Financování výstavby dálnic
Re: Financování výstavby dálnic
Myslím si, že pokud se udrží současné tempo po dobu 5 let, tak se tomu také trh přizpůsobí a kapacit přibude. A kapacit, co se týče lidí, bude dostatek ihned po nějaké menší krizi, je to cyklus, o to bych strach neměl, nebo se dovezou z východu .. největší problém vidím v kamenivu či materiálu, protože se zvedají obecně odpory proti jakékoli těžbě .. A další problém vidím právě v udržení tempa výstavby a to v horizontu 5-10 let ne kvůli razítkům, ale právě kvůli penězům. Posledních 7 let peníze byly, razítka nebyly, teď budeme ještě tak 4 roky stavět, ale pak se může stát, že peněz ubyde, ale zase budou razítka, tak se stavět nebude. Potom razítka propadnou až budou zase peníze atd. atd. atd.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
Naprostý souhlas. Stačí se vymlouvat aspoň trochu přesvědčivě, těm třiceti procentům voličů to bude stačit. Prostě vydržet do voleb 2021; třeba i se sliby, které jsou uvedeny zde:Lynx píše:Nevím v čem je zakopanej pes, že zatím žádný ministr, žádný ředitel ŘSD, nedokázal s tímhle něco udělat. Tedy personálně posílit a dokázat zaplatit odborníky. Přitom je výstavba dálnic pro politiky atraktivní téma. Je to jedna z věcí, kde se celospolečensky hodnotí jejich úspěšnost. Tak na to by přece mohli slyšet, ale přesto se to neděje. Pro mě je to trochu záhada. Skoro mi to přijde, jakože jim to nakonec celkem vyhovuje, protože by pak nastala situace, že by museli na výstavbu dávat mnohem víc peněz a takhle se můžou vymlouvat, že nejsou stavby připravené ....
pinus píše:Nevím, jestli se to tu někde objevilo, ale ze shrnutí všech infoletáků ŘSD vyplývá, že v roce 2025 má být rozestavěných 402 kilometrů nových dálnic, v porovnání se 123 km v roce 2019. To bude hukot.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Financování výstavby dálnic
Theodore, a ty máš křišťálovou kouli, že víš přesně, kolik bude rozestavěno ve 2025?
Re: Financování výstavby dálnic
OP Doprava na další EU sedmiletku. Zatím bohužel bez částek, ty budou jasné až co vyjedná Babiš.
https://www.opd.cz/slozka/Operacni-program-Doprava-2021
Na co půjdou peníze?
"Konkrétně budou investice směřovat mj. do dobudování dálnic D35, D6 a D55, případně do přeshraničních úseků dálnic, které nebudou podpořeny z CEF. Jedná se o úseky dálnic D52 z Pohořelic a D3 z Českých Budějovic na hranici s Rakouskem a D11 z Jaroměře na hranici s Polskem. Zásadní stavby se budou realizovat na silničním okruhu kolem Prahy, kde je nejpřipravenější výstavba úseku D1 - Běchovice a zkapacitnění navazujícího úseku Běchovice – Satalice."
https://www.opd.cz/slozka/Operacni-program-Doprava-2021
Na co půjdou peníze?
"Konkrétně budou investice směřovat mj. do dobudování dálnic D35, D6 a D55, případně do přeshraničních úseků dálnic, které nebudou podpořeny z CEF. Jedná se o úseky dálnic D52 z Pohořelic a D3 z Českých Budějovic na hranici s Rakouskem a D11 z Jaroměře na hranici s Polskem. Zásadní stavby se budou realizovat na silničním okruhu kolem Prahy, kde je nejpřipravenější výstavba úseku D1 - Běchovice a zkapacitnění navazujícího úseku Běchovice – Satalice."
Re: Financování výstavby dálnic
Zpoždění pro rychlovlaky. Správa železnic zrušila čtvrtmiliardovou soutěž na úsek Běchovice – Poříčany
https://zdopravy.cz/zpozdeni-pro-rychlo ... any-43862/
S VRT to nebude tak slavné. Dle mého názoru se v nadcházející EU sedmiletce nekopne. Alespoň zbyde více na silnice.
https://zdopravy.cz/zpozdeni-pro-rychlo ... any-43862/
S VRT to nebude tak slavné. Dle mého názoru se v nadcházející EU sedmiletce nekopne. Alespoň zbyde více na silnice.
