Prioritizace výstavby D+R

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Jednoznacne 511. Ty intenzity i to, kam stavajici dopravni reseni ta auta a hlavne kamiony privadi, proste pasuji jako nejpotrebnejsi 511.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od mapman »

Za mě je to taky 511 a pak hned D35 a až po ní D3.
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od caveman »

Aram96 píše:Ani celá D35 by kýžený "celorepublikový" efekt bez 511 nepřinesla, tudíž si myslím podobně jako Kot: 1. 511, 2. D35, 3.D3
Souhlas. Pokud by se dodělala D35 před 511, tak kamiony skončej na ČM a co dál? Od Brna sjedou na okruh, ale tady by se musely pasírovat přes Štěrboholskou. Relace JV-SZ (Brno-Ústí) se na D35 nepřesune (neubyde průjezdů D1-Spořilov-ČM) a naopak přibude SV-JZ (Ostrava-Plzeň).
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Michal R »

To se mi zasejc povedlo otevřít téma... :P

Ale kdybych byl důsledný, tak bych napsal, že na třetím (možná že i na druhém) pomyslném místě důležitosti je D19.
Já samozřejmě vím, že tahle stavba je tak daleko, že ani není ukotvena trasa, ale nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že cokoliv v trase Plzeň - Písek - Tábor - Pelhřimov - D1 (za mě asi směr Humpolec v peáži s I/34, ale klidně i rovnou na Jihlavu).
Jasně, že to zní malinko šíleně, ale těch 185 km za bratru 70 - 90 mld. Kč je úplně super investice... Proč?
- D5 mezi Berounem a Prahou je za hranicí kapacity, rozšíření takřka neproveditelné. Po dostavbě D19 tento problém odpadá.
- SOKP mezi D5 a D1 někdo nepochopitelně (nebo alespoň jsem nikdy neslyšel racionální argument proč) nechal postavit pouze dvoupruhové uspořádání. A opět v západním segmentu je Okruh za hranicí kapacity. Pokud se někdy dostaví stavby 518/519, tak se vše ještě zhorší. Rozšíření si nějak nedokážu ani představit. Po dostavbě D19 tento problém odpadá.
- D1 za Prahou je sice třípruhová, ale kapacita je také na konci. Po dostavbě D19 tento problém odpadá.
- a jako bonus na konec značně pomůžeme vyřešit dopravu v ose Plzeň Tábor Vysočina. A to taky není úplně manýra. Což stejně jako v ostatních případech Po dostavbě D19 tento problém odpadá.

Kacířská otázka, která stavba dává větší benefit, než právě D19? No, ale dnešní doba nepřeje možnosti plánovat strategicky, všichni se bojí... Přitom vidět naskočit pupínky Prince Miroslava při zveřejnění záměru, k nezaplacení... ;)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Snadná odpověď: SOKP 520.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Saljack »

Za mě je to určitě 511 a potom D3 až potom D35. 511 uleví ohromně Jižní spojce a tak se bude uvnitř Prahy po městském okruhu jezdit mnohem lépe. Východní část Prahy bude najíždět právě na 511 když pojede po D1, D35 nebo právě D3. Prostě je to podle mě spojnice bez které dosavadní dálniční síť nedává smysl.
Pro D3 mluví, že připojuje 7. město s nejvíce obyvateli k dálniční síti. Plus navíc pomůže lidem co jedou na jih Evropy (Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko, Německo atd.) a tím uvolní D1 a i D5.
A proč D35 jako třetí? Myslím, že od ní mají lidé přehnané očekávání a nakonec to tížené očekávání nepřinese.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Mike »

čili už ty všechny supernejvícprioritní stavby měly bejt dávno hotový....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Atos »

Celý den čtu to hlasování mezi D35 a 511 a ta to u mně nakonec vyhrává.
Pro D35 bude totiž omezujícím faktorem kapacita D11, která už teď někdy nestačí. A pak při cestě z Prahy může být pro někoho 511-ka vysvobozením a veme to po volné D1. Krásný sen, že? :)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

No když už se v OT pokračuje, tak se ještě přidám :mrgreen: .. mnozí zde porovnáváte 2 naprosto odlišné problémy (vyčerpaná kapacita kapacitní (4-pruh či 6-pruh) komunikace vs. chybějící síť resp. vyčerpaná kapacita silnice 1.třídy/obce na ní/nebezpečné závady) a vidíte to hodně zkresleně. Např. psát, že druhá nejdůležitější stavba je D19, je naprosto mimo. Jsem její velký zastánce (nebo alternativy D23, ale to je na jinou debatu) a divím se, že není něco takového dávno v plánech. Mmísto toho se plánují nesmyslné "pár děr látající" projekty jako pár obchvatů na I/19, které danou problematiku (kapacitní spojení D3 a D1 a navíc celou I/34 směr HK) dlouhodobě absolutně neřeší. Dohromady s tím se plánuje u Pelhřimova obchvat, kde hlavní tah bude I/34, po které za pár let bude jezdit naprosté minimum aut a podobně se plánuje stavět za rok někde nějaká nesmyslná přeložka I/34 (nemyslím Vranín, ta je smysluplná pro spojení ČB a Třeboně). Koncepce zde totálně chybí a ve směrech od Tábora na západ k Plzni to samé. Ale určitě není D19 priorita, protože bude pouze "pomáhat" D1+D0+D5. Souhlas, že vyřeší hodně, ale porovnávat ji s D3, D35 nebo D0 je hodně mimo, vyřeší problémy s kapacitou stávající sítě, ne že by síť chyběla ;) Stejně takhle se dá víceméně nahlížet na D0 518+519 možná i 520 (ta si myslím, že je ale důležitější, protože spojí hlavní tranzitní směry D8-D1).

