aha, mate pravdu. koukam na info ze zdejsi stranky, hrabuvka ma 48,2m a cholupice 26,6m, tzn dvojnasobna delka, tj 2 x 25mil. a uz jsme na 50mil. potok znamena pouze lepsi izolaci(?) a pak jeste ten tripruh. kdyz budeme konzervativni a zdvojnasobime to, jsme porad na 100mil... versus 500mil?adamos píše:Ekodukt Hrabůvka je podle ortofotomapy 50 m dlouhá, překonává šestipruh a vede přes něj silnice a regulerní tekoucí potok. Oproti tomu na ekodukt na R1 je kratší (kolik?), čtyřpruh, polňačka a vydlážděná strouha, kterou sem tam proteče pár kapek.
Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Re: Financování výstavby dálnic
Re: Financování výstavby dálnic
jsme OT ale trochu jsem googlil, az se proklikal sem:kasme píše: Ekodukty pro zvěř jsou nákladné a nevyužité
http://www.y2y.net/Default.aspx?cid=7-80-333-334
There is a “learning curve” for animals to begin using wildlife crossings. For wary animals like grizzly bears and wolves, it may take up to five years before they feel secure using newly built crossings.
Re: Financování výstavby dálnic
drahé jsou skoro všechny "nápady" ekoteroristů. Taky proto se jich tolik ekoterorismem žíví. Ekoteroristé jako lobbisté zajišťují živobytí a zisky kde komu, kdo by se jinak třeba ani neuživilvaclav píše:jsme OT ale trochu jsem googlil, az se proklikal sem:kasme píše: Ekodukty pro zvěř jsou nákladné a nevyužité
http://www.y2y.net/Default.aspx?cid=7-80-333-334
There is a “learning curve” for animals to begin using wildlife crossings. For wary animals like grizzly bears and wolves, it may take up to five years before they feel secure using newly built crossings.
Re: Financování výstavby dálnic
2obr: casto s vami soulasim, osobne jsem pro okamzitou dostavbu tech planovanych paternich cca 1000km dalnic atd, ale zaroven mam (prirozene) rad prirodu (nicmene napr D8 mi nevadi - tusim, ze nevadi ani patrikovi jak kdesi rekl, tomu jde spis o chyby v legislative). myslim, ze ekodukty jsou potreba, ale musi se stavet s rozumem a tam, kde jsou potreba.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
Taky nejsem úplně proti ekoduktům, ale třeba ty 3 ekodukty za sebou na R1 mi přijdou jako blbost. A hlavně, když už se tam ten ekodukt staví, tak ať se staví na smysluplném místě, kde jej ta zvířata budou skutečně používat.
Což třeba ten na R35 u Velkého Újezdu moc neplní, aspoň podle stránek Děti země nebo duhy, či kterého šlaka. Otázka je jak moc jsou ty stránky objektivní, že.
Což třeba ten na R35 u Velkého Újezdu moc neplní, aspoň podle stránek Děti země nebo duhy, či kterého šlaka. Otázka je jak moc jsou ty stránky objektivní, že.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Financování výstavby dálnic
Tak on taky může bejt rozdíl mezi tim, když se ekodukt naprojektuje opravdu pro zvěř s uvažovánim všech možných vlivů, který by jeho účinnost mohly snížit, nebo když ho nějakej číman prskne do projektu hlavně pro to aby za něj byla čárka a aby to "prošlo", a vůbec nikomu nevadí že je třeba hned na kraji vesnice ..vaclav píše:jsme OT ale trochu jsem googlil, az se proklikal sem:kasme píše: Ekodukty pro zvěř jsou nákladné a nevyužité
http://www.y2y.net/Default.aspx?cid=7-80-333-334
There is a “learning curve” for animals to begin using wildlife crossings. For wary animals like grizzly bears and wolves, it may take up to five years before they feel secure using newly built crossings.
