Dálniční poplatky
Re: Dálniční poplatky
tak zrovna ty nákupy nejsou vůbec prioritou
obě města mají hustou síť nákupních center, takže jezdit pro "neco v akci" do druhého města je úchylné.
na měsíční známce mi vadí, že je měsíční a ne 30denní, alespoň tak mi to podala obsluha ČS
stále tvrdím, že zpoplatňování dalších úseků nemá mít vliv na cenu známky neboť logicky umožní více řidičům využití této sítě.
ovšem to bychom nemohli být v čechách
těch 40SFr za roční známku je podle mě akorát
obě města mají hustou síť nákupních center, takže jezdit pro "neco v akci" do druhého města je úchylné.
na měsíční známce mi vadí, že je měsíční a ne 30denní, alespoň tak mi to podala obsluha ČS
stále tvrdím, že zpoplatňování dalších úseků nemá mít vliv na cenu známky neboť logicky umožní více řidičům využití této sítě.
ovšem to bychom nemohli být v čechách
těch 40SFr za roční známku je podle mě akorát
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
Ja jsem pro placeni za dalnice urcite. Je to proste jakysi nadstandart a za ten se bezne plati... A je dobre, kdyz si clovek muze zvolit, zda levnejsi prumer, nebo drazsi nadprumer. Stejne jako napr. ve zdravotnictvi. Boli te zub? Tady mas plombu. Chces lepsi? Priplat si... To mi proste prijde lepsi a ferovejsi.
Argument se svatecnimi ridici je podle me nesmyslnej. Jestli chce jet nekdo po dalnici, at zaplati.. Je to rozhodne spravedlivejsi, nez aby platil vyssi dan z PH (jak nekdo navrhoval vyse). To by na ten system potom celej zbytek roku doplacel a vyslo by ho to ve finale urcite draz, nez tech par stovek za mesicni resp. tydenni kupon.
A konecne...nemyslim si, ze je v dohledne dobe spravny cas na to, abychom uvazovali o zruseni poplatku za dalnice. Nicmene si to dovedu predstavit, az bude dostavena cela paterni sit dalnic a rychlostnich silnic a naklady na vystavbu budou nizsi nez v soucasne dobe (verim, ze ze silnicni dane, dane z PH atd. je mozne udrzovat rozumny standart silnicni site a ze tyto dane poskytuji dostatek prostredku k jeji regeneraci).
Argument se svatecnimi ridici je podle me nesmyslnej. Jestli chce jet nekdo po dalnici, at zaplati.. Je to rozhodne spravedlivejsi, nez aby platil vyssi dan z PH (jak nekdo navrhoval vyse). To by na ten system potom celej zbytek roku doplacel a vyslo by ho to ve finale urcite draz, nez tech par stovek za mesicni resp. tydenni kupon.
A konecne...nemyslim si, ze je v dohledne dobe spravny cas na to, abychom uvazovali o zruseni poplatku za dalnice. Nicmene si to dovedu predstavit, az bude dostavena cela paterni sit dalnic a rychlostnich silnic a naklady na vystavbu budou nizsi nez v soucasne dobe (verim, ze ze silnicni dane, dane z PH atd. je mozne udrzovat rozumny standart silnicni site a ze tyto dane poskytuji dostatek prostredku k jeji regeneraci).
Re: Dálniční poplatky
Já to za nesmyslné nepovažuju. Problém je totiž v tom, že dálnice tvoří zároveň obchvat přilehlých obcí na staré silnici. Takže tady nejde o to, že by sváteční řidiči něják trpěli, že musí platit víc za ten nadstandard, ale o to, že trpět budou obyvatelé těch obcí přes které budou ti svátečňáci jezdit, pokud pro ně cena známky bude moc vysoká. Proto považuji za problém, když je cena dálniční známky pro tyhle svátečňáky na hraně nebo i za ní. Ne z ohledu k nim, ale k těm obyvatelům, které budou případně zbytečně obtěžovat .......siesa píše:Argument se svatecnimi ridici je podle me nesmyslnej. Jestli chce jet nekdo po dalnici, at zaplati.. Je to rozhodne spravedlivejsi, nez aby platil vyssi dan z PH (jak nekdo navrhoval vyse). To by na ten system potom celej zbytek roku doplacel a vyslo by ho to ve finale urcite draz, nez tech par stovek za mesicni resp. tydenni kupon.
