Dálnice od čínských firem
Dálnice od čínských firem
Ministr dopravy Vít Bárta neopustil svůj plán ohledně možných zakázek na stavbu dálnic v Česku, které by realizovaly čínské firmy. I z toho důvodu se ve čtvrtek sejde s čínským velvyslancem Jü Čching-tchajem, jak pro Novinky potvrdil mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.
http://www.novinky.cz/ekonomika/216432- ... ancem.html
Moc se mi ty čínské firmy nezdají, přesto bych je nechal pár kilometrů postavit, aby bylo nějaké srovnání ceny a kvality. Ale hlavně by se stavby mohly díky této konkurenci tlakem na starousedlé firmy výrazně zlevnit.
http://www.novinky.cz/ekonomika/216432- ... ancem.html
Moc se mi ty čínské firmy nezdají, přesto bych je nechal pár kilometrů postavit, aby bylo nějaké srovnání ceny a kvality. Ale hlavně by se stavby mohly díky této konkurenci tlakem na starousedlé firmy výrazně zlevnit.
Naposledy upravil(a) RACH dne 12.11.2010 14:54:45, celkem upraveno 2 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálnice od čínských firem
Nevím, nevím, i když v dnešní době šuntové už je asi jedno kdo to staví, šidit to chce každý.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálnice od čínských firem
S tímto bych zásadně nesouhlasil. Jaká šuntová doba? A jak jsi přišel na to, že chce šidit každý? V zásadě se staví kvalitně.Martin z Ostravy píše:Nevím, nevím, i když v dnešní době šuntové už je asi jedno kdo to staví, šidit to chce každý.
Osobně činským stavebním firmám, moc nevěřím, že by to postavili kvalitně. A o moc levnější to asi taky nebude. Přeci jenom, za materiál, techniku, pohonné hmoty zaplatí všichni obdobně, jedině na čem mohou výrazně ušetřit je lidská práce, a té zase není tolik.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálnice od čínských firem
Máš pocit, že se v dnešní době dělají kvalitní věci? Já tedy ne, všechno se dělá na spotřebu a aby to vydrželo max 2 roky.
A u těchto staveb je to podobně, jen málokterá stavba je aspoň 2 roky bez nějakých závad, pokud tedy nejsou nějaké závady hned po zprovoznění.
Jako odstrašující příklad může posloužit slavná D47 v úseku 4705 nebo R1 512.
Takže mi ukaž tu kvalitu, je to tak 50 na 50, a to ještě možná.
A u těchto staveb je to podobně, jen málokterá stavba je aspoň 2 roky bez nějakých závad, pokud tedy nejsou nějaké závady hned po zprovoznění.
Jako odstrašující příklad může posloužit slavná D47 v úseku 4705 nebo R1 512.
Takže mi ukaž tu kvalitu, je to tak 50 na 50, a to ještě možná.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálnice od čínských firem
To bych si tedy tvrdit moc netroufl. Ano, materiál musí (pokud chtějí stejnou kvalitu) použít stejný. Štěrk, beton a živice se nejspíš z Číny dovážet nebude, ale kde berete tu jistotu, že ceny za materiál vždy odpovídají realitě a nejsou "uměle navyšovány"? Na práci se shodneme, to není ta největší položka. Obávám se ale, že zbývá pořád ještě dost položek, které se mohou výrazně lišit - "služby mateřské společnosti", započítané "všimné" kamarádům, přebujelý management, cena za "řízení projektu" apod. Nebudou to nikdy miliardy, ale slušné peníze to jistě budou.Lenny píše:A o moc levnější to asi taky nebude. Přeci jenom, za materiál, techniku, pohonné hmoty zaplatí všichni obdobně, jedině na čem mohou výrazně ušetřit je lidská práce, a té zase není tolik.
Re: Dálnice od čínských firem
Ano, všeobecně se dělají kvalitní věci, ale je nutno nevybírat podle jednoho kriteria, kterým je cena.Martin z Ostravy píše:Máš pocit, že se v dnešní době dělají kvalitní věci? Já tedy ne, všechno se dělá na spotřebu a aby to vydrželo max 2 roky.
Opravdu mám napsat stavby, které jsou v pořádku? Např. na D1 0133, 0134.1.2, 0134.2, 0134.3, 4704, 4706, 4709.1.1, 4709.1.2, atd.
