Sčítání dopravy
Re: Sčítání dopravy
Arame, to není jen od Brna! Ta direktivní rampa od Běchovic na Brno končí v tom neustále stojícím kolektoru, kterému, a to se na mě nezlobte, 511 fakt neuleví. Vždyť tam přeci je bambilion metrů čtvrtečních skladů a bambiliarda ramp pro kamiony. A to vše se cpe přes most 1+1 a jeden kruháč bez bypassů???
Re: Sčítání dopravy
Arame, naprostý souhlas a tak pochopitelně i s tou D19!!! Už jsem zde několikrát navrhoval, aby někdo, kdo má přímý kontakt na Mátla, se ho přímo zeptal, kde je plán na rychlé vybudování D19, která by významně pomohla D1 u Prahy (nepotřeba osmipruhu), pomohla odlehčit i D0 a propojila přes křížení s D3 a D4 i jih republiky a pomohla i strategické ose západ-východ. Nemám ale na Mátla kontakt!!!
Re: Sčítání dopravy
Ano, tohle jsem taky myslel. Myslel jsem prostě propojení okruhu s D1 na Brno. V obou směrech je to nedostatečné. Co se týče počtu pruhů na rampách, tak směr Brno->D0 snad rozšířit půjde (ale hlavní je dodělat druhý a delší odbočovák), D0->Brno bude o dost horší rozšířit. Tam měla být rampa alespoň pro 511-> Brno pořád ve dvou pruzích a k ní se měly postupně přidávat a odpojovat ty další a pak se měla dvoupruhově připojit na D1. Postavila se křižovatka na 40 hektarech a ve výsledku je nedostatečná kvůli chybějícím pár metrům asfaltu. Ale co můžeme chtít po plánech 20-30 let starých a 10 let postavených ? Jenže tady se takhle zaostale uvažuje i teď u staveb teprve v plánech (např.D1xD2). Snad bude lepší křížení D0xD8. Ale jsme už dost OT.michal píše:Arame, to není jen od Brna! Ta direktivní rampa od Běchovic na Brno končí v tom neustále stojícím kolektoru, kterému, a to se na mě nezlobte, 511 fakt neuleví. Vždyť tam přeci je bambilion metrů čtvrtečních skladů a bambiliarda ramp pro kamiony. A to vše se cpe přes most 1+1 a jeden kruháč bez bypassů???
Re: Sčítání dopravy
Docela zajímavé je srovnání dvou nejvíce zatížených míst D1.
Stejně si myslím, že by se usek D1 v Brně měl stavět jako 2+2+2+2 něco jako je tady: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6302478&y ... tch=-0.029
3+3 nic nevyřeší.
Stejně si myslím, že by se usek D1 v Brně měl stavět jako 2+2+2+2 něco jako je tady: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6302478&y ... tch=-0.029
3+3 nic nevyřeší.
- Přílohy
-
- 01.jpg (153.42 KiB) Zobrazeno 4487 x
Re: Sčítání dopravy
Tak ŘSD už bere nové sčítání v potaz a rozšíření dálnic snad dostane přednost před dostavěním méně potřebných úseků, zmíněna D6 a D7.
https://zdopravy.cz/sestipruh-muze-mit- ... sd-102197/
Warz: třípruh by u Brna bohatě stačil až se dostaví D35 a za podmínky, že policie bude důsledně kontrolovat používaní pravých pruhů.
https://zdopravy.cz/sestipruh-muze-mit- ... sd-102197/
Warz: třípruh by u Brna bohatě stačil až se dostaví D35 a za podmínky, že policie bude důsledně kontrolovat používaní pravých pruhů.
