Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Děkuji za připomínky. Sice se značným časovým zpožděním, ale veškeré připomínky a návrhy byly zapracovány a předány do NDIC. Zásadní "omezení" je v podobě příručky stanovující formát a obsah zobrazovaných zpráv a dalších informací. V případě že se některý návrh nevejde do mantinelů této příručky je třeba zvážit jeho přínos a následně musí dojít k úpravě této příručky. Z toho důvodu se změny nemohou projevit ze dne na den..
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
K dopravním informacím Googlu. Čerpá informace (také) od navigací v telefonech. Příkladem: jedu trasu Praha - Brno, mám zapnutou navigaci od Googlu (a možná ani nemusím, protože google zná polohu mého telefonu neustále) a v navigaci mám informace o dopravě, která tam byla ve chvíli, kdy tudy jelo poslední auto předemnou. Každý další řidič zamnou se zapnutou navigací Googlu, má informace o mojí rychlosti a tedy o hustotě dopravy. Takže když pojedu 5 minut před ním, tak se spolehlivě dozví o tom,že já už stojím v koloně. Google je schopen tyto informace poskytnout.
Relevatně k tématu: ZPI mohou při napojení na Google mapy automatizovaně poskytovat informace o kolonách a náhlých omezeních pro ZPI.
Zašel bych ještě dál Výměnou za real-time data bych googlu zpřístupnil všechny informace o uzavírkách a událostech. Jednoznačně by z toho těžili hlavně užiatelé.
+ bonus. Android auto míří do aut takže takovéhle propojení má budoucnost. Bylo by fajn, kdybychom byli průkopníky v takovém způsobu sdílení informací.
Detektory na silnicích jsou drahé a nikdy nebudou tak přesné jaké informace ze smartphonů řidičů.
Dejte toto propojení za úkol univerzitám, které to ve spolupráci s Googlem budou schopni realizovat. Studenti budou nadšení. Případně mi dejte vědět a já se to mohu pokusit prosadit na mojí univerzitě.
Přikládám odkaz, kde Google nabízí služby veřejné správě:
https://www.google.com/work/mapsearth/government/
Relevatně k tématu: ZPI mohou při napojení na Google mapy automatizovaně poskytovat informace o kolonách a náhlých omezeních pro ZPI.
Zašel bych ještě dál Výměnou za real-time data bych googlu zpřístupnil všechny informace o uzavírkách a událostech. Jednoznačně by z toho těžili hlavně užiatelé.
+ bonus. Android auto míří do aut takže takovéhle propojení má budoucnost. Bylo by fajn, kdybychom byli průkopníky v takovém způsobu sdílení informací.
Detektory na silnicích jsou drahé a nikdy nebudou tak přesné jaké informace ze smartphonů řidičů.
Dejte toto propojení za úkol univerzitám, které to ve spolupráci s Googlem budou schopni realizovat. Studenti budou nadšení. Případně mi dejte vědět a já se to mohu pokusit prosadit na mojí univerzitě.
Přikládám odkaz, kde Google nabízí služby veřejné správě:
https://www.google.com/work/mapsearth/government/
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
2strongy: mějte mě za zpátečníka a ignoranta, ale radši si občas postojím ve frontě, než abych byl "řízen Googlem". Úplně mi stačí, co předvádí Microsoft s přechodem na Windows10.
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Tak někdo musí ověřovat pro ostatní, že tam ta kolona stále stojí
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Tak ony ty detektory na silnicích jsou nenahraditelné.strongy píše:Detektory na silnicích jsou drahé a nikdy nebudou tak přesné jaké informace ze smartphonů řidičů.
Zkuste si dohledat v odbornějších článcích na Internetu výhody a nevýhody měření pomocí FCD (floating car data - tam patří ty údaje od google) a různými detektory.
Dám tu jenom pár argumentů:
Pomocí FCD třeba těžko získáte informaci o složení dopravního proudu (% nákladních vozidel). Nemáte informaci o množství vozidel, protože data Vám neposílají všichni a ani nevíte jaký to je vzorek. Máte vlastně informaci o rychlosti dopravního proudu. Výhodou FCD je, že tu informaci máte vlastně z hodně velké části sítě a souvisle. Proto také waze zve rozhlasové stanice jako partnery. Třeba zrovna impuls zlepšil pokrytí waze map dopravních informací použitím aplikace založené na waze pro Doprava007.
Chápejme to jako doplňující se měření.
Ony jsou zpřístupněné a waze součást google si je tahá Jsou to šikovní hoši, ale moc se tím nechlubí. https://www.facebook.com/WazeCZ/photos/ ... =3&theaterstrongy píše:Zašel bych ještě dál Výměnou za real-time data bych googlu zpřístupnil všechny informace o uzavírkách a událostech. Jednoznačně by z toho těžili hlavně užiatelé.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Někdy minulý týden na D1 z Prahy směr Brno - na tabuli ZPI za Průhonicema info o stojícím vozidle v km 10, a bylo tam, v odbočovacím pruhu směr D0 a Říčany stál docela blbě kamion. Informaci jsem ocenil, takto si to představuji !
