Prioritizace výstavby D+R

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od rumpeak »

Edit martini: Vyčleněno z vlákna R49. Dole připojuji návrh dalšího řízení této debaty.

Zlín to podle mě po Ostravě schytal nejvíce. Podle mě je pořadí nesmyslnosti zastavených staveb následující:
1. Prodloužená Místecká (rozkopala se velmi důležitá řekl bych dokonce páteřní komunikace v centru Ostravy, protože byl dost nevyhovující, teď se téměř před dokončením uzavře stavba jejího zkvalitnění, takže stávající stav je, že neexistuje nová kvalitní komunikace, ale nexistuje ani ta přdcházející!!!)
2. Most v Bohumíně (v podstatě totožný případ jako Místecká, předcházející komunikace už neexistuje, takže se bude roky jezdit po provizoriu!!!)
3. Napojení Zlína, ať už přes Malenovice nebo R/49 (Kolony na Baranďáku sice existují, ale ty existují po celé republice a učebnicovým příkladem je Zlín. Pražští úředníci HDP netvoří, proto by mělo být v jejich zájmu, aby byla infrastruktura v pořádku nejdříve v průmyslových regionech, kde se to HDP skutečně tvoří, jako je Ostravsko, Zlínsko, Severní Čechy, i když se třeba účetně vykazuje v Praze, kde mívají firmy svá sídla. Až kolony nebudou v těchto regionech, mají právo pražští úředníci uvažovat o tom, že by zkrátili své ranní cestování do práce. Podívejme se na příklad Německa, které si myslím je dobrým příkladem fungující ekonomiky. Nebude tam náhodou nejlepší infrastruktura kolem měst jako Duisburg, Düsseldorf, Dortmund??? Proč asi, není důležité aby na obchvat kolem Berlína nejdříve někdo vydělal prací???)
4. Prodloužená Rudná - Mokré Lazce, obchvat Opavy (V podstatě totožná situace jako Zlín, až na to, že situace tady od cca dubna do cca října není tak kritická. od října do dubna, Velká Polom, Hrabyně a spol. tradičně nejméně jednou týdně stojí, ale letos to bílé klouzavé alespoň pánbůh spravedlivě nadělil i pražským úředníkům. Nezbývá než doufat, že tak bude činit nadále, ale byla situace alespoň trochu férová)
5. Dálnice D3 (Severní Morava je roky okrádaná o infrastrukturu, ale to co si v Praze dovolují k Jížním Čechám je absolutní buranská arogance. Nejde sice o region kdovíjak průmyslový, ael infrastrukturní dluh, krterý tady za 60 let totální ignorance vznikl je takového rozsahu, že ho nestihnou spletit asi ani naši vnuci)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od dd »

Už je opravdu trapné, jak pořád někdo vytahuje tyhle žabomyší spory Praha x Morava/Ostrava. Jsme tak malá země, že ze světového pohledu je Praha hned vedle Brna a Ostravy. Pak se divte, že to tu vypadá, jak to vypadá.

Mmch. už tu bylo několikrát zmíněno, že se zastavovalo i v Čechách, v Praze ŘSD dostaví jen část obchvatu a pak dlouho nic, a v neposlední řadě, že ty zastavené stavby dávají smysl. Prostě se nedá svítit, nejsou prachy, něco se zastavit musí.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od rumpeak »

dd píše:Už je opravdu trapné, jak pořád někdo vytahuje tyhle žabomyší spory Praha x Morava/Ostrava. Jsme tak malá země, že ze světového pohledu je Praha hned vedle Brna a Ostravy. Pak se divte, že to tu vypadá, jak to vypadá.

Mmch. už tu bylo několikrát zmíněno, že se zastavovalo i v Čechách, v Praze ŘSD dostaví jen část obchvatu a pak dlouho nic, a v neposlední řadě, že ty zastavené stavby dávají smysl. Prostě se nedá svítit, nejsou prachy, něco se zastavit musí.

