Prioritizace výstavby D+R
Re: Prioritizace výstavby D+R
Marooned 17:
V zásadě souhlasím, ale myslím si, že D3 Úsilné - Třebonín (a možná i R3 Třebonín - hranice) se tam asi vleze, protože to bude rychleji připravené (narozdíl od někdy i potřebnějších staveb).
A taky bych tam jako Pražák rád viděl dokončení MO (východní část, což bych pořád viděl jako teoreticky možné a asi bych to i preferoval před Radlickou radiálou) a druhou část Vysočanské radiály (což je samozřejmě nereálné). Tady si ale bude určovat priority Praha, vše by se to mělo stavět za peníze Prahy, čili nedochází ke konfliktu se stavbami D a R jinde v Česku.
V zásadě souhlasím, ale myslím si, že D3 Úsilné - Třebonín (a možná i R3 Třebonín - hranice) se tam asi vleze, protože to bude rychleji připravené (narozdíl od někdy i potřebnějších staveb).
A taky bych tam jako Pražák rád viděl dokončení MO (východní část, což bych pořád viděl jako teoreticky možné a asi bych to i preferoval před Radlickou radiálou) a druhou část Vysočanské radiály (což je samozřejmě nereálné). Tady si ale bude určovat priority Praha, vše by se to mělo stavět za peníze Prahy, čili nedochází ke konfliktu se stavbami D a R jinde v Česku.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Prioritizace výstavby D+R
Standa: Já to psal bez ohledu na investora, podle toho, co je prostě důležité. Východní část MO je v tuto chvíli nereálná, zatím je schválena pouze EIA a praha na to nemá. Radlická radiála má naději na schválení DÚR a k tomu ulehčí 3 komunikacím - K Barrandovu, Radlické a Plzeňské, s velkým dopadem na zlepšení života ve městě. Z východní části MO bych zatím postavil pouze Malešický tunel v polovičním profilu - jednu tunelovou rouru, aby se odklonil tranzit, co dnes projíždí vysloveně přes historickou náves ve starých Malešicích e těsně kolem oken přilehlých domů. Ostatníkomunikace v této části města na tom nejsou tak špatně. Spojovací je kapacitní již dnes. 2. část VR je z říše snů. Troufnu si tvrdit, že ve stávající podobě postavena nebude (i proto, že je ta varianta zcela ekonomicky nesmyslná).
Hovi: Souhlasím a rád, koneckonců jsem to při psaní toho příspěvku zvažoval, pro Vratislavice velká úleva. Radši jsem to nepsal proto, že bych pak jako vysočinský patriot musel napsat Ustrašín, Ondřejov a Chýnov, kde je též tragická situace...
Hovi: Souhlasím a rád, koneckonců jsem to při psaní toho příspěvku zvažoval, pro Vratislavice velká úleva. Radši jsem to nepsal proto, že bych pak jako vysočinský patriot musel napsat Ustrašín, Ondřejov a Chýnov, kde je též tragická situace...
Re: Prioritizace výstavby D+R
Více méně musím souhlasit, až na tu Spojovací, tam se to ucpává už dnes a po dokončení Blanky bude hůř, takže tlak na východní část MO se dost zvedne (dost by pomohla i ta jedna roura, ale od obou plánovaných tunelů). Vysočanská radiála by se měla přejmenovat (navrhoval jsem tu kdysi "Kbelská poloradiála" nebo "Průmyslová poloradiála"), protože asi opravdu do Vysočan nedorazí. Osobně by mi pomohl nejvíc kompletní MO, ale budu rád za cokoli nového. Nejen v Praze, ale v celém státě.Marooned17 píše:Standa: Já to psal bez ohledu na investora, podle toho, co je prostě důležité. Východní část MO je v tuto chvíli nereálná, zatím je schválena pouze EIA a praha na to nemá. Radlická radiála má naději na schválení DÚR a k tomu ulehčí 3 komunikacím - K Barrandovu, Radlické a Plzeňské, s velkým dopadem na zlepšení života ve městě. Z východní části MO bych zatím postavil pouze Malešický tunel v polovičním profilu - jednu tunelovou rouru, aby se odklonil tranzit, co dnes projíždí vysloveně přes historickou náves ve starých Malešicích e těsně kolem oken přilehlých domů. Ostatníkomunikace v této části města na tom nejsou tak špatně. Spojovací je kapacitní již dnes. 2. část VR je z říše snů. Troufnu si tvrdit, že ve stávající podobě postavena nebude (i proto, že je ta varianta zcela ekonomicky nesmyslná)...
