Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od martini »

Začíná se také rozvíjet tato myšlenka. Toto samostatné vlákno jistě ještě využijeme.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od mapman »

martini píše:Začíná se také rozvíjet tato myšlenka.
To je sice zajímavá myšlenka, ale dle mého použitelná pouze u již stojících silnic tam, kde je potřeba nějaký ekodukt či jiné opatření k ochraně ŽP (např. ty protihlukové stěny) dostavět. V rámci nových projektů by to bylo trochu alibistické to chtít financovat z fondu na ochranu ŽP, snad jen v případě projektů, které nejsou z hlediska zákonných požadavků absolutně nutné ale přesto jsou požadovány, jako např. onen nepostavený ekodukt u Lipníka...
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Redispero »

mapman píše: V rámci nových projektů by to bylo trochu alibistické to chtít financovat z fondu na ochranu ŽP
To je tak, když ministr kope za jiné ministerstvo. Tento trend, který začala v minulé úřednické vládě ministrně školství alias průmysu Kopicová, se bohužel teď rozšířil jak rakovina (Drobil, Dobeš, Besser ad.)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od martini »

Mluví se o tom co říká mapman, tedy samostatně kolaudovatelné objekty. Diskuse bude jistě i o PHS, ale tam to bude asi problematičtější. Počkáme, až se zase něco objeví v tisku a pak to dopřesníme případně :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Standa »

Redispero píše:
mapman píše: V rámci nových projektů by to bylo trochu alibistické to chtít financovat z fondu na ochranu ŽP
To je tak, když ministr kope za jiné ministerstvo. Tento trend, který začala v minulé úřednické vládě ministrně školství alias průmysu Kopicová, se bohužel teď rozšířil jak rakovina (Drobil, Dobeš, Besser ad.)
V tomto konkrétním případě bych si dovolil nesouhlasit, zatím IMHO dělá Drobil pro ekologii víc, než jeho zelení předchůdci (podpora ekologicky prospěšných staveb, snaha o záchranu Šumavy,...). Pro ekologisty je to ovšem rána!
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Redispero »

Standa píše:.... zatím IMHO dělá Drobil pro ekologii víc, než jeho zelení předchůdci (podpora ekologicky prospěšných staveb, snaha o záchranu Šumavy,...). Pro ekologisty je to ovšem rána!
Těmi ekologicky prospěšnými stavbami nemyslíte doufám probírané ekodukty, které má platit někdo jiný... A Šumava? Nechci rozjíždět OT, ale to je přesně ono, jde na ruku těžařské lobby. Když se konečně za hranicema ukázala správnost bezzásahového přístupu, přijde jeden neználek, prohlédne si holiny, ó jaká hrůza, takto si les nepředstavuji, a už to ve funkcích lítá...
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Redispero: Drobil je ale správně uvědomnělý soudruh se správnou stranickou legitimací. To že problematice vůbec nerozumí není podstatné, důležité je, že mu to politicky myslí a vyhoví těm správným lidem spřízněným s rodnou stranou.

V tomhle mi to silně připomíná minulý režim, kdy byli do vysokých funkcí jmenování absolutně nekvalifikování lidé pouze na základě výše uvedených vlastností.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od jonáš »

A obdobně nekvalifikovaní obdivovatelé si myslej, že jim "zachrání Šumavu". Asi koupí z ekologickýho fondu cisternu zelený a pošle tam natěrače? Holiny tam na naší straně nejsou, ty jsou v Rakousku a tam, kde se to "ekologicky" vytěžilo. Se tam zaje´dte podívat, ale musíte pěšky.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Standa »

Tušil jsem, že se neshodneme ;) ! Za ekologicky prospěšnou stavbu považuji moderní dálnici jako takovou - samozřejmě s ekodukty, oplocením a podobně. Hlavní přínos MŽP by měl být v procesu schvalování EIA bez ideologických předsudků (mám samozřejmě na mysli ty zelené, ovšem je mi jasné, že někdo to může vidět i jinak ;) ), ale, pokud by se našla i nějaká ta korunka z příslušných fondů, určitě by byla dobře využita (méně přejetých zvířat - třeba I/8, kolem níž vznikla CHKO, zatěžuje přírodu daleko víc, než budoucí D8). Jonáši nebojte, holin bude dost, jen co kůrovec dosvačí :? ...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od jonáš »

