Prioritizace výstavby D+R
Re: Prioritizace výstavby D+R
Když jsem chtěl porovnat na pohled ty hle dvě mapy:
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2000.jpg
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2005.jpg
Tak jsem si všiml že v roce 2000 je 2 tisíce vozidel stačilo 0.5mm
v roce 2005 už to dělalo 0,25mm.Tak na první pohled mapa 2005 jsou tenčí čáry nelze je srovnat
Tak jestli mapku co vznikne za rok 2010 bude stejný měřítko jak 2005 tak člověk může srovnávat na pohled.
Krásně je tam vidět jak se změnila intenzita okolo D5.To stejný uvidíme okololo Ostravy v co spočítají 2010.Jen si myslím napojením dálnice z Ostravy zvětší intenzity na na D1 mezi Brnem a Prahou.Odlehčuje to I35.
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2000.jpg
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2005.jpg
Tak jsem si všiml že v roce 2000 je 2 tisíce vozidel stačilo 0.5mm
v roce 2005 už to dělalo 0,25mm.Tak na první pohled mapa 2005 jsou tenčí čáry nelze je srovnat
Tak jestli mapku co vznikne za rok 2010 bude stejný měřítko jak 2005 tak člověk může srovnávat na pohled.
Krásně je tam vidět jak se změnila intenzita okolo D5.To stejný uvidíme okololo Ostravy v co spočítají 2010.Jen si myslím napojením dálnice z Ostravy zvětší intenzity na na D1 mezi Brnem a Prahou.Odlehčuje to I35.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prioritizace výstavby D+R
Započítat i stavby co se staví jako jedničky, ale v budoucnu budou označeny jako R?
Do těch 25km počítat všechny stavby jak bežící, startující či zprovozňované?
Do těch 25km počítat všechny stavby jak bežící, startující či zprovozňované?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Prioritizace výstavby D+R
Z těch mam je krásně vidět, kde je třeba rozšiřovat
Re: Prioritizace výstavby D+R
Kolik let nám zbývá až D1 bude jezdit kolonách krokem mezi Prahou a Brnem?Když se nezačne stavět R35.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Ještě doplním komentář k mému výběru staveb.
Nejprve jsem se snažil dokončit to rozestavěné, u dalších staveb jsem se snažil o odstraňování bodových problémů, hlavně průjezdů statutárními městy (tranzit D5 - D11 v Praze, průjezdy ČB, HK, Zlínem, Přerovem a FM) a nebezpečných křižovatek (R52 bez mostu přes nádrž).
A ještě k jedničkám: určitě bych dodělal I/11, aby mohla být upgradeovaná (a asi i přečíslovaná) na R/MR od Opavy po hranici s SK, a pokusil se využít to, co píše Rumpeak: je-li ostravský region tak silně zanedbaný, mělo by na něj jít získat prostředky z EU. To samé bych zkusil s I/13 mezi D8 a R7 s výhledovým pokračováním až k R6. Jinými slovy, pokud by selhalo PPP a OPD II, nevlezl bych se do těch 250 km ani omylem .
Nejprve jsem se snažil dokončit to rozestavěné, u dalších staveb jsem se snažil o odstraňování bodových problémů, hlavně průjezdů statutárními městy (tranzit D5 - D11 v Praze, průjezdy ČB, HK, Zlínem, Přerovem a FM) a nebezpečných křižovatek (R52 bez mostu přes nádrž).
A ještě k jedničkám: určitě bych dodělal I/11, aby mohla být upgradeovaná (a asi i přečíslovaná) na R/MR od Opavy po hranici s SK, a pokusil se využít to, co píše Rumpeak: je-li ostravský region tak silně zanedbaný, mělo by na něj jít získat prostředky z EU. To samé bych zkusil s I/13 mezi D8 a R7 s výhledovým pokračováním až k R6. Jinými slovy, pokud by selhalo PPP a OPD II, nevlezl bych se do těch 250 km ani omylem .