Taky musíme rozlišovat závady podstatné a závady nepodstatné. Pod závadou podstatnou si představuji např. most se musí zbourat a postavit znova, nebyl dodržen technologický postup výstavby vozovky apod.
Materiál použitý při výstavbě musí mít potřebné razítka, jinými slovy nelze použít jen tak cokoliv. Ceny za materiál jsou tvořeny tržně, tudíž jsou správné.MPMP píše:To bych si tedy tvrdit moc netroufl. Ano, materiál musí (pokud chtějí stejnou kvalitu) použít stejný. Štěrk, beton a živice se nejspíš z Číny dovážet nebude, ale kde berete tu jistotu, že ceny za materiál vždy odpovídají realitě a nejsou "uměle navyšovány"?
Náklady na režii rovněž skýtají možnosti optimalizace nákladů, ale stále to dohromady nedělá slibovanou několaka-desítek procentní slevu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálnice od čínských firem
Této větě nerozumím. Umím si představit, že dodavatel stavby poptá dodavatele materiálu, řekne jim co chce a zároveň s tím jde "mimo prototkol" požadavek na 10-15% z ceny do černého fondu odběratele. Pokud dodavatel nechce, je z výběru vyřazen "pro formální chyby", případně se s ním "od zítřka" již nikdo nebude bavit. A hlavně, dodavatel ví, že v takovém případě už neprodá NIKOMU NIC, protože hlavních 5-10 velkých stavebních firem si všechno řekne a přece si nenechají "kazit byznys".Lenny píše:Ceny za materiál jsou tvořeny tržně, tudíž jsou správné.
Já neříkám, že to tak je, já jen říkám, že se to tak v leckterém oboru děje a nevidím sebemenší důvod, proč by to mělo být zrovna ve stavebnictví jinak, obzvlášť v situaci, kdy těch "velkých firem" je relativně málo.
A kde v tomhle systému berete ty "správné ceny"? Možná ve smyslu "správné pro toho odběratele", ale rozhodně ne nejmenší možné v dané kvalitě.
Re: Dálnice od čínských firem
Tak dneska jde ten náš spasitel za Čínany, prý přináší dva české projekty, už se těším R52 až bude 09/2011 v provozu a I/11 asi ještě letos
Re: Dálnice od čínských firem
kdyz jsme u tech Cinskych podn.
Mam primer pamatujete se na konec 90 let.
Jak kazdy rikal naco Kauflandy ,Lidly,Tesca.
Kdyz je tady plno obchodu.Dnes sice nakupujeme pomalu levn. nez v 90 letech.
Ale hodne zbozi pochazi ze zap. Evropy.A lide v marketech jsou skubani jak psi.
Znamy delal pod Cinskou Fa v Cechach rikal,ze horsi jsou jen Korejci,zlati Nemci.
To znamena kdyz je nechame Cinany vstoupit na Evr. trh s dumping. cenami.
Tak zaniknou evropske st. Fa jak se to stalo s ceskymi obchody.
A budou urcovat cenu.
Jeste 1 vec bezp. nikdo nevi jakou spionaz budou vkladat do cest nebo podp. zarizeni.
Pak bychom se treba mohli dockat,ze v tomto bloku bude muset bat vse spatne
co bude napsane o Cine adm. hned vymazat.
Ale doufam,ze jen fatnaziruji.
Mam primer pamatujete se na konec 90 let.
Jak kazdy rikal naco Kauflandy ,Lidly,Tesca.
Kdyz je tady plno obchodu.Dnes sice nakupujeme pomalu levn. nez v 90 letech.
Ale hodne zbozi pochazi ze zap. Evropy.A lide v marketech jsou skubani jak psi.
Znamy delal pod Cinskou Fa v Cechach rikal,ze horsi jsou jen Korejci,zlati Nemci.
To znamena kdyz je nechame Cinany vstoupit na Evr. trh s dumping. cenami.
Tak zaniknou evropske st. Fa jak se to stalo s ceskymi obchody.
A budou urcovat cenu.
Jeste 1 vec bezp. nikdo nevi jakou spionaz budou vkladat do cest nebo podp. zarizeni.
