Prioritizace výstavby D+R
Re: Prioritizace výstavby D+R
Jen jste zapomneli na 2 cast "W" okolo prelomu roku 2010/2011 az 2012 se vrati krize tak nepocitejte min. do roku 2016 se zacatim dalsich stavem je to krute ,ale je to tak.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Je pravda, že hodně ekonomů tvrdí, že to "řešení", které se opakuje už od 90.let (ve světě) s sebou nese jenom oddálení a prohloubení krize a následku budou daleko horší, než si většina lidí dovede dnes představit. Ale uvidíme..
Re: Prioritizace výstavby D+R
Dokonce teď můžeme svoje priority zavolat na MD ČR. Více na http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _linka.htm
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Prioritizace výstavby D+R
OMG ten teda řeší důležité věci.Lenny píše:Dokonce teď můžeme svoje priority zavolat na MD ČR. Více na http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _linka.htm
Re: Prioritizace výstavby D+R
Tak jsem se díval jak v minulosti plánovali výstavbu dálnic je to dokumet z roku 1996.Většina co tam bylo naplánovaní stále se nepostavilo nebo se zpožděním několik let:
http://racek.vlada.cz/usneseni/usneseni ... enDocument
Tak bych v tom plánování více se držel reality.V budoucnu to nebude žádná sláva.
http://racek.vlada.cz/usneseni/usneseni ... enDocument
Tak bych v tom plánování více se držel reality.V budoucnu to nebude žádná sláva.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Praha - Vláda na středečním (10.11) zasedání neprojednávala aktualizaci harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury pro léta 2011 až 2013. Plán se sice ocitl na programu jednání kabinetu, ministerstvo dopravy ho ale stáhlo. Úřad totiž připravuje nadřazený dokument, který má pracovní název "dopravní superkoncepce". jak se to tam tedy ocitlo? A co v tom bylo?
Re: Prioritizace výstavby D+R
ještě pamatuju na ty Štrougalovy různá "Opatření...". Uvítal bych taky nějaké ty km nově postavených dálnic ! Po superkoncepci, nadávání a kritice se neprojedu....
Re: Prioritizace výstavby D+R
Že by trošku nepořádek na úřadě ? Defacto se jednalo o dokument kopírující rozpočet SFDI, jako ostatně každý rok.Nystrom píše:Praha - Vláda na středečním (10.11) zasedání neprojednávala aktualizaci harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury pro léta 2011 až 2013. Plán se sice ocitl na programu jednání kabinetu, ministerstvo dopravy ho ale stáhlo. Úřad totiž připravuje nadřazený dokument, který má pracovní název "dopravní superkoncepce". jak se to tam tedy ocitlo? A co v tom bylo?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prioritizace výstavby D+R
To se rovná dopravní superkoncepce?martini píše:Že by trošku nepořádek na úřadě ? Defacto se jednalo o dokument kopírující rozpočet SFDI, jako ostatně každý rok.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Prioritizace výstavby D+R
HVDI není dopravní superkoncepce, to by přeci nebyla stažena, když o ní ministr pořád tak mluví.Lenny píše:To se rovná dopravní superkoncepce?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prioritizace výstavby D+R
superkoncepce, antikoncepce... Neví někdo kdy bude hotová mapa intenzit tak pracně posčítaných loni ? Anebo se čeká ještě na sčítání lidu 2011...
Re: Prioritizace výstavby D+R
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 590#p35590Marty píše:superkoncepce, antikoncepce... Neví někdo kdy bude hotová mapa intenzit tak pracně posčítaných loni ? Anebo se čeká ještě na sčítání lidu 2011...
Re: Prioritizace výstavby D+R
Jasně, superkoncepce=superpočetí, díky za inspiraci ke správnému překladu !Marty píše:superkoncepce, antikoncepce... Neví někdo kdy bude hotová mapa intenzit tak pracně posčítaných loni ? Anebo se čeká ještě na sčítání lidu 2011...