Re: Prioritizace výstavby D+R
D8 -lovosice-rehlovice = 16.4 (hlavni tah; stupen rozestavenosti)
D1 -rikovice-prerov = 10.1 (hlavni tah i z mezinarodniho hlediska)
D1 -prerov-lipnik = 14.3 (hlavni tah i z mezinarodniho hlediska)
D1 -bohumin-st.hr. = 6.1 (hlavni tah)
D1 -kromeriz.v.-rikovice = 11.3 (na podzim otevreno)
58.2km
R55 -skalka-hulin = 10.8 (na podzim otevreno)
R52 -pohorelice-ivan = 6.9 (hlavni tah)
R52 -ivan-perna = 8 (hlavni tah)
R52 -perna-CZ/A = 8.2 (hlavni tah)
D3 -tabor-sobeslav = 14 (dulezite pro mistni dopravni situaci)
D3 -sobeslav-vesli n.L. = 8.8 (dulezite pro mistni dopravni situaci)
R4 -mirotice-trebkov = 5.9 (na podzim otevreno)
120.8km
R6 -obchvat chebu-CZ/D = 8.9 (dokoncit jako R; dulezite pro CZ/D ekonomicke vazby; levne)
R6 -tisova-sokolov = 5.4 (ekonomicka infrastruktura s D; pripravenost; reseni mistni dopravni situace)
R6 -sokolov-nove sedlo = 7.5 (jako predchozi + ucelenost projektu v ramci kraje a Nemecka)
R6 -nove sedlo-jenisov = 5.1 (temer dokonceno)
R7 -slany-hranice kraje = 16.4 (pulprofil hotov, dlouhy usek)
R7 -louny zkapacitneni = 6.9 (pulprofil hotov, levne, pripravene, nebezpecny usek)
R7 -postoloprty-bitozevez = 3.8 (zastavena vystavba, pripravene, levne)
R7 -vysocany-drouzkovice = 9.4 (ekonomicky prinos, navaznost na Nemecko, zona triangle)
R7 -drouzkovice-nove sporice = 6.4 (jako predchozi + v ramci komplexni R7 suplovani D8)
190.6km
R48 -belotin-rybi = 17.3 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R48 -rybi-rychaltice = 13 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R48 -rychaltice-FM = 7.1 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R48 -FM obchvat = 8.6 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R1 -ruzyne-suchdol = 9.4 (dopravni obsluznost)
R1 -suchdol-brezineves = 6.7 (dopravni obsluznost)
252.7km
takze, tak nejak bych to videl ja. sestavit nejake poradi nezvladnu ale v pristich deseti letech by toto melo-mohlo byt hotovo dle meho soudu.
co se tyce useku D3(R3) D11(R11), zbytek R4,R6,R35,R43,R49,R55 jednoznacne hodit na PPP. jedna se na nase pomery o dlouhe celky. tim by se mohla sit dobudovat dvakrat rychleji. Tim chci naznacit ze se nemusi postavit pouze 25 km/rocne v prumeru, jak jsem uvedl v seznamu.
Platby jednoznacne z elektronickeho-satelitniho mytneho. neprenaset tihu zavazku na statni rozpocet.