Trapné by to nebylo, kdyby tady za desetiletí nevznikl ten infrastrukturní dluh. Ten je podle mě opravdu trapný a to co se teď ministru Bártovi povedlo ještě trapnější. Pokud se má zastavovat, tak ne "i" v Praze, ale "nejdříve" v Praze.

Mimochodem ten minulý příspěvek je PRÁVĚ pořadím trapnosti zastavených staveb podle mého názoru. Ale klidně můžeš přijít se svým, od toho je to diskuzní fórum.
Naposledy upravil(a) rumpeak dne 18.8.2010 12:51:02, celkem upraveno 1 x.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Bobek »

Tak ještě jednou a pomalu: co se z rozpočtu SFDI staví v Praze?
Království a půl princezny za 511.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od rumpeak »

Momentálně SOKP Praha - Jih a nevím proč dělíte na rozpočet SFDI, protože Tunel Blanka je stavěn sice z Pražského rozpočtu, který ale příjmovou strnku naplňuje čím????
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Bobek »

Prací údernických havířů, samozřejmě. Zatímco v Praze všichni sedí na zadku a válej si šunky. :roll: Je to marný, je to marný.
Království a půl princezny za 511.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Veronss »

Bobek píše:Tak ještě jednou a pomalu: co se z rozpočtu SFDI staví v Praze?
SOKP, Vysocanska radiala, nejaka rampa u Jizni spojky, rekonstrukce Sterboholske, ... nebo ne?
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Martin Vedral »

Veronss píše:
Bobek píše:Tak ještě jednou a pomalu: co se z rozpočtu SFDI staví v Praze?
SOKP, Vysocanska radiala, nejaka rampa u Jizni spojky, rekonstrukce Sterboholske, ... nebo ne?
SOKP - ano, dostavi se v zari
VR - ne uplne
rampa u JS - ne; rekonstrukce Sterboholske - ne (oboji plati Praha)
Suma sumarum plati se ten okruh a od zari uz prakticky netece do Prahy ani koruna - a i kdyby, souhlasim s temi, co rikaji, ze tohle Ostrava vs. Praha jsou fakt zabomysi spory
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Lenny »

Jak od září neteče ani koruna. Zprovoznění stavby se nerovná dokončení stavby a to se zase nerovná doplacení stavby. A do Prahy tečou peníze jak na TSK tak i na akce ŘSD.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od pp21 »

Přesně tak, letmý pohled do rozpočtu SFDI toho ukáže spoustu, stačí si najít příjemce TSK a OMI (odbor městského investora). Z hlavy bych řekl že tam je:
- Vysočanská radiála (stavební činnost financuje Praha a má na to přímou dotaci ze SFDI ve výši 100%, majetkovou přípravu (pozemky) platí Praha ze svého)
- MÚK Kbelská x D8
- Zkapacitnění Štěrb. rad. (tj to u bobové dráhy)
- Štěrb. spojka rekonstrukce povrchu
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Veronss »

Martin Vedral píše:
Veronss píše:
Bobek píše:Tak ještě jednou a pomalu: co se z rozpočtu SFDI staví v Praze?
SOKP, Vysocanska radiala, nejaka rampa u Jizni spojky, rekonstrukce Sterboholske, ... nebo ne?
SOKP - ano, dostavi se v zari
VR - ne uplne
rampa u JS - ne; rekonstrukce Sterboholske - ne (oboji plati Praha)
Suma sumarum plati se ten okruh a od zari uz prakticky netece do Prahy ani koruna - a i kdyby, souhlasim s temi, co rikaji, ze tohle Ostrava vs. Praha jsou fakt zabomysi spory

pekna blbost.. pravda je o prispevek vyse.. :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od mapman »

Nicméně pravda je i ta, že ty řeči některých z vás o pragocentrismu a podobně jsou opravdu mimo, dost mě pánové dostáváte :( Do MSKraje šlo za poslední léta tolik peněz a rozestavělo se tolik projektů, že mě opravdu mrzí že to někteří z vás absolutně přehlížejí. Dokonce i co se týká přípravy, tak tam je většina zbývajících staveb připravena k rozestavění v krátkém horizontu...