Stejně tak je mimo porovnávat potřebu D35 mezi HK a Svitavami a středočeskou D3. I/3 s postaveným obchvatem Olbramovic bude mít na celé trase jednu obec a výhradně MÚK a dobré parametry. To se nedá se situací ve Vysokém Mýtě či Litomyšli vůbec srovnávat, navíc je zde hromada úrovňových křižovatek a další "pasti".
Čímž ale určitě nechci říct, že D35 nějak závratně pomůže D1 .. podle mého názoru to udělá maximálně tak 3-5 tisíc vozidel/24 h a to jsem optimista, většina dopravy už volí danou trasu buď už i dnes, nebo ji nebude volit ani po realizaci dálnice, ta část, která se přelije, bude zanedbatelná v rámci těch cca 40 000 vozidel které brázdí D1. D35 je prostě a jednoduše potřeba kvůli I/35 a ne kvůli D1 jak si velká část lidí na fóru myslí ...

A úplně stejně by se mělo nahlížet na I/43 a S43 alespoň v tom prostředním úseku Kuřim-Svitávka. Důležitost tohoto kusu dálnice bych viděl daleko nad D4,D6,D7,D48 možná i D55. Další části S43 jsou samozřejmě také potřeba, ale v jednom případě nejsou intenzity ještě tak velké (severní část) a v druhém případě je už k dispozici kapacitní alternativa (resp. po dokončení stavby Žabovřeská) a to VMO. Dle mě je tato část dálnice srovnatelně potřebná jako středočeská D3, i když ta má určitě o něco vyšší potřebu, kvůli samotnému propojení Prahy s obcemi na jih od ní. Ale srovnával bych je co se týče potřebnosti kvůli obdobným podmínkám na I/43 a I/3.

Na samotný souboj 511 a D35 jsem si udělal nové pořadí a to takovéhle: 1. D35 Opatovice-Ostrov, 2. D0 511, 3. zbytek D35. Myslím, že to i odpovídá realitě, současně realizované stavby na D35 s dopravou opravdu hodně zahýbou. Poté si myslím, že nebude v ČR potřebnější kus dálnice nežli D0 511 :kladivo:
Bez 511 by totiž na ten "přeliv z D1 na D35" už tutově nedošlo, protože by byl velký špunt právě jižní spojka apod. kvůli chybějící 511.
Kapacita D11 ale určitě není v současnosti problém a už vůbec ne překážkou pro D35. Myslím, že je určitě na místě chystat zkapacitnění D11 minimálně po Bříství případně druhou etapou někam dál, ale je na to tak akorát čas, nelze mluvit o tom, že to mělo dávno být .. co mělo dávno být, je 6-pruh okolo Brna. :kladivo:

Samotnou kapitolou jsou podle mě příhraniční úseky dálnic .. D3,D52,D11. Určitě jsou potřeba, už kvůli "vztahům" ale skrz bezpečnost či kapacitu stávající sítě jsou podle mě určitě na nižším levlu než zmíněné D0,D35,D3 ve STČ. kraji aj. Nejpotřebnější je určitě D11 kvůli mnoha obcím a obchvat Mikulova, jinak dle mě srovnatelně potřeba. Na konci potřebnosti celé sítě bych umístil jednoznačně D7, která vede po komfortní silnici první třídy mimo obce či D6, kde jsou intenzity nižší než na polovině jedniček, to už můžeme stavět dálnici rovnou v celé trase I/20,I/38 apod. Výjimky jsou samozřejmě obchvaty obcí.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Jarda Š. »

Aram96: D0 511 je v současné době rozhodně nejdůležitější stavba. D35 Opatovice - Ostrov je klíčová pro další úseky D35 (rovněž velmi důležité), sama o sobě by dle mého až tak důležitá nebyla. Na I/3 ani po vybudování obchvatů Olbramovic a Benešova nebude dostatečná kapacita. I/35 je na tom hůř v tom, že prochází Vys. Mýtem a Litomyšlí, z hlediska kapacita vers intenzity ale na tom není hůř (byť rovněž zle).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Aram96 »