Takze muzete rozebirat.... Buh vi ale jak to nakonec vsechno dopadne
D1 -rikovice-prerov = 10.1 (hlavni tah i z mezinarodniho hlediska)
D1 -prerov-lipnik = 14.3 (hlavni tah i z mezinarodniho hlediska)
D1 -bohumin-st.hr. = 6.1 (hlavni tah)
D1 -kromeriz.v.-rikovice = 11.3 (na podzim otevreno)
58.2km
R55 -skalka-hulin = 10.8 (na podzim otevreno)
R52 -pohorelice-ivan = 6.9 (hlavni tah)
R52 -ivan-perna = 8 (hlavni tah)
R52 -perna-CZ/A = 8.2 (hlavni tah)
D3 -tabor-sobeslav = 14 (dulezite pro mistni dopravni situaci)
D3 -sobeslav-vesli n.L. = 8.8 (dulezite pro mistni dopravni situaci)
R4 -mirotice-trebkov = 5.9 (na podzim otevreno)
120.8km
R6 -obchvat chebu-CZ/D = 8.9 (dokoncit jako R; dulezite pro CZ/D ekonomicke vazby; levne)
R6 -tisova-sokolov = 5.4 (ekonomicka infrastruktura s D; pripravenost; reseni mistni dopravni situace)
R6 -sokolov-nove sedlo = 7.5 (jako predchozi + ucelenost projektu v ramci kraje a Nemecka)
R6 -nove sedlo-jenisov = 5.1 (temer dokonceno)
R7 -slany-hranice kraje = 16.4 (pulprofil hotov, dlouhy usek)
R7 -louny zkapacitneni = 6.9 (pulprofil hotov, levne, pripravene, nebezpecny usek)
R7 -postoloprty-bitozevez = 3.8 (zastavena vystavba, pripravene, levne)
R7 -vysocany-drouzkovice = 9.4 (ekonomicky prinos, navaznost na Nemecko, zona triangle)
R7 -drouzkovice-nove sporice = 6.4 (jako predchozi + v ramci komplexni R7 suplovani D8)
190.6km
R48 -belotin-rybi = 17.3 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R48 -rybi-rychaltice = 13 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R48 -rychaltice-FM = 7.1 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R48 -FM obchvat = 8.6 (ekonomicky element a dokonceni dopravniho useku)
R1 -ruzyne-suchdol = 9.4 (dopravni obsluznost)
R1 -suchdol-brezineves = 6.7 (dopravni obsluznost)
252.7km
takze, tak nejak bych to videl ja. sestavit nejake poradi nezvladnu ale v pristich deseti letech by toto melo-mohlo byt hotovo dle meho soudu.
co se tyce useku D3(R3) D11(R11), zbytek R4,R6,R35,R43,R49,R55 jednoznacne hodit na PPP. jedna se na nase pomery o dlouhe celky. tim by se mohla sit dobudovat dvakrat rychleji. Tim chci naznacit ze se nemusi postavit pouze 25 km/rocne v prumeru, jak jsem uvedl v seznamu.
Platby jednoznacne z elektronickeho-satelitniho mytneho. neprenaset tihu zavazku na statni rozpocet.
Takze muzete rozebirat.... Buh vi ale jak to nakonec vsechno dopadne
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prioritizace výstavby D+R
No pohrál jsem si s tím trochu, ale nedodržel jsem vůbec zadání, tak jen pro zajímavost přikládám.
A zkusím to ještě jednou
Harmonogram_D_R_2011-2020r.doc
A zkusím to ještě jednou
Harmonogram_D_R_2011-2020r.doc
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Prioritizace výstavby D+R
po vizualni strance velice pekne, gratuluji. doporucuji shlednout.Martin z Ostravy píše:No pohrál jsem si s tím trochu, ale nedodržel jsem vůbec zadání, tak jen pro zajímavost přikládám.
A zkusím to ještě jednou
Harmonogram_D_R_2011-2020r.doc
co se tyce, prubehu vystavby tak jste velky optimista, ale kez by to tak "odcejpalo"
Re: Prioritizace výstavby D+R
Martine.. je to pekny. ale to je asi z rise snu ze se zacne stavet celych 60 km D3 z Prahy do Mezna jinak jeste bych tam nejlepe 2012-2015 pridal rozsireni D1 - Kyvalka - Holubice popr. Vyskov .. jinak by to takhle byla velka spokojenost
EDIT. akorat teda doufam, ze prvniho useku R43 se dockame drive nez po roce 2020 ..
EDIT. akorat teda doufam, ze prvniho useku R43 se dockame drive nez po roce 2020 ..