Re: Dálniční poplatky
No a kolik takových řidičů je? Neříká se jim "sváteční řidiči" právě proto, že na silnici vyjedou 2x do měsíce? Ti opravdu nevygenerují takové intenzity, aby tím někdo nějak výrazně trpěl. To, že se někde postaví dálnice, přeci neznamená, že po staré nesmí projet mimo místních ani kolo..
Re: Dálniční poplatky
Obyvatelum dotcenych obci pomuze ten obchvat kazdopadne. Jestli narazove nekolikrat do roka projede tou "odlehcenou" obci nekolik desitek aut navic, to uz za obtezovani nepovazuju.Dr.Fe1 píše:Já to za nesmyslné nepovažuju. Problém je totiž v tom, že dálnice tvoří zároveň obchvat přilehlých obcí na staré silnici. Takže tady nejde o to, že by sváteční řidiči něják trpěli, že musí platit víc za ten nadstandard, ale o to, že trpět budou obyvatelé těch obcí přes které budou ti svátečňáci jezdit, pokud pro ně cena známky bude moc vysoká. Proto považuji za problém, když je cena dálniční známky pro tyhle svátečňáky na hraně nebo i za ní. Ne z ohledu k nim, ale k těm obyvatelům, které budou případně zbytečně obtěžovat .......siesa píše:Argument se svatecnimi ridici je podle me nesmyslnej. Jestli chce jet nekdo po dalnici, at zaplati.. Je to rozhodne spravedlivejsi, nez aby platil vyssi dan z PH (jak nekdo navrhoval vyse). To by na ten system potom celej zbytek roku doplacel a vyslo by ho to ve finale urcite draz, nez tech par stovek za mesicni resp. tydenni kupon.
Je treba rozlisovat svatecni ridice a ty "vychcanky", kteri jezdi mimo dalnici kazdej den (napr. do zamestnani), ale znamku si proste nekoupi at uz z principu, z demence, nebo ja nevim kvuli cemu...
Edit: Jannnn me ted trochu predbehl a napsal to podobne, co jsem to chtel rict ja...necham muj prispevek uz takhle...
Re: Dálniční poplatky
Já jsem těmi "svátečňáky" nemyslel jenom ty co vyjedou jenom na dušičky a jednou ročně navštívit tetu Mařenu v sousedním okrese. Asi jsem nepoužil vhodné slovo. Myslel jsem obecně lidi co dálnici nevyužívají moc pravidelně nebo jen na kratší trasy a je to pro ně proto na hraně. Týká se to zejména lidí z krajů, kde těch km dálnic až tak moc není. A nemyslím si, že by těhle lidí bylo zanedbatelné procento. Žádnou studii s odhadem kolika pct řidičů se tohle týká však bohužel neznám, docela by mě zajímalo zda se tím někdo zabývá. Teď po tom zdražení známek bude zajímavé sledovat, zda se jich neprodá méně a o kolik méně to bude. To by mohlo dát určitou informaci.
Re: Dálniční poplatky
Info z 1.února:
I přes zdražení se prodej letošních ročních dálničních kuponů pro osobní auta meziročně zvýšil zhruba o tři procenta. Zatímco na přelomu let 2010/2011 pošta prodala 707.000 loňských ročních kuponů, letošní dálniční známku si na poště pořídilo 726.000 zákazníků. Vyplývá to z údajů České pošty, která je jedním ze dvou distributorů dálničních známek.
Re: Dálniční poplatky
Co však vím globální číslo za SFDI, tak je tam celkově na ročních kupónech 2011 a 2012 mírný propad, ale zase leden a únor dost mrzlo, což může mít daleko větší vliv, mnoho řidičů zkrátka nákup do dubna odloží... (omezte prosím další flame na toto téma, v případě že chcete vyměňovat osobní názory, přesuňte se do odpočívky)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dálniční poplatky
martini: Jsme v tématu "Dálniční poplatky" a přesně o tom diskutujeme, tak v čem je podle vás problém ? Nechápu ..... Nebo každé rozvinutí tématu považujete za "flame" jak po emericku říkáte ?
Re: Dálniční poplatky
budete se divit, ale jsou i státy, které tento pokrok ještě nezavedlysiesa píše:Ja jsem pro placeni za dalnice urcite. Je to proste jakysi nadstandart a za ten se bezne plati... .
a není to tak dlouho, co v evropě bylo s DK jen švýcarsko, Italie a Francie pak s mýtnicemi ve fyzické podobě.
takže nadstandard z toho vznikl až v dobách nedávných....
dodnes se neplatí v německu, holandsku, belgii
a věřím, že za nadstandard bychom si v čechách rádi připlatili, viz třeba jízda po D až do ústí, jízda do budějovic, případně do hradce
bohužel si místo toho můžeme vybrat ze dvou víceproudých komunikací do ostravy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
Co zase tady brečíte Mike? D8 se staví, D3 se staví a D11 stála na pozemcích... Do Ostravy vede D1 a R56. Vždy se musí najít někdo zakomplexovaný vůči jiným. Celý systém je nastaven tak trochu na hlavu. Platí se za tolik různých věcí daň a stejně ještě člověk musí platit za známku/mýto. Vozidla do 3,5t určitě zdarma, protože jen tehdy to bude mít max. efekt na odlehčení dopravy z okolních komunikací. Jsou lidé, kterým se zkrátka nevyplatí koupit si známku pro pár kilometrů / ušetřených pár minut jízdy.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Dálniční poplatky
I kdyby ta jizda po dalnici na kratkou vzdalenost usetrila denne pouze 0,2 benzinu, je to pri soucasnych cenach pohonnych hmot zhruba tak cena toho rocniho kuponu (pocitam s 200 dny dojizdeni a 20 km denne).FlakY` píše:Co zase tady brečíte Mike? D8 se staví, D3 se staví a D11 stála na pozemcích... Do Ostravy vede D1 a R56. Vždy se musí najít někdo zakomplexovaný vůči jiným. Celý systém je nastaven tak trochu na hlavu. Platí se za tolik různých věcí daň a stejně ještě člověk musí platit za známku/mýto. Vozidla do 3,5t určitě zdarma, protože jen tehdy to bude mít max. efekt na odlehčení dopravy z okolních komunikací. Jsou lidé, kterým se zkrátka nevyplatí koupit si známku pro pár kilometrů / ušetřených pár minut jízdy.
Pro cloveka, ktery dojizdi denne do prace se ten kupon vyplati urcite... A jede-li si chatar dvakrat do mesice nakoupit do mesta konzervy nebo tvarnice do nejakeho marketu, urcite nevytvari nejakou obrovskou intenzitu na trase intravilanem...). Statu se zase proste nevyplati, aby pro ridice, kteri jedou dvakrat do roka na navstevu do mesta, stavel dalnici. To at se na me nikdo nezlobi!
Re: Dálniční poplatky
1. nebrečím
2. není o om jestli se to vyplatí nebo nevyplatí, je to o tom, že prostě chceš jet, zaplať
a všichni si na to zvykli
jak s tou žábou v horké vodě
2. není o om jestli se to vyplatí nebo nevyplatí, je to o tom, že prostě chceš jet, zaplať
a všichni si na to zvykli
jak s tou žábou v horké vodě
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
jízda po dálnici, že ušetří benzín? tak to teda je podle mě blbost, protože pokud má někdo slabý motor v autě, tak naopak na dálnici ho musí pořádně vytočit do otáček, takže má spotřebu naopak vyšší než v obci, záleží prostě na autě a protože je trend menších a slabších vozů vzhledem k nižší spotřebě v obci, kde jezdí lidé v čr prakticky nejvíc, tak prostě dálnice jsou vzhledem k dosažení vysoké rychlosti a tudíž velké zátěži motoru velmi nehospodárné, ale samozřejmě, pokud někdo má vůz silný a nemusí ho moc točit, tak je to trošku jiné kafe, ale i tak pro pár km se to nevyplatí takže bych se připojil k flakymu - podle mě už čistě logicky by měly být dálnice zdarma (podívejte se na státy, kde to tak je zcela běžně: Německo, Belgie, Dánsko, Nizozemsko, Rusko, Ukrajina, Velká Británie, ....) proto, že stát ty dálnice postavil z daní od lidí, takže mi přijde naprosto nelogické, aby člověk platil za to, že pojede po cestě, kterou někdo postavil za jeho peníze - tak to je ... a proto i v těchto evropských zemích jsou ty dálnice zdarma a jak psal flaky - to pak vytěsní opravdu všechny z obcí takže když dálniční poplatek tak určité mýtné pro kamiony a tím šmitec do 3.5 tuny zdarma podle měsiesa píše:I kdyby ta jizda po dalnici na kratkou vzdalenost usetrila denne pouze 0,2 benzinu, je to pri soucasnych cenach pohonnych hmot zhruba tak cena toho rocniho kuponu (pocitam s 200 dny dojizdeni a 20 km denne).FlakY` píše:Co zase tady brečíte Mike? D8 se staví, D3 se staví a D11 stála na pozemcích... Do Ostravy vede D1 a R56. Vždy se musí najít někdo zakomplexovaný vůči jiným. Celý systém je nastaven tak trochu na hlavu. Platí se za tolik různých věcí daň a stejně ještě člověk musí platit za známku/mýto. Vozidla do 3,5t určitě zdarma, protože jen tehdy to bude mít max. efekt na odlehčení dopravy z okolních komunikací. Jsou lidé, kterým se zkrátka nevyplatí koupit si známku pro pár kilometrů / ušetřených pár minut jízdy.
Pro cloveka, ktery dojizdi denne do prace se ten kupon vyplati urcite... A jede-li si chatar dvakrat do mesice nakoupit do mesta konzervy nebo tvarnice do nejakeho marketu, urcite nevytvari nejakou obrovskou intenzitu na trase intravilanem...). Statu se zase proste nevyplati, aby pro ridice, kteri jedou dvakrat do roka na navstevu do mesta, stavel dalnici. To at se na me nikdo nezlobi!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
No tak, samozřejmě, že při pohledu na hustotu zalidnění ČR se opravdu nabízí, aby i zde dálnice byly zdarma (byť teda na Benelux se zalidněním nemáme), protože ony dálnice a jejich maximální využití by vytlačilo dopravu z obcí, kde nejsou žádoucí...Bylo by to fajn, líbilo by se mi to. Ale na druhou stranu, současný systém mi nevadí. Já osobně to mám jako s tou televizí. Kdyby se koncesionářské poplatky zrušily, byl bych rád, ale protest proti nim organizovat nebudu Ono ty známky je fakt zlatá střední cesta, 130 Kč měsíčně většinu lidí nezabije, a furt lepší než platit mýto..proti tomu jsem vyloženě vysazen., argumenty proč jsem tu už určitě několikrát zmiňoval. Jinak k bumbikovi, s tím vytáčením do vysokých otáček, přece Vás nikdo nenutí jet po dálnici 130, ne? A moje zkušenost velí, že taková 1,3 felicia při stálé rychlosti 100 kmph sežere asi tolik jako anorektická modelka
Re: Dálniční poplatky
Když se dálniční známky zaváděly (1996) tak polovina krajů v ČR neměla téměř žádnou dálnici (KV,Ústí, HK,PA, Ostrava, Zlín, Jižní Čechy). Velká část obyvatel tak mohla mít oprávněný pocit, že platí dálnici pro jiné. Po 20 letech to již začne připomínat síť a cca 80% obyvatel bude mít ve svém okolí (cca 50km) smysluplně využitelný dálniční úsek. A určitě by stálo za zvážení, zda by nebylo efektivnější (a především sociálně spravedlivější) nahradit příjem z dálničních poplatků vyšším podílem z daní.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Dálniční poplatky
tak myslím, že ta felicia naopak žere podstatně víc, vím např. že staré favority při rychlosti 100 km/h (vím jak měli rodiče) žere asi 8 litrů na 100 km, což je fakt dost a to nemluvě o rychlosti vyšší a přece nepojedu po dálnici, abych jel 100 km - to už je rozdíl oproti silnici I. třídy 90tce opravdu minimální - to se pak ta známka tím tuplem nevyplatí a opět jsme u toho, co jsem psal ... a naštěstí se u nás staví ty doprovodné silnice, takže ikdyž jsou známky v podstatě jen další systém vyžírky státu, který je naprosto nesmyslný podle mě, tak mi nevadí, puč kvůli toho nechystám, ikdyž zrušení známek a nechat dálnice zdarma by bylo po letech první rozumné, co by stát vymyslel koneckonců stačí se podívat na R6 v karlovarském kraji, a poslechnout si lidi po zpoplatnění od dubna - v televizi toho proběhlo dost a dost ... ale nahradit příjem z dálničních poplatků vyšším podílem z daní - to už by byla jiná káva - pokud by šlo o peníze přesunem peněz mezi kapitolami státního rozpočtu - tak jsem pro
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
Věřte, že do roka bude mít kolemR6 většina lidí dálniční známku. Ono nejde ani tolik o jízdu po okresce, ale průjezdy přes obce a ty se to většinou snaží oprávněně znepříjemnit.bumbik píše:tak myslím, že ta felicia naopak žere podstatně víc, vím např. že staré favority při rychlosti 100 km/h (vím jak měli rodiče) žere asi 8 litrů na 100 km, což je fakt dost a to nemluvě o rychlosti vyšší a přece nepojedu po dálnici, abych jel 100 km - to už je rozdíl oproti silnici I. třídy 90tce opravdu minimální - to se pak ta známka tím tuplem nevyplatí a opět jsme u toho, co jsem psal ... a naštěstí se u nás staví ty doprovodné silnice, takže ikdyž jsou známky v podstatě jen další systém vyžírky státu, který je naprosto nesmyslný podle mě, tak mi nevadí, puč kvůli toho nechystám, ikdyž zrušení známek a nechat dálnice zdarma by bylo po letech první rozumné, co by stát vymyslel koneckonců stačí se podívat na R6 v karlovarském kraji, a poslechnout si lidi po zpoplatnění od dubna - v televizi toho proběhlo dost a dost ... ale nahradit příjem z dálničních poplatků vyšším podílem z daní - to už by byla jiná káva - pokud by šlo o peníze přesunem peněz mezi kapitolami státního rozpočtu - tak jsem pro
Re: Dálniční poplatky
Přesně tak, obce, to je oč tu běží. Bumbik: Zmíněnou felicii jsem docela často používal před 2-3 lety a opravdu jsem vypozoroval, že běžná jednička bez obcí a nebo klidná jízda po dálnici je na spotřebu nejlepší. Naopak doprovodné komunikace současných dálnic a eRek, nevím nevím. Samá obec, často i město se semafory, kruháče...větší stoupání, zatáčky. A ono to neustále rozjíždění a nebo střídání 50 a 90 té spotřebě nepřidá. Samozřejmě, jsou u nás i úseky, kde na dojíždění 10 km se známka fakt nevyplatí, typicky třeba jižní Morava trasa Břeclav-Podivín. Možnost jet po dálnici je, ale když se podíváte na souběžnou II/426, tak jezdit jen toto, tak ji taky nekupuju.Sosa píše:ale průjezdy přes obce
Re: Dálniční poplatky
A o zvyseni ktere dane byste konkretne stali?? Dan z PH nebo silnicni dan, nebo nejaka jeste jina?? Docela by me to to zajimalo...
No a jinak k te spotrebe...
Prednost dalnice nespociva pouze v tom, ze umoznuje rychlost az 130 km/h. Oproti silnici I. tridy ma samozrejme mnohem priznivejsi parametry stoupani a zatacek, pohodlne predjizdeni atd., tudiz umoznuje dosazeni lepsi spotreby nez jizda na pekne jednicce (o jednicce typu I/23 Trebic-Telc radeji pomlcim, hehe).
Nicmene i na pekne trasovane jednicce je samozrejme plynula jizda komfortni a nevyzaduje zadnou zvysenou spotrebu.