Re: Prioritizace výstavby D+R
Kam zařadit I/11 Ostrava, prodloužená Rudná – hranice okresu Opava? Nic proti obyvatelům Hrabyně a Velké Polomi, ale tento úsek je podle mě prioritnější než dostavba úseku I/11 Mokré Lazce - hranice okresu Opava, Ostrava.
D6 Lubenec - obchvat
Stavební firmě samozřejmě náramně vyhovuje, když má práci pro partu dělníků na 3 roky zajištěnou, než aby měli práci pro dvojnásobnou partu na rok a půl. Státní investor by se měl začít chovat sebevědoměji a stanovit tvrdší podmínky, i za cenu toho, že to bude dražší. Stát je tady pro občany a ne aby šel na ruku stavebním firmám a všechno to trvalo dvakrát déle než je nutné.
Re: D6 Lubenec - obchvat
A máte tolik peněz, aby se mohli všechny stavby stavět za polovinu času? Anebo postavíme jen polovinu staveb za polovinu času, a na více nebudou peníze?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D6 Lubenec - obchvat
To myslíte vážně ? Peněz máme spousty, vždyť se posledních deset let nestaví skoro nic. Ekonomika roste, peněz je dost. A vy tady obhajujete tohle hlemýždí tempo výstavby ... neuvěřitelné.
Re: D6 Lubenec - obchvat
U této stavby ano - stála pouze 67% z odhadované ceny. V té době se s tím dalo počítat.
Osobně si myslím, že takováto "jednoduchá" stavba by si kratší stavební dobu zasloužila.
Osobně si myslím, že takováto "jednoduchá" stavba by si kratší stavební dobu zasloužila.
Re: D6 Lubenec - obchvat
A kde v rozpočtu SFDI se nacházejí tyto volně ležící peníze? A další omyl v roce 2010 se dokončila D1 v úseku Vyškov - Říkovice, D1 Lipník - PL (kromě průtahu Ostravou), D3 Tábor - Veselí, D4 Skalka - II/118, D6 Lubenec - Bošov, D6 Karlovy Vary - Cheb, D7 Postoloprty - Chomutov, D8 Lovosice - Řehlovice, D11 Sedlice - HK, D35 Sedlice - Opatovice, D48 Rychaltice - FM, D48 Tošanovice - Žukov, D55 Hulín - Otrokovice. Je toho snad málo?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D6 Lubenec - obchvat
Ano, je toho velmi málo. A je zvykem se stavbou otálet neuvěřitelně dlouho. Viz třeba D8, která se vlekla i v době, kdy jí už ekologové nebránili. Dokončení D11 u Hradce, ten ubohý kousíček na rovině a jak dlouho to trvalo i poté co Havránková ustoupila, D3 Tábor-Veselí, kde se dlouho šmrdlalo a pak se finišovalo na poslední chvíli za špatného počasí a následkem toho byli nekvalitní povrchy, které se museli záhy zase opravovat atd.
Do rozpočtu SFDI se dají peníze vložit, to závisí na rozhodnutí vlády. No a protože není co stavět (chybí razítka), tak jich tam moc není. To je začarovaný kruh. Který lze ale snadno rozetnout, v okamžiku kdy razítka jsou.
Do rozpočtu SFDI se dají peníze vložit, to závisí na rozhodnutí vlády. No a protože není co stavět (chybí razítka), tak jich tam moc není. To je začarovaný kruh. Který lze ale snadno rozetnout, v okamžiku kdy razítka jsou.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Ale myslím si, že s "razítky" je situace výrazně lepší. Pracuje se na nich dost a dost...
Re: D6 Lubenec - obchvat
Lynx: Do rozpočtu SFDI se dají peníze vložit, pokud jsou ve státním rozpočtu. To závisí na tom, jestli se dle plánu plní jeho příjmová stránka a jestli stát zrovna nemá nějaké větší neplánované výdaje, aby se mohl rozpočet SFDI doplnit z tzv. rozpočtové rezervy.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Je doba růstu, státní rozpočet je vyrovnaný či přebytkový. Kdy jindy by měly být peníze, když ne nyní ? A tady si někdo opravdu myslí, že se více nestaví kvůli nedostatku peněz ? Zatímco v razítkách není problém ? Musím říci, že mě to na těchto stránkách velice překvapuje.
