To už tady taky bylo. Nejde o to, že "se to dá ustát". Jde o to, že to je porušení zákona. A hotovo.martin píše:Nemyslím si, že když tam ve 23h jedu tacho 150 (takže tak okolo 140 v reálu) nějak výrazně někoho ohrožuju nebo pirátím. I tak jsem nebyl nejrychlejší, a dokonce nějaký peugeot na nájezdu do ulice K Barrandovu byl celej nesvůj, že v tý zatáčce mám na tachu "jenom" 75...
Rychlost vs. bezpečnost
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Porušení zákona to sice je, ale to neznamená že jízdou ve 150ti na téměř prázdné dálnici se musí okamžitě kvalifikovat do role piráta nebo nějakého zločince apod...
Rychlost vs. bezpečnost
ja to otocim - povezte mi, co vas nuti jet 130 a usetrit tak konkretne na te te I/11 par vterin?
dnesni auta jsou dobre odhlucnena, takze to ridici neprijde, ale porad plati fyzika a 80km/h je casto smrtici rychlost.
takze jeste jednou, proc jet 130 misto 90 a usetrit hloupych 20 vterin, ktere stejne zabijete zbytecnostma, treba treba tady na foru...
respekt & pohoda
dnesni auta jsou dobre odhlucnena, takze to ridici neprijde, ale porad plati fyzika a 80km/h je casto smrtici rychlost.
takze jeste jednou, proc jet 130 misto 90 a usetrit hloupych 20 vterin, ktere stejne zabijete zbytecnostma, treba treba tady na foru...
respekt & pohoda
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
V tom případě žádám doživotí pro 95 % řidičů, protože po městech, kde já držím max. 55 na tachometru, jsem prakticky nejpomalejší. Takže když jedu ulicí K Barrandovu, tak od křížení se Štěpařskou je mimochodem 50ka. Ne 70ka a víc, jak si drtivá většina myslí. A můžu říct, že tam to, dobře skoro slabou tachometrovou šedesátkou, jedu sám a všichni mě předjíždí.MPMP píše:To už tady taky bylo. Nejde o to, že "se to dá ustát". Jde o to, že to je porušení zákona. A hotovo.martin píše:Nemyslím si, že když tam ve 23h jedu tacho 150 (takže tak okolo 140 v reálu) nějak výrazně někoho ohrožuju nebo pirátím. I tak jsem nebyl nejrychlejší, a dokonce nějaký peugeot na nájezdu do ulice K Barrandovu byl celej nesvůj, že v tý zatáčce mám na tachu "jenom" 75...
Co vy na to? Jestli patříte do té skupiny 5 % procent řidičů, gratuluji vám a mlčím...
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Naučil jsem se nastavit na tempomat tachometrových 55 a bejt v klidu. Subjektivně mám pocit, že takových řidičů přibývá, to se ale netýká ranní honičky do práce a odpolední z práce - tou dobou jsem ale většinou v metru a mám klid dvojnásobmartin píše: Co vy na to? Jestli patříte do té skupiny 5 % procent řidičů, gratuluji vám a mlčím...
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
jsme OT, tak jen dodam, ze ranni a odpoledni cestovani je taky v pohode, az na nekolik pravidelnych pitomcu.
Re: Dálniční nálepka nutná v úseku Bílý Kostel - Liberec?
Protože chci a štve mě že 200 km na západ můžu a tady ne? Já jsem tady nemluvil o ušetřených vteřinách.. holt máme každej jiný měřítko toho, co nám jízda v autě dává...vaclav píše:proc jet 130
Re: Dálniční nálepka nutná v úseku Bílý Kostel - Liberec?