Jen pro přehled, ŘSD má za poslední léta na počet nejvíce projektů v MS kraji, následuje kraj Ústecký a pak Středočeský... To je jako špatně???

MS kraj má tu "smůlu" že se v něm teď staví/stavělo nejvíce a tudíž je taky nejvíce kde škrtat. A obdobné je to i u toho Zlína, R55 a D1 město primárně neřeší ale jsou obrovským přínosem pro region samy o sobě už teď...

Nikdo vám nebere že R49 je potřebná, že I/11 do Opavy je potřebná, ale potřebného je po republice moc a moc...
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od mbmat »

mapman píše:Nicméně pravda je i ta, že ty řeči některých z vás o pragocentrismu a podobně jsou opravdu mimo, dost mě pánové dostáváte Do MSKraje šlo za poslední léta tolik peněz a rozestavělo se tolik projektů, že mě opravdu mrzí že to někteří z vás absolutně přehlížejí. Dokonce i co se týká přípravy, tak tam je většina zbývajících staveb připravena k rozestavění v krátkém horizontu...

Jen pro přehled, ŘSD má za poslední léta na počet nejvíce projektů v MS kraji, následuje kraj Ústecký a pak Středočeský... To je jako špatně???

MS kraj má tu "smůlu" že se v něm teď staví/stavělo nejvíce a tudíž je taky nejvíce kde škrtat. A obdobné je to i u toho Zlína, R55 a D1 město primárně neřeší ale jsou obrovským přínosem pro region samy o sobě už teď...

Nikdo vám nebere že R49 je potřebná, že I/11 do Opavy je potřebná, ale potřebného je po republice moc a moc...
:ok: :ok: :ok: přesně tak
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Veronss »

nevim ale ja sem tu Zlin s Prahou nesrovnaval.. je samozrejme zrejme ze to ani takhle srovnavat nejde.. Praha ma nekolikanasobne vetsi potreby na kvalitni infrastrukturu (o SOKP ani nemluvim), ale poznacil sem, co je fakt, ze pro Zlin a jeho okoli toho moc udelanyho nebylo... takze tak
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Přesně tak v MS kraji se staví doslova "na každém rohu" takže se dalo čekat, že se toho nejvíce zastaví tady, jen bylo třeba to dobře vybrat a já myslím, že až na ten Bohumín se to jakž takž podařilo. Ale potřebné komunikace se nacházejí po celé republice, jen prostě prostředků je málo. :(
R48 -> D48 se podařilo!
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od rumpeak »

mapman píše:Nicméně pravda je i ta, že ty řeči některých z vás o pragocentrismu a podobně jsou opravdu mimo, dost mě pánové dostáváte :( Do MSKraje šlo za poslední léta tolik peněz a rozestavělo se tolik projektů, že mě opravdu mrzí že to někteří z vás absolutně přehlížejí. Dokonce i co se týká přípravy, tak tam je většina zbývajících staveb připravena k rozestavění v krátkém horizontu...

Jen pro přehled, ŘSD má za poslední léta na počet nejvíce projektů v MS kraji, následuje kraj Ústecký a pak Středočeský... To je jako špatně???

MS kraj má tu "smůlu" že se v něm teď staví/stavělo nejvíce a tudíž je taky nejvíce kde škrtat. A obdobné je to i u toho Zlína, R55 a D1 město primárně neřeší ale jsou obrovským přínosem pro region samy o sobě už teď...

Nikdo vám nebere že R49 je potřebná, že I/11 do Opavy je potřebná, ale potřebného je po republice moc a moc...