Re: Sčítání dopravy
Jak tomu vyjádření pana ředitele rozumět? Zastaví se příprava dálnice D6 v úseku Bošov - Karlovy Vary a D7 kolem Slaného? Co výkupy pozemků a již zmařené investice do těch, které se podařilo vykoupit? Pokud se podívám na letáky D6 a D7, prakticky se dá tvrdit, že ŘSD počítá u obou dálnic s dostavbou do roku 2027, tedy za 5 let komplet. Vím, že letákům se dá věřit asi jako proklamacím o přistání lidské posádky na Marsu, ale nějaký souhrn informací nám veřejnosti dávají. Pochopil bych, kdyby pan Mátl zpochybnil dálnice s přípravou horizontu 2028-2032, ale u D6 a D7 budou prakticky s projektovou přípravou teď u DUR a DSP. To si někdo troufne zastavit? To budeme mít dálnici od Křimova po Panenský Týnec, pak dvoupruh kolem Slaného a pak zase dálnici? U D6 jak ementál Státní hranice - Cheb 1+1, Cheb-KV 2+2, KV - Bošov 1+1, Bošov - Lubenec 2+2, Lubenec - Bukov 1+1, Bukov - Praha 2+2. To vypadá hodně bizarně. Já vím, zatím je to jen jedno vyjádření, které je blíže nějakému osobnímu názoru než oficiálnímu prohlášení, ale rozhodně to za zásadní prohlášení ve vztahu k budování české dálniční infrastruktury považuji.
Re: Sčítání dopravy
po tom bych se rád někdy svezlm@rtin píše:...
Nerad bych bych začal nějaké lokálně patriotistické dohady, ale vždy si v koloně u Benešova vzpomenu na 4pruhy Mohelnice - Šumperk, ...
když už tam nejezdíte, tak koukněte alespoň do mapy
jinak 3pruh na I/3 jsme tu kritizovali všichni, včetně kruháče a úsekového měření
bohužel, je to politické řešení, protože "kdyby" se I/3 v tomhle úseku změnila na plnohodnotný 4pruh, tak D3 Posázavím nikdy nevznikne
a to jako poučený optimista stále doufám, že jednou vznikne...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Sčítání dopravy
m@rtin: nekolikat jsem zaznamenal v ruznych vyjadreni, ze chybi projektanti.
Resenim neni zastavit pripravu (Bartu II nechceme!), ale dohodnout se, ze misto 40 hodin tydne, se bude delat 40 hodin mesicne a zbytek se bude venovat jinym projektum, ktere ti projektanti vyhrali. Proste se DUR/DSP odevzda pozdeji, nez by se odevzdalo. Pozemky urcite nepropadnou. Stejne tak vykoupeni pozemku bude provadeno pomaleji. A pokud UR je, tak se pozada o prodlouzeni, to se take deje.
Proste klasicke rizeni prirorit, kdy mate nedostatek zdroju a prilis pozadavku na zdroje.
A rozhodnuti o prioritach je politicke rozhodnuti.
Bohuzel mam pocit, ze se dela vse a co dobehne (tj. co ma nejmensi odpor) se zacne stavet, bez ohledu na potrebu.
Resenim neni zastavit pripravu (Bartu II nechceme!), ale dohodnout se, ze misto 40 hodin tydne, se bude delat 40 hodin mesicne a zbytek se bude venovat jinym projektum, ktere ti projektanti vyhrali. Proste se DUR/DSP odevzda pozdeji, nez by se odevzdalo. Pozemky urcite nepropadnou. Stejne tak vykoupeni pozemku bude provadeno pomaleji. A pokud UR je, tak se pozada o prodlouzeni, to se take deje.
Proste klasicke rizeni prirorit, kdy mate nedostatek zdroju a prilis pozadavku na zdroje.
A rozhodnuti o prioritach je politicke rozhodnuti.
Bohuzel mam pocit, ze se dela vse a co dobehne (tj. co ma nejmensi odpor) se zacne stavet, bez ohledu na potrebu.
