Mara píše:Zahájení sčítání se odkládá na 1. 7. 2020, a jarní termíny duben - červen jsou odsunuty na příští rok.
I letní sčítání bude letos dávat falešné výsledky, proto bych považoval za dobrý nápad jej celé odsunout na příští rok.
Vzhledem k předpokládané větší míře dovolených v tuzemsku vzroste počet domácích řidičů, na druhou stranu zase poklesnou cesty zahraničních řidičů k nám ..... takže to bude místně zkreslováno v obou směrech.
bojler píše:Dnes se nám v ulici objevila na značce přimontovaná krabička s logem CDV. To je oficiální měření? Není lepší počkat na obnovení normálního stavu? Před domem projede odhadem polovina aut.
Bylo to nasměrované pod úhlem 45 stupňů, ale navečer u toho stálo auto, které podle všeho zakrývalo výhled.
Jakým způsobem to měří?
jestli se tam objevila tento týden, tak to není pro účely CSD
12. července se zahájí celostátní sčítání dopravy. Jsem určitě pro ! Byť budou intenzity možná o chlup nižší vlivem krize, myslím tím ekonomické. Především asi na podzim a příští rok na jaře. https://1url.cz/@rsdScd
Jsem docela zvědavý na výsledky některých tras, které se mě týkají. Už jsem to tady psal, ale na trase kterou jezdím denně více než 10 let, na silnici 1/4, se za poslední cca 3-4 roky násobně zvedl počet aut, které jezdí. V ranních i odpoledních hodinách jsou to často pravidelné "štrúdly" aut.
Je mi jasné, že ta moje trasa není vyjímka, že to bude všude.
Je to tak, popravdě ono je to pochopitelné, on se ten hospodářský růst musel prostě projevit i na dopravě. Nicméně za posledních 5 let mě přijde, že došlo k tomu zlomu, že se prostě spousta věcí začala zadarmo dovážet až domů a přibylo tak "uměle" dost dopravy navíc.
Myslím si, že co se týče IAD (kromě měst) bude tohle sčítání tak nějak stropem, protože auto má dnes každý a každý ho využívá hodně. Narůstat v dalších letech bude max nákladní doprava .. no a vzhledem ke krizi spíš hned tak nebude. Doufám, že to kvůli tomu některé stavby neodnesou (stylem, že doteď se připravovali a teď se zarazí).
Aram96 píše:Myslím si, že co se týče IAD (kromě měst) bude tohle sčítání tak nějak stropem, protože auto má dnes každý a každý ho využívá hodně. Narůstat v dalších letech bude max nákladní doprava ..
Nemyslím, dorůstá mladá generace a stávající řidiči řídí do stále vysššího a vyššího věku.
Je pravda, že tohle mě nenapadlo. Ale i tak si myslím, že se to zdaleka nedostane na takové nárůsty jako za poslední především dekádu, či posledních 20 let. Trh je prostě nasycen, to neplatilo ještě před 10 lety.
ta mladá generace to má - alespoň v Praze - tedy nějak jinak
zatímco z mé generace jezdili na fichtlu všichni a tak 50% s řidičákem, dnes děti mých kamarádů nemají ani ten řidičák a to jsou často již na VŠ
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Jenže automobily mladé generace "na ježdění, projetí" jsou v intenzitách dálnic a silnic první třídy podle mě velmi malé položky.
Spíše to sníží sdílená doprava obecně za prací okolo velkých měst, či prostě přestup do vlaku .. bylo by na čase, když se do nich rve půl rozpočtu MD. Řekl bych, že do budoucna nás prostě nečekají nijak rapidní (ve srovnání s např. 2010-2016) rozdíly v intenzitách.
Nesouhlasím. Podívejte se např. na Německo. Odhaduji, že naše situace s počtem a způsobem využívání automobilů dnes je srovnatelná se stavem v Německu v 90. letech. Zdá se vám, že tam za posledních 30 let nenarostl objem provozu?
