Financování výstavby dálnic
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Ano a i proto že jsou mimo realitu to vypadá jak to vypadá. I když vy to myslíte jinak než já a na tom se neshodneme.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Financování výstavby dálnic
Myslel jsem svou poznamku k clanku trochu jinak:
V CR se vzil nazor, ze na vystavbu dalnic nejsou penize. Asi diky V. Bartovi, ale podle me to ma starsi koreny. Prezident Zeman se ted na tom snazi prizivit pred blizicimi se volbami: Pozve ministry dopravy, zivotniho prostredi a financi a jako jim naridi, ze maji dat vic penez na cestu dalnic... Nema jim sice co narizovat, ale lidi si mysli, ze to muze, kdyz je prezident. Vypada to, ze prezident se stara o vystavbu dalnic.
Ve skutecnosti je ale problem s vystavbou v priprave staveb. Viz Dalniciar vyse. To ale vi leda tak lidi tady na foru. Tzn., ze by se ve skutecnosti musela jednak zmenit aspon trochu legislativa, aby stavby neslo opakovane zdrzovat, jednak by se muselo dat mnohem vic penez na pripravu - jenze to by se v rychlejsii vystavbe hned neprojevilo.
Takze kdyz to shrneme: Ta porada v Lanech bylo jen divadylko...
V CR se vzil nazor, ze na vystavbu dalnic nejsou penize. Asi diky V. Bartovi, ale podle me to ma starsi koreny. Prezident Zeman se ted na tom snazi prizivit pred blizicimi se volbami: Pozve ministry dopravy, zivotniho prostredi a financi a jako jim naridi, ze maji dat vic penez na cestu dalnic... Nema jim sice co narizovat, ale lidi si mysli, ze to muze, kdyz je prezident. Vypada to, ze prezident se stara o vystavbu dalnic.
Ve skutecnosti je ale problem s vystavbou v priprave staveb. Viz Dalniciar vyse. To ale vi leda tak lidi tady na foru. Tzn., ze by se ve skutecnosti musela jednak zmenit aspon trochu legislativa, aby stavby neslo opakovane zdrzovat, jednak by se muselo dat mnohem vic penez na pripravu - jenze to by se v rychlejsii vystavbe hned neprojevilo.
Takze kdyz to shrneme: Ta porada v Lanech bylo jen divadylko...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Financování výstavby dálnic
tak prvních 6 projektů z OPD II je schváleno viz.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 7a7b0b23a8
zaujala mě D4 Skalka - II/180 zrovna zde mimo TEN-T bych dotaci EU nečekal ... to se pak otevírá možnost OPD II i na palačovskou spojku či VMO
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 7a7b0b23a8
zaujala mě D4 Skalka - II/180 zrovna zde mimo TEN-T bych dotaci EU nečekal ... to se pak otevírá možnost OPD II i na palačovskou spojku či VMO
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
Me spis zarazi 572 mega za ValMez - Lešná (3. etapa)...........
To jsou prachy snad na všechny etapy?
To jsou prachy snad na všechny etapy?
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Financování výstavby dálnic
V otazníkově odkazu na E15 se píše: "Na vylepšení dálnice D35 u Opatovic na Pardubicku je určeno 56,8 milionu eur (přes 1,53 miliardy Kč)." Co znamená to "vylepšení"?
Re: Financování výstavby dálnic
Konečně se kopne do země. Sobotka slíbil nové silnice a chválil vládu za nízkou nezaměstnanost
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/sobot ... 1482137317
Blížící se volby v kombinaci s klesajícími preferencemi socdem jsou silný motiv, aby se Bóža opravdu snažil něco udělat a zahájit co nejvíc staveb. Jen si nejsem jist, jestli na to má opravdu dostatečný vliv. Je sice předseda vlády, ale rozhodování úřadů stejně moc neurychlí. Ale třeba se mýlím a budu příjemně překvapen.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/sobot ... 1482137317
Blížící se volby v kombinaci s klesajícími preferencemi socdem jsou silný motiv, aby se Bóža opravdu snažil něco udělat a zahájit co nejvíc staveb. Jen si nejsem jist, jestli na to má opravdu dostatečný vliv. Je sice předseda vlády, ale rozhodování úřadů stejně moc neurychlí. Ale třeba se mýlím a budu příjemně překvapen.
Re: Financování výstavby dálnic
No D11 asi ano, D35 bude spíš 2018, D6 tři úseky asi ne, bude rád za 1, na D3 kolem Budějovic určitě ne. I tak asi bude 2017 zajímavý na zahájené stavby. Doufám.
Re: Financování výstavby dálnic
Když tak koukám na ten rozdíl mezi plánovaný deficitem a výsledným přebytkem státního rozpočtu, přestávám se divit, proč jsou takové časové posuny v případě výstavby dálnic. Plánování státní správě opravdu moc nejde...
Re: Financování výstavby dálnic
Nikde nemůžu najít přesný seznam těch 30 staveb, všechno je jen opsaná tiskovka z ministerstva.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Financování výstavby dálnic
Ona témata BR-Exit a dostavba české dálniční sítě se zdá být na první pohled bez souvislosti, ale když se člověk v klidu zamyslí tak se teď hraje i o to, zda budeme mít základní dálniční síť hotovou v roce 2035 nebo až někdy po 2050... Zda bude dost slíbených prostředků na současné období do roku 2023... Viz. https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... liony.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Peníze jsou, problémy jsou jinde.
To všichni známe ... zákony, legislativa. EIA, pozemky, proces odvolání, stavební povolení. Finance jsou na konci řetězce, nyní jsou. I na EIA problém jsem zde upozornil jako první, protože tak to ale je, ty komplikace si provádí sám stát, na parlamentní, možná senátní a i vládní úrovni. A nikoliv všichni ostatní ve smyslu špatná unie, špatné banky, špatné firmy. To vše je druhořadé. Není normální, aby se vše dalo neúměrně protahovat a komplikovat a dokonce vícero institucí ani nemá stejný názor na stejnou věc a končí to pak u soudů. Aby nebylo možno označit tyto strategické investice státu za nějaký národní zájem jak je tomu jinde, právě pro ten legislativně-úřední miš maš je zase jen česká chyba. A dokonce jich (těch peněz) mohlo být ještě více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=212&t=5773 , protože o tom ten Juncker model bude; budou se více podporovat smysluplné projekty, které pomáhají ekonomice (takže když banky podporují PPP, na které nemají dosah politici přes přímé ovlivňování, tak bez bank se nezapojí unie) a projekty místního charakteru jako mateřské školky ať si opravují samosprávy a stát sám. Tak to mělo být ale dávno, aby se pak nestávalo, že si obec zakoupí stroj na čištění silnic, ale nemá ani na provozní náklady nebo si kraj postaví nějakou knižnici za stovky milionů korun ale pak nemá na provozní výdaje atd.) Vždy je jich totiž nedostatek, peněz na dopravní infrastrukturu je v globálu i lokálně nedostatek, takže provádět kroky k jejich omezování je chyba, ale zásadní chyba je komplikovat již možné čerpání.
... zažívá pozemní stavitelství pozvolný nárůst díky neutuchajícímu zájmu o komerční i bytové nemovitosti ... stále se musí potýkat s administrativními překážkami, které prodlužují start nových projektů, čímž se vlastně přispívá především ke zvyšování cen realit v důsledku zaostávající nabídky ...
a více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=212&t=5847 .Inženýrské stavitelství nadále zůstává v útlumu. Přetrvávající nedostatek zakázek, respektive jejich nepřipravenost zanechává tuto část stavebnictví stále ještě v hluboké depresi, která je srovnatelná s nejhorším obdobím okolo přelomu roku 2013. A vývoj nových stavebních zakázek za poslední čtvrtletí loňského roku této části stavebnictví zatím nevěstí obrat k lepšímu. A to dokonce penězům navzdory ...
To všichni známe ... zákony, legislativa. EIA, pozemky, proces odvolání, stavební povolení. Finance jsou na konci řetězce, nyní jsou. I na EIA problém jsem zde upozornil jako první, protože tak to ale je, ty komplikace si provádí sám stát, na parlamentní, možná senátní a i vládní úrovni. A nikoliv všichni ostatní ve smyslu špatná unie, špatné banky, špatné firmy. To vše je druhořadé. Není normální, aby se vše dalo neúměrně protahovat a komplikovat a dokonce vícero institucí ani nemá stejný názor na stejnou věc a končí to pak u soudů. Aby nebylo možno označit tyto strategické investice státu za nějaký národní zájem jak je tomu jinde, právě pro ten legislativně-úřední miš maš je zase jen česká chyba. A dokonce jich (těch peněz) mohlo být ještě více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=212&t=5773 , protože o tom ten Juncker model bude; budou se více podporovat smysluplné projekty, které pomáhají ekonomice (takže když banky podporují PPP, na které nemají dosah politici přes přímé ovlivňování, tak bez bank se nezapojí unie) a projekty místního charakteru jako mateřské školky ať si opravují samosprávy a stát sám. Tak to mělo být ale dávno, aby se pak nestávalo, že si obec zakoupí stroj na čištění silnic, ale nemá ani na provozní náklady nebo si kraj postaví nějakou knižnici za stovky milionů korun ale pak nemá na provozní výdaje atd.) Vždy je jich totiž nedostatek, peněz na dopravní infrastrukturu je v globálu i lokálně nedostatek, takže provádět kroky k jejich omezování je chyba, ale zásadní chyba je komplikovat již možné čerpání.
Re: Financování výstavby dálnic
Ja mam obavy , az se vyresi Eia projekty a zacne se stavet,
tak at nezpomali ekon. natolik, ze se zase zacne zastavovat stavby.
Vzdyt letos a pristi rok se ma zacit vice staveb nez za Rebricka.
Jak jsem videl ten seznam staveb loni tak jsem to myslim spocital na 500 miliard.
Ale to číslo taham z rukavu ,pamatuji si jen ze bylo silene vysoke.
tak at nezpomali ekon. natolik, ze se zase zacne zastavovat stavby.
Vzdyt letos a pristi rok se ma zacit vice staveb nez za Rebricka.
Jak jsem videl ten seznam staveb loni tak jsem to myslim spocital na 500 miliard.
Ale to číslo taham z rukavu ,pamatuji si jen ze bylo silene vysoke.
Re: Financování výstavby dálnic
Sestavuje se rozpočet SFDI 2018+, už to zase vypadá, že OPD II bude vyčerpáno do konce 2020, tak jsem na to zvědav, to už tady v 2010 bylo také...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Financování výstavby dálnic
martini: můžeš nastínit, jak lze v tak krátkém čase vyčerpat OPD II ? to se zase budou přesouvat peníze na železnici ve velkém?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Financování výstavby dálnic
čekají nás špatné časy viz.
http://zdopravy.cz/penez-na-velke-dopra ... stvo-3089/
http://zdopravy.cz/penez-na-velke-dopra ... stvo-3089/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Financování výstavby dálnic
Jak to vidite s OPD III ?
2020 je za rohem .
Pristi rok uz by se mělo rozhodovat.
2020 je za rohem .
Pristi rok uz by se mělo rozhodovat.
Re: Financování výstavby dálnic
Evropské dotace na stavbu silnic v Česku budou o několik miliard nižší
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ev ... si-1342146
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ev ... si-1342146
Re: Financování výstavby dálnic
Z Bruselu dorazilo 7,5 miliardy. Češi vyčerpali peníze na dopravu do posledního eura
http://zdopravy.cz/z-bruselu-dorazilo-7 ... eura-6935/
http://zdopravy.cz/z-bruselu-dorazilo-7 ... eura-6935/
Re: Financování výstavby dálnic
Ministerstvo dopravy ustoupilo od požadavku na 27 miliard Kč pro Státní fond dopravní infrastruktury na rok 2019.
https://archiv.ihned.cz/c1-66179760-mil ... ho-schodku
https://archiv.ihned.cz/c1-66179760-mil ... ho-schodku
Re: Financování výstavby dálnic
Stavba dálnic stagnuje, Česko může mít problém s evropskými dotacemi
https://ekonomika.idnes.cz/sit-dalnic-n ... nomika_lre
https://ekonomika.idnes.cz/sit-dalnic-n ... nomika_lre
Re: Financování výstavby dálnic
A jéje, jak ten čas letí, když se člověk dobře baví. Člověk se ani nenaděje a dotační období je fuč....
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Ke srovnání, když je teď těch 100 let, tak na Slovensku je opačný problém, do infrastruktury se naopak totiž budou peníze přesouvat z ostatních OP. A to navzdory tomu, že z těch cca. 14 mld. jdou 4 mld. na tu infrastrukturu. I. etapa přesunu bude do 200 mil. €, 50 mil. téměř ihned a další přesuny se dají očekávat. Cílem budou jak silnice, tak železnice. Projekty jsou a nové tendrování již zpomaluje financování, které musí být zajištěno dle pravidel € zony.