Naposledy upravil(a) Veronss dne 19.8.2010 17:11:31, celkem upraveno 1 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prioritizace výstavby D+R
Propadl jsem u toho do světa snů no ale já bych to takhle moc chtěl
Ještě zkusím udělat "hubenou" verzi, podle zadání co tu dal martini, což pro mě bude sakra těžké.
O tom rozšíření jsem uvažoval, ale už se mi to tam nechtělo dávat, ještě potom udělám kalkulaci, na kolik by to podle té moji vize přišlo ročně korun.
Ještě zkusím udělat "hubenou" verzi, podle zadání co tu dal martini, což pro mě bude sakra těžké.
O tom rozšíření jsem uvažoval, ale už se mi to tam nechtělo dávat, ještě potom udělám kalkulaci, na kolik by to podle té moji vize přišlo ročně korun.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Prioritizace výstavby D+R
S ohledem na velkou rozestavěnost staveb, kdy je k dnešnímu dni rozestavěno (včetně akutálně pozastavených staveb) 171,3 km v celkové hodnotě 109,983 miliardy Kč a k dokončení sítě chybí cca 900 km. Tak je to docela problém rozumně rozvrhnout. Pokud vezmu průměr za 10 let 280 km, tak mi zbývá nějakých 110 km k rozestavění a to je docela málo.
Kromě doposud rozestavěných staveb
Bych zprovoznil do 31. 12. 2019 i tyto stavby:
To ale neznamená, že k 31. 12 by nebylo rozestavěno více staveb podobně jako dnes. Celkové náklady by byly 192,101 miliardy Kč při délce 279,9 km .
Pokud by znělo zadání úlohy jinak, např. kterých 280 km se v dalších letech rozestaví, tak by to bylo lepší
Kromě doposud rozestavěných staveb
Kód: Vybrat vše
D1 0135 Kroměříž-východ – Říkovice 11,3 5 272 868
D1 47092 Bohumín – st.hr. CZ/PL 6,1 4 006 694
D3 0307A Tábor – Soběslav 15,0 6 697 840
D3 0307B Most přes rybník Koberný 0,6 1 301 345
D3 0307C Most přes Černov. potoka 0,8 875 747
D3 0308A Soběslav – Veselí 7,7 3 091 475
D3 0308B Most přes Lužnici 1,1 1 433 626
D8 0805 Lovosice – Řehlovice 16,4 15 723 917
D11 Praskačka – Hradec Králové 3,7 1 500 000
R1 512 D1 – Vestec 8,9 8 538 365
R1 513 Vestec – Lahovice 8,3 9 968 481
R1 514 Lahovice – Slivenec 6,0 13 087 132
R4 Mirotice – Třebkov 5,9 1 235 055
R6 Lubenec – Bošov 4,1 1 914 782
R6 Jenišov – Nové Sedlo 5,1 2 058 192
R6 Nové Sedlo – Sokolov 7,5 3 275 713
R6 Sokolov – Tisová 5,4 3 167 209
R7 Postoloprty – Bitozeves 3,8 911 506
R7 Droužkovice – Nové Spořice 6,4 3 278 610
R7 Vysočany – Droužkovice 9,4 3 824 942
R48 Rychaltice – Frýdek Místek 7,1 3 659 142
R49 4901 Hulín – Fryšták 17,3 9 276 189
R55 0135 Hulín – Hulín-východ 2,8 1 306 551
R55 5503 Skalka – Hulín 10,8 4 578 091
171,3 109983472,0
Kód: Vybrat vše
D3 0309/III Borek – Úsilné 3,3 1 639 907
D3 0310/I Úsilné – Hodějovice 7,2 6 848 512
D3 0310/II Hodějovice – Třebonín 12,6 6 974 872
R1 511 Běchovice – D1 12,6 10 801 432
R1 518 Ruzyně – Suchdol 9,4 17 822 911
R1 519 Suchdol – Březiněves 6,7 11 014 851
R35 Opatovice – Časy 12,8 5 344 517
R35 Časy – Ostrov 13,0 6 305 572
R35 Vysoké Mýto – Hrušová 10,3 3 040 560 odhad
R48 Frýdek-Místek, obchvat 8,6 4 478 063
R52 5206 Perná – st.hr. CZ/A 8,2 3 500 000
R56 Frýdek-Místek, připojení na R48 2,4 1 274 115
R49 4902.1 Fryšták – Lípa, 1. etapa 1,7 3 072 594
108,6 82117906,0
Pokud by znělo zadání úlohy jinak, např. kterých 280 km se v dalších letech rozestaví, tak by to bylo lepší
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Prioritizace výstavby D+R
Taky jsem udělal svůj návrh a skončil jsem někde na 380 km. A to jsem vybíral jen to, co považuji za akutní. Jestli je 170 km ze 250 již rozestavěných, tak měla otázka znít spíš: "Kterých 80 km dálnic navrhuješ v příštích 10 letech začít stavět?"