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Re: Prioritizace výstavby D+R
Zastávám názor, že kořenovou příčinou problémů je nedostatek příjmů, které provoz D a R sítě generuje. Ať už případné mýto postavíme jakkoliv, bez tohoto opatření se bude státní rozpočet při výstavbě relativně drahé páteřní infrastruktury propadat do dalších a větších deficitů. Jsme tranzitní zemí, tak toho využijme. Po dálnicích proudí milióny tun zboží, ale zpětný příjem z nich je minimální. Socialismus, který v tomto oboru u nás panuje je dále neudržitelný. Také bych si např. rád zaplaval zdarma v aquaparku, ale někdo ho postavil za cizí peníze a ty musí splácet. Proč by to nešlo u dálnic?
Je pěkné, že se tady diskutuje o strukturálním dluhu v oblasti výstavby, ale o dluzích v údržbě jedniček a silnic nižších tříd nic.
Vysočina má sice "výhodu" v ucelené D1, avšak ta samotnému kraji moc nepomáhá, spíš naopak. Jihlavu totiž spojuje pouze s městečky typu Humpolec, Velmez a Velká Bíteš.
Mod.: Další diskuse ke kraji Vysočina přesunuta do příslušného tématu.
Je pěkné, že se tady diskutuje o strukturálním dluhu v oblasti výstavby, ale o dluzích v údržbě jedniček a silnic nižších tříd nic.
Vysočina má sice "výhodu" v ucelené D1, avšak ta samotnému kraji moc nepomáhá, spíš naopak. Jihlavu totiž spojuje pouze s městečky typu Humpolec, Velmez a Velká Bíteš.
Mod.: Další diskuse ke kraji Vysočina přesunuta do příslušného tématu.
Re: Prioritizace výstavby D+R
No jak že nic, já tady dost často tvrdim, že pořádně opravená a lokálně přetrasovaná síť jedniček by tomuhle státu pomohla víc něž dvacet km dálnice do polí ročně .. akorát to nemůžu opakovat každej den
Ono k tomu celkem stačí si jednou nekoupit rakouskou známku a projet se do Alp po jejich jedničkách a německých bundesštráse. Proti místnim poměrům úplný sanatorium.
Ono k tomu celkem stačí si jednou nekoupit rakouskou známku a projet se do Alp po jejich jedničkách a německých bundesštráse. Proti místnim poměrům úplný sanatorium.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Jonáši, souhlasím s Vámi. Minimálně tam, kde je ve výhledu eRko/Dčko které stát rozhodně v příštích 10-15 letech postavit nechce (nebo třeba díky odporu EKO organizací jen tak snadno nemůže...) ale hlavně na to nemá finance, by měl do 15-20 let postavit aspoň slušnou jedničku. Třeba taková R49 by mohla být nejprve komplet ve stavu jakém je dnes třeba I/50 a na eRko by se mohla předělat až tehdy pokud by měla příliš vysoké intenzity (což bych osobně čekal snad jen na úseku Hulín-Fryšták).jonáš píše:No jak že nic, já tady dost často tvrdim, že pořádně opravená a lokálně přetrasovaná síť jedniček by tomuhle státu pomohla víc něž dvacet km dálnice do polí ročně .. akorát to nemůžu opakovat každej den
Otázkou je jen jaký je poměr km na eRku a slušné jedničce které mohu postavit za stejné peníze... Je to 1:3 - dle mého laického odhadu - nebo jsem řádově vedle ???
Re: Prioritizace výstavby D+R
Mno koukněte sem a spadne vám čelist až do klávesnice .. aspoň teda mě tam nedavno spadla. Přitom je tam co pamatuju docela snadnej terén, jel jsem to párkrát i na kole .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf
Ale třeba tohle je na km víc než dvakrát levnější, ač je tam rovněž estakáda .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Ale třeba tohle je na km víc než dvakrát levnější, ač je tam rovněž estakáda .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Re: Prioritizace výstavby D+R
No, to zrovna moc nejsme, teda rozhodně né víc než všechny země okolo nás. To jen novináři často opakují. To je stejný jako tvrzení, že jsme ve středu evropyFrantišek2 píše:... Jsme tranzitní zemí, tak toho využijme ...
