Jo, bude to pro vás podstatně jiné, pojede tam víc tranzitujících aut.dps píše:No to, ale ani pokud bude dokoncena ... protoze tomu lokalnimu provozu (ktery nikam dal nejede) je jedno jestli a kam ta dalnice pokracuje. Co se v pripade dokonceni dalnice pro lokalni provoz zmeni? Nic! Co pro me bude jine, kdyz budu jezdit relaci Tabor-Veseli, jestli bude hotovy jen tento usek a nebo cela dalnice? Proc bych mel byt "nespokojen" a nadavat na zpoplatneni? ... sorry, ale dokonceni ci nedokonceni cele dalnice nema vubec vliv na lokalni provozSnowman píše:... V tomto případě je nutné akceptovat skutečnost, že lokální provoz nebude ve snaze ušetřit dálnici využívat ...
Dálniční poplatky
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Re: Dálniční poplatky
Jen mě překvapuje, že neprotestují lidé z Kladna, kteří jezdí denně do práce do Prahy a zpět. Ti totiž za známku využívají cca 4 km dálnice! Takže 30 či 40km dálnice rozhodně není od nikud nikam. Ještě je tady kromě úspory PHM a času faktor bezpečnosti. A to není rovněž zanedbatelné!
Re: Dálniční poplatky
kot píše:Jen mě překvapuje, že neprotestují lidé z Kladna, kteří jezdí denně do práce do Prahy a zpět. Ti totiž za známku využívají cca 4 km dálnice! Takže 30 či 40km dálnice rozhodně není od nikud nikam. Ještě je tady kromě úspory PHM a času faktor bezpečnosti. A to není rovněž zanedbatelné!
kolego kde bereš úsporu PHM ? nevím, jak jsi k tomu došel, ale uvedu příklad mě: jezdím na LPG, pokud jedu mimo dálnici třeba 90 po jedničce, tak jedu na nějakých 2850 ot/min. tedy spotřeba se mi drží kolem 6.8 l LPG na 100 km, pokud jedu po dálnici 130 už mám skoro 5000 ot./min a spotřeba skoro 9 l LPG na 100 km, takže naopak lépe jezdit pomaleji v nižších otáčkách, pak je menší počet vstřiků paliva a nižší spotřeba ... něco jiného to je u vozů dieselových, které mají vysoký točivý moment, ovšem u benziňáků je dálnice spíše nevýhoda a je to obdobné jak u klasických u benziňáků, tak u přestaveb na LPG takže v mém případě bych jel po té dálnici tak 100 km/h aby se mi to vyplatilo a to si troufnu jet po silnici I. třídy a tím ušetřím za známku a náklady na 1 km se mi drží na 1.2 Kč na 1 km, což při připočtení známky a vyšší spotřeby by rázem bylo kolem 3 kč na 1 km (tedy trojnásobek!!!) takže bydlet v Kladně, tak ty 4 km objíždím po okresce kvůli 4 km kupovat známku mi přijde naprostá ptákovina ... ale chápu, že někdo to vidí jinak
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
však ono tam jistě dojde k nějakému "řízenému zklidňování"chemer píše:Cca. 90% mých známých z Tábora, Sezimáku, Soběslavi a Veselí (20 - 50 let) mi při diskuzi o otevření dálnice potvrdilo, že i kdyby byla bezplatná, jezdili by stále po současné státovce. Buď jim současný stav nijak nevadí, nebo čekají zlepšení, co se týče kolon v Plané.
Ale nikomu to nenutím, je to jen moje zkušenost z mého okolí lidí ze zmíněných měst.
tedy kruháče, zpomalovací prahy, jiné nastavení semaforů, preference chodců...
protože město, které tohle nemá, tak snad ani nemůže být městem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
to bumbik: No,přiznám se,že jsi mě zaskočil s 5000ot/min ve 130km při jízdě po dálnici./ co máš za auto?/ Ale myslím si, že jízdou po dálnici každopádně benál či naftu ušetřím neb jedu plynuleji než při průjezdu obcemi a zpomalováním za NA či čekáním na možnost předjetí, nepřehlednými úseky apod. Raději jedu v klidu po dálnici kde je i menší pravděpodobnost střetu se zvěří (plot), lepší rozhledové poměry atd. Proto si raději připlatím a nemusím zkoumat kudy placený úsek v kraji pro mě cizím objedu.Takže tak... PS: Máš pravdu, léta jezdím na naftu.