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Tento argument do několika málo let odpadne, spolu s tím, jak se začnou dostávat do nových aut chytré systémy. Třeba google bude pak vědět, že ten Android není nainstalovaný v Samsung Galaxy S12, ale "VW_TRANSPORTER_T8"dvs píše: Pomocí FCD třeba těžko získáte informaci o složení dopravního proudu (% nákladních vozidel).
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Jenomže ono zas tak moc nepotřebujete vědět, že data jsou z náklaďáku. Potřebujete vědět procentní zastoupení naklaďáků. A teď mi řekněte, kde vezmete celkový počet vozidel, aby jste zpočítal ty procenta? Všichni přeci nemají zapnutou navigaci. Kromě google tu máte i další dodavatele navigací. Jak se dostanete k tomu celkovému počtu aut a celkovému počtu těžkých vozidel?
To že data pochází z kamiónů se pozná na dálnici už dnes, protože když se něco pohybuje max 80km/h + tolerance omezovače, tak je to s největší pravděpodobností kamión. Popravdě kdyby toto google traffic nevěděl a nezohledňoval, tak před hranicemi bude ukazovat v některé časy oranžové kolony.
To že data pochází z kamiónů se pozná na dálnici už dnes, protože když se něco pohybuje max 80km/h + tolerance omezovače, tak je to s největší pravděpodobností kamión. Popravdě kdyby toto google traffic nevěděl a nezohledňoval, tak před hranicemi bude ukazovat v některé časy oranžové kolony.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Můžu se zeptat Jakusimi o jaké konkrétní změny by se mělo jednat? Díky.Jakusimi píše:Děkuji za připomínky. Sice se značným časovým zpožděním, ale veškeré připomínky a návrhy byly zapracovány a předány do NDIC. Zásadní "omezení" je v podobě příručky stanovující formát a obsah zobrazovaných zpráv a dalších informací. V případě že se některý návrh nevejde do mantinelů této příručky je třeba zvážit jeho přínos a následně musí dojít k úpravě této příručky. Z toho důvodu se změny nemohou projevit ze dne na den..
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Bylo předáno několik ukázek špatně formátovaného textu viz dojezdové časy. Dle příručky je třeba zarovnávat text doleva a čas doprava. Neměl by se tedy objevovat text zarovnaný na střed CZ / D XX minut, ačkoli ano na dopravniinfo to svítí stále stejněandrewkrap píše:Můžu se zeptat Jakusimi o jaké konkrétní změny by se mělo jednat? Díky.
Dále jsme řešili problematiku dodatkových tabulek pod PDZ. Vzhledem k velikosti textu je třeba zvážit, zda tu samou informaci nemohu poskytnout řidiči pomocí ZPI s mnohem větším textem. Návrh, který budeme zpracovávat má následující obrysy. Délku úseku zobrazovat na ZPI (=XX km) vzdálenost k události je možno zobrazit na dodatkové tabulce pouze u blízkého portálu (do 5km od místa události). Oslovil jsem tedy gen. Ředitele NDIC s tím, abychom společně vytipovali testovací události a doladili automatické vazby pro výpočet a zobrazení vzdálenosti na E3a. Zatím se zvažuje událost kolona, nehoda popř. vozidlo údržby. Uvidíme, zda se bude tato varianta testovat plošně či pouze v určitých úsecích.
Řešili jsme také možnost zobrazení doby zdržení. V blízké budoucnosti by měla vzniknout veř. zakázka na automatické zabudování dat o zdržení do systému. Ruční zadávání není z časových důvodů celoplošně možné a navíc hrozí předání chybné informace. Jakmile proběhne tento krok, bude možné rozšířit informace i o dojezdové časy a doby zdržení v kolonách atd...
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Díky za info Jakusimi. Tak jsem zvědav. Máte nějaké info ohledně už mnoho měsíců zaseknuté zakázce 8508: Doplnění informačních portálů na síti TEN-T ?
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Data o zdržení jsou podle mých pozorování na ranní Strakonické dost zavádějící údaj .. v případě ranní špičky se na Zbraslavi dozvim, jak dojelo na baranďák auto, jedoucí 10-30 minut přede mnou .. takže pokud je 7:30, velmi pravděpodobně to pojedu o 10-15 minut déle, pokud je naopak už po devátý, můžu z toho i deset patnáct minut stahnout, čili chyba údaje je srovnatelná s čekací dobou.
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Zdravím. Zakázka Doplnění IP na TEN-T je stále v procesu prošetření jinými instancemi a proto to není možné blíže komentovat.