Re: Sčítání dopravy
Myslím si, že pokud by se rozhodovalo, na co raději dát peníze, tak se prostě upřednostní D1 u Brna (možná ještě D0 515) před novými úseky D6 a D7. Jinak to chápat nelze, jiné 6-pruhy nebudou v horizontu 3 let připraveny k realizaci. Prostě se zbrzdí postup příprav na minimum. Tedy na stav, který na některých správách ŘSD znají moc dobře.m@rtin píše:Jak tomu vyjádření pana ředitele rozumět? Zastaví se příprava dálnice D6 v úseku Bošov - Karlovy Vary a D7 kolem Slaného? Co výkupy pozemků a již zmařené investice do těch, které se podařilo vykoupit? Pokud se podívám na letáky D6 a D7, prakticky se dá tvrdit, že ŘSD počítá u obou dálnic s dostavbou do roku 2027, tedy za 5 let komplet. Vím, že letákům se dá věřit asi jako proklamacím o přistání lidské posádky na Marsu, ale nějaký souhrn informací nám veřejnosti dávají. Pochopil bych, kdyby pan Mátl zpochybnil dálnice s přípravou horizontu 2028-2032, ale u D6 a D7 budou prakticky s projektovou přípravou teď u DUR a DSP. To si někdo troufne zastavit? To budeme mít dálnici od Křimova po Panenský Týnec, pak dvoupruh kolem Slaného a pak zase dálnici? U D6 jak ementál Státní hranice - Cheb 1+1, Cheb-KV 2+2, KV - Bošov 1+1, Bošov - Lubenec 2+2, Lubenec - Bukov 1+1, Bukov - Praha 2+2. To vypadá hodně bizarně. Já vím, zatím je to jen jedno vyjádření, které je blíže nějakému osobnímu názoru než oficiálnímu prohlášení, ale rozhodně to za zásadní prohlášení ve vztahu k budování české dálniční infrastruktury považuji.
D6 ať se dostaví od Prahy po I/27, protože to se má zahajovat co nevidět, a na další úseky si D6 IMHO oprávněně pár let prostě počká, když nebudou peníze. Raději jeden úsek D35 než celý zbytek D6.
Myslím, že ta doba bude co nevidět ta tam. Především proto, že se blíží realizace náročných a delších úseků = drahých. A také je postupně dopřipravováno více a více staveb. Daň za to, že se za uplynulou dekádu postavilo velké kulové, přitom to bylo období, kdy bylo peněz nejvíce.dosh píše:Bohuzel mam pocit, ze se dela vse a co dobehne (tj. co ma nejmensi odpor) se zacne stavet, bez ohledu na potrebu.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Sčítání dopravy
rozumné by bylo D7 udělat celou, už toho nechybí tolik, kromě postoloprt všechno blízko Praze. D6 by se měla postavit včetně úseku u Petrohradu, dále pak už vede I. mimo obce, která odpovídá dopravnímu zatížení - vyřešeno. nějaké mohutné rozšiřování v nejbližších letech kromě brna je stejně chimérou, není nic připraveno. spíš bude hodně peněz stát D35 nebo D0
jenom taková myšlenka, když stavíme D4 jako PPP, tak zrovna ta D6 od Bošova dál mi přijde skoro srovnatelná
jenom taková myšlenka, když stavíme D4 jako PPP, tak zrovna ta D6 od Bošova dál mi přijde skoro srovnatelná
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Sčítání dopravy