V každém případě je to dobré cvičení od martiniho, aby ukázal, že to je opravdu těžké rozhodování a vždy se bude někdo cítit poškozený. Zkrátka jsme toho rozestavěli hodně, peněz je málo a v příštím desetiletí budeme rádi za každý nový kilometr dálnice.
V každém případě je to dobré cvičení od martiniho, aby ukázal, že to je opravdu těžké rozhodování a vždy se bude někdo cítit poškozený. Zkrátka jsme toho rozestavěli hodně, peněz je málo a v příštím desetiletí budeme rádi za každý nový kilometr dálnice.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Ok, máš asi s tím průměrem pravdu, vzal jsem to od pesimistického oka. 70' = 276, 80' = 277, 90' = 230, 00' = 330, tj. skutečný průměr 278 km/desetiletí.Lenny píše:Průměr je spíš 280 km, ale ok.
Ano, do těchto +/- 250-280 km započítat i rozestavěné, které budou zprovozněny v 2010, případně později.Lenny a Martin z Ostravy píše:A máme počítat do i s tím co je rozestavěno nebo ne?
Peníze na jedničky do tohoto nevstupují, ty zdroje berme zvlášť (založíme případně následně vlákno o obchvatech, ale tam je pocit již více subjektivní, podle toho kdo kde jezdí). Mezi D a R prosím počítat i čtyřpruhy ála I/37 a I/11.Martin z Ostravy píše:Započítat i stavby co se staví jako jedničky, ale v budoucnu budou označeny jako R?
Berme, že filosofie bude taková, že co se staví, resp. je rozestavěno a "pozastaveno", že se dokončí prioritně.
Nevylučuji, že na konci desetiletí může být nějaká rozestavěnost, ale to už bychom se v tom výrazně zamotali. Nejdřívější novou stavbu bohužel fakticky zahájíme až 2013...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prioritizace výstavby D+R
Když to vezmu tak v roce 2013 budou stavby co se staví dokončeny.Z pohledu stavebních firem kdy každou dokončenou stavbou mám nějakou stavební kapacitu kterou musím někam přesunout.Už teď se tak děje.Příští rok kdy bude málo kapustičky pro hodně slimáků.Bude na jednotlivcích stavbách přezaměstnanost.To někdy je na škodu.Kdy dva dělají a deset se dívá.Stavební firma se nerada zbavuje odborníků.Není doba kdy se stavělo z krumpáčem a z lopatou.Jak se dělo třicátých letech v Německu.Potom by ty dálnice mohli stavět vězni nebo nezaměstnaný relativně levně.Tak bude tlak stavebních firem najít zakázku novou.Tak příští rok určitě začnou novou stavbu i když Bárta ten pocit dnes nemá.Dnes je situace velká rozestavěnost příští rok bude nutná dílčí nová rozestavěnost.Jinak dojde efektu kdy se neotevře ani metr dálnice za celý rok.Politici rádi stříhají pásky před volbami.Jen aby ukázali voličům jaký jsou borci.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Koukal jsem na to, co navrhují Mikeyb, Martin z Ostravy a Lenny, a obávám se, že bez dalších zdrojů (PPP) to opravdu nepůjde. Můj návrh má určitou rezervu v pokračování D11 k Jaroměři, v dostavbě D1 kolem Přerova (0136 a 0137) a ve stavbách 5204 a 4902.2, která by se dala v nouzi nejvyšší použít na D3 a možná i kus R35. Lenny ví o Zlíně a okolí určitě víc, než já, Pražák , takže 4902.2 i 0136-0137 toho asi tolik neřeší, aby se musely za každou cenu dostat do "druhé vlny". 