Tento přístup opravdu nesnáším. Jsem pro omezení, pokud slouží k zajištění bezpečí ostatních. A můžeme se dohadovat, co kdo považuje za bezpečné a co už ne. Ale proč máte potřebu někoho omezovat, jenom proto, že dělá něco, co se vám zdá zbytečné? Ať si třeba pálí benzín na dvorku, když si ho zaplatí. (a mimochodem rozdíl mezi plynulými 90 a plynulými 130 je zhruba 1/3 času )vaclav píše:proc jet 130 misto 90 a usetrit hloupych 20 vterin
Re: Dálniční nálepka nutná v úseku Bílý Kostel - Liberec?
dd píše:Tento přístup opravdu nesnáším. Jsem pro omezení, pokud slouží k zajištění bezpečí ostatních. A můžeme se dohadovat, co kdo považuje za bezpečné a co už ne. Ale proč máte potřebu někoho omezovat, jenom proto, že dělá něco, co se vám zdá zbytečné? Ať si třeba pálí benzín na dvorku, když si ho zaplatí. (a mimochodem rozdíl mezi plynulými 90 a plynulými 130 je zhruba 1/3 času )vaclav píše:proc jet 130 misto 90 a usetrit hloupych 20 vterin
Re: Dálniční nálepka nutná v úseku Bílý Kostel - Liberec?
zjednodusene - ano, at si kazdy dela na svem dvorku co chce, ale silnice je spolecny prostor a nikdo neni dokonaly, tj. na silnicich jsou ruzne druhy ridicu (zacatecnici, technicky mene zdatni atd) ovladajici v podstate "zbran". proto je provoz potreba regulovat a takto to funguje uplne, ale uplne vsude na svete.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
pomineme-li chybějící materiální aspekt přestupku, tak pak anoMPMP píše:To už tady taky bylo. Nejde o to, že "se to dá ustát". Jde o to, že to je porušení zákona. A hotovo.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční nálepka nutná v úseku Bílý Kostel - Liberec?
Ale to jsem říkal. Jestli je to otázka bezpečnosti, tak prosím, můžeme o tom diskutovat. Ale úvahu, jestli to někomu stojí za to kvůli času nebo spotřebě, nechme na jeho svobodném rozhodnutí.vaclav píše:zjednodusene - ano, at si kazdy dela na svem dvorku co chce, ale silnice je spolecny prostor a nikdo neni dokonaly, tj. na silnicich jsou ruzne druhy ridicu (zacatecnici, technicky mene zdatni atd) ovladajici v podstate "zbran". proto je provoz potreba regulovat a takto to funguje uplne, ale uplne vsude na svete.
Pokud jde konkrétně o tento úsek, tak dnes se tam opravdu těch 130 bežně jezdí a nehody se nestávají. Takže "prověřeno zkušeností" by rekategorizace na R byla spíš legalizací současného stavu a rozhodně ne ohrožování životů.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
A kdo mluví o pirátech. Já pouze nesouhlasím s porušováním zákona s odkazem na to, že je špatný a zvlášť v automobilismu, kde jde skutečně o život. Pokud porušujete předpisy a ostatní je dodržují, nejspíš se nic nestane. S rostoucím procentem těch, kteří předpisy porušují, dramaticky narůstá pravděpodobnost nehody s fatálními důsledky. A to bohužel většinou pro ty nevinné. To je vše.mapman píše:Porušení zákona to sice je, ale to neznamená že jízdou ve 150ti na téměř prázdné dálnici se musí okamžitě kvalifikovat do role piráta nebo nějakého zločince apod...
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
Všechny argumenty a návrhy znějí logicky a rozumně. Přesto bych byl s tím zvyšováním rychlosti opatrný. 110 km/h bych rozhodně nepovoloval na úsecích s úrovňovým křižovatkami - hodně těžko by se zajišťovaly rozhledy v křižovatce. A vše by se muselo důkladně posoudit z hlediska bezpečnosti. ČR má určitou politiku bezpečnosti v jejímž rámci se v letech 2003 tuším až 2010 zavázala snížit počet mrtvých do 24 h po nehodě o 50 %, což se téměř podařilo, ovšem ve srovnání s ostatními státy EU je náš posun v oblasti bezpečnosti velmi pomalý. Do roku 2020 je cíl dosáhnout průměru EU. Tím chci říct, že na jedné straně tu máme určitý cíl a nedostatky v oblasti bezpečnosti a na straně druhé bychom chtěli zvyšovat dovolené rychlosti, tak aby to nešlo proti sobě.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
A teď je otázka, zda-li je ten zákon vůbec správný. Může-li být v jiné zemi něco zcela běžně legální, pak nevidím důvod, proč tady dělat z lidí zločince legislativní zmetkem. Zvlášť bavíme-li se zcela konkrétně o 515 a snad bývalém (nevím, jestli je zrušení omezení permanentně pryč, nejel jsem tam od minulého pondělí) omezení, které tam bylo vysloveně pro srandu králíkům kvůli neschopnosti lidí ze soukromých firem a úřadů udělat svoji práci kvalitně. Ti by měli přijít o veškeré bonusy a firmám dát tučné penále...