Řeší se to, netřeba asi "volat Mátla". Více viz ve vlákně Vize, momentálně se na tu ideu "propojení krajských měst" dělá pro ŘSD koncepční studie, která se pokusí "D19" znova obhájit, jelikož v předchozím dlouholetém procesu vyplývajícím z pořízení první PÚR v roce 2008 se to nepovedlo a tehdy se jako plnění ukázala toliko potřeba posilovat I/20 a I/29 a I/19. To se připravuje, ale ukazuje se, že i sledování určité nadstavby může dávat smysl, jen je třeba si uvědomit, že jde o úřední proces.Honzl píše:Arame, naprostý souhlas a tak pochopitelně i s tou D19!!! Už jsem zde několikrát navrhoval, aby někdo, kdo má přímý kontakt na Mátla, se ho přímo zeptal, kde je plán na rychlé vybudování D19, která by významně pomohla D1 u Prahy (nepotřeba osmipruhu), pomohla odlehčit i D0 a propojila přes křížení s D3 a D4 i jih republiky a pomohla i strategické ose západ-východ. Nemám ale na Mátla kontakt!!!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Sčítání dopravy
Sčítá se běžný pracovní den 7-11, 13-17, pátek 14-18, neděle 16-20. Podle třídy komunikace probíhá 4-6 sčítacích termínů. Jak se potom čísla pasují k sobě netuším, bude to pravděpodobně v nějaké metodice, možná by mohly něco napovědět TP na výpočet intenzity dopravy.m@rtin píše:Data jsou velmi zajímavá. Rozhodně bych tu nezačal "soudit" za to, že stát staví nebo projektuje D6, D7 a jim podobné dálnice. Je třeba si uvědomit, že při plánování dopravy existuje elasticita mezi nabídkou a poptávkou. Pokud se dokončí D6, začne se do západních Čech preferovat toto spojení a do části Německa rovněž než přes Plzeň. To samé platí o D7. Vsadil bych se, že D7 s dokončením kolem Slaného zhoustne i u Postoloprt na nějakých 15-20 tisíc aut. Již u intenzit 10 tisíc se začíná vyplácet stavět čtyřpruh.
Dále by mne zajímalo a nevím, jestli se ze statistik dočtu, o jaké dny v týdnu se jedná? Zda se jedná o průměr za pracovní den nebo se jedná o čísla za nejvytíženější den? Liniová, ostatně jakákoliv dopravní infrastruktura, by měla být projektována na maximální odhadované zatížení, nikoliv na průměr. Je tedy klidně možné, že v pátek po I/6 a I/7 projelo mnohem více aut, než vidíme v pentlogramu. Pak se odůvodnění pro realizaci "dálnic" jeví ve zcela jiném světle.
Co mne ze všeho nejvíce zaráží je nejzatíženější NEčtyřpruhová komunikace v ČR. Ať hledám, jak hledám, nenašel jsem zatíženější silnici než I/3, na které jsou intenzity 27 tisíc aut! Jsem bohužel pravidelným uživatelem této komunikace a kategorii 2+1 zde považuji spíše pro zlost a OK u Benešova za zcela nepochopitelné. Nerad bych bych začal nějaké lokálně patriotistické dohady, ale vždy si v koloně u Benešova vzpomenu na 4pruhy Mohelnice - Šumperk, Bělotín - Vsetín, Olomouc - Šternberk nebo Otrokovice - Veselí nad Moravou, z nichž se některé sice tváří dle čísla jako Jedničky, ale svým profilem 21,5 se fakticky jedná o dálniční stavby. A pak si vzpomenu na nářky z určité části republiky, jak se staví dálnice hlavně kolem Prahy Ostatně po D0 kolem Ořechu jezdím alespoň 1x týdně a poslední roky se této komunikaci zásadně vyhýbám. 4pruh pro 82 tisíc aut tady vážně nestačí a realizace 3+3 bude kdy? Za 10 let?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Sčítání dopravy
Je někde originál toho dnešního vyjádření RM? Známe clickbait úchylku současných medií...osobně si myslím, že "někde na nějakou doplňující otázku připustil, že to může být možnost", a ne že tam přišel, otevřel tiskovku, řka: "tak chlapi, D6 a D7 rušíme, bo důležitější je rozšířit D10"...
Protože i tu vypapírovat na 3+3 je tak na deset let.
Protože i tu vypapírovat na 3+3 je tak na deset let.
