Začíná se také rozvíjet tato myšlenka. Toto samostatné vlákno jistě ještě využijeme.multi píše:Zajímavé:
Zvěř podchody pod stavbami využívá
Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
To je sice zajímavá myšlenka, ale dle mého použitelná pouze u již stojících silnic tam, kde je potřeba nějaký ekodukt či jiné opatření k ochraně ŽP (např. ty protihlukové stěny) dostavět. V rámci nových projektů by to bylo trochu alibistické to chtít financovat z fondu na ochranu ŽP, snad jen v případě projektů, které nejsou z hlediska zákonných požadavků absolutně nutné ale přesto jsou požadovány, jako např. onen nepostavený ekodukt u Lipníka...martini píše:Začíná se také rozvíjet tato myšlenka.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
To je tak, když ministr kope za jiné ministerstvo. Tento trend, který začala v minulé úřednické vládě ministrně školství alias průmysu Kopicová, se bohužel teď rozšířil jak rakovina (Drobil, Dobeš, Besser ad.)mapman píše: V rámci nových projektů by to bylo trochu alibistické to chtít financovat z fondu na ochranu ŽP
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Mluví se o tom co říká mapman, tedy samostatně kolaudovatelné objekty. Diskuse bude jistě i o PHS, ale tam to bude asi problematičtější. Počkáme, až se zase něco objeví v tisku a pak to dopřesníme případně
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
V tomto konkrétním případě bych si dovolil nesouhlasit, zatím IMHO dělá Drobil pro ekologii víc, než jeho zelení předchůdci (podpora ekologicky prospěšných staveb, snaha o záchranu Šumavy,...). Pro ekologisty je to ovšem rána!Redispero píše:To je tak, když ministr kope za jiné ministerstvo. Tento trend, který začala v minulé úřednické vládě ministrně školství alias průmysu Kopicová, se bohužel teď rozšířil jak rakovina (Drobil, Dobeš, Besser ad.)mapman píše: V rámci nových projektů by to bylo trochu alibistické to chtít financovat z fondu na ochranu ŽP
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Těmi ekologicky prospěšnými stavbami nemyslíte doufám probírané ekodukty, které má platit někdo jiný... A Šumava? Nechci rozjíždět OT, ale to je přesně ono, jde na ruku těžařské lobby. Když se konečně za hranicema ukázala správnost bezzásahového přístupu, přijde jeden neználek, prohlédne si holiny, ó jaká hrůza, takto si les nepředstavuji, a už to ve funkcích lítá...Standa píše:.... zatím IMHO dělá Drobil pro ekologii víc, než jeho zelení předchůdci (podpora ekologicky prospěšných staveb, snaha o záchranu Šumavy,...). Pro ekologisty je to ovšem rána!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Redispero: Drobil je ale správně uvědomnělý soudruh se správnou stranickou legitimací. To že problematice vůbec nerozumí není podstatné, důležité je, že mu to politicky myslí a vyhoví těm správným lidem spřízněným s rodnou stranou.
V tomhle mi to silně připomíná minulý režim, kdy byli do vysokých funkcí jmenování absolutně nekvalifikování lidé pouze na základě výše uvedených vlastností.
V tomhle mi to silně připomíná minulý režim, kdy byli do vysokých funkcí jmenování absolutně nekvalifikování lidé pouze na základě výše uvedených vlastností.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
A obdobně nekvalifikovaní obdivovatelé si myslej, že jim "zachrání Šumavu". Asi koupí z ekologickýho fondu cisternu zelený a pošle tam natěrače? Holiny tam na naší straně nejsou, ty jsou v Rakousku a tam, kde se to "ekologicky" vytěžilo. Se tam zaje´dte podívat, ale musíte pěšky.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Tušil jsem, že se neshodneme ! Za ekologicky prospěšnou stavbu považuji moderní dálnici jako takovou - samozřejmě s ekodukty, oplocením a podobně. Hlavní přínos MŽP by měl být v procesu schvalování EIA bez ideologických předsudků (mám samozřejmě na mysli ty zelené, ovšem je mi jasné, že někdo to může vidět i jinak ), ale, pokud by se našla i nějaká ta korunka z příslušných fondů, určitě by byla dobře využita (méně přejetých zvířat - třeba I/8, kolem níž vznikla CHKO, zatěžuje přírodu daleko víc, než budoucí D8). Jonáši nebojte, holin bude dost, jen co kůrovec dosvačí ...
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Holiny jsou jen po tý "záchranný těžbě". Po kůrovci zbejvá stojící les a pár odolných zelených stromů, ze kterých se šíří přirozeně odolné semenáčky, který příroda moudře nesází do řádek ale "do clusterů". takže se navzájem stíněj a chráněj před větrem, v čemž jim ty odumřelí šedí tatínkové pomáhaj docela vydatně. A svou organickou hmotou, která se tam pomalu rozkládá, dvojnásob. Viděl jste někdy vůbec zarůstat opuštěnej pozemek, nepasenou pastvinu a tak? Doporučuju občas zaparkovat a "zimní gumy" obout na nohy.
