Sčítání dopravy
Re: Sčítání dopravy
Sčítání se s největší pravděpodobností odloží, a to tak, že se minimálně jarní část přesune na příští rok a pro letošek zůstane jen podzimní a možná letní část.
Re: Sčítání dopravy
Aha, to je dobré, že to půjde případně odložit po částech díky za info. Každopádně pokud tento stav, co je teď, bude trvat ještě více než řekněme měsíc nebo 2, dotkne se to ekonomiky natolik, že než se z toho vzpamatuje, tak bude dopravy celkově znatelně méně. Ale nechci být detailista. Je jasné, že někdy se udělat musí.
Re: Sčítání dopravy
Otázkou je, jestli celé sčítání neposunout o rok. V roce 2015 se také sčítání posunulo na 2016 a bylo tak přerušeno sčítání po 5 letech.
Re: Sčítání dopravy
to je oficiální informace nebo se o tom jen spekuluje?mapman píše:Sčítání se s největší pravděpodobností odloží, a to tak, že se minimálně jarní část přesune na příští rok a pro letošek zůstane jen podzimní a možná letní část.
Re: Sčítání dopravy
Oficiální to zatím není, ale k odložení zahájení sčítání dojde určitě.
Re: Sčítání dopravy
takže záleží na aktuální situaci, je možné že se to teď odloží na prázdniny, před prázdninama ještě dál?
Re: Sčítání dopravy
Ano, možné to je.
Re: Sčítání dopravy
ok, díky za info, za všechny novinky budu rád. Sčítání mě zajíma
Re: Sčítání dopravy
Podle všech prognóz bude krize trvat řádově měsíce a potom se ekonomika bude vzpamatovávat z utrpěných škod. Odhaduji, že na předkrizovou úroveň se doprava nedostane dříve než za 1 - 2 roky.
Re: Sčítání dopravy
Ano, z toho důvodu nelze odkládat sčítání ne více než do příštího roku, jsem klidně za variantu, že jestli se doprava z většiny rozběhne již třeba po prázdninách, začít sčítat již letos na podzim a zbytek dodělat až na jaře.
Re: Sčítání dopravy
Ale pozor: čím dřív sčítání provedete, tím větší argument dáte odpůrcům dopravních staveb - dostanou podklady pro argumentaci typu "tady vidíte, že to není potřeba".
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Sčítání dopravy
Výstupem sčítání budou data, která se musí vyhodnotit. Vyhodnocení budou dělat lidé, kteří o statistice něco vědí. To znamená, že budou umět výsledky "očistit" od vlivů hospodářského poklesu. Důležitější než absolutní počty budou vzájemném vztahy mezi provozem na jednotlivých komunikacích.
Re: Sčítání dopravy
To sice ano, ale to bychom to opravdu mohli odložit tak na rok 2022, což je k ničemu. Když se dnes projednávají stavby, nelze prostě už vycházet z čísel z roku 2016, to už je dost zastaralé. Myslím, že i přes ochlazení ekonomiky budou čísla vyšší, samozřejmě pokud se nějaké sektory ekonomiky úplně nezastaví, což bude záležet na tom, jestli se koronakrize přežene do 2 měsíců nebo až třeba za půl roku.MPMP píše:Ale pozor: čím dřív sčítání provedete, tím větší argument dáte odpůrcům dopravních staveb - dostanou podklady pro argumentaci typu "tady vidíte, že to není potřeba".
Navíc další věc je, že u spousty staveb na to CK MD stejně absolutně nehledí. Jak jinak si například vysvětlit, že stavba I/38 Jihlava-Stonařov ekonomiku udělala, ale obchvat Želetavy ne, přitom u obou staveb jde o naprosto stejný počet aut a "styl přeložky" také.
Re: Sčítání dopravy
Tak Stonařov umí holt lépe "nahoře" lobovat či starosta je větší "bojovník".