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: Sčítání dopravy
Z jiného úhlu pohledu - čím horší spojení do Prahy po I/6 resp. D6 a I/7 resp. D7, tím méně aut se dostane na D0 u Ořecha Než se to tady rozšíří na 6-pruh, tak si ještě 5 let počkáme . Zoufalý stav dopravy v Praze a okolí je prostě dán chybějícím D0.
K upřednostnění rozšíření např. D1, D10, D5 na 6-pruh oproti dostavbě D6 či D7, tak z pohledu plynulosti dopravy a omezení kolon to hraje pro to rozšíření. Čísla mluví jasně a nelze je rozporovat.
Je však otázkou, jetli by se měli zohlednit i jiné aspekty (bezpečnostní, společensko-sociální, turisticko-ekonomické, mezinárodně-společenské...) v případě plánování/budování/upřednostnění dálnic ?
Příklad 1: Na úseku I/7 u Postoloprt jsou 4 velmi nepřehledné a nebezpečné úrovňové křižovatky. V podstatě každý týden je zde dopravní nehoda, často velmi vážné (křížků a náhrobků je po obou stranách silnice nespočet ). Dostavbou dálnice by se zvedla bezpečnost tak o 250%.
Příklad 2: Ústecký a Karlovarský kraj patři v rámci ČR k těm nejchudším a potýkají se s nejvyšší nezaměstnaností. Po aplikaci "Green Dealu" a výhledovém uzavření všech uhelných elektráren (a firem na nich napojených!) se situace ještě výrazně zhorší. Kompletní dálniční spojení směr Praha umožní efektivně jezdit za prací i jinam, než v samotném regionu.
Příklad 3: Lázeňský trojúhelník (KV, FL, ML) je turisticky velmi atraktivní destinace a pro KV kraj zásadní zdroj příjmů. Kvalitní dálniční spojení s Prahou umožní i "turistické výlety" pro zahraniční turisty, kteří přiletěli do Prahy. Chudák turista, který si objedná jednodenní výlet do KV a absolvuje cestu Praha-KV-Praha. To je mezinárodní ostuda.
Hamletovská otázka postavit či rozšířit není jářku jednoduchá.
K upřednostnění rozšíření např. D1, D10, D5 na 6-pruh oproti dostavbě D6 či D7, tak z pohledu plynulosti dopravy a omezení kolon to hraje pro to rozšíření. Čísla mluví jasně a nelze je rozporovat.
Je však otázkou, jetli by se měli zohlednit i jiné aspekty (bezpečnostní, společensko-sociální, turisticko-ekonomické, mezinárodně-společenské...) v případě plánování/budování/upřednostnění dálnic ?
Příklad 1: Na úseku I/7 u Postoloprt jsou 4 velmi nepřehledné a nebezpečné úrovňové křižovatky. V podstatě každý týden je zde dopravní nehoda, často velmi vážné (křížků a náhrobků je po obou stranách silnice nespočet ). Dostavbou dálnice by se zvedla bezpečnost tak o 250%.
Příklad 2: Ústecký a Karlovarský kraj patři v rámci ČR k těm nejchudším a potýkají se s nejvyšší nezaměstnaností. Po aplikaci "Green Dealu" a výhledovém uzavření všech uhelných elektráren (a firem na nich napojených!) se situace ještě výrazně zhorší. Kompletní dálniční spojení směr Praha umožní efektivně jezdit za prací i jinam, než v samotném regionu.
Příklad 3: Lázeňský trojúhelník (KV, FL, ML) je turisticky velmi atraktivní destinace a pro KV kraj zásadní zdroj příjmů. Kvalitní dálniční spojení s Prahou umožní i "turistické výlety" pro zahraniční turisty, kteří přiletěli do Prahy. Chudák turista, který si objedná jednodenní výlet do KV a absolvuje cestu Praha-KV-Praha. To je mezinárodní ostuda.
