" teprve sbírat ?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od mapman »

Výsledky budou v lednu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Aram96 »

:ok: :jidlo: (věřím, že myslíš 2022 :mrgreen: )
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od darwousek »

:jidlo:
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Olda S
Příspěvky: 76
Registrován: 3.7.2019 22:20:02
Bydliště: I/13

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Olda S »

_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od _jan91 »

Děkuji!

Takže někde na 8 tisíc stavíme dálnici a někde je v plánu S9,5.
A někde kde je 10 - 12 tisíc řešíme, že nevychází ekonomika na S13,5 a sotva ani na S11,5...
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Tomas Eybl »

No jo, korona - na tu se dá svést všechno. Ještě můžeme být rádi, že to nebylo sčítání za březen 2021 (policejní kontroly na hranicích okresů).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Aram96 »

_jan91 píše:Děkuji!

Takže někde na 8 tisíc stavíme dálnici a někde je v plánu S9,5.
A někde kde je 10 - 12 tisíc řešíme, že nevychází ekonomika na S13,5 a sotva ani na S11,5...
Moje řeč, není co dodat. :ok: ( :zvraci: ) Vlastně možná dodám: a to už radši nemluvím o tom, že se vůbec nepřihlíží k tomu, kolik a jaké nákladní dopravy kde jezdí. Ve sčítání je počtem 1500 nákl.dopravy, ale někde je z toho 150 velkých NA (kamionů) a někde 800. Tohle by mělo mít vliv na kategorii především.
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Brnak46 »

Z excelových dat mi vychází nárust dopravy na všech úsecích v průměru o téměř šest procent. A to i přes covid.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Saljack »

Potvrdilo se mi co jsem si dlouho myslel a to, že D6 a D7 nemají vůbec žádný provoz (v porovnáním s ostatními silnicemi a dálnicemi pod ŘSD) a totálně nechápu, proč se tam tedy staví dálnice (na jiných usekcích než na u Prahy), tam by I. třída měla být naprosto dostatečná. Stavět D6 do Karlových Varů mi přijde jako zbytečný luxus.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od vondr »

_jan91 píše:Děkuji!

Takže někde na 8 tisíc stavíme dálnici a někde je v plánu S9,5.
A někde kde je 10 - 12 tisíc řešíme, že nevychází ekonomika na S13,5 a sotva ani na S11,5...
Přesně jak píšeš, třeba nad D4 je skoro stejný provoz jako na I/20 okolo Vodňan, ale tady bude jen třípruh.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Aram96 »

S těmi kategoriemi jsme na mnoha místech fakt 100 let za opicema. Tam kde by to chtělo už 4-pruh se navrhuje 3-pruh (ten je přitom pro intenzity cca 20 tisíc vozidel spíš nežádoucí a horší řešení než 2-pruh) a tam, kde by byl opodstatněný 3-pruh na předjíždění kamionů (jezdí jich tam hodně) se navrhuje 2-pruh. Mají ty tabulky jednoduše “posunuté”. Naštěstí už se objevují některé záměry, kde ty kategorie odpovídají. Pak jsou zase ještě úseky, kde se musí počítat i s něčím “navíc” a přihlížet k okolnostem a to se rovněž neděje (severní část D43).
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Vikingkiller »

Saljack píše:Potvrdilo se mi co jsem si dlouho myslel a to, že D6 a D7 nemají vůbec žádný provoz (v porovnáním s ostatními silnicemi a dálnicemi pod ŘSD) a totálně nechápu, proč se tam tedy staví dálnice (na jiných usekcích než na u Prahy), tam by I. třída měla být naprosto dostatečná. Stavět D6 do Karlových Varů mi přijde jako zbytečný luxus.
Tak můžete začít u Loun na stavbě D7 protestovat, že těch 11 300 vozidel za den není dostačující pro dostavbu dálnice (půlka dálnice tu stojí 20 let). Nasměrujte bagry, buldozery, náklaďáky nejlépe k Přerovu. Na chybějící D1 od Říkovic jezdí totiž celých 12 800 vozidel!

No a na D6 od Krupé až po Ho-Ho, tam můžete napadnout třeba SP či VŘ. Postavit tady dálnici pro 11 500 až 10 800 vozidel by byl fakt skandál.
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Vikingkiller »

vondr píše:
_jan91 píše:Děkuji!