Ohledně dojezdových časů, nemám představu, jak TSK tyto časy zjišťuje, ale někdo mi někde říkal, že ten algoritmus je značně... ... no složitý a mohou se objevit i chyby, ale je to nepodložená informace. ŘSD má k dispozici FCD data. O jejich přesnosti je možné vést polemiky, ale z mého pohledu se mi zdála minimálně data na D0, na kterou jsem se zaměřil, poměrně dobrá. Další variantou jsou data z bluetooth detektorů, která jsou však prozatím hudbou budoucnosti (snad krátké)
Ohledně dojezdových časů, nemám představu, jak TSK tyto časy zjišťuje, ale někdo mi někde říkal, že ten algoritmus je značně... ... no složitý a mohou se objevit i chyby, ale je to nepodložená informace. ŘSD má k dispozici FCD data. O jejich přesnosti je možné vést polemiky, ale z mého pohledu se mi zdála minimálně data na D0, na kterou jsem se zaměřil, poměrně dobrá. Další variantou jsou data z bluetooth detektorů, která jsou však prozatím hudbou budoucnosti (snad krátké)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Jak to, že nás kasme názorně ještě neinformoval, že na dlouhodobě "zhasnutých" ZPI jsou již nově texty opět o dopravním infu?
Jakusimi: podaří se tedy i ty texty se Slovenskem zaměnit na CZ/SK, než se bude moci používat oválek SK? Jinak dlouhodobě a křečovitě jsou zobrazeny texty o omezení provozu na D8 na obou ZPI ve směru od hranic. A paradoxně to ZPI na 70km, je také bez červeného rámečku, tak jako to na 90km. Jinak na ZPI při vjezdu do CZ by byla možná dobrá informace o dálniční známce a mýtu.
Jakusimi: podaří se tedy i ty texty se Slovenskem zaměnit na CZ/SK, než se bude moci používat oválek SK? Jinak dlouhodobě a křečovitě jsou zobrazeny texty o omezení provozu na D8 na obou ZPI ve směru od hranic. A paradoxně to ZPI na 70km, je také bez červeného rámečku, tak jako to na 90km. Jinak na ZPI při vjezdu do CZ by byla možná dobrá informace o dálniční známce a mýtu.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
úplně jsem na to zapomněl... A to už jsem jich pár vyfotil...
- Přílohy
-
- zpi-d5-160706-900.jpg (37.66 KiB) Zobrazeno 10779 x
-
- zpi-d5-160706-2-900.jpg (34.18 KiB) Zobrazeno 10779 x
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
No super. A pak, že u nás nic nejde. Stačí ťuknou a jde vše.
Toto mi přijde jako lepší varianta, než ta ze zhaslými ZPI.
Toto mi přijde jako lepší varianta, než ta ze zhaslými ZPI.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Co nevíš?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Bylo by lepší udělat ten rámeček kolem 4 ve správném poměru stran. Pokud to panel umožňuje.
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Však jsem psal. Stačí někdy stačí ťuknout. Ale je pravda, že někdy by se musel člověk uťukat.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
na okruhu to maj dobře
- Přílohy
-
- zpi-D0-km18-160709-900.jpg (53.07 KiB) Zobrazeno 10395 x
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Někdy mi přijde, že to zobrazení na ZPI zadávají nějací zapálení nadšenci z útrob svých příbytků a to tím stylem, kdo je nejblíž a komu se co, či ono, líbí více, a ne, že to je zadáváno z jednotného systému, či jednotného centra dopravních informací.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Tak jestli ten 1 px. ramecek neni chyba v prohlizeci, ale jen znazoreni reality, ktera vypada jak z kasmeho postu, tak to uz je ok.
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
Čím to je, že se v poslední době hojně a denně na ZPI používají už jen bílé piktogramy bez červených rámečků? Přece na ZPI které je těsně před danou události by měly být vždy piktogramy již v červeném rámečku ne? Je to dáno třeba tím, že na dopravním infu pracují přes léto jen brigádnici? Viz. teď, např. okolí Brna na D1.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Co jsme se (ne)dočetli na ZPI
nebo proč včera na D1 nebylo "km 12 nehoda v levém pruhu"
info o koloně bylo na předchozím ZPI i na liniovce
nehoda cca v místě odbočení do kolektoru
místa pro objetí buď kolektorem nebo širokým odstavným na dvouhruhové hlavní trase mraky
úplně zbytečné zdržení skoro 10 minut...
info o koloně bylo na předchozím ZPI i na liniovce
nehoda cca v místě odbočení do kolektoru
místa pro objetí buď kolektorem nebo širokým odstavným na dvouhruhové hlavní trase mraky
úplně zbytečné zdržení skoro 10 minut...
- Přílohy
-
- d1-160724-1634-900.jpg (26.96 KiB) Zobrazeno 10062 x
-
- d1-160724-1635-900.jpg (44.96 KiB) Zobrazeno 10063 x
-
- d1-160724-1638-900.jpg (46.13 KiB) Zobrazeno 10063 x