5204 s MÚK Iváň spolu s MÚK Horní Věstonice ze stavby 5205 sice umožní spojení Brna s Vídní bez úrovňových křížení, ale asi jde také o odložitelný úsek (případně by zatím stačilo postavit ty dvě MÚK). Domnívám se ale, že na okruhu Prahy určitě nebude do 10 let 518 a 519, protože dokončením Blanky a 511 se zde situace dost radikálně vylepší (všechny dálnice budou pro kamiony spojeny přes jih, osobní auta projedou Blankou) a na takhle drahé stavby prostě nebude. Tím vzniká další rezerva na případné pokračování R35, pokud by nešla z PPP.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29.8.2009 10:25:18
Re: Prioritizace výstavby D+R
Prioritu výstavby příštích 10-ti let je určitě úsek 511 a R 35 alespoň úsek po Ostrov, R 48 FM obchvat. A také dokončit D 1 v celé délce, aby se snížilo zatížení R 46. D 11 dovést za HK. A také bych opravil a případně rozšířil D 1, D 11, R 10 u MB . To je podle mě naprostá nutnost. Ale když jsem četl dokument od Slamečky kde řikal, že bez jiných zdrojů než statních dostavime za 10 let akorát to co je teď rozestavěno a Bárta PPP přípravy zastavil. Tak jsem zvědav co se bude dít v této dekádě.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Podle meho nazoru jsou priority v podstate jenom dve:
1) bezodkladna a urychlena vystaba otazky R35 v useku HK-Mohelnice (110 km)
2) dokonceni vychodniho a severovychodniho segmentu prazskeho okruhu (uplne propojeni D8-R10-D11-D1) (26 km)
Obe tyto zasadni veci by se podle me dali stihnout do r. 2015, ackoliv si jsem plne vedom toho, ze u nekterych useku se jeste nezacalo s potrebnym papirovanim (ale kdyz se chce, vsechno jde..)
Behem tohoto obdobi by se melo take pristoupit k rekategorizaci vybranych eRek na Decka.
1) bezodkladna a urychlena vystaba otazky R35 v useku HK-Mohelnice (110 km)
2) dokonceni vychodniho a severovychodniho segmentu prazskeho okruhu (uplne propojeni D8-R10-D11-D1) (26 km)
Obe tyto zasadni veci by se podle me dali stihnout do r. 2015, ackoliv si jsem plne vedom toho, ze u nekterych useku se jeste nezacalo s potrebnym papirovanim (ale kdyz se chce, vsechno jde..)
Behem tohoto obdobi by se melo take pristoupit k rekategorizaci vybranych eRek na Decka.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Co je zajímavý že Ostravák co jede do Prahy přes Brno najede o 50km víc.Při spotřebě 6 L na100km tak projede 3 litry víc než kdyby vyrazil nejkratší cestou.Kde bude muset počítat že za volantem stráví o 1:49 díl.Takže dostavba D1 všech sinic co na ni navazují Přetíží D1 mezi Brnem a Prahou.Když se dokončí R 35 tak Máme k dispozici 8 dálničních pruhů obou směrech.Ne jak dnes je čtyři. Pokud zahajovat nějakou stavbu tak určitě R35 i v době stáních škrtů.Jinak si koledujeme že stará D1 zkolabuje.
