Mosty, které budou rekonstruovány
Mosty, které budou rekonstruovány
Moravskoslezský kraj získal evropskou dotaci 110 milionů korun na rekonstrukce sedmi silničních mostů. Stavby na silnicích druhé a třetí třídy si vyžádají celkem 167 milionů Kč, většina z nich začne v příštím roce. Dva mosty, v Bohumíně na Karvinsku a Morávce na Frýdecko-Místecku, čeká demolice a nahradí je zcela nové konstrukce. ČTK to sdělil Michal Sobek z Regionální rady Moravskoslezsko, která evropské peníze v kraji rozděluje.
"Modernizace mostů je nezbytná vzhledem k jejich neutěšenému stavu a zajištění bezpečnosti dopravy," zdůvodnil investice hejtmanův náměstek Miroslav Novák. K dotaci z regionálního operačního programu (ROP) bude muset kraj přidat ze svého rozpočtu 57 milionů Kč.
Podle Nováka bude nejnáročnější akcí demolice mostu přes řeku Morávka a výstavba nového. Druhým mostem, který bude zbořen a nahrazen novou konstrukcí, je bohumínský most v Drátovenské ulici, která bude celkově zrekonstruována.
Opraveny dále budou tři mosty na Novojičínsku - most přes řeku Lubinu u Trojanovic, přes říčku Jičínku u Kunína a přes Dobešovský potok u Jakubčovic nad Odrou. Rekonstrukce se dočká také most přes řeku Moravici v Opavě-Kylešovicích a přes řeku Opavu v Karlovicích na Bruntálsku.
"Stavební práce mohou začít už letos, ale jejich hlavní část je plánována na rok 2011. Vše se bude odvíjet od výsledků veřejných zakázek," dodal Sobek.
Evropská unie od roku 2007 podpořila v kraji prostřednictvím ROP stavby tří desítek silnic 2. a 3. třídy, které již skončily. Celkem kraj získal nebo má přislíbeno z EU přes 1,7 miliardy korun. Mezi schválenými projekty je například současná rekonstrukce silnice mezi Mošnovem a Studénkou na Novojičínsku, plánovaná výstavba jižního obchvatu Opavy či rekonstrukce Svinovských mostů v Ostravě, na níž se bude hejtmanství podílet s městem. Do roku 2013 má kraj získat z ROP na silniční infrastrukturu zhruba 2,9 miliardy Kč.
Autor: ČTK
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... avy-mostu/
"Modernizace mostů je nezbytná vzhledem k jejich neutěšenému stavu a zajištění bezpečnosti dopravy," zdůvodnil investice hejtmanův náměstek Miroslav Novák. K dotaci z regionálního operačního programu (ROP) bude muset kraj přidat ze svého rozpočtu 57 milionů Kč.
Podle Nováka bude nejnáročnější akcí demolice mostu přes řeku Morávka a výstavba nového. Druhým mostem, který bude zbořen a nahrazen novou konstrukcí, je bohumínský most v Drátovenské ulici, která bude celkově zrekonstruována.
Opraveny dále budou tři mosty na Novojičínsku - most přes řeku Lubinu u Trojanovic, přes říčku Jičínku u Kunína a přes Dobešovský potok u Jakubčovic nad Odrou. Rekonstrukce se dočká také most přes řeku Moravici v Opavě-Kylešovicích a přes řeku Opavu v Karlovicích na Bruntálsku.
"Stavební práce mohou začít už letos, ale jejich hlavní část je plánována na rok 2011. Vše se bude odvíjet od výsledků veřejných zakázek," dodal Sobek.
Evropská unie od roku 2007 podpořila v kraji prostřednictvím ROP stavby tří desítek silnic 2. a 3. třídy, které již skončily. Celkem kraj získal nebo má přislíbeno z EU přes 1,7 miliardy korun. Mezi schválenými projekty je například současná rekonstrukce silnice mezi Mošnovem a Studénkou na Novojičínsku, plánovaná výstavba jižního obchvatu Opavy či rekonstrukce Svinovských mostů v Ostravě, na níž se bude hejtmanství podílet s městem. Do roku 2013 má kraj získat z ROP na silniční infrastrukturu zhruba 2,9 miliardy Kč.
Autor: ČTK
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... avy-mostu/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Oficiálně je v havarijním stavu a čeká ho výměna, přesto unesl skoro 500 tun. Ocelový most v Petrově nad Desnou na Šumpersku prošel extrémní zátěžovou zkouškou vědců z Českého vysokého učení technického. Více než sto let stará stavba určená k demolici ale k jejich překvapení pokus ustála.Trupman píše:Kde jsou profesoři, výzkumníci, projektanti? To jsou skuteční odborníci.
Ani opakované nárazy betonovými panely do boční části mostu k očekávanému zhroucení konstrukce nepomohly. Ocelový most v havarijním stavu, před kterým paradoxně stojí cedule se zákazem vjezdu pro vozidla nad 13 tun, se pod vahou desítek vaků plných štěrku zkrátka ani nehne.
Pro úplnost dodávám, že před nepovedenou zatěžovací zkouškou most zesílili novou metodou SMA.