Holiny jsou jen po tý "záchranný těžbě". Po kůrovci zbejvá stojící les a pár odolných zelených stromů, ze kterých se šíří přirozeně odolné semenáčky, který příroda moudře nesází do řádek ale "do clusterů". takže se navzájem stíněj a chráněj před větrem, v čemž jim ty odumřelí šedí tatínkové pomáhaj docela vydatně. A svou organickou hmotou, která se tam pomalu rozkládá, dvojnásob. Viděl jste někdy vůbec zarůstat opuštěnej pozemek, nepasenou pastvinu a tak? Doporučuju občas zaparkovat a "zimní gumy" obout na nohy.
Ostatně Šumava se zničit nedá, leda hodně rozsáhlym zemětřesenim či jadernym útokem. Takže přežije i Drobiče.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jonáši souhlasím, podle mě by se Šumava uzdravila sama.
Ale holt dřevo je ceněnný artikl, takže jménem ekologie je třeba těžit :kladivo:
Přece tam ty miliony nenecháme shnít. 8-)
R48 -> D48 se podařilo!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:...Viděl jste někdy vůbec zarůstat opuštěnej pozemek, nepasenou pastvinu a tak? ...
Shodou okolností něco takového i vlastním a zrovna řeším, že příští rok nebudu schopen zajistit posekání, takže z toho asi vznikne přirozený biotop :) . K té Šumavě: četl jsem už různé analýzy, osobně se spíš kloním k variantám k ponechání kůrovce při současné skladbě lesa poněkud skeptičtějším, ale rád se spletu, jen když tam nebude za pár let či destiletí ta holina.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od jonáš »

Pak byste měl bejt proti "ochranný těžbě". Po těch tam už ty holiny totiž jsou dneska ;)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od P_V »

Není snad Šumava víceméně hospodářský les, smrková plantáž při vzniku optimalizovaná na těžbu a vyžadující údržbu? Snaha o bezzásahovost mi přijde nemístná. To by tam nejdřív muselo být rekultivováno původní smíšené složení lesa, nebo i nepůvodní, ale hlavně přizpůsobené požadavku na soběstačnost.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od jonáš »

No nejlip se to prizpusobi na sobestacnost, kdyz se to necha sobestacne obnovit. Ony tam totiz nejakym zazrakem prirody a taznych ptaku vyrazej i jerabiny a podobny listnace, ac je tam zeleny nesazeli ;) jinak na tom pohranicnim hrebenu v prvni zone se uz leta moc nehospodarilo, tam se nejvejš chytali diverzanti.
U zbejvajících 80% Šumavy máte pravdu a tam se o tom nikdo snad ani nehádá 8-) akorát se to tam nerekultivuje "na soběstačnost" ale na ekonomickej výsledek lesů ČR.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od adamos »

Ano, ekodukty se využívají, tenhle důkaz mě dostal.

Chtěl jsem to dát do Odpočívky, ale věcně určitě patří sem.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od martini »

adamos píše:Ano, ekodukty se využívají, tenhle důkaz mě dostal.
Chtěl jsem to dát do Odpočívky, ale věcně určitě patří sem.
Prý na to někde byl i "oficiální" - rozumněj novinářský - článek zpochybňující to, že ty stopy jsou pravé. Nevíte někdo link?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od j.jakubse »

Prý na to někde byl i "oficiální" - rozumněj novinářský - článek zpochybňující to, že ty stopy jsou pravé. Nevíte někdo link?
http://byznys.lidovky.cz/prvni-uspech-b ... oprava_nev
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

MŽP - třídní nepřítel (?)