Re: Prioritizace výstavby D+R
taky bych radeji uprednostnil vystavbu R35 jako PPP nez upgrade D1 na 3+3 jako PPP
Re: Prioritizace výstavby D+R
Nejlepší by bylo dát oboje do koncese konkurenčním firmám a platit jim podle skutečného provozu, ať se trochu snaží . Ale vážně, obávám se, že bude muset jít oboje jako PPP, protože ani na jedno nebude stát mít dost prostředků a z EU bych toho už taky moc neočekával (bude se zachraňovat Řecko, Portugalsko, Španělsko, Irsko a, až tam znovu zahučí Itálie, tak se Německo vrátí k marce a EU možná i rozpadne ).vaclav píše:taky bych radeji uprednostnil vystavbu R35 jako PPP nez upgrade D1 na 3+3 jako PPP
Re: Prioritizace výstavby D+R
Standa: Pořád nerozumím tomu proč půjčka je špatně a PPP správně, vždyť je to uplně to samý. Teda pokud nepočítáš s tím že budou vybírat přímé mýto.
Já bych stavěl mimo R35 hlavně obchvaty měst, tzn vyřešit Prahu, protáhnout za HK, pak obchvat Jaroměře. Budějovice, Přerov, ...? Křížení. Kvalitní jednička toho zvládne hodně, pokud bude hotovo aspoň v uzlech.
Já bych stavěl mimo R35 hlavně obchvaty měst, tzn vyřešit Prahu, protáhnout za HK, pak obchvat Jaroměře. Budějovice, Přerov, ...? Křížení. Kvalitní jednička toho zvládne hodně, pokud bude hotovo aspoň v uzlech.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Ohledně PPP bych spíš odkázal na diskusi kolegy dd s diaľničiarem a martinim: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=1396. Jinak jsem stoupenec přímého mýta, ale to by asi v našich podmínkách moc nefungovalo. S těmi obchvaty to vidím podobně.Web píše:Standa: Pořád nerozumím tomu proč půjčka je špatně a PPP správně, vždyť je to uplně to samý. Teda pokud nepočítáš s tím že budou vybírat přímé mýto.
Já bych stavěl mimo R35 hlavně obchvaty měst, tzn vyřešit Prahu, protáhnout za HK, pak obchvat Jaroměře. Budějovice, Přerov, ...? Křížení. Kvalitní jednička toho zvládne hodně, pokud bude hotovo aspoň v uzlech.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Můj návrh:
1) Dostavět to, co se rozestavělo (i ty zastavené kromě R6 Lubenec-Bošov). Tedy 170 km.
2) Nové stavby, zbývá 80 km.
R1 511 (4 km)
R1 519-520 (16 km) hlavně konečně definovat trasování, pokud možno i začít stavět
D3 obchvat ČB (22 km)
R6 obchvaty Řevničova, Hořoviček (nebo aspoň MÚK s I/27) a Lubence (17 km)
R35 Opatovice - Časy (13 km)
R35 Vysoké Mýto - Litomyšl (27 km) u Litomyšle zrušit 2 ze 4 sjezdů
R49 k budoucímu Zlínskému přivaděči (1 km)
R52 obchvat Mikulova (8 km)
A to je už 108 km, takže R6 a R1 519-520 se musí odložit.
1) Dostavět to, co se rozestavělo (i ty zastavené kromě R6 Lubenec-Bošov). Tedy 170 km.
2) Nové stavby, zbývá 80 km.
R1 511 (4 km)
R1 519-520 (16 km) hlavně konečně definovat trasování, pokud možno i začít stavět
D3 obchvat ČB (22 km)
R6 obchvaty Řevničova, Hořoviček (nebo aspoň MÚK s I/27) a Lubence (17 km)
R35 Opatovice - Časy (13 km)
R35 Vysoké Mýto - Litomyšl (27 km) u Litomyšle zrušit 2 ze 4 sjezdů
R49 k budoucímu Zlínskému přivaděči (1 km)
R52 obchvat Mikulova (8 km)
A to je už 108 km, takže R6 a R1 519-520 se musí odložit.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Tož, konečně se k tomu dostávám, abych se s Vámi podělil o svůj (a nejen svůj) návrh. Je to nutné vnímat i v návaznosti na finanční prostředky a přípravu, což nebylo explicitně zmíněno v "zadání", ale jsem rád, že většina pochopila. Důsledkem je, že některé, byť priortní stavby se prostě do roku 2020 nepostaví.
