Dálnice od čínských firem

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Dálnice a RS od čínských firem?

Ano
13
16%
Nevím, ale dal(a) bych jim šanci
28
34%
Zatím nemám názor
3
4%
Nevím, ale přesto jsem proti
9
11%
Ne
30
36%
 
Celkem hlasů: 83

vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

aha, ono je tech darku krapet vic:

The Chinese have built or are in the process of building stadiums across a veritable A to Z of African states, including Angola, Benin, Cameroon, Central African Republic, Congo-Brazzaville, Djibouti, the Gambia, Liberia, Mali, Mauritius, Mozambique, Niger, Guinea, Senegal, Sierra Leone, Togo, Uganda, and Zimbabwe.

http://pitchinvasion.net/blog/2009/11/1 ... f-nations/

http://cultureofsoccer.com/2007/02/04/c ... in-africa/
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od Standa »

vaclav píše:The project was funded and built by China as thanks for Costa Rica's former president, Óscar Arias, formally establishing ties between the two countries.
cina rozdava darky chudym zemim.
jestli nekdo pusti cinu do evropy, tak pod evropou reze vetev.
Kostarika není zrovna chudá země, také se jí jednu dobu říkalo "Švýcarsko Střední Ameriky" ("Švýcarsko Jižní Ameriky" byla pro změnu Uruguay). Tam šlo spíš o soupeření s Taiwanem a zadrápnutí se v regionu, Taiwan si podobnými akcemi drží (nebo alespoň dříve držel) podporu právě těch chudších zemí (tradičně třeba Guatemala předkládávala v OSN návrh na jeho uznání jako samostatného státu). V té Africe je to ale naprosto zřejmé a s podřezáváním větve už jsme taky slušně pokročili (teď nemyslím ve stavebnictví, to by byl jen onen hřebíček do rakve, ale třeba u spotřebního průmyslu je to katastrofa už dnes).
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od dd »

Co si museli říkat v Číně posledních 20 let i dnes, když tam firmy z Evropy a USA staví továrny, silnice, železnice. Taky si pod sebou řezali větev anebo to bylo "něco úplně jiného"? :-)
Naposledy upravil(a) dd dne 23.9.2011 10:09:34, celkem upraveno 1 x.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od jonáš »

To je normální sebedestruktivismus kapitalismu, co popsal už Marx .. kvůli vrabci v hrsti si sestřelej holubník ze střechy, normální lidská nátura ;-)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:To je normální sebedestruktivismus kapitalismu, co popsal už Marx .. kvůli vrabci v hrsti si sestřelej holubník ze střechy, normální lidská nátura ;-)
Lenin to popsal takto: Kapitalista nám kvůli zisku rád prodá provaz, na kterém ho pak pověsíme :-)
Tahle naše čínská sebedestrukce začala v 70. letech Nixonovou cestou do Pekingu. Opět v duchu stupidního US uvažování nepřítel mého nepřítele je mým přítelem. A pak se vždycky diví, když nový přítel není vděčný na věčné časy.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od jonáš »

Na druhou stranu, zabraňovat tomu nelze .. maximálně by se to dalo o rok dva oddálit. Nixon nenixon, někdo by si tam pro ten špagát dřív či pozdějc dojel, když by byl o šilink na kilometr levnější ;-)
Pája K
Příspěvky: 89
Registrován: 17.8.2009 16:29:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od Pája K »

A ten kuchař měl přijít i k nám.
http://www.novinky.cz/ekonomika/248446- ... uchar.html
Tak raději ruce pryč od takových odborníků, ani v Polsku to nějak nedopadlo.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

ja osobne si myslim, ze problem neni v kvalite. to se v evrope da ohlidat. muj problem s cinou je spise politicky. v polsku si myslim, ze cinani (co vyhrali tender s dumpingovou cenou) vyhoreli, protoze polaci jim odmitli delat subky. a za to si zaslouzi respekt (je teda pravda, ze si to polaci mohli dovolit, kdyz maji rozestaveno 1500km dalnic).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od jonáš »

No pokud je pro vás důvodem k respektu, že si v tamní stavební lobby nenechaj kazit ceny .. to musíte skansku přímo obdivovat a k sicílii vzhlížet co k orákulu ;-)
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

jasne, i takhle se na to da divat.
ted mi ale jeden znamy pracujici pro nejmenovaneho tel operatora rikal, ze se firma rozhoduje, zda-li sverit spravu jejich CZ site cinanum za polovicni cenu, nez to delaji ted kmenovi zamestnanci.
podle mne je tohle cesta do pekel. veta typu "zakaznik na tom vydela" uz mi zacina byt protivna, nebot kazdy zakaznik ale nejprve musi vydelavat, aby mohl byt zakaznikem.
konkurence musi byt a kartel je nepripustny. ale cinu do evropy ne, staci ta invaze spotrebniho zbozi. proto ten respekt polakum, myslim, ze ty se moc nebratrickujou. v polsku je mraky stavebnich firem z cele evropy.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od P_V »