Protože zde byl největší historický dluh. Zkusme se podívat na autoatlas z roku 1997: hvězdice dálnic kolem Prahy, njbližší dálnice byla 110km od Ostravy. To, že se podařilo 25% historického dluhu splatit neznamená, že když se začínáme blížit někde k 40%, tak ten dluh přestaneme splácet. Až uvidím autoatlas, kde bude stejná (měla by být samozřejmě podle výše popsaných důvodů větší, ale doufám alespoň ve stejnou) hvězdice kolem Ostravy jako je kolem Prahy, přestanu vést diskuze o Pragocentrizmu, pokud ji nevidím a vidím, že ze 4 staveb zastavených v ČR jsou 3 v okolí Ostravy (a z dosud nezapočatých se k ledu hodí celý Zlínský region, který je od Prahy taky dostatečně daleko, aby si lidi rozmysleli, jestli přijedou na nějakou blokádu pražských ulic), těžko mě někdo bude přesvědčovat o tom, že Pragocentrismus neexistuje.


BTW: Nejsem z Ostravy, ale z Bruntálu, takže jediné dálniční stavba, které pro mě budou přínosem jsou R46 Olomouc - Šternberk a R35 Opatovice - Mohelnice. To jen kdyby někdo chtěl namítat, že brečím jen proto, že se mi škrtalo pod okny a kdyby to bylo někde jinde, tak ani neceknu.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od mapman »

Veronss píše:nevim ale ja sem tu Zlin s Prahou nesrovnaval.. j
ta reakce nebyla taky venovana primo tobe, spis obecny povzdych nad diskusi v neklika jinych tematech...

Vždycky se stavělo tam, kde si to situace vyžadovala. I v Ostravě, tam je ostatně nejvíc čtyřpruhů v republice, a to i na druhých třídách (Frýdecká a další). A nejpodstatnější je dopravní situace, ta je v Ostravě podle mnoha vyjádření místních v porovnání s Prahou mnohem mnohem lepší, tak jaký dluh krucinál...
mikeyb
Příspěvky: 151
Registrován: 31.8.2009 17:30:32

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od mikeyb »

Veronss píše:nevim ale ja sem tu Zlin s Prahou nesrovnaval.. je samozrejme zrejme ze to ani takhle srovnavat nejde.. Praha ma nekolikanasobne vetsi potreby na kvalitni infrastrukturu (o SOKP ani nemluvim), ale poznacil sem, co je fakt, ze pro Zlin a jeho okoli toho moc udelanyho nebylo... takze tak
vazeny pane, vase prispevky okolo r49 jsou tak trochu patologickou alfou-omegou vaseho prispivani do diskuse. Vy jste jak male dite ktere chce tady a tedka vsechno a hnedka. prohlednete si mapu jeste jednou pozorne, k tomu si jeste domyslete, co bude otevreno na podzim a zjistite, ze zlin je na tom vlastne jeste lepe, nez jakekoli jine krajske mesto v cechach. prejet malenovice uz by snad pro vas nemel byt problem.
Veronss píše:Zlin ma fakt pesek... 80tisicove krajske mesto bez opravdu poradneho spojeni s okolnim svetem.. hlavni ale je, aby mel Sulec s 50 obyvateli eRkovy obchvat, aby byla momentalne dle me totalne nepotrebna R4 u Mirotic, kde jsou intenzity kolem 10 tisic aut a nektere dalsi.. na Zlin se proste neustale sere a jak je vidno srat bohuzel bude.. :(
vase vylevy ze vsude okolo je to lepsi, jenom ve zline se to ..... jsou trochu mimo a trochu pod urovni.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Veronss »