Takže někde na 8 tisíc stavíme dálnici a někde je v plánu S9,5.
A někde kde je 10 - 12 tisíc řešíme, že nevychází ekonomika na S13,5 a sotva ani na S11,5...
Přesně jak píšeš, třeba nad D4 je skoro stejný provoz jako na I/20 okolo Vodňan, ale tady bude jen třípruh.
Až se dostaví D4, tak to u Vodňan ještě výrazně zhoustne. S ohledem na chybějící středočeskou část D3 bude volba cesty na jih k ČB či na Rakousko od směru D7, D6, přípražské D5 jednoznačně po D4.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od jozka »

To je uz davno.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Honey72 »

Čísla nemusí znamenat vše a stavět kategorie jen podle nich může být klamné. Čísla říkají, že na karlovarské 6 není provoz hoden luxusní dálnice, ale již neříkají, že kvůli chybějící dálnici to mnoho řidičů objíždí po D5+21 nebo po D7+13. Stejně tak čísla klamou na průjezdech velkých měst. Když postavíte obchvat, neznamená to v žádném případě, jak si kolikrát lidé myslí, že stejné číslo přeskočí na obchvat, např. u Zlína :) Kdybychom se řídili jen podle čísel, D3 a D11 nikdy ke hranicím nevybudujeme :) Stejně tak bychom si mohli nechat zdát o nějaké D19. Bohužel se toho kdejaký aktivista chytá a pokládá za zbytečnou D49 či severní část D43 :(

PS: zajímavé je kouknout se na úseky dálnic, podél níž ještě stále vedou staré jedničky. Jak je vidět, kdyby na staré silnici nezůstal poměrně velký provoz, dálnice by byla ještě zatíženější. Např. D1 vs. 47, D11 vs 11. Škoda, že se podobné průzkumy nedělají u všech doprovodných komunikací.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Warcz »

Chápu správně, že přes Znojmo jezdí do AT stejně aut jako přes Mikulov ?
Přílohy
AT.png
AT.png (66.65 KiB) Zobrazeno 2632 x
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Brnak46 »

Honey72 píše: Škoda, že se podobné průzkumy nedělají u všech doprovodných komunikací.
Ale dělají, vždyť jeden takový průzkum právě vyšel :D V grafické podobě jsou (zatím?) jen silnice ve správě ŘSD, ale sečteny jsou i silnice druhé třídy a vybrané třetí třídy/MK.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od michal »

Warcz píše:Chápu správně, že přes Znojmo jezdí do AT stejně aut jako přes Mikulov ?
A je to číslo z hraničního přechodu? Nebo to jsou návštěvníci té příhraniční hrůzy, co tam stojí?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Aram96 »

Honey, přesně tak. Jen ještě dodám, že se toho nechytá jen kdejaký aktivista, ale občas i někdo na MD. :roll: A v tom je největší problém. Asi ještě dokážu zkousnout 3-pruh na části D49 (dálková osobní doprava se na ni přesune i tak). Ale na D43 to nezkousnu, pak ta stavba totiž nedává úplně smysl, bude sloužit převážně kamionům a smrad z OA zůstane v obcích. :crazy:

K ostatním komentářům: já bych nedegradoval D6 na jedničku. KV si zaslouží rychlé spojení s Prahou (i když to šlo možná řešit jednou dálnicí a ne dvěma, ale to je věc jiná). Ale na jedničkách s podobným zatížením by měl být minimem prostě 3-pruh s MÚK. A především tam, kde jezdí hodně NA - tam je pak už skoro jedno, kolik tam jezdí OA. A ne že to pro stejné zatížení bude S 9,5 s úrovňovými křižovatkami nebo nedejbože s kruháčema.

Warcz: no, úplně bych se nedivil, kdyby to tak bylo. Rozdíl bude v tom, že u Mikulova bude více dálkové dopravy, kdežto u Znojma bude více pendlerů. Mluvím o OA.
Jinak dnes někdy dopoledne měla být ke sčítání tiskovka Mátla, neviděl někdo ? Nezazněly tam nějaké novinky ?
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od dosh »

Neni to zaznam, ale:

https://zdopravy.cz/sestipruh-muze-mit- ... sd-102197/

A mozna se splni upozadeni D6/D7:
„Bude potřeba dát prioritu rozšiřování na šestipruh. Je to větší problém než dokončení D6 nebo D7,“ řekl dnes na tiskové konferenci Mátl.
A jeste jeden citat:
Podle Mátla je provoz zejména na D1 u Prahy tak silný, že by si dálnice zasloužila přidání dalších dvou pruhů na osmipruh
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od michal »

Bez 511 a se stávající podobou múk Modletice s tím parádním sjezdem na Říčany v ceně nepomůže ani deset pruhů na každé straně...
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od m@rtin »

Data jsou velmi zajímavá. Rozhodně bych tu nezačal "soudit" za to, že stát staví nebo projektuje D6, D7 a jim podobné dálnice. Je třeba si uvědomit, že při plánování dopravy existuje elasticita mezi nabídkou a poptávkou. Pokud se dokončí D6, začne se do západních Čech preferovat toto spojení a do části Německa rovněž než přes Plzeň. To samé platí o D7. Vsadil bych se, že D7 s dokončením kolem Slaného zhoustne i u Postoloprt na nějakých 15-20 tisíc aut. Již u intenzit 10 tisíc se začíná vyplácet stavět čtyřpruh.