Hamletovská otázka postavit či rozšířit není jářku jednoduchá.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sčítání dopravy
Hlavně je třeba si uvědomi, že přetížení některých úseku je dáno nedokončením sítě jako celku. Zrovna D0 na jihu a D1 před Prahou, jsou přetížené v důsledku absence severní části D0 a D3. U Brna by zase pomohla jednak D35, jednak D55.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Sčítání dopravy
To tvrzení Radka Mátla o tom, že zkapacitnění na šestipruh by mohlo mít větší prioritu než D6+D7 směřuje hlavně tam, aby se v případě nedostatku finančních prostředku stavba D6 a D7 finančně rozvolnila, tj. rozložila do více let, a ušetřené prostředky se investovaly do potřebných šestipruhů na obchvatu Prahy a Brna. Prioritou totiž nejsou šestipruhy na D10 nebo D11, ale na D0 a D1 u Brna, kde denně stojí kolony kvůli přetížení a tím to blokuje i jiné trasy kolem těchto úseků. Určitě to nemyslel tak, že se příprava a realizace staveb na D6 a D7 zastaví.
Re: Sčítání dopravy
Podle mě je největší blbost stavět obojí D6 a D7 (navíc najednou). Klidně bych stopnul D6 a dostavěl D7. Na D6 bych vyřešil ty nebezpečné úseky, jako se normálně dělá postavením dálnice v polovičním profilu. Jestli chceme někdy D6, a klidně aplikoval i na D7, tak jedině jako PPP jako u D4. S D4 často lidé argumentují, že když se staví D4, tak má smysl i D6 a D7. Ale já bych nestavěl ani D4 (a věřím, že nebýt PPP, tak by se také nestavěla), která jestli někdy bude D3 pozbyde význam. Pokud D6 a D7 nějak ubírá ŘSD kapacity na dotažení D0, D3, D35, D52, tak na ně alokovat práci jenom když tady na těch stavbách nebude opravdu co dělat.
Jakékoliv rozšiřování D1 nedává smysl dokud nebudou hotové minimálně tři stavby a to hlavně D3 ve středočeském kraji, D35 a D0 511 (nejlépe celý okruh ale 511 na D1 bude mít největší vliv). Tyhle stavby by D1 ulevily a pomohly mnohem více než rozšíření a přidání pruhů. Tím nechci říct, rozšíření neplánovat, ale začít se stavbou až ty důležité stavby co D1 velmi ovlivňují budou hotové. Opravdu by to chtělo tuhle stavby tlačit co to jde hlavně tu 511, protože bez ní to bude na jižní spojce peklo po dokončení D35. D0 by také nejvíc pomohlo její dokončení (tam mi ale rozšíření dává smysl už teď).
Jakékoliv rozšiřování D1 nedává smysl dokud nebudou hotové minimálně tři stavby a to hlavně D3 ve středočeském kraji, D35 a D0 511 (nejlépe celý okruh ale 511 na D1 bude mít největší vliv). Tyhle stavby by D1 ulevily a pomohly mnohem více než rozšíření a přidání pruhů. Tím nechci říct, rozšíření neplánovat, ale začít se stavbou až ty důležité stavby co D1 velmi ovlivňují budou hotové. Opravdu by to chtělo tuhle stavby tlačit co to jde hlavně tu 511, protože bez ní to bude na jižní spojce peklo po dokončení D35. D0 by také nejvíc pomohlo její dokončení (tam mi ale rozšíření dává smysl už teď).
Re: Sčítání dopravy
1975: slo by to vypapirovat i postavit rychleji, myslim, ze za 4 roky by se mohlo jezdit (i to je dlouho).
Nejhorsi je to, ze je predstava, ze papirovat nejde rychleji. MZP dokaze proverit spoustu km za rok v ruznych stavbach, tak je proverovat nebude a proveri tu jednu. Samozrejmne, bylo by potreba, aby se kazdy vyjadril (koho MZP) oslovi, ve lhute. Na to potrebujeme i zmenu zakonu, ale i planovani uvnitr prislusnych organizaci podle priorit.