Já jsem si tedy myslel, že všechny ty stavby od pražského okruhu, přes navazující D3, přes D35 až po dokončení D1 na Přerovsku, obchvatu Frýdku a vůbec čehokoliv stojí z úředních důvodů a ono je to zatím kvůli tomu, že nejsou peníze .... Nemluvě o Praze, která také asi nemá vůbec žádné peníze a proto nestaví městský okruh ani žádné radiály
Já jsem si tedy myslel, že všechny ty stavby od pražského okruhu, přes navazující D3, přes D35 až po dokončení D1 na Přerovsku, obchvatu Frýdku a vůbec čehokoliv stojí z úředních důvodů a ono je to zatím kvůli tomu, že nejsou peníze .... Nemluvě o Praze, která také asi nemá vůbec žádné peníze a proto nestaví městský okruh ani žádné radiály
Re: D6 Lubenec - obchvat
Státní rozpočet je plánovaný se ztrátou 50 mld. korun. Pokud se plánovaná stavba zdrží, tak na ní prostředky mít stejně musíte, neboť opravdu nevíte kdy začne. Plán se nedělá na rok dopředu, ale pokud se nemýlím tak na 4 plus výhled. Přesunout prostředky můžete, ale až v okamžiku, kdy víte, že je nepoužijete. Ale v té době je již smlouva a s urychlením musí souhlasit i druhá strana.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Sosa: Ano, dá se přesunovat i v rámci SFDI mezi stavbami, ale to v situaci, kdy jedna stavba se proti plánu opožďuje, pak je možné druhou urychlit.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Problém není v nedostatku finančního kapitálu ale v nedostatku lidského kapitálu. Je kritický nedostatek dělníků, manažerů i úředníků, a to jak na ŘSD tak u zhotovitelů. A priority jsou opravdu někde jinde než na D6, tak osobně nevidím důvod, proč tuhle stavbu tlačit na úkor jiných - z celospolečenského hlediska je podstatnější D3 nebo D11, to je zkrátka fakt.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Ano, něco na té D6 bude. Ale dlouhé termíny jsou i u D11 a dalších.
A také nesmíme zapomínat, že samotná výstavba je jen část celé investice. Nezanedbatelný díl rozpočtu schramstnou přípravy, jako výkupy pozemků, projekt, různá řízení s povolením, vyjednáváním a soudy apod. Jsou to takové méně viditelné položky.
A také nesmíme zapomínat, že samotná výstavba je jen část celé investice. Nezanedbatelný díl rozpočtu schramstnou přípravy, jako výkupy pozemků, projekt, různá řízení s povolením, vyjednáváním a soudy apod. Jsou to takové méně viditelné položky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D6 Lubenec - obchvat
Problém je, že političtí představitelé ze všeho udělali prioritu, takže nefunguje to, že by se napnuly síly jen třeba na 3-4 stavby a ty se opravdu tlačily dopředu, ale dělá se všechno stejně pomalu, kapacity jsou totiž rozmělněné.
Ale na to aby se řeklo, že D4, D6, D7, D48 budou chystány a stavěny s menší rychlostí než třeba D0, D3, D11, D35 nemá nikdo z politiků, ale ani z ŘSD odvahu. Pak by ale šlo, chtít na těch skutečně prioritních stavbách, aby to zhotovitel postavil za dvě sezóny, a stát by to zaplatil, protože by zase ušetřil na těch neprioritních stavbách.
Ale na to aby se řeklo, že D4, D6, D7, D48 budou chystány a stavěny s menší rychlostí než třeba D0, D3, D11, D35 nemá nikdo z politiků, ale ani z ŘSD odvahu. Pak by ale šlo, chtít na těch skutečně prioritních stavbách, aby to zhotovitel postavil za dvě sezóny, a stát by to zaplatil, protože by zase ušetřil na těch neprioritních stavbách.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Trefa do černého Dodnes si pamatuji, jak Sobotka cestoval po krajích a u každé stavby říkal, toto je naše priorita. Přesně tak, rozestavěná celá republika.
Firem je málo a ještě méně lidí. Z praxe. Když chce někdo postavit barák, provést rekonstrukci - firma mu řekne, buď počkáte rok anebo k Vám budeme jezdit v časových prodlevách, když zrovna nic nebude. Takže nakonec se stejně bude rok s přerušením stavět. Je ekonomičtější pro každého dělat něco postupně a ne pořád převážet techniku a lidi pořád dokola z místa na místo. Podobně je to nyní i na těch dálnicích.
Firem je málo a ještě méně lidí. Z praxe. Když chce někdo postavit barák, provést rekonstrukci - firma mu řekne, buď počkáte rok anebo k Vám budeme jezdit v časových prodlevách, když zrovna nic nebude. Takže nakonec se stejně bude rok s přerušením stavět. Je ekonomičtější pro každého dělat něco postupně a ne pořád převážet techniku a lidi pořád dokola z místa na místo. Podobně je to nyní i na těch dálnicích.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Lubenec - obchvat
Hlavně, která opravdu prioritní stavba se dnes staví? Z těch co jsou ve výstavbě žádná není opravdu prioritní. Alespoň z mého pohledu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D6 Lubenec - obchvat
Kdybych o tom měl rozhodovat, tak jsou to D0, D3 a D35 a z těch se nestaví ani jedna.