Re: Dálniční poplatky
Tak ono nikdo po dálnici jet 130 na 5000 otáček nemusí... Taky se dá "splynout" s kamiony, pohybovat se 90 a šetřit a šetřit....
Re: Dálniční poplatky
Bumbik, Kot: Mám podobnou zkušenost, nejúspornější je plynulá jízda cca mezi 90 a 100 (I s obchvaty a plynulým provozem), na dálnici mi jde spotřeba dost nahoru od cca 120, ale na okreskách s častými vesnicemi je to ještě horší (průměr asi jako při 150 na dálnici). Takže máte do značné míry pravdu oba, i když se to nezdá ! Každopádně se dálnice ekonomicky vyplatí.
Re: Dálniční poplatky
no hádat se určitě nebudu, ale mám 3í válec objem 1.0 takže u mě je ideální rychlost kolem 100 a proč bych proboha jel 90 na dálnici, když můžu jet po silnici I. třídy a ušetřím peníze za známku a já se zásadně řídím podle dopr. značení, žádné GPS nevyužívám max, pokud jedu někde, kde jsem ještě nebyl kuknu na google maps, zkrátka a dobře nikdy jsem neměl problém s objížděním dálnic, ale dálniční známku bych si koupil jedině, kdyby se mi vyplatila, tzn. jezdil bych třeba do práce po dálnici a to delší úsek a autem u kterého by dálniční jízda opravdu šetřila, nyní to tak není a kvůli 2 - 3 jízdám ročně po dálnici se mi to vážně nevyplatí, to to raději objedu problém s tím nemám, barvoslepý nejsem, takže modré dopr značení místo zeleného opravdu poznám a jinak má Standa pravdu - dálnice se za určitých okolností rozhodně vyplatí a taky nebudu váhat si známku koupit, až budu mít dejme tomu R48 rychaltice- Bělotín kompletně hotovo a samozřejmě obchvat FM a opravenou D1 a postavenou R35, tak pak se mi určitě vyplatí a není o čem diskutovat ale na to si ještě řadu let počkám (tedy pokud se toho vůbec dožiju )
a k tomu "splynutí" s kamiony - než abych se tísnil mezi kamiony a byl vyklepaný, kdy se něco přihodí, to raději po okresce, kde je minimální provoz, když všichni jedou po dálnici, takže nevidím jen protihlukové stěny, ale vidím i kus krajiny jede se pohodově v klidu bez spěchání a to je mi teda mnohem bližší ale s příštím autem a dostavbou dálnic určo známku pořídím
a k tomu "splynutí" s kamiony - než abych se tísnil mezi kamiony a byl vyklepaný, kdy se něco přihodí, to raději po okresce, kde je minimální provoz, když všichni jedou po dálnici, takže nevidím jen protihlukové stěny, ale vidím i kus krajiny jede se pohodově v klidu bez spěchání a to je mi teda mnohem bližší ale s příštím autem a dostavbou dálnic určo známku pořídím
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
Souhlas, ale jen pokud pojedete maximálně 90 jako na tý jedničce. Ve 130 je spotřeba podstatně vyšší, z "neprostupně" fyzikálních důvodů. Já v neděli dojel do Kolína po I/12 za 4,4 v naftě, cesta zpátky po D11 vytáhla celkovej průměr na pět (kdybych to měřil extra, dalo by to tak 5,6 a to jsem to přes limit nepral). A to ještě pomíjim, že to přes tu D11 bylo delší i na kilometry.kot píše:to bumbik: No,přiznám se,že jsi mě zaskočil s 5000ot/min ve 130km při jízdě po dálnici./ co máš za auto?/ Ale myslím si, že jízdou po dálnici každopádně benál či naftu ušetřím neb jedu plynuleji než při průjezdu obcemi a zpomalováním za NA či čekáním na možnost předjetí, nepřehlednými úseky apod.
Re: Dálniční poplatky
Mám zase opačnou zkušenost, I/38 Golčův Jeníkov - D1 při 130 mi to žralo 6,7 a na D1 do Kroměříže jen 4,5 při stejné rychlost.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční poplatky
Tak pro někoho je třeba dražší čas strávený za volantem, než ušetřené peníze.