Pak bychom se treba mohli dockat,ze v tomto bloku bude muset bat vse spatne
co bude napsane o Cine adm. hned vymazat.
Ale doufam,ze jen fatnaziruji.
Re: Dálnice od čínských firem
http://ekonomika.ihned.cz/c1-48094900-b ... tava-vadit
České obchody zanikly proto, že vietnamcům nevadí v těch svých vysedávat třeba do půl jedenáctý večer. Těhle nonstopů je plný centrum až na horní Žižkov, tam hypermarketů moc neni. To že je tu jinak kromě německýho Lídla už jen holandskej Albert a rakouská Bila je spíš daný kapitálovym zázemim .. některý to vzdali. Ťok ze Skansky taky dneska na rádiu mluvil tak dojemně .. třeba dá Bártovi větší slevu
České obchody zanikly proto, že vietnamcům nevadí v těch svých vysedávat třeba do půl jedenáctý večer. Těhle nonstopů je plný centrum až na horní Žižkov, tam hypermarketů moc neni. To že je tu jinak kromě německýho Lídla už jen holandskej Albert a rakouská Bila je spíš daný kapitálovym zázemim .. některý to vzdali. Ťok ze Skansky taky dneska na rádiu mluvil tak dojemně .. třeba dá Bártovi větší slevu
Re: Dálnice od čínských firem
pime - to co popisujete, je důsledek působení objektivního soudce - trhu - lidé svými penězi určují, že prosperují hypermarkety a krachují obchůdky, lidé jdou tam, kde mají výhodnější nabídku. Je na těch ze zkrachovalého podnikání, aby podnikali/se zaměstnali tam, kde bude ostatními lidmi na trhu jejich nabídka akceptována a zaplacena. Totéž platí o stavebnictví. Už dnes přeci vytlačili české dělníky Ukrajinci atd. a český (nekonkurenceschopný) kapitál byl vytlačen zahraničním. Dálnice už dávno nestavějí české firmy ani čeští dělníci. Zisky jdou mimo ČR. A nepodceňovat Čínu, takhle byli ještě před pár lety podceňováni Japonci či Korejci. V Číně je dnes více km dálnic nežli v USA (70 tis. km) a to začali stavět v r. 1980. Ročně teď stavějí 5000 km....
Jak říkal kdysi s. Husák "nechť odpadne, čo je .." , tak v ekonomice to platí určitě. Je to dlouhodobě jen dobře, konkurence je motorem pokroku. Je na nás najít svoje místo. Pokud budeme dělat draze a zastarale to, co dělají levně a moderně Číňani, časem na tom budeme zase jako v r. 1989
Jak říkal kdysi s. Husák "nechť odpadne, čo je .." , tak v ekonomice to platí určitě. Je to dlouhodobě jen dobře, konkurence je motorem pokroku. Je na nás najít svoje místo. Pokud budeme dělat draze a zastarale to, co dělají levně a moderně Číňani, časem na tom budeme zase jako v r. 1989
Re: Dálnice od čínských firem
nesouhlasim, ale je to trochu ot. zjednodusene na prikladu - nemecka firma misto nemecka presune vyrobu do ciny a dovazi vyrobek do evropy. cilem bylo snizit naklady. ale produkt stoji v krame porad stejne. co z toho plyne?
Re: Dálnice od čínských firem
Že se dá vydělávat na téměř otrocké práci dělnické třídy a zároveň se tomu dá říkat kapitalismus?
edit: kdyby došlo k nepochopení, tak filosofie té poznámky směruje k tomuto:
http://zahranicni.ihned.cz/c1-48098260- ... ty-delniku
Hesslerová připomněla, že firma udílí tisíce licencí. Nemusí mít tedy dobrý přehled o tom, jak to vypadá v těchto asijských, zejména čínských, licencovaných továrnách. Audity podle ní prokázaly, že firmy nepočítají dělníkům přesčasy.
Šéf Mattelu mi radil, ať se zajímám o jiné věci, třeba o zisk a dividendy,“ usmívá se Hesslerová.
edit: kdyby došlo k nepochopení, tak filosofie té poznámky směruje k tomuto:
http://zahranicni.ihned.cz/c1-48098260- ... ty-delniku
Hesslerová připomněla, že firma udílí tisíce licencí. Nemusí mít tedy dobrý přehled o tom, jak to vypadá v těchto asijských, zejména čínských, licencovaných továrnách. Audity podle ní prokázaly, že firmy nepočítají dělníkům přesčasy.