mikeyb píše:
Veronss píše:nevim ale ja sem tu Zlin s Prahou nesrovnaval.. je samozrejme zrejme ze to ani takhle srovnavat nejde.. Praha ma nekolikanasobne vetsi potreby na kvalitni infrastrukturu (o SOKP ani nemluvim), ale poznacil sem, co je fakt, ze pro Zlin a jeho okoli toho moc udelanyho nebylo... takze tak
vazeny pane, vase prispevky okolo r49 jsou tak trochu patologickou alfou-omegou vaseho prispivani do diskuse. Vy jste jak male dite ktere chce tady a tedka vsechno a hnedka. prohlednete si mapu jeste jednou pozorne, k tomu si jeste domyslete, co bude otevreno na podzim a zjistite, ze zlin je na tom vlastne jeste lepe, nez jakekoli jine krajske mesto v cechach. prejet malenovice uz by snad pro vas nemel byt problem.
Veronss píše:Zlin ma fakt pesek... 80tisicove krajske mesto bez opravdu poradneho spojeni s okolnim svetem.. hlavni ale je, aby mel Sulec s 50 obyvateli eRkovy obchvat, aby byla momentalne dle me totalne nepotrebna R4 u Mirotic, kde jsou intenzity kolem 10 tisic aut a nektere dalsi.. na Zlin se proste neustale sere a jak je vidno srat bohuzel bude.. :(
vase vylevy ze vsude okolo je to lepsi, jenom ve zline se to ..... jsou trochu mimo a trochu pod urovni.
:lol: kde jsem napsal ze vsude okolo je to lepsi? prosim vas, nevymyslejte si.. ju? budte tak hodny.. dale bych chtel rict, teda napsat, ze R55 zatim nestoji, aby jsme meli jasno.. a to ze na tom Zlin bude po dokonceni R55 lepe nez jakekoliv krajske mesto v Cechach je pouze vas nazor, ktery tak akorat mohu vzit na vedomi, ale nevezmu.. protoze to je blbost.. a kdybych chtel vsechno hned (R49), tak nevim co dal.. :)... jednou odlozena.. ted podruhe...a kdo vi kolikrat jeste..
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od Veronss »

jen tak mimochodem... nebydlite vy zrovna v tom Sulci? :lol:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 4901 Hulín – Fryšták

Příspěvek od martini »

rumpeak píše:Zlín to podle mě po Ostravě schytal nejvíce. Podle mě je pořadí nesmyslnosti zastavených staveb následující...
Tak se podívejte na ten rozpočet SFDI. Co se asi dalo dělat, když se zkrátil rozpočet o 33% oproti roku 2010 a o 15% proti výhledu! A nemůžete kvůli EK zastavit reálně stavby financované z OPD.
Až se bude moci začít něco dalšího, věřte, že to budou primárně stavby, které jsou teď rozestavěné a vysoutěžené a byly teď zastaveny, protože se museli hledat úspory už letos.
Co se týče R49 tam to je opravdu finanční oříšek, ale cíl je zařadit do TEN-T a případně financovat v příštím programovacím období z OPD, pokud však nepřeváží jiné priority, což je možné.
Situace každopádně bude spíše taková, že si budeme říkat, co potřebujeme opravdu nutně a takto megalomanská stavba R49 to asi nebude. Primární je dokončit Malenovice - Otrokovice, tam se to zastavovat nemělo, neb tam ani v těch potřebných letech není dramatická ta úspora.
rumpeak píše:5. Dálnice D3 (Severní Morava je roky okrádaná o infrastrukturu, ale to co si v Praze dovolují k Jížním Čechám je absolutní buranská arogance. Nejde sice o region kdovíjak průmyslový, ael infrastrukturní dluh, krterý tady za 60 let totální ignorance vznikl je takového rozsahu, že ho nestihnou spletit asi ani naši vnuci)
Rok 2011: D3/R3: 5 816 mil. Kč, IV. koridor 2 808 mil. Kč. Suma jen na tyto dvě stavby 8 624 mil. Kč. To je 12,5% rozpočtu na příští rok pro jeden ze 14 krajů. Do toho tam je dalších 409 mil. na revitalizaci tratě Volary - ČB, letos bude dokončeno propojení okruhů... Myslím, že podinvestovanost v tomto kraji je řešena v rámci možností nadstandardně.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od martini »