Dále by mne zajímalo a nevím, jestli se ze statistik dočtu, o jaké dny v týdnu se jedná? Zda se jedná o průměr za pracovní den nebo se jedná o čísla za nejvytíženější den? Liniová, ostatně jakákoliv dopravní infrastruktura, by měla být projektována na maximální odhadované zatížení, nikoliv na průměr. Je tedy klidně možné, že v pátek po I/6 a I/7 projelo mnohem více aut, než vidíme v pentlogramu. Pak se odůvodnění pro realizaci "dálnic" jeví ve zcela jiném světle.

Co mne ze všeho nejvíce zaráží je nejzatíženější NEčtyřpruhová komunikace v ČR. Ať hledám, jak hledám, nenašel jsem zatíženější silnici než I/3, na které jsou intenzity 27 tisíc aut! Jsem bohužel pravidelným uživatelem této komunikace a kategorii 2+1 zde považuji spíše pro zlost a OK u Benešova za zcela nepochopitelné. Nerad bych bych začal nějaké lokálně patriotistické dohady, ale vždy si v koloně u Benešova vzpomenu na 4pruhy Mohelnice - Šumperk, Bělotín - Vsetín, Olomouc - Šternberk nebo Otrokovice - Veselí nad Moravou, z nichž se některé sice tváří dle čísla jako Jedničky, ale svým profilem 21,5 se fakticky jedná o dálniční stavby. A pak si vzpomenu na nářky z určité části republiky, jak se staví dálnice hlavně kolem Prahy :-( Ostatně po D0 kolem Ořechu jezdím alespoň 1x týdně a poslední roky se této komunikaci zásadně vyhýbám. 4pruh pro 82 tisíc aut tady vážně nestačí a realizace 3+3 bude kdy? Za 10 let?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Sčítání dopravy

Příspěvek od Aram96 »

No 10 tisíc na 4-pruh asi úplně ne. Spíše v ojedinělých případech když chceme daný tah i znatelně zrychlit, ale určitě ne kvůli kapacitě.
Intenzity na I/3 jsou závratné, podobně jako třeba na I/43 (resp.její polovině). Ale dálnice se tu plánuje, takže je to v pořádku. Akorát je samozřejmě časově vzdálená kvůli odporu. To taková D43 se před 3 lety ani nepřipravovala. ;) A samozřejmě, že s takovýmto zatížením je 3-pruh většinu dne k ničemu, jenže tabulky na MD 3-pruhy dávají právě i na podobné intenzity, což je úplně mimo.
V tomto je právě velký rozdíl mezi MD a ŘSD, které by kolikrát chtělo stavět odpovídající správnou kategorii, ale je jim to zatrhnuto chytrými mozky na MD.

Naprostý souhlas s Mátlem (jak kdyby někdo tlumočil mé dříve napsané myšlenky :) ), že některé 6-pruhy jsou potřeba více než některé dálnice, především ta D6 a D7, ještě bych přidal D55 (možná kromě úseku Napajedla-Babice, ten je potřeba mnohem více).
A především souhlas s tím, jak řešit přetíženost Prahy. Jako co více ještě chceme, abychom pochopili, že ta D19 bude muset vzniknout ? :roll: Je potřeba zkapacitňovat D1 na 8-pruh, jižní část D0 by 6-pruh také s klidem uživila, o D5 radši nemluvím (ten se bude asi dělat stejně). D19 pomůže této části sítě a navíc propojí regiony. Už ať se vyprdnou na přípravy těch jednotlivých obchvatů na I/20 atd., které jsou v plánu stavět za 10 let, a vymyslí prostě novou dálnici mezi D5 a D1. :kladivo: Tahle “hoří” nejvíce z nových dálnic. Další na řadě by byla dálnice v trase I/38 Jihlava-D10 pod Boleslaví. Podotýkám, nemusí jít striktně o “D” dálnice.

A souhlas s Michalem, že zkapacitnění přídatných pruhů křižovatky Modletice ve směru od Brna, by mohlo začít klidně zítra. Se zprovozněním 511 na to bude pozdě. Také napsáno mnohokrát. A přestavbě křižovatky Sedlice bych dal ještě vyšší prioritu než nějaké 6-pruhy a D6 atd. :mrgreen:
Jinak v tom zkapacitnění D1 u Brna je v plánu pěkný špek, který celé zkapacitnění totálně znehodnotí, snad se do doby realizace ještě přehodnotí - jde o průchod křižovatkou Centrum 194 ve čtyřech pruzích. Nevím jestli se podaří nacpat všechna osobní auta do jednoho pruhu, když pravý je plný kamionů už dnes. V té křižovatce dochází poměrně k malému odbočování z D1. A když vidíme ty nárůsty ..
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“