Re: Financování výstavby dálnic
Myslím, že je reálné zahájení nějakého kousku tak 2029 nebo 2030, dříve asi ne když nepočítám nějaké modernizování stávajících tratí na "VRT". Peněz na koleje bude však potřeba i tak více, i bez VRT, když se podíváš, co se chystá stavět
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
Interview ČT 24, guvernér ČNB Jiří Rusnok: mnohé instituce a mnozí ekonomové upravují prognózy růstu HDP. Z původních 2+% klesly odhady k 0% růstu HDP.
Re: Financování výstavby dálnic
Ten pán zaspal 2 poslední vlády .. slyšel jsem ho mluvit o tom, jaké máme všude rezervy a tak podobně
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
Interview ČT 24, guvernér ČNB Jiří Rusnok:
- žádný růst HDP v roce 2020
- předpoklad, že plánovaný schodek státního rozpočtu 2020 bude o desítky miliard větší
Vyjádření guvernérů centrálních bank jsou vždy střízlivá, mají totiž dopad na burzy, kurzy a ekonomiku obecně. Pokud guvernér něco podobného zmíní, nepochybujte o tom, že to bude pravda.
Guvernér také rozptýlil obavy z dopadů finanční krize, která se dá očekávat, na finanční sektor ČR.
- žádný růst HDP v roce 2020
- předpoklad, že plánovaný schodek státního rozpočtu 2020 bude o desítky miliard větší
Vyjádření guvernérů centrálních bank jsou vždy střízlivá, mají totiž dopad na burzy, kurzy a ekonomiku obecně. Pokud guvernér něco podobného zmíní, nepochybujte o tom, že to bude pravda.
Guvernér také rozptýlil obavy z dopadů finanční krize, která se dá očekávat, na finanční sektor ČR.
Re: Financování výstavby dálnic
No nevim... Staci mi, co ted dela ropa, banky jsou v tomhle odvetvi velmi exponovany, a tam jde o velky castky, muze se na krasno stat, ze pujdou ty firmy do defaultu diky vetsimu ropnymu soku z titulu obchodni valky opecu v soucinnosti s koronou a naslednou realnou mensi poptavkou po rope... no a to nakrasno semele velky hrace na bankovnim trhu... a protoze je vse provazane se vsim, muzeme se retezove potkat s takovou vlnou paniky a vyprodeju, ze ani nas mantinel v podobe koruny nam nepomuze... jako jestli evropa i usa pujdou do karanteny jako italie, tak se kolecka zastavej a pak uz budou nejaky dalnice druhorady na nejakou dobu...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Financování výstavby dálnic
Nevíme jak se současná situace s koronavirem vyvine. Může se stát, že lidé budou doma a přestanou kupovat zbytečnosti, to může vyvolat krachy firem a propouštění. Pokud by nastala krize podobná té před 10 lety, tak by se méně stavělo kanceláří a bytů, což by uvolnilo kapacity stavebních firem a ceny stavebních prací by šly dolů. Nicméně naprostá většina nových dálnic je spolufinancovaná EU. A kolik peněz bude k dispozici na další EU sedmiletku 2021-2027 se neví a koronavirus může vyjednávání o nové EU sedmiletce také ovlivnit.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
Dík za dva poslední příspěvky. Už jsem měl pocit, že každého zajímá jen to, jestli mu za městem hrne dozer zeminu.
Koronavirus a jeho dopady na výstavbu silnic
Je ještě brzo a víme toho strašně málo, ale jistě nějaké modely dopadu existují. Bude současná krize jen drobným zpomalením a situace se brzy stabilizuje, nebo se můžeme s dostavbou dálnic v nejbližších letech rozloučit? Čeká nás ekonomická krize a skokový nárůst nezaměstnanosti? Měla zavedená opatření už nějaký konkrétní vliv na probíhající nebo chystané stavby?
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koronavirus a jeho dopady na výstavbu silnic
Předpokládám že by mohl být problém s lidskou silou, neboť u stavebních firem pracuje mnoho zahraničních dělníků, mohl by být problém i s dodávkami technoligií, které závisí na dovozu.
Co se týče ekonomiky, již dlouho se světová ekonomika držela díky pumpování peněz, ale ve své podstatě stála ješte na slabších základech než v minulém ekonomickém cyklu.
Před nástupem koronaviru již bylo vidět postupné chladnutí, a současný stav byl IMHO jen kopancem, který spustí dlouho čekanou korekci. Nákaza by mohla cca po půl roce odeznít, ale následky které způsobí ve vztahu k výrobním a dodavatelkým systémům, se budou narovnávat dlouho, včetně důvěry investorů.
Pokud mohu predikovat, přijde brzy vzrůst nezaměstnanosti v automotive, v navazujících odvětvích, které jsou závislé na in-time dodávkách. Výrobní a zpracovatelský průmysl pro stavby silnic a železnic by mohl fungovat, pokud bude vůle státu v době krize investovat.
Obávám se, že vzhledem k tomu, že jsou v této chvíli jiné priority, a budou i po odeznění koronaviru, se ministerský předseda bude snažit zdroje a zadlužení alokovat jen na nezbytné věci, a tak dojde k pozastavení "zbytných" projektů se všemi důsledky které si můžeme domyslet...
To jsou ale jen mé spekulace, budoucnost ukáže sama.
Co se týče ekonomiky, již dlouho se světová ekonomika držela díky pumpování peněz, ale ve své podstatě stála ješte na slabších základech než v minulém ekonomickém cyklu.
Před nástupem koronaviru již bylo vidět postupné chladnutí, a současný stav byl IMHO jen kopancem, který spustí dlouho čekanou korekci. Nákaza by mohla cca po půl roce odeznít, ale následky které způsobí ve vztahu k výrobním a dodavatelkým systémům, se budou narovnávat dlouho, včetně důvěry investorů.
Pokud mohu predikovat, přijde brzy vzrůst nezaměstnanosti v automotive, v navazujících odvětvích, které jsou závislé na in-time dodávkách. Výrobní a zpracovatelský průmysl pro stavby silnic a železnic by mohl fungovat, pokud bude vůle státu v době krize investovat.
Obávám se, že vzhledem k tomu, že jsou v této chvíli jiné priority, a budou i po odeznění koronaviru, se ministerský předseda bude snažit zdroje a zadlužení alokovat jen na nezbytné věci, a tak dojde k pozastavení "zbytných" projektů se všemi důsledky které si můžeme domyslet...
To jsou ale jen mé spekulace, budoucnost ukáže sama.
Re: Koronavirus a jeho dopady na výstavbu silnic
Jen bych doplnil svou osobní obavu, že investice (nejen do dopravní infrastruktury) budou touto vládou přesunuty do kategorie "zbytné".
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
Příspěvek kvalitní svou komplexností. Co se týče důvěry investorů - myslím, že to bude spíš nedůvěra k růstu než nedůvěra ve finanční systém. Takovou nedůvěru jsme zažili v poslední globální krizi.kyk píše:Co se týče ekonomiky, již dlouho se světová ekonomika držela díky pumpování peněz, ale ve své podstatě stála ješte na slabších základech než v minulém ekonomickém cyklu.
Před nástupem koronaviru již bylo vidět postupné chladnutí, a současný stav byl IMHO jen kopancem, který spustí dlouho čekanou korekci. Nákaza by mohla cca po půl roce odeznít, ale následky které způsobí ve vztahu k výrobním a dodavatelkým systémům, se budou narovnávat dlouho, včetně důvěry investorů.
Pokud mohu predikovat, přijde brzy vzrůst nezaměstnanosti v automotive, v navazujících odvětvích, které jsou závislé na in-time dodávkách. Výrobní a zpracovatelský průmysl pro stavby silnic a železnic by mohl fungovat, pokud bude vůle státu v době krize investovat.
Obávám se, že vzhledem k tomu, že jsou v této chvíli jiné priority, a budou i po odeznění koronaviru, se ministerský předseda bude snažit zdroje a zadlužení alokovat jen na nezbytné věci, a tak dojde k pozastavení "zbytných" projektů se všemi důsledky které si můžeme domyslet...
To jsou ale jen mé spekulace, budoucnost ukáže sama.
S pozastavením "zbytných" projektů jsme udělali zkušenost s Bártou. Pravicová vláda v souladu se správnými zásadami vyrovnaného rozpočtu šlápla na brzdu. Důsledky jsme viděli na Prodloužené Rudné v Ostravě. Příprava staveb nepřináší mnoho volebních bodů, je na místě se obávat právě o kontinuitu celého procesu výstavby.
Re: Financování výstavby dálnic
Tady je ekonomů.. Vůle státu určitě bude, ale nebudou prostředky. Vlády se téměř nikdy nechovají proticyklicky, tak jak by měly. Většinou se nikomu nechce šetřit, když se ekonomice daří...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
Když už nebyla snaha o vyrovnaný, natož přebytkový rozpočet, mohlo se aspoň víc investovat; samozřejmě do dálnic. Dost se rozdávalo a lidi to hodně oceňovali. Svědčí o tom dlouhodobé a stabilní preference vládní strany. Růst životní úrovně lidi neviděli v ekonomickém cyklu, ale ve schopnosti vlády. Stačilo by, vydržet do voleb...Matezs píše: Vlády se téměř nikdy nechovají proticyklicky, tak jak by měly. Většinou se nikomu nechce šetřit, když se ekonomice daří...