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
Tak já jsem zcela opačného názoru, než většina zdejších příspěvků. Na dálnici bych navrhoval naopak snížit rychlost na 120km/h, mimo obec ponechat 90km/h, ale čerství majitelé řidičáků by měli první 2 roky povoleno max. 80km/h ( dálnice 110km/h ) + nálepku na auto, no a v obci ponechat 50km/h. Asi s tím bude málokdo souhlasit, ale žil jsem nějakou dobu mimo ČR a není vůbec nic mimořádného jezdit na dálnicích max.120km/h. Zapomeňte na Německo. Belgie, Nizozemí, Velká Británie aj. mají nastavených max.120km/h. Poslední rok jsem jezdil na Novém Zélandu, tam je max. rychlost všude max. 100km/h - i na úsecích dálničního typu. Dá se to dodržovat, řidiči nejsou tak agresivní jako tady a doprava je vesměs klidnější a plynulejší.
No a na závěr bych se nebál za agresivní a nebezpečný styl jízdy zabavovat auta na místě, pokuty nic neřeší. Zabavená auta potom buď prodávat např. ve dražbách, nebo nechat sešrotovat... Věřím, že by to mělo dostatečný preventivní a výchovný efekt, než současný bodový systém. Nebo alespoň zvýšit pokuty na velké částky, klidně 50.tis., řidič by pak měl možnost volby - buď si nechá zabavit auto nebo zaplatí vysokou pokutu... Jinak se pořádku na silnicích nedočkáme... To jsem zvědavej, jestli se mnou bude někdo taky souhlasit.
No a na závěr bych se nebál za agresivní a nebezpečný styl jízdy zabavovat auta na místě, pokuty nic neřeší. Zabavená auta potom buď prodávat např. ve dražbách, nebo nechat sešrotovat... Věřím, že by to mělo dostatečný preventivní a výchovný efekt, než současný bodový systém. Nebo alespoň zvýšit pokuty na velké částky, klidně 50.tis., řidič by pak měl možnost volby - buď si nechá zabavit auto nebo zaplatí vysokou pokutu... Jinak se pořádku na silnicích nedočkáme... To jsem zvědavej, jestli se mnou bude někdo taky souhlasit.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Jak to souvisí s tím, že i špatný zákon je třeba do jeho změny vždy dodržovat?martin píše:A teď je otázka, zda-li je ten zákon vůbec správný. Může-li být v jiné zemi něco zcela běžně legální, pak nevidím důvod, proč tady dělat z lidí zločince legislativní zmetkem. Zvlášť bavíme-li se zcela konkrétně o 515 a snad bývalém (nevím, jestli je zrušení omezení permanentně pryč, nejel jsem tam od minulého pondělí) omezení, které tam bylo vysloveně pro srandu králíkům kvůli neschopnosti lidí ze soukromých firem a úřadů udělat svoji práci kvalitně. Ti by měli přijít o veškeré bonusy a firmám dát tučné penále...
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
Tady tak třeba já, ale je mi jasný že mladym a dynamickym jedincům co to maj jako koníčka to my, co už jezdíme jen z nutnosti a povinnosti, těžko vysvětlíme, k tomu musí každej dojít sám, pokud přežije
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
tomgap: Snížení pro nováčky o desítku způsobí, že ti slušní budou vyvolávat potenciálně kolizní situace tím, že je každý bude předjíždět, tak dlouho než pochopí, že je lépe na pravidla kašlat a učinit tak provoz plynulejší. Hezká škola pro mladého řidiče.