Je jasné, že jestli jezdíš "kolem komína", tak se ti známka potažmo dálnice nevyplatí, ale jakmile jedeš někam dál, tj. více než 100 km (je rozdíl, jestli jedeš do Prahy 3h nebo 5h), tak už začíná dálnice vyhrávat, protože jednoduše je rychlejší a vzhledem k tomu, že je prosta jakéhokoliv zastavení a rozjíždění (pokud samozřejmě není kolona či jiný problém) tak i výhodnější. Zvlášť pokud člověk jede tacho 130, což ale není nutnost, může jet i těch 100 km/h, a v tom případě okreska prohrává na plné čáře, jak z hlediska finanční náročnosti, tak časové ale i otázky komfortu. Samozřejmě, že občas taky jezdím mimo dálnice, třeba už jen proto, že mě dálnice začne nudit, ale pokud jedu někam na čas, určitě se necourám po okreskách.
P.S.: Při 120 km/h se vejdu s benzínovou 1.4 do 6l/100km a točí to 3700 ot./min.
Těch 5000 ot. se mi zdá přehnaných, ledaže by těch 130 byla maximální konstrukční rychlost vozidla.
Je jasné, že jestli jezdíš "kolem komína", tak se ti známka potažmo dálnice nevyplatí, ale jakmile jedeš někam dál, tj. více než 100 km (je rozdíl, jestli jedeš do Prahy 3h nebo 5h), tak už začíná dálnice vyhrávat, protože jednoduše je rychlejší a vzhledem k tomu, že je prosta jakéhokoliv zastavení a rozjíždění (pokud samozřejmě není kolona či jiný problém) tak i výhodnější. Zvlášť pokud člověk jede tacho 130, což ale není nutnost, může jet i těch 100 km/h, a v tom případě okreska prohrává na plné čáře, jak z hlediska finanční náročnosti, tak časové ale i otázky komfortu. Samozřejmě, že občas taky jezdím mimo dálnice, třeba už jen proto, že mě dálnice začne nudit, ale pokud jedu někam na čas, určitě se necourám po okreskách.
P.S.: Při 120 km/h se vejdu s benzínovou 1.4 do 6l/100km a točí to 3700 ot./min.
Těch 5000 ot. se mi zdá přehnaných, ledaže by těch 130 byla maximální konstrukční rychlost vozidla.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční poplatky
To se ani nedivím, pokud těch 130 bylo na I/38 i do kopcůLenny píše:Mám zase opačnou zkušenost, I/38 Golčův Jeníkov - D1 při 130 mi to žralo 6,7 a na D1 do Kroměříže jen 4,5 při stejné rychlost.
Re: Dálniční poplatky
to Martin z Ostravy: asi tě překvapím maximální konstrukční rychlost je 150 km/h ale naježděno poctivých 211 000 km a nějaké drobné ... a jezdím do prahy do brna do Uherského hradiště do Polska .... a je mi jedno, jestli jedu 3 hod nebo 5 hod, to raději ušetřím peníze, jezdím totiž rozumně tzn. s časovou rezervou a je mi tudíž jedno, jak rychle jedu, takže spíš sleduju spotřebu a peníze a když jedu např za bráchou do Brna, tak jedu zhruba 2 hod a 15 min mimo dálnice a jedu v klidu nic mě nehoní, až dojedu, tak dojedu, nemám absolutně kam spěchat, vyjíždím s časovou rezervou a pohoda a co se týče cesty dál třeba Praha mám vyzkoušeno mimo dálnice i skrz dálnice a mohu říct, že tam je dálnice určitě lepší řešení z hlediska času (o to víc zamrzí chybějící R35) a určitě i rychlosti, to je jasné, proto do Prahy po dálnici ale např. do Brna je dálnice zbytečnost (stejně od Vyškova je to z větší části stále antidálnice, takže tam bych stejně jel mimo dálnici se známkou či bez ale do Prahy naprostý souhlas se známkou a né jinak
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční poplatky
Taky jezdím s rezervou, ale pokud zrovna nejedu na výlet, je pro mě každá minuta, kterou strávím v autě ztraceným čase, který lze využít účelněji - prací, studiem, odpočinkem atd.
Jak jsem psal výše, taky jezdím po okreskách, když mě dálnice omrzí, kdy jako bonus ještě většinou ušetřím palivo max 1,5l/100km. Ale abych plýtval drahocenným časem kvůli pár ušetřeným korunám, to ne.
Ale tak každý má jiné priority.
Jak jsem psal výše, taky jezdím po okreskách, když mě dálnice omrzí, kdy jako bonus ještě většinou ušetřím palivo max 1,5l/100km. Ale abych plýtval drahocenným časem kvůli pár ušetřeným korunám, to ne.