Re: Prioritizace výstavby D+R
Jen pro úplnost doplním, že v Rakousku to mají na svědomí zelení. Tuším někdy na přelomu 80/90 let prohlásili, že zastavují výstavbu dálnic a budou budovat jen obchvaty na silnicích. Ke stavbě dálnic se zpátky vrátili pouze před pár lety. Neříkám že je to špatně nebo dobře, ale je to takovej atypickej případ ... stejně jako s jejich vztahem k energii z jádra.jonáš píše:Ono k tomu celkem stačí si jednou nekoupit rakouskou známku a projet se do Alp po jejich jedničkách a německých bundesštráse. Proti místnim poměrům úplný sanatorium.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Jestlipak to nebude tím rozpočtářem, co to počítal, a příslušnou firmou?jonáš píše:Mno koukněte sem a spadne vám čelist až do klávesnice .. aspoň teda mě tam nedavno spadla. Přitom je tam co pamatuju docela snadnej terén, jel jsem to párkrát i na kole .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf
Ale třeba tohle je na km víc než dvakrát levnější, ač je tam rovněž estakáda .. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Jednou to bylo v centru Prahy a podruhé na okraji Hradce Králové.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Diskusi ke kraji Vysočina jsem přesunul do tématu Kraj Vysočina obecně.
Re: Prioritizace výstavby D+R
Uz se zase opakuji,
Jak to vypada realne na pristi rok?
Je nejaka sance ze se bude pokracovat v zastavenych stavbach,
nebo alespon zacit budovat nejake obchvaty?
Nebudou neco stavet i kraje ci velka mesta?
Jak to vypada realne na pristi rok?
Je nejaka sance ze se bude pokracovat v zastavenych stavbach,
nebo alespon zacit budovat nejake obchvaty?
Nebudou neco stavet i kraje ci velka mesta?
Re: Prioritizace výstavby D+R
Klatovy se bude stavět letos severozápadní obchvat (investor kraj), Opava jižní obchvat se snad již staví, Plzeň západní okruh.
Stát nezačne asi v 2012 nic moc zásadního. V zastavených stavbách se od 2012 bude pokračovat.
Stát nezačne asi v 2012 nic moc zásadního. V zastavených stavbách se od 2012 bude pokračovat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Prioritizace výstavby D+R
Tak to po roce a 3/4 znovu vytahuji. I tato doba totiž stačila na to, aby se pár věcí změnilo.martini píše:Tož, konečně se k tomu dostávám, abych se s Vámi podělil o svůj (a nejen svůj) návrh. Je to nutné vnímat i v návaznosti na finanční prostředky a přípravu, což nebylo explicitně zmíněno v "zadání", ale jsem rád, že většina pochopila. Důsledkem je, že některé, byť priortní stavby se prostě do roku 2020 nepostaví.
Dostavět co je rozestavěné tj. (162 km) s výjimkou R6 Lubenec - Bošov (4,1) a vysoutěžené R7 - Bítozeves - Postoloprty (3,8) a dilema mám s R4901 co s ní, neboť bez přivaděče do Zlína a 4902.1 je to polovičaté řešení a hlavně drahé.
Do 2020 se z prioritních úseků nepostaví: R1 518-519, D3 Praha - Nová Hospoda
Pořadí staveb dle důležitosti:
Při nových tendrech by vždy mělo být soutěženo něco, co je v první pětici staveb, nic co je v seznamu dále, dokud 4/5 první pětice nebudou v realizaci. Soutěženy by měly být jen stavby, které mají alespoň 70% platných stavebních povolení (ideálně samozřejmě 100%).
Celkově nové rozestavění a zprovoznění mezi 2010 a 2020 = 100 km, nezahrnuje rekonstrukci D1. U R35 Ostrov - Janov je počítáno jen zprovoznění VM - Hrušová. I/11 mezi SK a Třincem je brána jako R68. Optimalizační opatření nahrazují "dálniční" výstavbu v potřebných úsecích. Nejdřívější zahájení první z těchto staveb počítám v 06/2013.