Jarda Š. píše:Aram96: D0 511 je v současné době rozhodně nejdůležitější stavba. D35 Opatovice - Ostrov je klíčová pro další úseky D35 (rovněž velmi důležité), sama o sobě by dle mého až tak důležitá nebyla. Na I/3 ani po vybudování obchvatů Olbramovic a Benešova nebude dostatečná kapacita. I/35 je na tom hůř v tom, že prochází Vys. Mýtem a Litomyšlí, z hlediska kapacita vers intenzity ale na tom není hůř (byť rovněž zle).
Však ano, to jsem napsal, že I/3 je na tom hůře kapacitně, ale ne obcemi či závadami, šířkou komunikace nebo prudkými zatáčkami jako např. I/35 nebo I/43.
Ale určitě nesouhlasím s tím, že D35 Opatovice-Ostrov nepomůže sama o sobě, naopak, je řekl bych znatelný rozdíl mezi přínosy této části a pak navazujících úseků. Právě realizovaná část s dopravou velmi zahýbe protože I/35 na D11 už nebude směřovat ani přes Pardubice ani přes HK, což je velký přínos. Ale to už je opravdu hodně OT, proto to dávám jinam ..
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Saljack »

I/3 rozhodně nemá všude MÚK viz novinka v Benešově jeden kruháč na konci a druhý na začátku příští rok. Dále jenom z hlavy úrovňové křižovatky Jírovice, Petrovice a nahoře v kopci za Voticema plus ta u dálnice. Je jich tam ale mnohem více.
MichalM
Příspěvky: 74
Registrován: 7.10.2016 22:31:40

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od MichalM »

Tak Jírovice, Petrovice připojují nějaké zoufalé trojky a obojí o držku... To samé velmi nebezpečný Hostišov, kde mě málem přejel (na hlavní, v odbočovacím pruhu doleva) kamion předjíždějící traktor.

Mezi Benešovem a Prahou všechno mimoúrovňové je, proto je naprosto nepochopitelné proč tak významná křižovatka jako Červené Vršky je úrovňová...
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od goldfinger »

Na absolutní prioritě D0 511 se s většinou shoduji, ale jako druhou nejdůležitější stavbu považuju zkapacitnění D1 mezi od exitu 189 po min. 204. Je to proto, že D1 v tomto úseku nahrazuje (a ještě hodně dlouho nahrazovat bude jižní segment VMO od Mariánského nám. v Komárově po Heršpickou. Jediná další spojnice v tomto směru je zoufale přetížená Opuštěná - Zvonařka, poslední zbývající komunikací je nyní zavřená Bohunická. To vše za situace, kdy chybí jižní tangenta.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Japao Joe »

Je krásně vidět z jaké dálky se na tu kterou stavbu kdo kouká. Pro mě je to jasně D35 pak D0-511, Brno a D52 by z velké části řešila D55 společně s D1-0136.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od goldfinger »

D55 potrvá dost dlouho a stejně skončí na nejdál na D2, pokračování jakékoli rychlostní komunikace přes lednicko-valtický areál je neprojednatelné. A D1 0136 se stává čím dál větší utopií. Vypadá to, že propadne EIA. D52 brání "jen" papírová válka, technicky je kromě průchodu Novými Mlýny naprosto easy. Intenzity mezi exity 189 a 204 jsou hrozivé a sebemenší omezení znamená okamžitý kolaps. Proto taky snahy o provizorní třetí pruh z ostavného. To naznačuje, že řešení problému je víc než naléhavé.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od kik »

Já bych to viděl takhle:
1. D35 min. za Litomyšl
2. D0 neboli 511 - tam to už mělo stát před x-lety, o tom není sporu
3. D52 od Pohořelic ke stání hranici
4. D3 od D0 k Meznu, úsek od ČB ke státní hranici postavit klidně i v polovičním profilu
5. D19 od Jihlavy (s využitím přivaděče od D1 by pak kopírovala stávající II/602) přes Pelhřimov, Tábor a Milevsko k Plzni. Tam bych viděl problémy s přemostěním Orlické přehrady a průchodem Brdy (ekologové)
6. I/11 od Třince ke slovenské hranici s napojením na slovenskou D3 (jsou tam obchvaty ale 4-pruh by se hodil)
7. D55 mezi Olomoucí a Přerovem. Ta stejně bude končit u Břeclavi, o pokračování přes hranici není v Rakousku moc zájem
hovi
Příspěvky: 1182
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od hovi »

Za mě I35 v kategorii SMV mezi Turnovem na Jičínem, Dále na Hradec D snad začnou do 3-4 let stavět...
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od bumbik »

Za mě D1 0136 pak D35 pak 511 a pak obchvat Mikulova a pak D3
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od 1975 »

Zajímavé, že tady, narozdíl od patriků, funguje spíš IMBY :o)

Za mě tudíž: 511, 518/519, 520, D3, D35, aby to bylo TOP5
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“