Ostatně Šumava se zničit nedá, leda hodně rozsáhlym zemětřesenim či jadernym útokem. Takže přežije i Drobiče.
Ostatně Šumava se zničit nedá, leda hodně rozsáhlym zemětřesenim či jadernym útokem. Takže přežije i Drobiče.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Jonáši souhlasím, podle mě by se Šumava uzdravila sama.
Ale holt dřevo je ceněnný artikl, takže jménem ekologie je třeba těžit
Přece tam ty miliony nenecháme shnít.
Ale holt dřevo je ceněnný artikl, takže jménem ekologie je třeba těžit
Přece tam ty miliony nenecháme shnít.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Shodou okolností něco takového i vlastním a zrovna řeším, že příští rok nebudu schopen zajistit posekání, takže z toho asi vznikne přirozený biotop . K té Šumavě: četl jsem už různé analýzy, osobně se spíš kloním k variantám k ponechání kůrovce při současné skladbě lesa poněkud skeptičtějším, ale rád se spletu, jen když tam nebude za pár let či destiletí ta holina.jonáš píše:...Viděl jste někdy vůbec zarůstat opuštěnej pozemek, nepasenou pastvinu a tak? ...
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Pak byste měl bejt proti "ochranný těžbě". Po těch tam už ty holiny totiž jsou dneska
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Není snad Šumava víceméně hospodářský les, smrková plantáž při vzniku optimalizovaná na těžbu a vyžadující údržbu? Snaha o bezzásahovost mi přijde nemístná. To by tam nejdřív muselo být rekultivováno původní smíšené složení lesa, nebo i nepůvodní, ale hlavně přizpůsobené požadavku na soběstačnost.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
No nejlip se to prizpusobi na sobestacnost, kdyz se to necha sobestacne obnovit. Ony tam totiz nejakym zazrakem prirody a taznych ptaku vyrazej i jerabiny a podobny listnace, ac je tam zeleny nesazeli jinak na tom pohranicnim hrebenu v prvni zone se uz leta moc nehospodarilo, tam se nejvejš chytali diverzanti.
U zbejvajících 80% Šumavy máte pravdu a tam se o tom nikdo snad ani nehádá akorát se to tam nerekultivuje "na soběstačnost" ale na ekonomickej výsledek lesů ČR.
U zbejvajících 80% Šumavy máte pravdu a tam se o tom nikdo snad ani nehádá akorát se to tam nerekultivuje "na soběstačnost" ale na ekonomickej výsledek lesů ČR.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Ano, ekodukty se využívají, tenhle důkaz mě dostal.
Chtěl jsem to dát do Odpočívky, ale věcně určitě patří sem.
Chtěl jsem to dát do Odpočívky, ale věcně určitě patří sem.
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Prý na to někde byl i "oficiální" - rozumněj novinářský - článek zpochybňující to, že ty stopy jsou pravé. Nevíte někdo link?adamos píše:Ano, ekodukty se využívají, tenhle důkaz mě dostal.
Chtěl jsem to dát do Odpočívky, ale věcně určitě patří sem.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
http://byznys.lidovky.cz/prvni-uspech-b ... oprava_nevPrý na to někde byl i "oficiální" - rozumněj novinářský - článek zpochybňující to, že ty stopy jsou pravé. Nevíte někdo link?
MŽP - třídní nepřítel (?)
Omlouvám se, že to dávám sem, ale nemůžu nějak najít to téma, kde jsme probírali Šumavu, kam to spíš patří: http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekolog ... ecnost_wag
Přesunuto - Martin z Ostravy
Přesunuto - Martin z Ostravy
Re: Prvky pro ochranu životního prostředí (hlavně ekodukty)
Mno pani Marková je patrně velmi autoritativní zdroj, publikující ve špičkovém kritickém magazinu .. kupodivu ale neví že v národnim parku je turistika povolena pouze po značených cestách http://neviditelnypes.lidovky.cz/sumava ... ecnost_wag
Re: Financování výstavby dálnic
zajimavy clanek:
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis ... iard-korun
Podle prvních odhadů se mohou úspory při realizaci EKO² proti stávajícím postupům přiblížit k částce kolem 15 miliard do roku 2025. Příklad: Příprava výstavby rychlostní silnice v západních Čechách v délce přibližně 80 km. Při využití nové metodiky a postupů EKO² pro návrhy ekoduktů či jiných kompenzací (postavené na dlouhodobém sledování a vyhodnocování již realizovaných projektů), která je odlišná od současně používané, lze např. na jednom analyzovaném úseku rychlostní silnice v trase 80 km provést opatření s významnou úsporou. Místo dnes projektovaných 3 ekoduktů lze posoudit i jiné varianty, kdy např. úsporná a současně vysoce kvalitní ekologická opatření mohou být realizována formou migračních koridorů. Rozdíl na této části výstavby činí v prvních odhadech úsporu přibližně 840 miliónů korun.
nekdo mi tusim rikal nebo jsem nekde cetl, ze tohle http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... s/211.html stalo 500mil a tohle http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/1 ... es/20.html pouze 25mil. to je 20x rozdil??