Nevím jak to bylo s tím, že Poláci nechtěli dělat subdodavatele, když se v novinách píše, že naopak Čínani jim neplatili. Také, co si vzpomínám, i s kvalitou měli problémy, noviny např. psaly o nějakém "putovním" kamenivu, které se po kontrolním dni zase odbagrovalo a nahradilo horším...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice od čínských firem jsou fajn, ale do Číny, Asie a Afriky. Zcela jistě ne do Severní Ameriky, Austrálie nebo Evropy. Nejde o kvalitu, ta je totiž v Číně nadstandardní co dokazují opravdu složitá veledíla. Ale na to, aby se „cizí“ firma usídlila na techniky náročních podmínkách (technicky – normy) bohužel když dá cenu pod reální cenu na zhotovení a chce to dotáhnout do zdárného konce, aby měla dobrou referenci a nesmí přitom dát dumping (tedy v praxi pak nesmí dotovat z mateřské země), tak prostě někde „ubere“. Ubrat se dá jenom na 3 věcech: materiál, pracovní síla a postup výstavby. Nebudu to dále rozpisovat, kdo chce, ať mi napíše SZ.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

male ot, ale je zajimave tohle pozorovat
http://english.cntv.cn/program/newsupda ... 2944.shtml

cina to postavila za 3 roky za $200mil a dalsich skoro $100 jim darovala na udrzbu. sileny.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od martini »

A to ještě určitě není vrchol tohoto novodobého kolonionalismu... Čína je holt chytrá a má love, přesně jako v té době před 250 lety Evropani... Nechci rozjíždět OT, ale když tak to pak přesunu :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od mbmat »

:ko: ...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od Bobek »

No zase už byli i blíž... :kladivo:
Království a půl princezny za 511.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od Diaľničiar »

vaclav píše:male ot, ale je zajimave tohle pozorovat
http://english.cntv.cn/program/newsupda ... 2944.shtml

cina to postavila za 3 roky za $200mil a dalsich skoro $100 jim darovala na udrzbu. sileny.
co pak to ta země asi vlastní? co pak to vlastně Číně chybí?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

to, co bude za 20let chybet svetu.
...uz jsem se prihlasil na kurz cinstiny.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

projekt za 6mld CZK staveny cinou za humny EU, cca 50km, tedy 120mil/km

Minister of Construction and Urbanism Velimir Ilic, representative of the Chinese company Shandong Hi-speed Group, Liu Zhicheng, and director of the company Koridori Srbije Dmitar Djurovic signed a preliminary contract for construction of a Corridor 11 section, from Obrenovac to Ub, and from Lajkovac to Ljig, worth 333 million dollars. Ilic said the final contract would be signed soon and works could begin as early as March.


The Chinese company will take on 51% of the project, Serbian companies will be responsible for the remaining 49%, while 70% of the total manpower engaged in the construction will come from Serbia, said Ilic.

http://www.whatsonjinan.com/news-4717-s ... ction.html
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

projekt za 11.5mld CZK, cca 140km, tedy 82.5mil/km, 100km jako 3+3

Minister of Regional Development and Local Self-Government Verica Kalanovic signed on Friday a preliminary contract with the China Road and Bridge Corporation (CRBC) for construction of two highways in Serbia, whose total length will be around 140 km and cost of works EUR 642 million.

This is the preliminary contract on construction of the Morava corridor in central Serbia, 6-lane highway from Pojate to Preljina (109.6 km long), where works could start in early spring, and construction of 4-lane highway from Novi Sad to Ruma (27 km long) including the construction of a tunnel through Mt Fruska Gora.


a tretice spatne zpravy, 13.5mld CZK...

China Machinery Engineering Corp. offered to complete a highway around the Serbian capital that would be financed from a Chinese credit line for infrastructure projects in central and eastern Europe.

The Chinese builder may sign a preliminary agreement with the Serbian government in about 10 days for two sections needed to complete the Belgrade bypass, Serbia’s Transportation Ministry said in an e-mailed statement after talks with the company’s executives in Belgrade today. The work is estimated at 540 million euros ($703 million).

Koridori Srbije expects a contractor to be selected soon. They are talking with companies from China, Czech Republic, Azerbaijan and Italy, and there is also an interested construction company from Palestine.


... a tady v teto vkusne krabicce mame pro vas nove rude knizky
http://www.ms.gov.rs/uploads/2013/03/20 ... jpg?95e114

Příspěvek sloučen s příspěvkem z 14:39:01 - Mzo
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od kot »

Václave, proč špatné zprávy? Třeba to tentokrát bude v pořádku a nevzdají to. Ale zatím doufám,že se nehlásí na další etapy modernizace D1.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

kot píše:Václave, proč špatné zprávy? Třeba to tentokrát bude v pořádku a nevzdají to. Ale zatím doufám,že se nehlásí na další etapy modernizace D1.
proste mam ke komunisticke cine odpor, mozna nerozumny, ale mam.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od vaclav »

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... v-zlyhali/

takze prvni nesmele krucky pro ziskani D4 kolem blavy?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice od čínských firem

Příspěvek od Diaľničiar »

D4 zcela jistě Čína nedostane :twisted: to by opravdu musela vyčlenit i peníze pro výstavbu
tyhle řeči o zapojení Číny do výstavby D/R na Slovensku jsou tak dlouhé, jako zapojit II. penzijní pilíř
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“