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
P-V: to co píšeš je samozřejmě pravda, ale předjetí pomalejšího vozidla přece nemůže hned znamenat potenciální kolizní situaci. jde o to nepředjíždět všude a za každou cenu, jde o to, aby rychlejší počkal, až bude možnost bez problému předjet a ten pomalejší má mít slušnost v rámci možností usnadnit předjetí rychlejšímu vozidlu. Je to o ohleduplnosti. Jinak si to nevymýšlím jen tak, podobný systém funguje tuším v Irsku - tam mají myslím první dva roky řidičák "na zkoušku" a taky snad ve Švýcarsku. Takže je to něco, co jinde už funguje. A jinak se omlouvám za "off-topic", ale v předešlých příspěvcích se rozebírala rychlost vozidel a vhodnější téma jsem nenašel.
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
Mnohem lepší škola je rovnou jim nutit jezdit jak hovada co nejrychleji, aby "nevyvolávali kolizní situace" a rovnou někoho sestřelili, co?P_V píše:tomgap: Snížení pro nováčky o desítku způsobí, že ti slušní budou vyvolávat potenciálně kolizní situace tím, že je každý bude předjíždět, tak dlouho než pochopí, že je lépe na pravidla kašlat a učinit tak provoz plynulejší. Hezká škola pro mladého řidiče.
Jděte se bodnout!
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
No, dokud se nepřejde na americkej model .. http://ondrejatova.blog.idnes.cz/c/1608 ... iffem.html
Re: Směrově dělené čtyřpruhy
z meho pohledu to je jako bavit se o 90 vs 95, tj o nicem.martin píše: ...kdyby se aspoň na I. značkou rychlost zvýšila na 100 km/h, bylo by to fajn...
zkuste pochopit muj pohled na vec - nove jednicky (ale i jine) se staveji (rekonstruuji) do takovych parametru, aby jizda pri 90km/h byla prijemna a max bezpecna. tak proc toto usili devalvovat a chtit tam jezdit 120km/h (protoze, jardo, je to prece siroky a rovny), tj. opet zbytecne zvysovat rizika (na tom, ze stoupaji s rychlosti se snad shodnem).
martine, chce to klid. jak rika tomgap, 90tka je vsude ve svete a treba v rozlehle automobilove velmoci maji i na dalnici maximalku v rozmezi 60-80mph (96-129 kph) http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limi ... ted_States
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
ten zaver je dobry. to je prece tvrzeni proti tvrzeni. aneb proc ma usa tolik pravniku. mozna by bylo fajn, pokud by neco podobneho fungovalo i u nas a policie brala video z onboard kamery jako dukaz. alespon na ty pravidelne piraty, ktere denne potkavam, bych to pouzil.jonáš píše:No, dokud se nepřejde na americkej model .. http://ondrejatova.blog.idnes.cz/c/1608 ... iffem.html
teda pod podminkou anonymity. jednou jsem jel kousek za silencem z naseho okoli, ktery zastavil na benzince a rekl mu pomerne slusne, at pres moji vesnici jezdi 50, ze mi tam chodi deti do skoly a za cca mesic jsem mel vysklene okno auta, ktere jsem parkoval na verejnem odlehlejsim miste (mel jsem snadno zapamatovatelny vuz).
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
hergot, už jsem to tu psalMPMP píše:Jak to souvisí s tím, že i špatný zákon je třeba do jeho změny vždy dodržovat?martin píše:A teď je otázka, zda-li je ten zákon vůbec správný. Může-li být v jiné zemi něco zcela běžně legální, pak nevidím důvod, proč tady dělat z lidí zločince legislativní zmetkem. Zvlášť bavíme-li se zcela konkrétně o 515 a snad bývalém (nevím, jestli je zrušení omezení permanentně pryč, nejel jsem tam od minulého pondělí) omezení, které tam bylo vysloveně pro srandu králíkům kvůli neschopnosti lidí ze soukromých firem a úřadů udělat svoji práci kvalitně. Ti by měli přijít o veškeré bonusy a firmám dát tučné penále...
nelegální opuštění ČSSR byl taky správnej zákon ?
231 byl taky správnej zákon ?
když si necháme s*át na hlavu, tak bude takhle správnejch zákonů za chvíli plno
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit