Dálniční poplatky
Re: Dálniční poplatky
Mapa zpoplatnéné sítě dálničními kupóny http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/BF5E27C ... _POPIS.pdf
Jak to, že nebude zpoplatněná R7 Bítozeves - Chomutov, 22 km dlouhý úsek, po zprovoznění staveb Vysočany - N. Speřice. Dále pak R48 Rychaltice - FM po zprovoznění celé stavby. A k výjimce D1 Ostrava - Polsko se raději nevyjadřuji.
Mapa zpoplatněné sítě mýtem http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/6D6362C ... O_2013.pdf
Na převod I/47 a I/55 v okolí Hulína do silnic II. tříd nejspíš můžeme zapomenout.
Jak to, že nebude zpoplatněná R7 Bítozeves - Chomutov, 22 km dlouhý úsek, po zprovoznění staveb Vysočany - N. Speřice. Dále pak R48 Rychaltice - FM po zprovoznění celé stavby. A k výjimce D1 Ostrava - Polsko se raději nevyjadřuji.
Mapa zpoplatněné sítě mýtem http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/6D6362C ... O_2013.pdf
Na převod I/47 a I/55 v okolí Hulína do silnic II. tříd nejspíš můžeme zapomenout.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálniční poplatky
asi to vidím spíš opačně ... D1 ostrava polsko zdarma je super, ostrava bojovala za osvobození od zpoplatnění dost dlouho a zdá se, že konečně uspěla ... osobně to chválím zvlášť, když je spousta lidí, co jezdí po té dálnici jen kousek z jedné části ostravy do jiné do práce a zpět, kvůli tomu kousku kupovat známku byla fakt blbost, to měla ostrava naprostou pravdu, tuším, že to má i něco společného s návštěvou ministra životního prostředí chalupy v moravskoslezském kraji nedávno, mluvil o dostavbě silničních obchvatů a o tom, že je třeba převést co nejvíc dopravy na dálnice, aby se minimalizovala doprava v obcích a městech a zlepšilo ovzduší ... možná v tom má prsty jinak zpoplatnění R48 taky moc nechápu, když je u toho doprovodka ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
Jednou tam je dálnice, tak proč vyjímky... To už aby fakt dali vyjímku KV-Cheb. Jsem proti takovýmto výmyslům typu "maj to jen kousek z jedné části Ostravy a zpět". Taky jezdím na chatu jednou za měsíc 60 km po dálnici, taky chci vyjímku!!!
Re: Dálniční poplatky
60 km a třeba 5 km je sakra rozdíl ... a každý den do práce není jednou za měsíc KV - Cheb je dlouhý úsek bohužel odříznutý od zbytku dálniční sítě, tak tam se nedivím místním, že tu výjimku či nějaké jiné řešení chtějí ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dálniční poplatky
Snad na každé zpoplatněné komunikacemi by takovými řečmi šel obhájit nějaký ten nezpoplatněný úsek. Pokud to má být smysluplné, tak bez výjimek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálniční poplatky
Mě třeba přijde logičtější platit za denní projetí i třeba 5 km, to je 300 pracvních dní x 5 km, tudíš najezdíš 1500 km za rok, a za to dáš 1500 korun, takže koruna za kilometr. Nevím proč neplatit.
Re: Dálniční poplatky
Nezpoplatnění R7 pro letošek chápu, bude se otevírat až doví kdy, IMHO se zpoplatní od příštího roku. Nezpoplatnění R48 dejme tomu taky, je to víceméně sólo úsek. Ale ta D1 je vážně smutná...řekne se, že už žádné výjimky a stejně ji dokáže někdo prolobovat..
Re: Dálniční poplatky
U R7 stačilo napsat zpoplatnění celého úseku od zprovoznění rozestavěných staveb. Podobně jako tomu bylo letos u R6.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálniční poplatky
D1 má výjimku jen do konce roku 2013. Pak se to vrátí zpět. Hlavní roli hrály tří faktory -
1) dohoda s MŽP že si tam udělají tet, jaký to má vliv na ovzduší,
2) dálnice je příšerně rozbitá že to snad ani není dálnice,
3) úsek sloužil jako objízdná trasa pro uzavřené Svinovské mosty.
Během 2013 má všechno toto skončit, takže 2014 už naplno s poplatkem.
1) dohoda s MŽP že si tam udělají tet, jaký to má vliv na ovzduší,
2) dálnice je příšerně rozbitá že to snad ani není dálnice,
3) úsek sloužil jako objízdná trasa pro uzavřené Svinovské mosty.
Během 2013 má všechno toto skončit, takže 2014 už naplno s poplatkem.
Re: Dálniční poplatky
Taky to nechápu. Kolik lidí nemá v Ostarvě dálniční známku a využívá jen D1 s vyjímkou a nejezdí nikdy na zpoplatněné D a R? To samé Praha, kdo v Praze nemá známku a jezdí tak např. jen po R1 od letiště po exit na KV a nikdy a nikam jinam? Toho člověka bych chtěl vidět.Lenny píše:Snad na každé zpoplatněné komunikacemi by takovými řečmi by šel obhájit nějaký ten nezpoplatněný úsek. Pokud to má být smysluplné, tak bez výjimek.
Švýcaři neřeší ani měsíční a natož týdenní známky. Jedete k nám? Máme to tu moc hezky a jsme přívětiví. Tak snad Vás nějakejch 40 éček nezabije!! A o to víc se budete snažit, aby jste k nám přijeli ve stejný rok ještě jednou. Když už jste si tu naší hezkou roční dálniční známku koupili. Živě si pamatuji když při několikách cestách z Janova na hranicích za Comem, švýcarskej policajt rozděloval auta na ty co švýcarskou dálniční známku měli a mohli hned pokračovat a na ty co odstavil a druhej policajt jim tu známku hned mile prodal a to i ve 2h ráno.
Jen u nás musíme mít furt nějaké vyjímky a někdy už i vyjímky z původních vyjímek. A podle toho to taky tak, skoro vše vypadá.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dálniční poplatky
Nevšiml jsem si, že by dálnice byla příšerně rozbitá, to bysme pak mohli mít bez poplatku i větší části D11, D1 anebo R7.mapman píše:2) dálnice je příšerně rozbitá že to snad ani není dálnice,
3) úsek sloužil jako objízdná trasa pro uzavřené Svinovské mosty.
A při uzavírkach vedených po zpoplatněné silnice známka není potřeba, nebo se pletu?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálniční poplatky
Ano, v obou pripadech to urcite sam o sobe neni duvod, proto pisu ze v to sehrala roli kombinace vsech tri faktoru... Znovuzavedeni zpoplatneni bych uz ted jako velky problem nevidel.
A jen tak mimochodem k tomu Svycarsku, i tam maji vyjimky, mrknete treba na A52 a A53...
A jen tak mimochodem k tomu Svycarsku, i tam maji vyjimky, mrknete treba na A52 a A53...
Re: Dálniční poplatky
Přesně tak. Pokud tu dálnici používám denně, tak je to ten hlavní argument proč tu známku mít. Další zajímavý propočet je, když se spočítá, kolik času (time's money, dude) za rok ta dálnice ušetří: (pro 10km/prac. den)mbmat píše:Mě třeba přijde logičtější platit za denní projetí i třeba 5 km, to je 300 pracvních dní x 5 km, tudíš najezdíš 1500 km za rok, a za to dáš 1500 korun, takže koruna za kilometr. Nevím proč neplatit.
Cesta po I/xx + obcemi rychlostí 70kmh - 8,5min
Cesta po D rychlostí 120kmh - 5min
to dělá 3,5min denně a při 250 pracovních dnech 875min - 14hod35sec (*100Kč na hod = cena ročního kupónu). Takto se vlastně obohacuji na úkor státu.
Vyjímky mají smysl pro úseky pod 5km od nikud nikam (R48 Rych-FM, Příbor, R4 Mirotice a R7 u Postoloprt pouze do otevření navazujícího úseku - víc vyjímek v síti nevidím).
Re: Dálniční poplatky
ano ta myšlenka je "logická"mbmat píše:.... Nevím proč neplatit.
ale
platíte daně ?
tak proč byste měl připlácet za použití nějaké komunikace ?
leda by byla soukromá, ale dokud je "státu" tak je to principielní nesmysl
nejde o ty peníze, ale právě o ten princip
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
není to éčekmonin píše:.
Švýcaři neřeší ani měsíční a natož týdenní známky. Jedete k nám? Máme to tu moc hezky a jsme přívětiví. Tak snad Vás nějakejch 40 éček nezabije!! ...
a zbývá už jen srovnání, kolik km dálnic můžete za tu cenu použít
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
Samozřejmě toto je druhá strana věci. Řekněme ale, že taky stát muže na všechno kašlat, stavět pouze silnice I. třídy a zadarmo, v tom případě si radši zaplatím za známku a jedu si kam je libo, a rychleji.Mike píše:ano ta myšlenka je "logická"mbmat píše:.... Nevím proč neplatit.
ale
platíte daně ?
tak proč byste měl připlácet za použití nějaké komunikace ?
leda by byla soukromá, ale dokud je "státu" tak je to principielní nesmysl
nejde o ty peníze, ale právě o ten princip
Re: Dálniční poplatky
Dovolím si analogii s TV
Pokud nemám televizi, stejně platím fungování ČT prostřednictvím daní (jsem nepřímým uživatelem).
Pokud mám televizi, platím fungování ČT prostřednictvím daní + koncesionářské poplatky.
Pokud chci kabelovku, platím fungování ČT prostřednictvím daní + koncesionářské poplatky + UPC
Pokud nemám auto, stejně platím fungování a výstavbu sítě prostřednictvím daní (jsem nepřímým uživatelem).
Pokud mám auto, platím fungování a výstavbu sítě prostřednictvím daní + spotřební a silniční daň.
Pokud chci jezdit po dálnici, platím fungování a výstavbu sítě prostřednictvím daní + spotřební a silniční daň + dálniční kupón.
...myslíte, že UPC zajímá, jestli se na tu kabelovku díváte a jak často?
Pokud nemám televizi, stejně platím fungování ČT prostřednictvím daní (jsem nepřímým uživatelem).
Pokud mám televizi, platím fungování ČT prostřednictvím daní + koncesionářské poplatky.
Pokud chci kabelovku, platím fungování ČT prostřednictvím daní + koncesionářské poplatky + UPC
Pokud nemám auto, stejně platím fungování a výstavbu sítě prostřednictvím daní (jsem nepřímým uživatelem).
Pokud mám auto, platím fungování a výstavbu sítě prostřednictvím daní + spotřební a silniční daň.
Pokud chci jezdit po dálnici, platím fungování a výstavbu sítě prostřednictvím daní + spotřební a silniční daň + dálniční kupón.
...myslíte, že UPC zajímá, jestli se na tu kabelovku díváte a jak často?
Re: Dálniční poplatky
Ta analogie s TV je trochu podivná, protože ČT žádné příjmy z daní nemá. Nebo vy jste snad někde ve státním či jiném rozpočtu viděl položku ČT?
Re: Dálniční poplatky
Aha, tak to mi nevyšlo - myslel jsem že je financována KultMini, nebo něčím takovým.
Re: Dálniční poplatky
Náhodou mě ta analogie s TV připadá hodně dobrá
Co se týče výjimek - ta Ostrava mě nevadí, přeci jen je tam extrémně špatné ovzduší a pokud se během roku ukáže, že ta absence zpoplatnění pro osobáky pomůže, jen ať to tam zůstane. Pokud by byla nezpoplatněná D1 v Brně mezi exity západ a východ do doby než se dobuduje jižní segment vnitřního okruhu, přežil bych to taky. Potom osamocené krátké úseky jako již zmiňovaná nová R48. Víc nic! R6 v KV kraji je dlouhá 40 km a R7 u Chomutova už taky nebude nejkratší, fňukání místních, co nejdřív chtějí dálnici a pak odmítají zaplatit 1500 za rok, nechápu...
Argumenty o technickém stavu dálnic taky ne... Přecijenom jde výběr ze známek 100% do SFDI a není pravda, že se nic nestaví, mohlo by to být samozřejmě lepší, nemuselo by se rozkrádat a plýtvat atd. ale to je asi i jinde v Evropě. Jde to pomalu ale jde to. Nikdo nemůže čekat, že se zasfaltované polňačky z dob Marie Terezie za rok změní na luxusní komunikace co přežijou bez ujmy tisíce náklaďáku denně. Uvědomme si, že těch 1500 je jedna nádrž s benzínem a kdo si může dovolit jezdit autem za minimálně 3Kč/km tak si může dovolit dát 5Kč denně na dálnici i když využije třeba jen pár km na cestě do práce. Tím, že to nezaplatíme tak okrádáme jen sami sebe, protože pak bude těch peněz na opravy míň a míň.
Neobhajuji tady dnešní stav úřednického a politického aparátu ale když může někdo vyhodit stovky a tisíce za satelit nebo kabelovku kde je milion kanálu se stejným ho**** furt dokola, nebo další peníze na to aby se svou tlustou pr**** popojel mnohdy o dvě ulice dál do práce, může dát blbých 1500 za dálniční známku. Kdyby bylo kilometrové zpoplatnění, fňukalo by se ještě víc, ta cena co máme je luxus.
Co se týče výjimek - ta Ostrava mě nevadí, přeci jen je tam extrémně špatné ovzduší a pokud se během roku ukáže, že ta absence zpoplatnění pro osobáky pomůže, jen ať to tam zůstane. Pokud by byla nezpoplatněná D1 v Brně mezi exity západ a východ do doby než se dobuduje jižní segment vnitřního okruhu, přežil bych to taky. Potom osamocené krátké úseky jako již zmiňovaná nová R48. Víc nic! R6 v KV kraji je dlouhá 40 km a R7 u Chomutova už taky nebude nejkratší, fňukání místních, co nejdřív chtějí dálnici a pak odmítají zaplatit 1500 za rok, nechápu...
Argumenty o technickém stavu dálnic taky ne... Přecijenom jde výběr ze známek 100% do SFDI a není pravda, že se nic nestaví, mohlo by to být samozřejmě lepší, nemuselo by se rozkrádat a plýtvat atd. ale to je asi i jinde v Evropě. Jde to pomalu ale jde to. Nikdo nemůže čekat, že se zasfaltované polňačky z dob Marie Terezie za rok změní na luxusní komunikace co přežijou bez ujmy tisíce náklaďáku denně. Uvědomme si, že těch 1500 je jedna nádrž s benzínem a kdo si může dovolit jezdit autem za minimálně 3Kč/km tak si může dovolit dát 5Kč denně na dálnici i když využije třeba jen pár km na cestě do práce. Tím, že to nezaplatíme tak okrádáme jen sami sebe, protože pak bude těch peněz na opravy míň a míň.
Neobhajuji tady dnešní stav úřednického a politického aparátu ale když může někdo vyhodit stovky a tisíce za satelit nebo kabelovku kde je milion kanálu se stejným ho**** furt dokola, nebo další peníze na to aby se svou tlustou pr**** popojel mnohdy o dvě ulice dál do práce, může dát blbých 1500 za dálniční známku. Kdyby bylo kilometrové zpoplatnění, fňukalo by se ještě víc, ta cena co máme je luxus.
Re: Dálniční poplatky
Tak jasně že tam mělo být CHF. Ale člověk už ty éčka bere nějak automaticky, že si vlatně ani ve vteřině rychle neuvědomí, že oni je tam nemají - ale stejně jsem to myslel tak, že ty éčka tam stejně ti cizinci "dovezou".Mike píše:není to éčekmonin píše:.
Švýcaři neřeší ani měsíční a natož týdenní známky. Jedete k nám? Máme to tu moc hezky a jsme přívětiví. Tak snad Vás nějakejch 40 éček nezabije!! ...
a zbývá už jen srovnání, kolik km dálnic můžete za tu cenu použít
Co se týče přepočtu km a ceny na to nemám chuť ani náladu. Myslím že když u nás započteme i všechny R a další I - I/13,37..atd. které brzo snad R budou tak zase na tom nejsem tak špatně.
A jak už to tady někdo psal - je to 1500kč za rok (!!) - když jsem viděl např. před Vánoci nebo i teď co se děje okolo všemožných nákupních center - ty neskutečné mraky aut, - tak pak nechápu jak to někdo ještě může řešit. Snad rada - do vlaku není dálniční známka potřeba.
Ale je pravda, že s právě nakoupenou barevnou tv se ve vlaku špatně cestuje.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dálniční poplatky
Ano, přesně napsané, tleskám.DefiantM píše:Náhodou mě ta analogie s TV připadá hodně dobrá
Co se týče výjimek - ta Ostrava mě nevadí, přeci jen je tam extrémně špatné ovzduší a pokud se během roku ukáže, že ta absence zpoplatnění pro osobáky pomůže, jen ať to tam zůstane. Pokud by byla nezpoplatněná D1 v Brně mezi exity západ a východ do doby než se dobuduje jižní segment vnitřního okruhu, přežil bych to taky. Potom osamocené krátké úseky jako již zmiňovaná nová R48. Víc nic! R6 v KV kraji je dlouhá 40 km a R7 u Chomutova už taky nebude nejkratší, fňukání místních, co nejdřív chtějí dálnici a pak odmítají zaplatit 1500 za rok, nechápu...
Argumenty o technickém stavu dálnic taky ne... Přecijenom jde výběr ze známek 100% do SFDI a není pravda, že se nic nestaví, mohlo by to být samozřejmě lepší, nemuselo by se rozkrádat a plýtvat atd. ale to je asi i jinde v Evropě. Jde to pomalu ale jde to. Nikdo nemůže čekat, že se zasfaltované polňačky z dob Marie Terezie za rok změní na luxusní komunikace co přežijou bez ujmy tisíce náklaďáku denně. Uvědomme si, že těch 1500 je jedna nádrž s benzínem a kdo si může dovolit jezdit autem za minimálně 3Kč/km tak si může dovolit dát 5Kč denně na dálnici i když využije třeba jen pár km na cestě do práce. Tím, že to nezaplatíme tak okrádáme jen sami sebe, protože pak bude těch peněz na opravy míň a míň.
Neobhajuji tady dnešní stav úřednického a politického aparátu ale když může někdo vyhodit stovky a tisíce za satelit nebo kabelovku kde je milion kanálu se stejným ho**** furt dokola, nebo další peníze na to aby se svou tlustou pr**** popojel mnohdy o dvě ulice dál do práce, může dát blbých 1500 za dálniční známku. Kdyby bylo kilometrové zpoplatnění, fňukalo by se ještě víc, ta cena co máme je luxus.
Re: Dálniční poplatky
jako pekna mapka od RSD, ale kde je tam zanesena zminovana konverze R na D?
Re: Dálniční poplatky
To je mapa na 2013, pokud nějaká změna bude tak až od 2014 - související novela zákona je teprve na vládě...
Re: Dálniční poplatky
Ja bych byl jeste prisnejsi ... pokud existuje doprovodka, tak bych zpoplatnil i ty "osamocene" useky. Nechces platit za znamku ... tak jed ten kousek po doprovodce. Bez znamky jen tam kde chybi doprovodka.
Me osobne by se libila nejaka forma "vykonoveho" zpoplatneni i pro osobaky. Cim vic km najedu, tim vic zaplatim ... jezdim malo, platim malo. Bez ohledu na to jestli jezdim denne nebo jednou za mesic nebo vyrazim jen prilezitostne.
Me osobne by se libila nejaka forma "vykonoveho" zpoplatneni i pro osobaky. Cim vic km najedu, tim vic zaplatim ... jezdim malo, platim malo. Bez ohledu na to jestli jezdim denne nebo jednou za mesic nebo vyrazim jen prilezitostne.