Já osobně jsem zvědav na trojúhelník Tábor-Pelhřimov-ČB a jak se mění intenzity na I/19 + I/34 a nové D3 (jestli vůbec) a jestli ŘSD zatlačí podle dat víc na obchvat Starého PE (I/19) nebo PE (I/34), vloni uspíšili St.PE a odložilo o 2-3roky PE, což mě příjemně překvapilo:)
Vzhledem k tomu, že jarní část sčítání se překládala z loňska na letošek a poslední sčítací termíny byly na konci června, tak první oficiální výsledky budou cca za půl roku. Sčítalo se pouze v době mimo lockdowny...
A bude se to brát jako berná mince ? Někdo bude totiž tvrdit, že se všechno možné utlumilo, tak je toho méně, někdo, že lidé přesedli z hromadné do IAD a je toho více. Bude se to brát vážně především tam, kde mají intenzity rozhodovat o kategoriích či realizaci/nerealizaci dané stavby ? Doufám, že se neřekne, že se počká dalších 5 let na nové sčítání. Když jsme měli letos Euro 2020, tak bych i to sčítání dopravy počítal.
Tak z předběžných dat vyplývá, že na většině úseků bude naměřené RPDI vyšší než v roce 2016. Problém je hlavně v blízkosti hranic, kde se projevují omezení v cestování za hranice....
Tak že budou čísla vyšší, na to bych si i vsadil. Možná nemusí být nutně vyšší proti roku 2019/2020, ale proti 2016 prostě být musí.
No .. snad kvůli tomu nedojde na ten 2-pruhový příhraniční úsek na D52, jak by chtěla jedna parlamentní strana.
mapman píše:Vzhledem k tomu, že jarní část sčítání se překládala z loňska na letošek a poslední sčítací termíny byly na konci června, tak první oficiální výsledky budou cca za půl roku. Sčítalo se pouze v době mimo lockdowny...
Díky, nevěděl jsem, že to přesáhlo až do letoška. U nás jsem sčítače potkával už vloni v červnu, tak se mi to zdálo dlouho...
mapman píše:Vzhledem k tomu, že jarní část sčítání se překládala z loňska na letošek a poslední sčítací termíny byly na konci června, tak první oficiální výsledky budou cca za půl roku. Sčítalo se pouze v době mimo lockdowny...
Díky, nevěděl jsem, že to přesáhlo až do letoška. U nás jsem sčítače potkával už vloni v červnu, tak se mi to zdálo dlouho...
pokud jsi je potkával loni v červnu, tak to bylo kvůli něčemu jinému, začínalo se totiž až v červenci
V rámci zakázky jsou nasčítána data ze všech tří části - léto, podzim 2020 a jaro 2021, vždy jen v období mimo tvrdá opatření. Pro přepočtové koeficienty, ze kterých se lze dopracovat k ročním variacím a následně k RPDI, lze využít data z automatických sčítačů jak stálých tak dočasných. Problém ale je v tom, že tato data zahrnují i období tvrdých opatření, což výsledky významně zkreslí. Proto nejspíš ve výsledcích vzniknou dvě základní sady dat - jedna sada s využitím ročních variací od července 2020 do června 2021 (jak to opravdu kontinuálně bylo) a druhá s využitím ročních variací z období před covidem, nejspíše z minulého sčítání. Tím budou pro účely ekonomických a hlukových výpočtů získána mnohem více relevantní data, která ale nebudou odpovídat skutečnosti daného roku, neboť nebudou zohledňovat intenzity z období tvrdých opatření.
Kompletní oficiální výsledky budou v lednu 2022, nějaká předběžná data už nejspíš na podzim.
vím že letošní sčítání ještě neskončilo, ale určitě už se přemýšlí nad formou příštího sčítání za 4/5 let. Budou už víc využité automatické technologie sběru nebo budou opět v terénu brigádníci s telefony?
Pro mě nová informace; ŘSD sčítá dopravu i mimo pravidelné sčítání. Snažil jsem se najít něco více, ale na https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/S ... -databanka jsem bohužel nic nenašel.
Tak alespoň odkaz na dnešní reportáž v Událostech ČT v čase 29:55.
Hustý provoz na silnicích
Na českých silnicích je těsno tak jako nikdy předtím. Data ze sčítačů Ředitelství silnic a dálnic potvrzují, že doprava je ještě silnější než před koronavirem. A to asi o pět procent. https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000101016/