Šéf Mattelu mi radil, ať se zajímám o jiné věci, třeba o zisk a dividendy,“ usmívá se Hesslerová.
Re: Dálnice od čínských firem
Pokud chce Bárta mermomocí sem ty číňany dostat, tak bych jim dal , úsek D3 Borek - Třebonín (obchvat Českých Budějovic) , o kterém Bárta mluví jako o prioritě priorit ale zdá se mu moc drahý.
Jedinečná příležitost aby se ukázaly Číňani i pan ministr Bárta..
Jedinečná příležitost aby se ukázaly Číňani i pan ministr Bárta..
Re: Dálnice od čínských firem
Zajímalo by mě, jestli ti kteří by chtěli, aby dálnici postavili Číňané, jestli by si od nich nechali pro sebe postavit rodinný dům? Přeci jenom z cizího krev neteče.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálnice od čínských firem
Už jsem to psal jinde, tak jenom ve zkratce: NENÍ MOŽNÉ, aby byla konkurence a zároveň některé podniky nekrachovaly. I když by si to řada lidí nejen na tomto fóru přála..
Přesto je v součtu lepší, když je konkurence a ti méně schopní krachují. (a potom je nesmyslné je za státní peníze udržovat při životě)
Přesto je v součtu lepší, když je konkurence a ti méně schopní krachují. (a potom je nesmyslné je za státní peníze udržovat při životě)
Re: Dálnice od čínských firem
Při dostatečné záruce klidně. U domu bych asi chtěl i nějakou kauci. Na druhou stranu mnoho zboží se v Číně vyrábí bez problémů (elektronika, PC, atd.).Lenny píše:Zajímalo by mě, jestli ti kteří by chtěli, aby dálnici postavili Číňané, jestli by si od nich nechali pro sebe postavit rodinný dům? Přeci jenom z cizího krev neteče.
Nevím, jestli je na stavbu dálnic nějaké tajné know-how bez kterého to musí postavit hůř než Evropské firmy, ale spíš si myslím, že je potřeba ohlídat, aby to neodflákli. Pak jsou ochotní pracovat víc za menší peníze.
Re: Dálnice od čínských firem
Když jsem dneska viděl snímek těch spadlých balkónů, tak hůř už se stavět asi nedá. Takže už ani v tom nemají Číňani moc co zkazit, leda by to stavěli rovnou z papíru.Lenny píše:Zajímalo by mě, jestli ti kteří by chtěli, aby dálnici postavili Číňané, jestli by si od nich nechali pro sebe postavit rodinný dům? Přeci jenom z cizího krev neteče.
Re: Dálnice od čínských firem
No jo, to je ale prakticky výhradně ve firmách vedených "západním" managementem, častokrát i v jejich vlastnictví.dd píše:Na druhou stranu mnoho zboží se v Číně vyrábí bez problémů (elektronika, PC, atd.)
Produkty běžné čínské firmy jsou kvalitou úplně jinde.
Re: Dálnice od čínských firem
navic, dalsim vtipem mit fabriku v cine je take znacna uleva na ekologickych opatrenich. to opet snizuje naklady (tentokrat na ukor zdravi cinanu), ale vyrobek stoji stejne a evropa a usa rapidne prichazi o pracovni mista.
a tak se ptam - je to takhle spravne? je to ferovy konkurencni boj s komouskou cinou, ktera dotuje a navic nemusi plnit emisni pozadavky?
uvedomte si prosim, ze cinskym stavebnim firmam se brani cela evropa, ktera dle barty stavi o polovinu levneji nez v CR.
na zaver pripominam, ze cina klidne bude stavet i ZADARMO!
a tak se ptam - je to takhle spravne? je to ferovy konkurencni boj s komouskou cinou, ktera dotuje a navic nemusi plnit emisni pozadavky?
uvedomte si prosim, ze cinskym stavebnim firmam se brani cela evropa, ktera dle barty stavi o polovinu levneji nez v CR.
na zaver pripominam, ze cina klidne bude stavet i ZADARMO!