Podivejte se na pandemicky zakon, NSS ma zakonnou prioritu pro rozhodovani o opatrenich a vuci ostatnim rozhodovanim funguje rychle.
Priorita neni o zvatlani v mediich, jak to potrebujeme postavit a rikat proc to bohuzel nejde rychleji.
Nejhorsi je to, ze je predstava, ze papirovat nejde rychleji. MZP dokaze proverit spoustu km za rok v ruznych stavbach, tak je proverovat nebude a proveri tu jednu. Samozrejmne, bylo by potreba, aby se kazdy vyjadril (koho MZP) oslovi, ve lhute. Na to potrebujeme i zmenu zakonu, ale i planovani uvnitr prislusnych organizaci podle priorit.
Podivejte se na pandemicky zakon, NSS ma zakonnou prioritu pro rozhodovani o opatrenich a vuci ostatnim rozhodovanim funguje rychle.
Priorita neni o zvatlani v mediich, jak to potrebujeme postavit a rikat proc to bohuzel nejde rychleji.
Re: Sčítání dopravy
Ale proč to stopovat ? Teď peníze jsou a nic jiného připravené není ? Až ta situace nastane, tak se o tom bavme - a to je to, co přesně říkal Mátl. Ono stopnout a zpomalit je velký rozdíl. Úplně nejlepší postup je asi ten, co napsal mapman - stavbu zahájit, ale natáhnout = zlevnit. U méně připravených úseků (kde není vykoupeno) se dá zpomalit příprava. Ale úplně ji zastavit na několik let je nesmysl v tom, že propadnou dřívější stanoviska, povolení atd. To už tu jednou bylo a myslím, že se nenajde jediný účastník fóra, který by to schvaloval.Saljack píše:Podle mě je největší blbost stavět obojí D6 a D7 (navíc najednou). Klidně bych stopnul D6 a dostavěl D7. Na D6 bych vyřešil ty nebezpečné úseky, jako se normálně dělá postavením dálnice v polovičním profilu. Jestli chceme někdy D6, a klidně aplikoval i na D7, tak jedině jako PPP jako u D4. S D4 často lidé argumentují, že když se staví D4, tak má smysl i D6 a D7. Ale já bych nestavěl ani D4 (a věřím, že nebýt PPP, tak by se také nestavěla), která jestli někdy bude D3 pozbyde význam. Pokud D6 a D7 nějak ubírá ŘSD kapacity na dotažení D0, D3, D35, D52, tak na ně alokovat práci jenom když tady na těch stavbách nebude opravdu co dělat.
Jakékoliv rozšiřování D1 nedává smysl dokud nebudou hotové minimálně tři stavby a to hlavně D3 ve středočeském kraji, D35 a D0 511 (nejlépe celý okruh ale 511 na D1 bude mít největší vliv). Tyhle stavby by D1 ulevily a pomohly mnohem více než rozšíření a přidání pruhů. Tím nechci říct, rozšíření neplánovat, ale začít se stavbou až ty důležité stavby co D1 velmi ovlivňují budou hotové. Opravdu by to chtělo tuhle stavby tlačit co to jde hlavně tu 511, protože bez ní to bude na jižní spojce peklo po dokončení D35. D0 by také nejvíc pomohlo její dokončení (tam mi ale rozšíření dává smysl už teď).
PPP dává smysl především u drahých a hlavně potřebných úseků, na které stát peníze zrovna nemá - tj. třeba středočeská D3 či D35. Ne u dálnic, které když pár let počkají, tak se svět nezboří, tj. D6+D7. D4 ber jako pokusného králíka (využilo se připravenosti delšího souvislého úseku), PPP by se pro ni ale jinak nikdy nevyužilo.