- R1 511 - (12,6 km)
- D1 rekonstrukce (160 km + 33 km Brno) - musí být provedena. Kdyby měla být financována "normálně", není na nic jiného, čili zde opravdu doufám, že půjde PPP, ale kdo ví zda-li vůbec a v jaké podobě, ale jinak se nám D1 rozpadne.
- R48 FM obchvat (8,6 km)
- "Optimalizace I/48" - lanová svodidla, rekonstrukce
- R68 (I/11) - Oldřichovice - Bystřice (6,24 km)
- R68 (I/11) - Nebory - Oldřichovice (4,86 km)
- "Optimalizace I/3 Mezno - D1" - doplnění MÚK (3ks), od Benešova střídavý 3pruh na současné vozovce + Olbramovice, obchvat.
- R35 Opatovice - (Časy) - Ostrov (25,8 km)
- D11 Hradec Králové - Jaroměř (22,6 km)
- R52 Mikulov obchvat + MÚK (2ks) na zbytku 1/2 profilu (6 km)
- R55 Otrokovice, obchvat jih (3,1 km)
- R35 (Ostrov) - Vysoké Mýto - Hrušová - (Janov) (33,6 km, resp. 10,3 km při etapizaci)
Dále by na přelomu desetiletí mělo být rozestavěno (se zprovozněním max. do 2025):
Tož, každý své plány vytisknout, uložit do šuplíku a až nám zešednou vlasy, tak vytáhnout a porovnat
- D3 Borek - Třebonín (a.k.a. ČB obchvat) (23,1 km)
- R35 Ostrov - Janov (bez již zprovozněné prostřední části VM obchvat) (23,3 km)
- R68 (I/11) - Třanovice - Nebory (6,1 km)
- D1 - Říkovice - (Přerov) - Lipník nad Bečvou (16 km)
- R43 - Kuřim - Sebranice (22 km)
Snad se nebude autor výše odkazovaného zlobit, když napíšu, jak v současnosti (důležitý faktor je znalost výsledků sčotu 2010), podpořen znalostí většiny problematických míst, vidím (bez pořadí důležitosti) absolutní priority ve výstavbě silniční infrastruktury v ČR. Reka vynechávám. Ve velké míře se ale s Martinim budu shodovat. Neuvádím žádný konktrétní čas dostavby, každopádně dokud se nezahájí tyto stavby, nemělo by se zahajovat nic jiného významného. Jako prioritní stavy beru ty, které mají největší dopravní význam a zároveň významně ulevují dopadu dopravy na obyvatelstvo:
- D&R
- R1 511
- D1 Říkovice - (Přerov) - Lipník
- R35 Opatovice - (Časy) - Ostrov
- D11 Hradec Králové - Jaroměř
- R48 Frýdek Místek obchvat + R56 napojení
- R68 (I/11) - Oldřichovice - Bystřice
- R68 (I/11) - Nebory - Oldřichovice
- R55 Otrokovice, obchvat jih
- R4 Skalka - II/118
- R44 (I/44) Bludov - obchvat
- R57 (I/35) Lešná – Palačov + obchvat Valmezu
- R56 (I/56) Ostrava, prodloužená Místecká, 3. st.
Ostatní: - I/37 Chrudim, obchvat, Medlešice – I/17 - top priorita!
- I/42 Brno, VMO, Žabovřeská I
- "Optimalizace I/3 Mezno - D1" - doplnění MÚK (3ks), od Benešova střídavý 3pruh na současné vozovce + Olbramovice, obchvat.
- I/33 Jaroměř, obchvat
- I/33 Náchod, obchvat
- Praha - Radlická radiála
Re: Prioritizace výstavby D+R
Jako liberečák nemohu opomenout pokračování I/14 směrem na Jablonec!
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/BA19 ... blonec.pdf
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/BA19 ... blonec.pdf