Re: Dálnice od čínských firem
Vy si pletete penize a Cinu jako kom. velmoc.
Cine nejde o vydelek nebo at zkrachuji nektere Fa.
Cine jde o ovladnuti sveta.
Nezapomente,ze pro Cinske kom. je kap.porad tridni nepr.
Ty jejich ruzove recicky a tvrde ciny.Jaky rozkol.
Uz ovladli Afriku ted se cpou do Oceanie a do vych. Evr.
Do Recka,Port.vsude tam kde za penize muzou mit pol. vliv.
Uz zapominate jake to bylo pred 89 rokem .Ja ne.
Kvuli komancum jsem se nedostal na vysku.
Cine nejde o vydelek nebo at zkrachuji nektere Fa.
Cine jde o ovladnuti sveta.
Nezapomente,ze pro Cinske kom. je kap.porad tridni nepr.
Ty jejich ruzove recicky a tvrde ciny.Jaky rozkol.
Uz ovladli Afriku ted se cpou do Oceanie a do vych. Evr.
Do Recka,Port.vsude tam kde za penize muzou mit pol. vliv.
Uz zapominate jake to bylo pred 89 rokem .Ja ne.
Kvuli komancum jsem se nedostal na vysku.
Re: Dálnice od čínských firem
Nemohl byste zkusit psát bez zkratek a ucelenými větami? Tenhle text mám vážné problémy číst...Pime píše:Vy si pletete penize a Cinu jako kom. velmoc.
Cine nejde o vydelek nebo at zkrachuji nektere Fa.
Cine jde o ovladnuti sveta.
Nezapomente,ze pro Cinske kom. je kap.porad tridni nepr.
Ty jejich ruzove recicky a tvrde ciny.Jaky rozkol.
Uz ovladli Afriku ted se cpou do Oceanie a do vych. Evr.
Do Recka,Port.vsude tam kde za penize muzou mit pol. vliv.
Uz zapominate jake to bylo pred 89 rokem .Ja ne.
Kvuli komancum jsem se nedostal na vysku.
Re: Dálnice od čínských firem
V tomhle se pletete vy. Čína nemá s komunismem moc společného. Současná Čína je spíš spolek tvrdých kapitalistů stylu US v 19. století. Komunistická strana sice vládne, ale klidně by se mohla přejmenovat na stranu vládnoucí šlechty - je to jen mafiánský spolek, kde členství v něm je nutná, ale nikoliv postačující vstupenka do klubu vyvolených. Problém je v tom, že Čína má za sebou tradici následování panovníka kamkoliv - současný kapitalismus byl nastartován uměle a mohl by být také jiným vůdcem zase zrušen, i když to dnes nevypadá pravděpodobně.Pime píše:Vy si pletete penize a Cinu jako kom. velmoc.
Re: Dálnice od čínských firem
Za to nejspíš taky můžou komanči, že se nenaučil ..Kubajsu píše: Nemohl byste zkusit psát bez zkratek a ucelenými větami? Tenhle text mám vážné problémy číst...
Re: Dálnice od čínských firem
Ale vždyť to JE princip fungování socialistických zemí a podstata nenaplněného ideálu komunismu, akorát jediná Čína to dotáhla do funkčního celku. Můj vztah zůstává ambivalentní - kdo myslíte, že Číně platí možnost vstupu s dumpingem na západní trh? No vždyť, jsme to my, v devadesátých letech levný textil z Asie pohřbil (také) naše oděvní závody, devět z deseti komponent v pc/pda na kterém teď jste je z těchto zemí, nebo suroviny pro tento materiál, čínský česnek je už pojmem apod. S materiálem, západní země teď s hrůzou zjistily, že Čína drží monopol prodeje vzácných kovů a při omezení kvót exportu bude po srandě a dokonce se zřejmě bude řešit obnova těžby v USA (což je mimochodem největší světový spotřebitel levného zboží z Asie).JirkaS píše: Komunistická strana sice vládne, ale klidně by se mohla přejmenovat na stranu vládnoucí šlechty - je to jen mafiánský spolek, kde členství v něm je nutná, ale nikoliv postačující vstupenka do klubu vyvolených.
Stavební firmy zažívají jen to, co mnoho zemědělců a oděvníků zažívá už dlouhá léta.