Re: Sčítání dopravy
Zahájení sčítání se odkládá na 1. 7. 2020, a jarní termíny duben - červen jsou odsunuty na příští rok.
Golf 4 1.6i
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Sčítání dopravy
Termín není důležitý; "Kategorizace dálnic a silnic I.třídy do roku 2050" se bude zpracovávat na základu dat sčítání z roku 2016; v roce 2010 se provedla na podkladu sčítání v roce 2005.
Re: Sčítání dopravy
Ale to sčítání není potřeba jen pro kategorizaci Každopádně ta vypovídací hodnota letošního sčítání bude velmi pofidérní. Provoz rapidně poklesnul a to se do prázdnin rozhodně nespraví, myslím, že je na místě počkat s celým na příští rok, byť jsem byl ještě před 2 měsíci jiného názoru.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Sčítání dopravy
Spraví. Už nyní od lidového uvolnění po velikonocích mi připadá, že jsou silnice podobně plné jako předtím.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Sčítání dopravy
Aha, mě právě ne, tak pokud tomu tak je, pro sčítání dopravy je to jedině dobře.
Re: Sčítání dopravy
Zdání klame, té dopravy rozhodně nejezdí tolik.
Jen pro zajímavost pár dat z šesti úseků na D1, D2 a D5:
Jen pro zajímavost pár dat z šesti úseků na D1, D2 a D5:
V originále jsou k tomu nějaké tabulky, nicméně teprve by to mělo být zveřejněno, tohle berte jako ochutnávku.1) Srovnání provozu v minulém týdnu v pracovní dny (6.-9.4.) a po celý týden včetně svátečního pondělí (6.-13.4.) oproti srovnatelnému období předchozímu roku (Velikonoce 2019):2) Srovnání dle jednotlivých dnů opět ve vztahu k letošním a loňským týdnům s Velikonocemi:
- Významný pokles počtu lehkých vozidel (převážně osobní automobily) na všech sledovaných úsecích o více než polovinu
- Na příhraničních úsecích je osobní doprava v pracovní dny v průměru na úrovni 7 % na D2 a 14 % na D5 oproti roku 2019 (pokles o 86 resp. 93 %), mimo pracovní dny byl pohyb osobních vozidel na úrovni 1 až 5 % původního stavu (pokles o 95 až 99 %)
- Co se týče těžké dopravy (převážně nákladní doprava), lze vysledovat pokles v průměru o 30-40 %. Významnější pokles sledujeme pouze na hraničním přechodu D2 Lanžhot, kde byly zavedeny přísnější kontroly včetně regulace průjezdu a velká část vozidel byla odkláněna na přechod v Hodoníně.
- V blízkosti velkých měst a u vnitrostátních tahů lze vysledovat nižší poklesy než u příhraničních úseků.
3) Vývoj intenzit mezi týdny od 26.3. do 1.4.2020 a od 2.4. do 8.4.2020:
- Z dat lze vyčíst zejména to, že i přes zrušení zákazu jízdy nákladních vozidel nad 7,5 t o nedělích a státních svátcích došlo i v tyto dny k poklesu celkových intenzit včetně těžkých vozidel, jedinou výjimkou je významný nárůst počtu těžkých vozidel v neděli u úseku D1 Říčany – Všechromy a D2 Hustopeče – Podivín.
- Jedná se o srovnání dat ze dvou sedmidenních období v tomto roce u sedmi sčítacích stanic
- Lze vysledovat mírný nárůst oproti předchozímu týdnu zejména lehké osobní dopravy v řádu jednotek procent v průměru u vnitrostátních dopravních vztahů
- Přeshraniční pohyb lehce poklesl
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Sčítání dopravy
Já mluvil spíš o tomto týdnu, až po těch velikonocích Včerejší cesta do Hradce mi totiž připadala už téměř stejná jako před virem a dnešní cesta do práce do Vrchlabí také s vyšším provozem, protože vyhlídkové jízdy, kdy se na mě neměl kdo tlačit, jakoby tento týden pominuly A teď když co týden budou otevírat další a další provozy, provoz postupně vzroste.
