nene
tenhle kraj má příliš nemocnic a bývalého hejtmana doktorem
Rychlost vs. bezpečnost
Re: Rychlost vs. bezpečnost
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Rychlost vs. bezpečnost
Mikulíku, nezapomeň na s.Ratha, který při svém hejtmanování přispíval kdekomu na kdeco a na opravy silnic kašlal totálně. Od té doby se tam toho zas tak moc k lepšímu nezměnilo...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Rychlost vs. bezpečnost
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 20#p230820
Jedna definice svobody říká: "Svoboda je možnost, případně také schopnost volit, rozhodovat a jednat „podle své vůle,“ ať je jakákoli , nést za to přiměřenou zodpovědnost. Co znamená přiměřená zodpovědnost? Existuje vůbec přiměřená odpovědnost v případě úmrtí nevinného účastníka dopravní nehody? Jaký prospěch mají děti oběti z uvěznění viníka?
Problém je znovu na scéně. Jenom mě napadlo, že i svobodomyslné státy jako USA mají značky omezující rychlost. I tam, slovy Likase, řidiče "drží za ruku".Lenny píše:Co se píše v ZPPK? Dle § 18, odst. 1 Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
Jinými slovy řidič by měl používat svůj rozum. Tím je vše dáno.
Jedna definice svobody říká: "Svoboda je možnost, případně také schopnost volit, rozhodovat a jednat „podle své vůle,“ ať je jakákoli , nést za to přiměřenou zodpovědnost. Co znamená přiměřená zodpovědnost? Existuje vůbec přiměřená odpovědnost v případě úmrtí nevinného účastníka dopravní nehody? Jaký prospěch mají děti oběti z uvěznění viníka?
Re: Rychlost vs. bezpečnost
Lenny podle mě píše o tom, že značkou nebo pravidlem omezená rychlost v daném místě ještě neznamená, že tato rychlost je přiměřená (např. kvůli ostré zatáčce, která se prostě devadesátkou projet nedá ... )
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Rychlost vs. bezpečnost
Přesně tak, v Německu na úsecích s doporučenou 130 (tedy podle mnohých s neomezenou rychlostí) taky jedou skoro všichni přiměřeně a nehodovost není nijak katastrofální. Mimochodem v USA byla "neomezená" rychlost v Montaně (definovaná jako "přiměřená"), ale už to taky omezili (a někde jsem četl, že tam stoupla nehodovost - předem se omlouvám, hledat to nebudu ).
Re: Rychlost vs. bezpečnost
Co se týče USA, tak je to nejen stát od státu, ale často i county od county. Na jednu stranu se mi líbí, že maximálka ve městě se mění každou křižovatkou opravdu podle toho kudy prochází, jak je široká, zdali tam parkují auta apod. Na druhou stranu jakmile tam chybí cedule tak nevim jak rychle můžu jet.
Viz rozhodovací strom z Ohia z wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_lim ... n_Ohio.svg
Místní rychlost ve městě docela dodžují, ale na dálnicích když člověk jede s davem tak je to často o 10mil/h více. Pokud je volno tak i 15 až 20. Policajti třeba stojí u kraje, ale rychlsot neřeší, spíš koukají na to jak se kdo motá, nebezpečně předjíždí, nebo volá. Pokuty jsem tam dostal jen v zapadákovech, protože jsem měl placku z jiného státu, která místnímu sheriffovi asi nevoněla.
Co se mi dále v USA oproti ČR líbí je, že tam často vidím dobře použitou doporučenou rychlost. Žluté tabulky, místo bílých. Jak pro exity u dálnic, tak zatáčky v horách. Pokud tu silnici neznám, dobře se mi podle toho řídí.
U nás máme na exitech nesmyslná omezení. Třeba D0 od Zličína -> D6 je bez omezení rychlosti ale jet tam nad 80 je o hubu, a z druhé strany D6 -> D0 Zličín je 80, ale dá se tam jet bez omezení. Tohle omezení na sjezdech je navíc úplně blbě, protože platí až do konce křižovatky, tj na druhou dálnici bych měl vjíždět maximálně těch 80 a až za koncem připojováku se rozjet na 130. Což odporuje zdravému rozumu i bezpečnosti.
Viz rozhodovací strom z Ohia z wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_lim ... n_Ohio.svg
Místní rychlost ve městě docela dodžují, ale na dálnicích když člověk jede s davem tak je to často o 10mil/h více. Pokud je volno tak i 15 až 20. Policajti třeba stojí u kraje, ale rychlsot neřeší, spíš koukají na to jak se kdo motá, nebezpečně předjíždí, nebo volá. Pokuty jsem tam dostal jen v zapadákovech, protože jsem měl placku z jiného státu, která místnímu sheriffovi asi nevoněla.
Co se mi dále v USA oproti ČR líbí je, že tam často vidím dobře použitou doporučenou rychlost. Žluté tabulky, místo bílých. Jak pro exity u dálnic, tak zatáčky v horách. Pokud tu silnici neznám, dobře se mi podle toho řídí.
U nás máme na exitech nesmyslná omezení. Třeba D0 od Zličína -> D6 je bez omezení rychlosti ale jet tam nad 80 je o hubu, a z druhé strany D6 -> D0 Zličín je 80, ale dá se tam jet bez omezení. Tohle omezení na sjezdech je navíc úplně blbě, protože platí až do konce křižovatky, tj na druhou dálnici bych měl vjíždět maximálně těch 80 a až za koncem připojováku se rozjet na 130. Což odporuje zdravému rozumu i bezpečnosti.
Re: Rychlost vs. bezpečnost
To Ohio je opravdu docela síla, doufám, že to tam nemají v testech v autoškole . V USA jsem byl naposledy před víc než 10 lety, ale co si pamatuju z cest (několik tisíc mil v CA, NV, AZ, UT a TX, už dříve FL), tak ty speed limity byly úplně všude. Pokutu jsme nedostali nikde (dokonce ani v UT s CA značkou na autě ).