To rozšíření D1 máš nejspíš na mysli tu část u Prahy - u té souhlas, však to taky nikdo nezačíná, to je otázka na příští dekádu. Jsem ale názoru, že než stavět 8-pruh na D1, tak raději nějaké jiné tangenciální tahy na odlehčení, které pomůžou i jiným relacím. Navíc samotnou D1 opravdu nemá smysl řešit dříve než bude stát D3 (včetně nové spojky k D1) a 511.
evilcleaner: právě že úsek Petrohrad-Lubenec ušetří dost peněz kvůli své délce a zas nějak extra potřeba taky není. Takže za mě naopak hlavní adept na hledání úspor, stejně jako zbytek D6 dál k Varům.
Re: Sčítání dopravy
Taky nerozumím zastavování čehokoliv. Vždyť realita není taková, že máme spoustu připravených staveb a nemáme na ně peníze. Je to právě naopak, většina staveb se realizuje s velkým zpožděním, krásný příklad je "prioritní" D35, VMO v Brně atd.
Re: Sčítání dopravy
Zkoušel jsem ještě porovnávat s rokem 2016 a občas tam vypadavají divnosti. jako že se třeba doprava v Frýdku zvýšila 5x ( Spíše se tam v roce 2016 něco opravovalo atd ). Nicméně když jsem dal jenom dálnice tak to už jde pěkně vidět.
Úseky kde nejvíce narostla doprava 2016 - 2020
jediný usek kde doprava poklesla o 5% ( OA ) je usek D55 6-0746 v Otrokovicích.
Úseky kde nejvíce narostla doprava 2016 - 2020
jediný usek kde doprava poklesla o 5% ( OA ) je usek D55 6-0746 v Otrokovicích.
Re: Sčítání dopravy
Fascinuje mě, jak tady někdo chce zpomalovat. Zpomalovat co? To hlemýždí tempo přípravy??? Jako že místo 20 let od ÚR po zahájení stavby to má být 30 let? A to si jako myslíme, že u dálnice, která bude připravená k zahájení výstavby, do toho nikdo po 10 letech od posledního potřebného papíru nehodí vidle s tím, že si tam udělal bydlení křeček? Vždyť si to vemte - máme priority, ale ty se vůbec nedaří realizovat rychle, naopak je u nich postup ještě pomalejší. Viz. třeba D55 x D35. Tak to jako nestavět vůbec, abychom se na ty priority soustředili? To přeci ne.
Re: Sčítání dopravy
Já tomu rozumím tak, že se nebude aktivně zpomalovat, ale že se budou v případě shodné připravenosti přednostně stavět jiné stavby.
Re: Sčítání dopravy
Tak jest, bavíme se tu o situaci, kdy bude dostatek připravených staveb, ale nebudou na ně peníze, protože hlavně o tom se posední měsíce mluví čím dál častěji.
Re: Sčítání dopravy
michale:
predstav si situaci, ze mas pravo rozhodovat o stavbach a za tebou prijdou a reknou:
tento rok muzeme dokoncit kompletne pripravu D35 a pristi rok ji postavit, ale musime pozastavit tento rok pripravu vseho ostatniho a pristi rok stavbu rozestavenych veci.
Nemyslim si, ze nekdo tady ma na mysli, spomalime vse, ale prioritni veci nechame bezet stejne dlouho (tj. vyuziti zdroju klesne).
Japao Joe: takle to uz funguje, co je pripraveno se stavi, to je reseni priorit na urovni staveni, ne na urovni pripravy a stavby.
predstav si situaci, ze mas pravo rozhodovat o stavbach a za tebou prijdou a reknou:
tento rok muzeme dokoncit kompletne pripravu D35 a pristi rok ji postavit, ale musime pozastavit tento rok pripravu vseho ostatniho a pristi rok stavbu rozestavenych veci.
Nemyslim si, ze nekdo tady ma na mysli, spomalime vse, ale prioritni veci nechame bezet stejne dlouho (tj. vyuziti zdroju klesne).
Japao Joe: takle to uz funguje, co je pripraveno se stavi, to je reseni priorit na urovni staveni, ne na urovni pripravy a stavby.