V mnoha případech totiž vznikly v místech, kudy zvěř téměř nechodí. Příkladem je přemostění dálnice R6 v Jenišově u Karlových Varů. Přemostění tam vede od velkoobchodu ke hřbitovu a srnky ho využijí jen výjimečně. .. asi nerady nakupujou a už vůbec nenosej pozůstalym kvítí
Re: Financování výstavby dálnic
Další perlou je pak ten na rozhraní R4 a I/20 u Nové Hospody. Tam můžou přijít srnky jen po silnici a nebo po extrémně prudkém svahu zářezu ... asi byl zamýšlen pro kamzíkyjonáš píše: V mnoha případech totiž vznikly v místech, kudy zvěř téměř nechodí. Příkladem je přemostění dálnice R6 v Jenišově u Karlových Varů. Přemostění tam vede od velkoobchodu ke hřbitovu a srnky ho využijí jen výjimečně. .. asi nerady nakupujou a už vůbec nenosej pozůstalym kvítí
http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=132215040+1 ... 15048@z=17
Jo a zprava ten svah taky neobejdou, protože tam je plot ...
Re: Financování výstavby dálnic
Na tu silnici je zákaz vjezdu vozidlům nad 1,5 tuny, úsek přes ekodukt dokonce není ani asfaltový (i když jsou tu pěkně opracované žulové obrubníky,holt je sem někdo potřeboval prodat). Jezdím tudy poměrně často na kole a nikdy jsem tam nepotkal jediné auto. Ona totiž ta cesta v podstatě nikam nevede a nebýt té lipové aleje chráněné státem (jižním směrem), asi by už dávno cesta neexistovala. Případným srnkám tedy určitě nebude vadit, že musí chodit po silnici. Tím, nechci existenci ekoduktu obhajovat nebo zatracovat, jenom chci záležitost uvést na pravou míru.Petr Pokorný píše: Další perlou je pak ten na rozhraní R4 a I/20 u Nové Hospody. Tam můžou přijít srnky jen po silnici a nebo po extrémně prudkém svahu zářezu ... asi byl zamýšlen pro kamzíky
http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=132215040+1 ... 15048@z=17
Jo a zprava ten svah taky neobejdou, protože tam je plot ...
Re: Financování výstavby dálnic
Zajímavé. Každopádně v národním parku to může dávat smysl určitě (když už jim tam je povolena výstavba dálnice . Je to odvislé od počtu migrujících živočichů, což u nás může být leckde diskutabilní...vaclav píše:jsme OT ale trochu jsem googlil, az se proklikal sem:
http://www.y2y.net/Default.aspx?cid=7-80-333-334
There is a “learning curve” for animals to begin using wildlife crossings. For wary animals like grizzly bears and wolves, it may take up to five years before they feel secure using newly built crossings.
Co mne tedy trochu zarazilo, PROČ tam pod tím mostem mají nataženu ještě tu dvojici drátů, kterou musí zvěř překonat? Btw: Také je vidět, že všechny ukázané "ekodukty" jsou udělané formou podchodu, což je naprosto logické a ani ŘSD se tomu nebrání, protože proč ten prostor pod mostem nevyužít.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Mě zaujalo, že i pro medvědy a losy stačí "mostek přes polní cestu". 100m ekodukty jsou zbytečné.
To vypadalo jako záběry ze stejného podchodu. Ale na té dálnici jsou i nadchody.martini píše:všechny ukázané "ekodukty" jsou udělané formou podchodu
Jednak je to jedna z mála (možná jediná) možných cest přes ty hory, daná i historickým vývojem. Za další Banff má rozlohu asi jako 10% ČR a navazuje na něj několik podobných parků, takže jedna dálnice tam ničemu neuškodí.martini píše:Každopádně v národním parku to může dávat smysl určitě (když už jim tam je povolena výstavba dálnice
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Já netvrdím, že by snad měla něčemu zásadně a nenávratně uškodit. Jsem přesvědčen, že ani D8 ničemu neuškodí
Myslím, že jeden z těch ekoduktů (ten deers) byl jiný - nižší a užší, ale každopádně ty dráty mi celkem nejdou do hlavy i kdyby byly jen u jednoho jediného.