Ale tak každý má jiné priority.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční poplatky
no jasné no ... je fakt, že já když spěchám, automaticky to řeším dálnicí, ale pokud nespěchám, tak než koukat na protihlukové stěny, tak raději průjezd okreskami, a já se rád kochám přírodou v tom to je, takže pro mě je to naopak skvěle využitý čas ale někdy je to zábava fičet po dálnici ale někdy to omrzí, jak píšeš Martine vždy mě po cestě do Prahy zamrzí chybějící R35 je to věčná škoda ... a taky se těším, až bude opravena D1 brno - vyškov, to už budu mít snad celoroční známku pravidelně
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční poplatky
Trochu to předchozí tvrzení o ztraceném čase zkoriguji, neboť někdy v autě i odpočívám.
To když mám dobrou náladu a je hezky, ale většinu času je to nudná ubíjející rutina.
To když mám dobrou náladu a je hezky, ale většinu času je to nudná ubíjející rutina.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční poplatky
Bumbiku co že to máš za auto, já mám taky zabijáckej litrovej tříhrnek s maximálkou 147 km/h, ale ve 130 mi to točí nějakejch 3 800... To jezdíš jen na čtyřku nebo jak?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Dálniční poplatky
Tak osobně mám zkušenost, že auto mi méně žere mimo dálnici, ale je to jen o stylu jízdy. Bohužel na dálnicích se málokdy udržím jet pomalu, zvlášť na těch hodně známých a projetých, je to zkrátka nuda. Naopak taková I/48 a R46, kde značení nedovoluje jet rychleji, se snažím držet rychlost do těch 110 a samozřejmě je to pak znát na spotřebě. Když si vezmu ten modelový příklad D3 Tábor-Veselí, 100% bych si koupil známku, neb při 100ce na D3 bude spotřeba stejná, ne-li nižší než na staré I/3. A navíc má člověk v ceně bonus, že když párkrát za rok spěchá, tak může přidat. Nevím, zda to tak mají i ostatní, ale jelikož já si pro své potřeby DZ kupuju, tak pak ani tolik nepřemýšlím, zda se vydat na výlet třeba někam do Liberce, Ústí nebo do Plzně. Kupovat si 10denní nebo platit mýto, tak mě tam nikdo neuvidí
Re: Dálniční poplatky
no jasné no ... tak platit mýto, tak po dálnici nepojedu snad ani v nouzi nejvyšší a 10ti denní známku nekupuju zásadně mívám roční, když ji dostanu na vánoce, ale sám bych si ji zatím nekupoval .... adi88 čéče vidím to podobně, taky občas mám problém se na I/48 udržet na 90 km/h
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
Jenom k těm skoro 5000ot/min při 130km/h na LPG: Není to náhodou tím LPG? Je tu někdo jiný kdo jezdí podobným motorem na LPG po dálnici?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční poplatky
Třeba Suzuki Jimny to má prakticky stejně, i když s 1.3dvs píše:Jenom k těm skoro 5000ot/min při 130km/h na LPG: Není to náhodou tím LPG? Je tu někdo jiný kdo jezdí podobným motorem na LPG po dálnici?
Re: Dálniční poplatky
To je pravda, převodové poměry LPG nezmění.Martin z Ostravy píše:Jak by LPG změnilo převodový poměr?
R6 obecně
tak je tady petice proti zpoplatnění úseku cheb sokolov viz.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4047
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4047
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
R6 obecně
... to je asi předvolební kampaň ne?bumbik píše:tak je tady petice proti zpoplatnění úseku cheb sokolov viz.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4047
Je to dost neogické - já pojedu 1x za 14 dní z Phy do HK přes 3 kraje a najedu míň km a než nekdo, kdo bude jezdit po R6 ze Sokolova do Chebu každej den. Navíc to bude nepřehldné na kontrolu.
Buď tedy mýto jako u kamionů, nebo ponechat stávající systém.
Další nezisystémy stejně nebudou nejlepší - pořád tam budou lidi, kteří budou nespokojení. Navíc si nedovedu představit, kolik barev by musely mít dálniční známky.
Ať se de hejtman s jeho předvolební akcí bodnout.
Raději by měli dát vše zadarmo, nebo udělat mýto, kde bude poplatek za 1km minimální.
Jako by nestačilo, že každý platí spotřební daň z PHM, které spálí.