Prioritizace výstavby D+R

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Pime »

Jen jste zapomneli na 2 cast "W" okolo prelomu roku 2010/2011 az 2012 se vrati krize tak nepocitejte min. do roku 2016 se zacatim dalsich stavem je to krute ,ale je to tak.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od dd »

Je pravda, že hodně ekonomů tvrdí, že to "řešení", které se opakuje už od 90.let (ve světě) s sebou nese jenom oddálení a prohloubení krize a následku budou daleko horší, než si většina lidí dovede dnes představit. Ale uvidíme..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Lenny »

Dokonce teď můžeme svoje priority zavolat na MD ČR. Více na http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _linka.htm
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Web »

Lenny píše:Dokonce teď můžeme svoje priority zavolat na MD ČR. Více na http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _linka.htm
OMG ten teda řeší důležité věci.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od radiala »

Tak jsem se díval jak v minulosti plánovali výstavbu dálnic je to dokumet z roku 1996.Většina co tam bylo naplánovaní stále se nepostavilo nebo se zpožděním několik let:
http://racek.vlada.cz/usneseni/usneseni ... enDocument
Tak bych v tom plánování více se držel reality.V budoucnu to nebude žádná sláva.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Nystrom »

Praha - Vláda na středečním (10.11) zasedání neprojednávala aktualizaci harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury pro léta 2011 až 2013. Plán se sice ocitl na programu jednání kabinetu, ministerstvo dopravy ho ale stáhlo. Úřad totiž připravuje nadřazený dokument, který má pracovní název "dopravní superkoncepce". :-) jak se to tam tedy ocitlo? A co v tom bylo?
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od obr »

ještě pamatuju na ty Štrougalovy různá "Opatření...". Uvítal bych taky nějaké ty km nově postavených dálnic ! Po superkoncepci, nadávání a kritice se neprojedu....
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od martini »

Nystrom píše:Praha - Vláda na středečním (10.11) zasedání neprojednávala aktualizaci harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury pro léta 2011 až 2013. Plán se sice ocitl na programu jednání kabinetu, ministerstvo dopravy ho ale stáhlo. Úřad totiž připravuje nadřazený dokument, který má pracovní název "dopravní superkoncepce". :-) jak se to tam tedy ocitlo? A co v tom bylo?
Že by trošku nepořádek na úřadě :crazy: ? Defacto se jednalo o dokument kopírující rozpočet SFDI, jako ostatně každý rok.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Že by trošku nepořádek na úřadě ? Defacto se jednalo o dokument kopírující rozpočet SFDI, jako ostatně každý rok.
To se rovná dopravní superkoncepce?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od martini »

Lenny píše:To se rovná dopravní superkoncepce?
HVDI není dopravní superkoncepce, to by přeci nebyla stažena, když o ní ministr pořád tak mluví.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Marty »

superkoncepce, antikoncepce... Neví někdo kdy bude hotová mapa intenzit tak pracně posčítaných loni ? Anebo se čeká ještě na sčítání lidu 2011... :-)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od pp21 »

Marty píše:superkoncepce, antikoncepce... Neví někdo kdy bude hotová mapa intenzit tak pracně posčítaných loni ? Anebo se čeká ještě na sčítání lidu 2011... :-)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 590#p35590
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Standa »

Marty píše:superkoncepce, antikoncepce... Neví někdo kdy bude hotová mapa intenzit tak pracně posčítaných loni ? Anebo se čeká ještě na sčítání lidu 2011... :-)
Jasně, superkoncepce=superpočetí, díky za inspiraci ke správnému překladu :) !
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od František2 »

Zastávám názor, že kořenovou příčinou problémů je nedostatek příjmů, které provoz D a R sítě generuje. Ať už případné mýto postavíme jakkoliv, bez tohoto opatření se bude státní rozpočet při výstavbě relativně drahé páteřní infrastruktury propadat do dalších a větších deficitů. Jsme tranzitní zemí, tak toho využijme. Po dálnicích proudí milióny tun zboží, ale zpětný příjem z nich je minimální. Socialismus, který v tomto oboru u nás panuje je dále neudržitelný. Také bych si např. rád zaplaval zdarma v aquaparku, ale někdo ho postavil za cizí peníze a ty musí splácet. Proč by to nešlo u dálnic?

Je pěkné, že se tady diskutuje o strukturálním dluhu v oblasti výstavby, ale o dluzích v údržbě jedniček a silnic nižších tříd nic.

Vysočina má sice "výhodu" v ucelené D1, avšak ta samotnému kraji moc nepomáhá, spíš naopak. Jihlavu totiž spojuje pouze s městečky typu Humpolec, Velmez a Velká Bíteš.

Mod.: Další diskuse ke kraji Vysočina přesunuta do příslušného tématu.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od jonáš »

No jak že nic, já tady dost často tvrdim, že pořádně opravená a lokálně přetrasovaná síť jedniček by tomuhle státu pomohla víc něž dvacet km dálnice do polí ročně .. akorát to nemůžu opakovat každej den ;-)
Ono k tomu celkem stačí si jednou nekoupit rakouskou známku a projet se do Alp po jejich jedničkách a německých bundesštráse. Proti místnim poměrům úplný sanatorium.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Marty »

jonáš píše:No jak že nic, já tady dost často tvrdim, že pořádně opravená a lokálně přetrasovaná síť jedniček by tomuhle státu pomohla víc něž dvacet km dálnice do polí ročně .. akorát to nemůžu opakovat každej den ;-)
Jonáši, souhlasím s Vámi. Minimálně tam, kde je ve výhledu eRko/Dčko které stát rozhodně v příštích 10-15 letech postavit nechce (nebo třeba díky odporu EKO organizací jen tak snadno nemůže...) ale hlavně na to nemá finance, by měl do 15-20 let postavit aspoň slušnou jedničku. Třeba taková R49 by mohla být nejprve komplet ve stavu jakém je dnes třeba I/50 a na eRko by se mohla předělat až tehdy pokud by měla příliš vysoké intenzity (což bych osobně čekal snad jen na úseku Hulín-Fryšták).

Otázkou je jen jaký je poměr km na eRku a slušné jedničce které mohu postavit za stejné peníze... Je to 1:3 - dle mého laického odhadu - nebo jsem řádově vedle ???
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od jonáš »

Mno koukněte sem a spadne vám čelist až do klávesnice .. aspoň teda mě tam nedavno spadla. Přitom je tam co pamatuju docela snadnej terén, jel jsem to párkrát i na kole .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf
Ale třeba tohle je na km víc než dvakrát levnější, ač je tam rovněž estakáda .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od pp21 »

František2 píše:... Jsme tranzitní zemí, tak toho využijme ...
No, to zrovna moc nejsme, teda rozhodně né víc než všechny země okolo nás. To jen novináři často opakují. To je stejný jako tvrzení, že jsme ve středu evropy :)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od pp21 »

jonáš píše:Ono k tomu celkem stačí si jednou nekoupit rakouskou známku a projet se do Alp po jejich jedničkách a německých bundesštráse. Proti místnim poměrům úplný sanatorium.
Jen pro úplnost doplním, že v Rakousku to mají na svědomí zelení. Tuším někdy na přelomu 80/90 let prohlásili, že zastavují výstavbu dálnic a budou budovat jen obchvaty na silnicích. Ke stavbě dálnic se zpátky vrátili pouze před pár lety. Neříkám že je to špatně nebo dobře, ale je to takovej atypickej případ ... stejně jako s jejich vztahem k energii z jádra.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Juno »

jonáš píše:Mno koukněte sem a spadne vám čelist až do klávesnice .. aspoň teda mě tam nedavno spadla. Přitom je tam co pamatuju docela snadnej terén, jel jsem to párkrát i na kole .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf
Ale třeba tohle je na km víc než dvakrát levnější, ač je tam rovněž estakáda .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Jestlipak to nebude tím rozpočtářem, co to počítal, a příslušnou firmou?
Jednou to bylo v centru Prahy a podruhé na okraji Hradce Králové.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Avantime »

Diskusi ke kraji Vysočina jsem přesunul do tématu Kraj Vysočina obecně.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Pime »

Uz se zase opakuji,
Jak to vypada realne na pristi rok?
Je nejaka sance ze se bude pokracovat v zastavenych stavbach,
nebo alespon zacit budovat nejake obchvaty?
Nebudou neco stavet i kraje ci velka mesta?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od martini »

Klatovy se bude stavět letos severozápadní obchvat (investor kraj), Opava jižní obchvat se snad již staví, Plzeň západní okruh.

Stát nezačne asi v 2012 nic moc zásadního. V zastavených stavbách se od 2012 bude pokračovat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od Marooned17 »

martini píše:Tož, konečně se k tomu dostávám, abych se s Vámi podělil o svůj (a nejen svůj) návrh. Je to nutné vnímat i v návaznosti na finanční prostředky a přípravu, což nebylo explicitně zmíněno v "zadání", ale jsem rád, že většina pochopila. Důsledkem je, že některé, byť priortní stavby se prostě do roku 2020 nepostaví.

Dostavět co je rozestavěné tj. (162 km) s výjimkou R6 Lubenec - Bošov (4,1) a vysoutěžené R7 - Bítozeves - Postoloprty (3,8) a dilema mám s R4901 co s ní, neboť bez přivaděče do Zlína a 4902.1 je to polovičaté řešení a hlavně drahé.