Zajimavý údaj, že u jelení zvěře poklesly po oplocení dálnice srážky s touto zvěří o 96%
Myslím, že jeden z těch ekoduktů (ten deers) byl jiný - nižší a užší, ale každopádně ty dráty mi celkem nejdou do hlavy i kdyby byly jen u jednoho jediného.
Zajimavý údaj, že u jelení zvěře poklesly po oplocení dálnice srážky s touto zvěří o 96%
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Eine 50 Meter breite Grünbrücke kostet im Schnitt drei Millionen Euro.
http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCnbr%C3%BCcke
takze v nemecku kolem 75mil Kc.
http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCnbr%C3%BCcke
takze v nemecku kolem 75mil Kc.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
tady jsem to cetl:
Například první velký „přechod pro medvědy“ nedaleko Lipníku nad Bečvou na dálnici D47 stál 470 milionů korun.
http://www.zurjmk.cz/aktuality/2235375
Například první velký „přechod pro medvědy“ nedaleko Lipníku nad Bečvou na dálnici D47 stál 470 milionů korun.
http://www.zurjmk.cz/aktuality/2235375
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Aktualizace migračních tras: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=176&t=2648
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Jak dříve byly krásně ekologické lokomotivy http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/477158.jpg
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Docela zajímavý (a pro někoho třeba i inspirativní ) článek z předposledního Vesmíru (jde o využití svahů podél silnic, dálnic a železnic): https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-cas ... irodu.html.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Já říkám vše s mírou. U tohoto typu biodiverzity bych jenom upozornil, že ta biodiverzita bude na čelních sklech projíždějících aut.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Los překonal dálnici D11 ekoduktem u Žehuňě
http://www.ochranaprirody.cz/o-aopk-cr/ ... ubali-dva/
http://www.ochranaprirody.cz/o-aopk-cr/ ... ubali-dva/
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
P.: z létavé jen část, z lezoucí a zakořeněné nic.
Království a půl princezny za 511.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Jsem asi opravdu cynik, představa výzkumu biodiverzity ekologické niky "čelní sklo" mě docela rozesmála ... Nicméně mě napadla i (samozřejmě laická) myšlenka, že z pohledu hmyzu "kvalitnější pastva" na svazích podél dálnic táhnoucí se na obě strany (zase z pohledu hmyzu) v podstatě do nekonečna by mohla i ten létající hmyz poněkud usměrnit a odradit od přeletů na druhou stranu. Nějaké ztráty tam asi budou vždycky, ale pořád to není los, jemuž bych ty svahy raději moc nepřizpůsoboval a jehož zaznamenaný výskyt v Česku mě velmi těší (zejména poté, co jsem nedávno jedl vynikající estonský losí salám).Petanecek píše:...ta biodiverzita bude na čelních sklech projíždějících aut.
Každopádně mě na tom článku nejvíc zaujalo, že sama liniová stavba a její nejbližší okolí může představovat biokoridor, což jsem si před tím neuvědomoval. Prostě další argument, že dálnice je (může být) vysoce ekologická stavba!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Zejména, pokud se nedostaví. Na náspu tělesa D43 tak vzniklo několik přitažlivých lokalit, z nichž některé již získaly status přírodní památky či dokonce přírodní rezervace. Což bohužel zkomplikuje jejich případné znovuvyužití pro stavbu dálnice..... další argument, že dálnice je (může být) vysoce ekologická stavba!
https://mapy.cz/turisticka?x=16.5586516 ... 67331&z=15
https://mapy.cz/turisticka?x=16.4990208 ... 09113&z=15
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
https://www.lidovky.cz/video-idnes.aspx ... nestv_vojt
Přechody pro zvěř nad dálnicemi skutečně fungují
Přechody pro zvěř nad dálnicemi skutečně fungují
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Nejvíce stop jsem ovšem viděl ve větších propustcích, kterými protéká třeba potok. Naštěstí se dnes stavějí větší než před pár desítkami let, takže se zvěř nemusí brodit potokem a bahnem a naplavenými větvemi.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023