Dostavět co je rozestavěné tj. (162 km) s výjimkou R6 Lubenec - Bošov (4,1) a vysoutěžené R7 - Bítozeves - Postoloprty (3,8) a dilema mám s R4901 co s ní, neboť bez přivaděče do Zlína a 4902.1 je to polovičaté řešení a hlavně drahé.
Do 2020 se z prioritních úseků nepostaví: R1 518-519, D3 Praha - Nová Hospoda
Pořadí staveb dle důležitosti:
Při nových tendrech by vždy mělo být soutěženo něco, co je v první pětici staveb, nic co je v seznamu dále, dokud 4/5 první pětice nebudou v realizaci. Soutěženy by měly být jen stavby, které mají alespoň 70% platných stavebních povolení (ideálně samozřejmě 100%).
Dále by na přelomu desetiletí mělo být rozestavěno (se zprovozněním max. do 2025):
Dostavět co je rozestavěné tj. (162 km) s výjimkou R6 Lubenec - Bošov (4,1) a vysoutěžené R7 - Bítozeves - Postoloprty (3,8) a dilema mám s R4901 co s ní, neboť bez přivaděče do Zlína a 4902.1 je to polovičaté řešení a hlavně drahé.
Do 2020 se z prioritních úseků nepostaví: R1 518-519, D3 Praha - Nová Hospoda
Pořadí staveb dle důležitosti:
Při nových tendrech by vždy mělo být soutěženo něco, co je v první pětici staveb, nic co je v seznamu dále, dokud 4/5 první pětice nebudou v realizaci. Soutěženy by měly být jen stavby, které mají alespoň 70% platných stavebních povolení (ideálně samozřejmě 100%).
- R1 511 - (12,6 km)
- D1 rekonstrukce (160 km + 33 km Brno) - musí být provedena. Kdyby měla být financována "normálně", není na nic jiného, čili zde opravdu doufám, že půjde PPP, ale kdo ví zda-li vůbec a v jaké podobě, ale jinak se nám D1 rozpadne.
- R48 FM obchvat (8,6 km)
- "Optimalizace I/48" - lanová svodidla, rekonstrukce
- R68 (I/11) - Oldřichovice - Bystřice (6,24 km)
- R68 (I/11) - Nebory - Oldřichovice (4,86 km)
- "Optimalizace I/3 Mezno - D1" - doplnění MÚK (3ks), od Benešova střídavý 3pruh na současné vozovce + Olbramovice, obchvat.
- R35 Opatovice - (Časy) - Ostrov (25,8 km)
- D11 Hradec Králové - Jaroměř (22,6 km)
- R52 Mikulov obchvat + MÚK (2ks) na zbytku 1/2 profilu (6 km)
- R55 Otrokovice, obchvat jih (3,1 km)
- R35 (Ostrov) - Vysoké Mýto - Hrušová - (Janov) (33,6 km, resp. 10,3 km při etapizaci)
Dále by na přelomu desetiletí mělo být rozestavěno (se zprovozněním max. do 2025):
- D3 Borek - Třebonín (a.k.a. ČB obchvat) (23,1 km)
- R35 Ostrov - Janov (bez již zprovozněné prostřední části VM obchvat) (23,3 km)
- R68 (I/11) - Třanovice - Nebory (6,1 km)
- D1 - Říkovice - (Přerov) - Lipník nad Bečvou (16 km)
- R43 - Kuřim - Sebranice (22 km)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prioritizace výstavby D+R
Rozumný plán, ale pořád budu doufat, že peněz bude více a tím pádem, budou výše zmíněné stavby dříve.
R48 -> D48 se podařilo!