Jen pro informaci. Jezdim sedm let starou Fabii Sedanem 1.2l a pred nekolika dny jsem jel Viden-Brno se spotrebou 4,9l/100km, nebo Chomutov-Brno 5,2l/100km s prumernou rychlosti na dalnici mezi 100-110 km/h.
No a jinak k te spotrebe...
Prednost dalnice nespociva pouze v tom, ze umoznuje rychlost az 130 km/h. Oproti silnici I. tridy ma samozrejme mnohem priznivejsi parametry stoupani a zatacek, pohodlne predjizdeni atd., tudiz umoznuje dosazeni lepsi spotreby nez jizda na pekne jednicce (o jednicce typu I/23 Trebic-Telc radeji pomlcim, hehe).
Nicmene i na pekne trasovane jednicce je samozrejme plynula jizda komfortni a nevyzaduje zadnou zvysenou spotrebu.
Jen pro informaci. Jezdim sedm let starou Fabii Sedanem 1.2l a pred nekolika dny jsem jel Viden-Brno se spotrebou 4,9l/100km, nebo Chomutov-Brno 5,2l/100km s prumernou rychlosti na dalnici mezi 100-110 km/h.
Re: Dálniční poplatky
ani daně nezvyšovat, jen povině přesunout výnos z SD do dopravysiesa píše:A o zvyseni ktere dane byste konkretne stali?? Dan z PH nebo silnicni dan, nebo nejaka jeste jina?? Docela by me to to zajimalo...
...
dálnice 6+6, vysokorychlostní železnice kam se podíváš, labe splavné až do krkonoš....
jenže to by si pánové míň nakradli, pardon - přerozdělili
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
mimochodem v módě už není nakradli ani přerozdělili - ale "odklonili" to je prý "in"
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
tohle je presne ten duvod, proc bych dalnicni poplatky zrusil:
V Polsku jsem jiz pres 4 roky - okoli Gdanska. Vyuzivani dalnic je obecne nizke kvuli vysokemu mytu. Polsti ridici voli radeji neplacene useky. Efekt je takovy, ze silnice I. tridy jsou zahustene osobni i kamionovou dopravou. Prumerna rychlost na techto silnicich je kolem 70km/h. Je to dano tim, ze u kazde krizovatky, u kazdeho prechodu ci autobusove zastavky je rychlost omezovana na 70km/h. Potom veskere tyto silnice vedou centrem vesnic a mest. Na mnoha mistech je provoz rizen semafory
V Polsku jsem jiz pres 4 roky - okoli Gdanska. Vyuzivani dalnic je obecne nizke kvuli vysokemu mytu. Polsti ridici voli radeji neplacene useky. Efekt je takovy, ze silnice I. tridy jsou zahustene osobni i kamionovou dopravou. Prumerna rychlost na techto silnicich je kolem 70km/h. Je to dano tim, ze u kazde krizovatky, u kazdeho prechodu ci autobusove zastavky je rychlost omezovana na 70km/h. Potom veskere tyto silnice vedou centrem vesnic a mest. Na mnoha mistech je provoz rizen semafory
Re: Dálniční poplatky
naprostý souhlas ... palec nahoru, přesně moje slova, přesně to, co říkám ... ale to by zas politikům nezbylo na korupci na jachty, vrtulníky, dovolené ... ale aspoň dopravní situace by byla lepší ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
A kde je citace, že to napsal mikeyb v tomto příspěvku http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 396#p66396vaclav píše:tohle je presne ten duvod, proc bych dalnicni poplatky zrusil:
V Polsku jsem jiz pres 4 roky - okoli Gdanska. Vyuzivani dalnic je obecne nizke kvuli vysokemu mytu. Polsti ridici voli radeji neplacene useky. Efekt je takovy, ze silnice I. tridy jsou zahustene osobni i kamionovou dopravou. Prumerna rychlost na techto silnicich je kolem 70km/h. Je to dano tim, ze u kazde krizovatky, u kazdeho prechodu ci autobusove zastavky je rychlost omezovana na 70km/h. Potom veskere tyto silnice vedou centrem vesnic a mest. Na mnoha mistech je provoz rizen semafory
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)