Je však pravdou, že cizinci, hlavně z příhraničí se sem asi nepohrnou.
Je však pravdou, že cizinci, hlavně z příhraničí se sem asi nepohrnou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Sčítání dopravy
pecka... víc takových... kdy by mohlo být zveřejněno víc?mapman píše:Zdání klame, té dopravy rozhodně nejezdí tolik.
Jen pro zajímavost pár dat z šesti úseků na D1, D2 a D5:1) Srovnání provozu v minulém týdnu v pracovní dny (6.-9.4.) a po celý týden včetně svátečního pondělí (6.-13.4.) oproti srovnatelnému období předchozímu roku (Velikonoce 2019):2) Srovnání dle jednotlivých dnů opět ve vztahu k letošním a loňským týdnům s Velikonocemi:
- Významný pokles počtu lehkých vozidel (převážně osobní automobily) na všech sledovaných úsecích o více než polovinu
- Na příhraničních úsecích je osobní doprava v pracovní dny v průměru na úrovni 7 % na D2 a 14 % na D5 oproti roku 2019 (pokles o 86 resp. 93 %), mimo pracovní dny byl pohyb osobních vozidel na úrovni 1 až 5 % původního stavu (pokles o 95 až 99 %)
- Co se týče těžké dopravy (převážně nákladní doprava), lze vysledovat pokles v průměru o 30-40 %. Významnější pokles sledujeme pouze na hraničním přechodu D2 Lanžhot, kde byly zavedeny přísnější kontroly včetně regulace průjezdu a velká část vozidel byla odkláněna na přechod v Hodoníně.
- V blízkosti velkých měst a u vnitrostátních tahů lze vysledovat nižší poklesy než u příhraničních úseků.
3) Vývoj intenzit mezi týdny od 26.3. do 1.4.2020 a od 2.4. do 8.4.2020:
- Z dat lze vyčíst zejména to, že i přes zrušení zákazu jízdy nákladních vozidel nad 7,5 t o nedělích a státních svátcích došlo i v tyto dny k poklesu celkových intenzit včetně těžkých vozidel, jedinou výjimkou je významný nárůst počtu těžkých vozidel v neděli u úseku D1 Říčany – Všechromy a D2 Hustopeče – Podivín.
V originále jsou k tomu nějaké tabulky, nicméně teprve by to mělo být zveřejněno, tohle berte jako ochutnávku.
- Jedná se o srovnání dat ze dvou sedmidenních období v tomto roce u sedmi sčítacích stanic
- Lze vysledovat mírný nárůst oproti předchozímu týdnu zejména lehké osobní dopravy v řádu jednotek procent v průměru u vnitrostátních dopravních vztahů
- Přeshraniční pohyb lehce poklesl
Re: Sčítání dopravy
Dnes se nám v ulici objevila na značce přimontovaná krabička s logem CDV. To je oficiální měření? Není lepší počkat na obnovení normálního stavu? Před domem projede odhadem polovina aut.
Bylo to nasměrované pod úhlem 45 stupňů, ale navečer u toho stálo auto, které podle všeho zakrývalo výhled.
Jakým způsobem to měří?
Bylo to nasměrované pod úhlem 45 stupňů, ale navečer u toho stálo auto, které podle všeho zakrývalo výhled.
Jakým způsobem to měří?
Re: Sčítání dopravy
Krabičky neslouží k oficiálnímu sčítání, ale jen ke sbírání dat o charakteru dopravního proudu pro účely přepočtu výsledků sčítání.
Re: Sčítání dopravy
Něco málo se dnes objevilo na twitteru ŘSD:xipecko píše: pecka... víc takových... kdy by mohlo být zveřejněno víc?
https://twitter.com/RSD_oficialni/statu ... 9216562180