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
A plyne z toho něco pro nové mosty ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Vlákno se jmenuje "Mosty, které budou rekonstruovány". Tedy o nových mostech ani slovo, takže jsem snad nepochybil, když jsem příspěvek napsal na toto 9 let opuštěné vlákno. V oddílu "Praha" jsou o mostech snad tři témata, "Brno" má taky jedno. Pak existuje ještě "zbytek republiky" se zhruba 8,5 miliony obyvatel, a já bych i jim jedno vlákno dopřál.
O mostech se samozřejmě píše v rámci jednotlivých staveb, ale to je těžká urážka mostařů. Ti měli vždy pocit, že jsou něco víc než zemaři.
O mostech se samozřejmě píše v rámci jednotlivých staveb, ale to je těžká urážka mostařů. Ti měli vždy pocit, že jsou něco víc než zemaři.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Chtěl bych poděkovat ďialničiarovi za příspěvek ve vlákně Obsah fóra » Dálnice a silnice v zahraničí » Evropská unie » Slovensko » Slovensko všeobecně:
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22523122 ... l?ref=njct
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22523122 ... l?ref=njct
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Po přečtení ďialničiarova příspěvku jsem měl déjà vu. Nedalo mi to, a trošku jsem hledal. A našel:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_rapc
V článku zmiňují i třetí most, který spadl. To ale trochu přehánějí, protože spadl "pouze" jeden nosník.
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... dstranuju/
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_rapc
V článku zmiňují i třetí most, který spadl. To ale trochu přehánějí, protože spadl "pouze" jeden nosník.
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... dstranuju/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Ale to jsou již spadlé mosty. Tam už nenarekonstruuje nikdo nic. To je jako se kot ptal na nové mosty, taky to nesouvisí s nadpisem. I když já jsem pochopil kota ve smyslu nových takové co stojí a třeba prohlídky na nich.
Jaký je stav mostů v ČR obecně? Z toho vycházejte.
(dnes ta doba nepřeje; navzdory mnoha programům v rámci EU aneb i Severní Ameriky, kdy se mnohem víc mostů rekonstruuje poroti období před 20 lety zpátky a pravidelně obhlíží, tak se jejich stav neustále zhoršuje ...)
Jaký je stav mostů v ČR obecně? Z toho vycházejte.
(dnes ta doba nepřeje; navzdory mnoha programům v rámci EU aneb i Severní Ameriky, kdy se mnohem víc mostů rekonstruuje poroti období před 20 lety zpátky a pravidelně obhlíží, tak se jejich stav neustále zhoršuje ...)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
V polovině listopadu měla končit oprava nejstaršího dochovaného empírového mostu v Čechách. Stádlecký most na Táborsku je však vybaven novými mostovkami zatím z poloviny.
https://ceskobudejovicky.denik.cz/zprav ... 20201.html
https://ceskobudejovicky.denik.cz/zprav ... 20201.html
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Konstrukce bude nad řeku nasunuta podélně, aby se dostala mezi levý a pravý břeh, ale také příčně o čtyři metry po proudu.
https://zdopravy.cz/stavari-nad-reku-mo ... ost-68384/
https://zdopravy.cz/stavari-nad-reku-mo ... ost-68384/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Něco z Bridge Management System:
Formulář prohlídky navazuje na mostní pasport, plánování a evidenci údržby, jeho členění je shodné s členěním, které je uvedeno v ČSN 73 6221 – prohlídky mostů pozemních komunikací (tedy spodní stavba, nosná konstrukce, mostní vršek a vybavení mostu.)
http://www.vars.cz/znate-bms--bridge-management-system
I – bezvadný stav:
II – velmi dobrý stav:
III – dobrý stav:
IV – uspokojivý stav:
V – špatný stav:
VI – velmi špatný stav:
VII – havarijní stav
Formulář prohlídky navazuje na mostní pasport, plánování a evidenci údržby, jeho členění je shodné s členěním, které je uvedeno v ČSN 73 6221 – prohlídky mostů pozemních komunikací (tedy spodní stavba, nosná konstrukce, mostní vršek a vybavení mostu.)
http://www.vars.cz/znate-bms--bridge-management-system
I – bezvadný stav:
II – velmi dobrý stav:
III – dobrý stav:
IV – uspokojivý stav:
V – špatný stav:
VI – velmi špatný stav:
VII – havarijní stav
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Máte někdo zkušenost z rekonstrukcí mostů z nosníků KA-61? Jsou spáry mezi nosníky zabetonované? Případně jak kvalitně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Zkušenosti z rekonstrukcí nebo z demolic? Spáry nic moc. Ale pozor! Mostovka jako celek může být příčně předepjata. Pokud se nachází nad železniční tratí, můžou být kotvy, díky kouři dieselů a parních lokomotiv, neznatelné.
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Jinak, jak se vrtá do spár? Je to pracné v nich provrtat mostovku?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Potřebuješ díry na odvodnění izolace?
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Na zavěšení lešení
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mosty, které budou rekonstruovány
Ze shora nebo zezdola? Jaký průměr díry?
Ze shora nejlépe vzduchovou vrtačkou + kompresor = "výplach děr" a výkon.
Ze zdola kvůli váze elektrickou vrtačkou.
Ze shora nejlépe vzduchovou vrtačkou + kompresor = "výplach děr" a výkon.
Ze zdola kvůli váze elektrickou vrtačkou.