Růst skončil dřív než se čekalo. Začne se spořit, ale volič to nesmí poznat.
Re: Financování výstavby dálnic
ja bych to snad jen opravil - rust skoncil daleko pozdeji nez se cekalo, ale hned a skokove...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Financování výstavby dálnic
Hlavně aby bylo před volbami dost koblih, Pak bude vše OK...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Financování výstavby dálnic
90´ ČT 24 (Devadesátka), ministr Havlíček:
- ČR má výhodu malé zadluženosti - 30% HDP (Německo 60%)
- mnozí na nás v minulosti útočili, proč více neinvestujeme; my jsme si to šetřili na horší časy
- výstavba dálnic nepoleví
- tím se zachovají pracovní místa
- peníze na trhu jsou; zvláště pro ty, kteří si mohou dovolit půjčit
- ČR má výhodu malé zadluženosti - 30% HDP (Německo 60%)
- mnozí na nás v minulosti útočili, proč více neinvestujeme; my jsme si to šetřili na horší časy
- výstavba dálnic nepoleví
- tím se zachovají pracovní místa
- peníze na trhu jsou; zvláště pro ty, kteří si mohou dovolit půjčit
Re: Financování výstavby dálnic
Možná trochu historie - když bylo v Praze NEJ hůř Karel IV. postavil Hladovou zeď - stojí cca 600 let. Tenkrát za polívku a práci. Andrej by mohl postavit D 35 - za udržení malých soukromých firem co živí spoustu pracovníků a rodin. Než dávat příspěvky hercům do divadel a na koncerty a produkce lehkých kolotočářských skupin - postavme D 35!!! Zůstane nám to možná jako Hladová zeď - ale D 35!!! A bude to min na 100 let. Nebo tak jako podle Karla IV. i na víc? Komenidianti a úředníci stát neuživí. Výstavba silnic a dálnic =možná někdy HLADOVÝCH ZDÍ - nás podrží - investice do tohoto se nám asi vyplatí. A byl tedy Karel IV. blb???
Re: Financování výstavby dálnic
Nechci komentovat nic jiného, ale říct "nás kritizovali, že neinvestujeme, teď vidíte, že to bylo dobře, že máme menší zadlužení" je absolutní faux pas, že ho huba nebolí idiota
Jak je vidět, virové PR jde Márovi zatím asi dobře .. pardon za menší OT.
Jinak souhlas, myslím, že se to "obecně ví", že stavba dálnic je dobrým klíčem k restartu/udržením ekonomiky
Jak je vidět, virové PR jde Márovi zatím asi dobře .. pardon za menší OT.
Jinak souhlas, myslím, že se to "obecně ví", že stavba dálnic je dobrým klíčem k restartu/udržením ekonomiky
Re: Financování výstavby dálnic
Tak Aramis96 - postav se z očí do očí Karlu IV. Ten měl PR pouze práci a postavenou HZ Děkuji za to že jsi se přiznal že ne D 35. Chápu to tedy tak podle
tebe a tvých příznivců ČÍM HŮŘ - TÍM LÍP!!! A Márovo PR nechej spát- tady jde o něco jiného. O D 35 - bez PR.!!!
tebe a tvých příznivců ČÍM HŮŘ - TÍM LÍP!!! A Márovo PR nechej spát- tady jde o něco jiného. O D 35 - bez PR.!!!
Re: Financování výstavby dálnic
Vůbec nechápu, o čem to mluvíš. Jsem už ospalej, jestli je v tom ironie nebo nějaký vyšší smysl, tak pardon, nevšiml jsem si Ale já reagoval na to, co ráčil vypustit z úst Karel, ale Havlíček I. a to co zde psal Theodor.
K tvému příspěvku jsem přiložil poslední větu mého příspěvku a to, že s tím souhlasím, a že se to (alespoň mě to tak přijde) obecně ví, že dálnice jsou v horších časech dobrým impulsem pro ekonomiku, což je ve prospěch tvé myšlenky.
K tvému příspěvku jsem přiložil poslední větu mého příspěvku a to, že s tím souhlasím, a že se to (alespoň mě to tak přijde) obecně ví, že dálnice jsou v horších časech dobrým impulsem pro ekonomiku, což je ve prospěch tvé myšlenky.