Příspěvek od Standa »

Omlouvám se, že to dávám sem, ale nemůžu nějak najít to téma, kde jsme probírali Šumavu, kam to spíš patří: http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekolog ... ecnost_wag

Přesunuto - Martin z Ostravy
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)

Příspěvek od jonáš »

Mno pani Marková je patrně velmi autoritativní zdroj, publikující ve špičkovém kritickém magazinu .. kupodivu ale neví že v národnim parku je turistika povolena pouze po značených cestách :lol: http://neviditelnypes.lidovky.cz/sumava ... ecnost_wag
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od vaclav »

zajimavy clanek:
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis ... iard-korun

Podle prvních odhadů se mohou úspory při realizaci EKO² proti stávajícím postupům přiblížit k částce kolem 15 miliard do roku 2025. Příklad: Příprava výstavby rychlostní silnice v západních Čechách v délce přibližně 80 km. Při využití nové metodiky a postupů EKO² pro návrhy ekoduktů či jiných kompenzací (postavené na dlouhodobém sledování a vyhodnocování již realizovaných projektů), která je odlišná od současně používané, lze např. na jednom analyzovaném úseku rychlostní silnice v trase 80 km provést opatření s významnou úsporou. Místo dnes projektovaných 3 ekoduktů lze posoudit i jiné varianty, kdy např. úsporná a současně vysoce kvalitní ekologická opatření mohou být realizována formou migračních koridorů. Rozdíl na této části výstavby činí v prvních odhadech úsporu přibližně 840 miliónů korun.

nekdo mi tusim rikal nebo jsem nekde cetl, ze tohle http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... s/211.html stalo 500mil a tohle http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/1 ... es/20.html pouze 25mil. to je 20x rozdil??
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Max »

20x rozdil tam nebude, to se mi zda, ze je nekde chyba, ale stejne: za prve ekodukt na D1 vypada (uz proto ze je nad 3+3), ze je na nej potreba skoro 2x tolik betonu, mozna vic (uz od pohledu vetsi rozpeti a z toho este vyplyva este vic betonu (nebo jeste vyssi trida betonu), aby to uneslo samo sebe a tu zeminu nad tim ... podotykam ze nevim delku, ale ten na D1 je myslim delsi a to bysme se pak mohli dostat na ctyrnasobek, kdyz se vsechno zohledni), za druhe ekodukty na R1 jsou 3 stejny, coz asi vyslednou cenu tlaci dolu vzhledem k tomu, ze se to na miste montuje z prefabrikatu (a ty se vyplacej tim vic cim vic stejnejch se jich vyrobi :).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od jonáš »

Hlavně na tý R1 nejsou ekodukty, ale akvadukty, jak se tuhle tady psalo. Čili podstatnej rozdíl v šířce i vybavení.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od adamos »

Ekodukt Hrabůvka je podle ortofotomapy 50 m dlouhá, překonává šestipruh a vede přes něj silnice a regulerní tekoucí potok. Oproti tomu na ekodukt na R1 je kratší (kolik?), čtyřpruh, polňačka a vydlážděná strouha, kterou sem tam proteče pár kapek.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od kasme »

Ekodukty pro zvěř jsou nákladné a nevyužité

vloženo: 2. 2. 2011 19:31, autor: ČT24

Praha - Až 15 miliard korun se dá podle Ředitelství silnic a dálnic ušetřit do roku 2025 při stavbě přechodů přes dálnici pro zvěř, tzv. ekoduktů. Analýza ukázala, že ty stávající jsou často postavené nevhodně a zvířata je nevyužívají. Napříště by se proto měly víc využívat přirozené migrační koridory. Ekoduktů je teď v České republice 12 a podle Ředitelství silnic a dálnic až 11 z nich něčím nevyhovuje.

http://www.ct24.cz/domaci/114333-ekoduk ... nevyuzite/


Drahé mosty pro zvěř jsou zbytečné. Srnky se na ně bojí, nebo je míjejí

3. února 2011 11:18
Ministerstvo dopravy nechalo na frekventovaných silnicích postavit dvanáct přechodů pro zvěř. Mosty, jejichž vybudování vyšlo na více než tři miliardy korun, jsou však k ničemu. Ředitelství silnic a dálnic podle Lidových novin přiznalo, že zvěř takzvané ekodukty nevyužívá.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/drahe-mosty-pro- ... domaci_cov
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“