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis ... iard-korun
Podle prvních odhadů se mohou úspory při realizaci EKO² proti stávajícím postupům přiblížit k částce kolem 15 miliard do roku 2025. Příklad: Příprava výstavby rychlostní silnice v západních Čechách v délce přibližně 80 km. Při využití nové metodiky a postupů EKO² pro návrhy ekoduktů či jiných kompenzací (postavené na dlouhodobém sledování a vyhodnocování již realizovaných projektů), která je odlišná od současně používané, lze např. na jednom analyzovaném úseku rychlostní silnice v trase 80 km provést opatření s významnou úsporou. Místo dnes projektovaných 3 ekoduktů lze posoudit i jiné varianty, kdy např. úsporná a současně vysoce kvalitní ekologická opatření mohou být realizována formou migračních koridorů. Rozdíl na této části výstavby činí v prvních odhadech úsporu přibližně 840 miliónů korun.
nekdo mi tusim rikal nebo jsem nekde cetl, ze tohle http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... s/211.html stalo 500mil a tohle http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/1 ... es/20.html pouze 25mil. to je 20x rozdil??
Re: Financování výstavby dálnic
20x rozdil tam nebude, to se mi zda, ze je nekde chyba, ale stejne: za prve ekodukt na D1 vypada (uz proto ze je nad 3+3), ze je na nej potreba skoro 2x tolik betonu, mozna vic (uz od pohledu vetsi rozpeti a z toho este vyplyva este vic betonu (nebo jeste vyssi trida betonu), aby to uneslo samo sebe a tu zeminu nad tim ... podotykam ze nevim delku, ale ten na D1 je myslim delsi a to bysme se pak mohli dostat na ctyrnasobek, kdyz se vsechno zohledni), za druhe ekodukty na R1 jsou 3 stejny, coz asi vyslednou cenu tlaci dolu vzhledem k tomu, ze se to na miste montuje z prefabrikatu (a ty se vyplacej tim vic cim vic stejnejch se jich vyrobi .
Re: Financování výstavby dálnic
Hlavně na tý R1 nejsou ekodukty, ale akvadukty, jak se tuhle tady psalo. Čili podstatnej rozdíl v šířce i vybavení.
Re: Financování výstavby dálnic
Ekodukt Hrabůvka je podle ortofotomapy 50 m dlouhá, překonává šestipruh a vede přes něj silnice a regulerní tekoucí potok. Oproti tomu na ekodukt na R1 je kratší (kolik?), čtyřpruh, polňačka a vydlážděná strouha, kterou sem tam proteče pár kapek.
Re: Financování výstavby dálnic
Ekodukty pro zvěř jsou nákladné a nevyužité
vloženo: 2. 2. 2011 19:31, autor: ČT24
Praha - Až 15 miliard korun se dá podle Ředitelství silnic a dálnic ušetřit do roku 2025 při stavbě přechodů přes dálnici pro zvěř, tzv. ekoduktů. Analýza ukázala, že ty stávající jsou často postavené nevhodně a zvířata je nevyužívají. Napříště by se proto měly víc využívat přirozené migrační koridory. Ekoduktů je teď v České republice 12 a podle Ředitelství silnic a dálnic až 11 z nich něčím nevyhovuje.
http://www.ct24.cz/domaci/114333-ekoduk ... nevyuzite/
Drahé mosty pro zvěř jsou zbytečné. Srnky se na ně bojí, nebo je míjejí
3. února 2011 11:18
Ministerstvo dopravy nechalo na frekventovaných silnicích postavit dvanáct přechodů pro zvěř. Mosty, jejichž vybudování vyšlo na více než tři miliardy korun, jsou však k ničemu. Ředitelství silnic a dálnic podle Lidových novin přiznalo, že zvěř takzvané ekodukty nevyužívá.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/drahe-mosty-pro- ... domaci_cov
vloženo: 2. 2. 2011 19:31, autor: ČT24
Praha - Až 15 miliard korun se dá podle Ředitelství silnic a dálnic ušetřit do roku 2025 při stavbě přechodů přes dálnici pro zvěř, tzv. ekoduktů. Analýza ukázala, že ty stávající jsou často postavené nevhodně a zvířata je nevyužívají. Napříště by se proto měly víc využívat přirozené migrační koridory. Ekoduktů je teď v České republice 12 a podle Ředitelství silnic a dálnic až 11 z nich něčím nevyhovuje.
http://www.ct24.cz/domaci/114333-ekoduk ... nevyuzite/
Drahé mosty pro zvěř jsou zbytečné. Srnky se na ně bojí, nebo je míjejí
3. února 2011 11:18
Ministerstvo dopravy nechalo na frekventovaných silnicích postavit dvanáct přechodů pro zvěř. Mosty, jejichž vybudování vyšlo na více než tři miliardy korun, jsou však k ničemu. Ředitelství silnic a dálnic podle Lidových novin přiznalo, že zvěř takzvané ekodukty nevyužívá.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/drahe-mosty-pro- ... domaci_cov