Ale zde jsem již OT, přesunu pozdeji tuto část to všeobecného.
Ale zde jsem již OT, přesunu pozdeji tuto část to všeobecného.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Prioritizace výstavby D+R
Martine, to máš sice pravdu, ale D0, D3 (středočeská část), ani D35 přeci nejsou připraveny... než se pokročí s D0, mohla být D6 dokončená (aspoň tyhle středočeské úseky)...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prioritizace výstavby D+R
Ale proč není D3 připravena? Protože se tomu reálně na ŘSD věnují 2 lidi, kteří jí řeší dohromady s D11.
Určitě jsem to nemyslel tak, že D6 zastavím, ale na správě KV, bych sebral jednoho přípravaře z D6 a dal ho na D3. S tím, že v rámci D6 budou mít prioritu úseky blíž ku Praze a obchvaty obcí (tak je to v podstatě dnes), D7 dtto (ta staví nesmyslně někde u Postoloprt a největší průšvih u Slaného zůstává).
Určitě jsem to nemyslel tak, že D6 zastavím, ale na správě KV, bych sebral jednoho přípravaře z D6 a dal ho na D3. S tím, že v rámci D6 budou mít prioritu úseky blíž ku Praze a obchvaty obcí (tak je to v podstatě dnes), D7 dtto (ta staví nesmyslně někde u Postoloprt a největší průšvih u Slaného zůstává).
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Prioritizace výstavby D+R
Naprosto souhlasím. Chápu, že se staví to, co je připraveno, protože většina připravená není. Ale jinak by si i samo ŘSD mělo udělat jasno, co je priorita a co ne. Ty nejvíce prioritní stavby jsou nejméně připravené a to je problém. Proč se připravují stavby jako konec D7 nebo D6, kde jezdí zlomek aut, než na těch prioritních stavbách. Naprosto souhlasím, že nejpotřebnější je D0, D35, D3 a hned po těchto je to pro mě D43, případně D52 (akorát tady, pravda, ne kvůli kapacitě, která nestačí jen přes prázdniny, ale i vztahům a principu, že dálnice do Rakouska za 20 let pořád není )Martin z Ostravy píše:Ale proč není D3 připravena? Protože se tomu reálně na ŘSD věnují 2 lidi, kteří jí řeší dohromady s D11.
Určitě jsem to nemyslel tak, že D6 zastavím, ale na správě KV, bych sebral jednoho přípravaře z D6 a dal ho na D3. S tím, že v rámci D6 budou mít prioritu úseky blíž ku Praze a obchvaty obcí (tak je to v podstatě dnes), D7 dtto (ta staví nesmyslně někde u Postoloprt a největší průšvih u Slaného zůstává).
A podle ŘSD termíny uvedení do provozu ... D0 krom 511 neznámý, D35 - 2027, D3 - 2028, D43 příprava nezačala, D52 - 2027. A to nepočítám, že reálně beze změny legislativy, to bude vše tak o 3-5 let později. Teď je peněz dost a nejvíce nákladné (D3) nebo potřebné stavby se nestaví. Za to se mele všude kam se podíváte, jak je D6, D7 aj. hrozně potřeba. Úplně stejné je to se zkapacitněním .. kolem Brna totální tragédie, D5 od Berouna by si to jednoznačně zasloužila také už dnes, za to se bude zkapacitňovat D11 a to ještě po sjezd, kterým se nic moc neřeší. A to nemluvím o D0, které se před pár lety stavěly a jsou 2+2 (2+3)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Prioritizace výstavby D+R
Martine, a jak to v reálu chodí? Ty dva lidi, co dělají D3 a D11, už na D11 nyní dělají jen na 1108 a 1109, anebo mají ještě nějakou práci s 1106 a 1107? A D3 mají celou až k hranicím, nebo jen tu středočeskou část?Martin z Ostravy píše:Ale proč není D3 připravena? Protože se tomu reálně na ŘSD věnují 2 lidi, kteří jí řeší dohromady s D11.
Určitě jsem to nemyslel tak, že D6 zastavím, ale na správě KV, bych sebral jednoho přípravaře z D6 a dal ho na D3. S tím, že v rámci D6 budou mít prioritu úseky blíž ku Praze a obchvaty obcí (tak je to v podstatě dnes), D7 dtto (ta staví nesmyslně někde u Postoloprt a největší průšvih u Slaného zůstává).