Vzhledem k neřízenému "hádání" zde navrhuji, nechť každý sestaví návrh harmonogramu výstavby D+R na následujících 10 let. K dispozici máte 250 km D+R (vycházím z dlouhodobého průměru zprovozňovaných úseků v minulých desetiletích - faktické možnosti financování výstavby této republiky de facto). Berte v potaz stav přípravy projektů a možnost jejich faktické realizace v následujícím období. Jednotlivé stavby rozložte v letech. Berte v potaz co nejvíce kritérií. Prosím přehledný seznam s krátkým vysvětlením u každé. Uvažujte i letos zprovozňované kilometry a fakt, že rozestavěné a vytendrované stavby půjdou do realizace nejdříve + se dokončí všechno OPD. Fakticky jsme teď ve stavu, kdy první "nová akce" nebude moci být asi zahájena dříve než 2013.

Já se k anketě připojím s nějakým časovým odstupem, rád bych znal Váš názor.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Lenny »

Průměr je spíš 280 km, ale ok.
A máme počítat i s tím co je rozestavěno nebo ne?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Standa »

Tak já to zkusím, ale předesílám, že by něco mělo zbýt i na jedničky. Samozřejmě nepočítám s tím, co půjde a co nepůjde z OPD (resp. OPD II, bude-li něco).

Dokončení (159 km): D1 0135 (11,3 km); D1 4709.2 (6,1 km); D3 0307+0308AB (25 km); D8 0805 (16,4 km); R1 512-514 (23,2 km); R4 Mirotice - Třebkov (5,9 km); R6 Jenišov - Tisová (17,3 km); R7 Vysočany - Nové Spořice (15,8 km); R48 Rychaltice - FM (7,1 km); R49 4901 (17,3 km); R55 0135-5503 (13,6 km).

Nutné stavby (zbývajících 91 km jsem cca o 11 km přestřelil, pokud to vadí, vypustil bych zatím D1 0136-0137): ; D1 0136 - 0137 (24,4 km); D11 1105*-1107 (27,2 km); R1 511 (12,6 km); R48 obchvat FM (8,6 km); R49 4902 (14,2 km); R52 5204 a 5206 (14,9 km).

Mimo těch 250 km mám ještě D3 0308C-0310IIA (43,3 km), kde se snad rozjede PPP, ze kterého by snad mohla jít i R35 a rozšíření D1. Pokud by to nešlo, asi bych vypustil R49 4902 (Vizovice by byly určitě rády) a bohužel i poslední část D3 a R48 obchvat FM :( ...
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od radiala »

Stavby co se staví dostavět a počkat rozhodovat podle nových intenzit dopravy co proběhne 2015.
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2005.jpg
Jinak jak vidím dnešní situaci já:
http://www.dalnice-silnice.cz/mapy/mapa.jpg
Když se podívám na mapu měl bych rozhodnout jak dál pokračovat ve stavbách D a R Tak bych preferoval hlavně R35 abych odlehčil D1.Pak co musí jet přes Prahu tranzitem tak pokračovat na R1 okruhu.Na tom se schodnou i ti co v Praze nebydlí.Pak bych se snažil dokončit D11 na hranice a zahájit R43 u Brna.Nestavět podle toho co aby každý kraj měl svoji stavbu rozmělnit prostředky pak zase omezovat výstavbu budoucnu.Nebo si počkat na sčítání intenzit podle toho rozšířit sinice prvních tříd + obchvaty obcí..Protože výstavbu na R a D nejsou peníze.Stejně mám pocit že dnešní šetření v budoucnu státní kasu bude dvakrát drašší než dnes.Stát který nezvedá daně většinou skrytým zdanění je vyšší inflace.Stavební práce podraží.Stejně v budoucnu budeme stavět na dluh jako dnes.Jen dnes se ušetří za údržbu a R+D co ještě nestojí.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“