Do 2020 se z prioritních úseků nepostaví: R1 518-519, D3 Praha - Nová Hospoda

Pořadí staveb dle důležitosti:
Při nových tendrech by vždy mělo být soutěženo něco, co je v první pětici staveb, nic co je v seznamu dále, dokud 4/5 první pětice nebudou v realizaci. Soutěženy by měly být jen stavby, které mají alespoň 70% platných stavebních povolení (ideálně samozřejmě 100%).
  • R1 511 - (12,6 km)
  • D1 rekonstrukce (160 km + 33 km Brno) - musí být provedena. Kdyby měla být financována "normálně", není na nic jiného, čili zde opravdu doufám, že půjde PPP, ale kdo ví zda-li vůbec a v jaké podobě, ale jinak se nám D1 rozpadne.
  • R48 FM obchvat (8,6 km)
  • "Optimalizace I/48" - lanová svodidla, rekonstrukce
  • R68 (I/11) - Oldřichovice - Bystřice (6,24 km)
  • R68 (I/11) - Nebory - Oldřichovice (4,86 km)
  • "Optimalizace I/3 Mezno - D1" - doplnění MÚK (3ks), od Benešova střídavý 3pruh na současné vozovce + Olbramovice, obchvat.
  • R35 Opatovice - (Časy) - Ostrov (25,8 km)
  • D11 Hradec Králové - Jaroměř (22,6 km)
  • R52 Mikulov obchvat + MÚK (2ks) na zbytku 1/2 profilu (6 km)
  • R55 Otrokovice, obchvat jih (3,1 km)
  • R35 (Ostrov) - Vysoké Mýto - Hrušová - (Janov) (33,6 km, resp. 10,3 km při etapizaci)
Celkově nové rozestavění a zprovoznění mezi 2010 a 2020 = 100 km, nezahrnuje rekonstrukci D1. U R35 Ostrov - Janov je počítáno jen zprovoznění VM - Hrušová. I/11 mezi SK a Třincem je brána jako R68. Optimalizační opatření nahrazují "dálniční" výstavbu v potřebných úsecích. Nejdřívější zahájení první z těchto staveb počítám v 06/2013.

Dále by na přelomu desetiletí mělo být rozestavěno (se zprovozněním max. do 2025):
  • D3 Borek - Třebonín (a.k.a. ČB obchvat) (23,1 km)
  • R35 Ostrov - Janov (bez již zprovozněné prostřední části VM obchvat) (23,3 km)
  • R68 (I/11) - Třanovice - Nebory (6,1 km)
  • D1 - Říkovice - (Přerov) - Lipník nad Bečvou (16 km)
  • R43 - Kuřim - Sebranice (22 km)
Tož, každý své plány vytisknout, uložit do šuplíku a až nám zešednou vlasy, tak vytáhnout a porovnat :lol:
Tak to po roce a 3/4 znovu vytahuji. I tato doba totiž stačila na to, aby se pár věcí změnilo.
Snad se nebude autor výše odkazovaného zlobit, když napíšu, jak v současnosti (důležitý faktor je znalost výsledků sčotu 2010), podpořen znalostí většiny problematických míst, vidím (bez pořadí důležitosti) absolutní priority ve výstavbě silniční infrastruktury v ČR. Reka vynechávám. Ve velké míře se ale s Martinim budu shodovat. Neuvádím žádný konktrétní čas dostavby, každopádně dokud se nezahájí tyto stavby, nemělo by se zahajovat nic jiného významného. Jako prioritní stavy beru ty, které mají největší dopravní význam a zároveň významně ulevují dopadu dopravy na obyvatelstvo:
  • D&R
  • R1 511
  • D1 Říkovice - (Přerov) - Lipník
  • R35 Opatovice - (Časy) - Ostrov
  • D11 Hradec Králové - Jaroměř
  • R48 Frýdek Místek obchvat + R56 napojení
  • R68 (I/11) - Oldřichovice - Bystřice
  • R68 (I/11) - Nebory - Oldřichovice
  • R55 Otrokovice, obchvat jih
  • R4 Skalka - II/118
  • R44 (I/44) Bludov - obchvat
  • R57 (I/35) Lešná – Palačov + obchvat Valmezu
  • R56 (I/56) Ostrava, prodloužená Místecká, 3. st.

    Ostatní:
  • I/37 Chrudim, obchvat, Medlešice – I/17 - top priorita!
  • I/42 Brno, VMO, Žabovřeská I
  • "Optimalizace I/3 Mezno - D1" - doplnění MÚK (3ks), od Benešova střídavý 3pruh na současné vozovce + Olbramovice, obchvat.
  • I/33 Jaroměř, obchvat
  • I/33 Náchod, obchvat
  • Praha - Radlická radiála
Jinak kéž by se mi do toho vešel ještě třeba D3 Úsilné - Třebonín a spousta obchvatů na I/xx, ale budu se držet při zemi.
hovi
Příspěvky: 1182
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: Prioritizace výstavby D+R

Příspěvek od hovi »

Jako liberečák nemohu opomenout pokračování I/14 směrem na Jablonec!
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/BA19 ... blonec.pdf
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“