Financování výstavby dálnic
Re: Financování výstavby dálnic
Ze jsou zprovoznene neznamena,ze jsou hotove podivejte se na rozpocet SFD Iz prosince lonsk. roku a podivejte se na polozky rok 2011 tak je tam plno staveb ktere se zprovoznili letos a jsou u nich miliardy.Jeste jedna novinka dival jsem se na ekonomiku na CT 24 pristi rok zadne nove stavby a jeste jedna perlicka Kalouskovi je minus 30 miliard malo chce jeste MD snizit rozpocet
Re: Financování výstavby dálnic
Jasne, chapu, že na D47 Hl. ŽIvotice Bílovec zprovozněné loni v listopadu chybí asi nějaký přivaděč. Co ale chybí na D47 Lipník-Bělotín, která je v provozu od roku 2008 ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
Může jít ještě o zpětnou úhradu faktur za provedenou práci.
Ale jak jsem psal výše, toto není dobrá cesta. Minimálně prostředky, které jsou nutné pro čerpání z OPD by měly být uvolněny. To, že se nezahájí žádný nový úsek D je velice smutné a s takovým to přístupem dálniční síť nedobudujeme nikdy.
Ale jak jsem psal výše, toto není dobrá cesta. Minimálně prostředky, které jsou nutné pro čerpání z OPD by měly být uvolněny. To, že se nezahájí žádný nový úsek D je velice smutné a s takovým to přístupem dálniční síť nedobudujeme nikdy.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Financování výstavby dálnic
Tak zpětný platby jsou mi někde. Hlavně, že se jezdí a ať se aspoň dodělá, co je rozdělaný.
Re: Financování výstavby dálnic
Tak jsem se dival na ten Slameckuv vytvor a vypada,ze je nejak mimo na mape zastavuje D47 R6 z Prahy do Pavlova.Dale jsem se dival ktere chce zastavit projekty v dalsich letech a tam krome D8 skoro nic neni.(R1 Suchdol,ale ten je v nekonecnu),asi to vypada,ze fakt nemaji kde stavet.Je tam sice dolni D3 a R3 k rakusakum,ale o te se mluvi prece o PPF.Nevim nerozumim tomu nema to hlavu ani patu.Jedine ,ze chce nejakou malou domu na SFDI kde asi bude delat sefa.
Re: Financování výstavby dálnic
Lidi čtěte pozorně prosím.Pime píše:Tak jsem se dival na ten Slameckuv vytvor...
Jedná se o zastavení financování, to nutně neznamená zastavení výstavby. Pokud se zastaví financování již zprovozněné (ale ještě nedokončené, lépe řečeno nedofinancované) stavby, bude se po ní jezdit pochopitelně dál. Taky když se zastaví financování stavby, která se ještě nezačala stavět, znamená to, že se zastaví financování přípravy stavby. Hlavu a patu to má. Slamečka si pochopitelně hájí svoje zájmy z pohledu SFDI, proto taky za ten poslední rok co byl ministrem dokonale rozvířil situaci okolo financování a nijak extra neřešil jiné věci spadající pod ministerstvo dopravy.
kolik uredniku ma SDFI, MD a RSD dohromady?
a kolik uredniku se stara na krajskych uradech o vystavbu dalnic? Kdyz se uz skoro nic nestavi, nebylo by dobre nadbytecne uredniky vyhodit? Treba by se na neco usetrilo a genius Slamecka s Padakackem Kalouskem by nemuseli hledat chybejici money
Re: Financování výstavby dálnic
Dojde k zastavení přípravy a nebo pozastavení současné výstavby plánované dle dlouhodobé strategie do 2025
ŘSD
Název tahu / akce Priorita
R52 Perná - st. hr. CZ/A (obchvat Mikulova) 1
R4 Skalka - Háje (křiž. II/118) 3
R4 Háje (křiž. II/118) - Mirotice 3
R6 Nové Strašecí - Karlovy Vary 3
R48 Frýdek-Místek - obchvat 1
D8 Lovosice - Řehlovice 0
D3 Veselí nad Lužnicí - Hodějovice 1
R49 Hulín - Fryšták 0
D3,R3 Hodějovice - Dolní Dvořiště st. hr. CZ/A 3
D11 Praskačka - Jaroměř 2
D1 Mirošovice - Kývalka (úpravy) 1
D1 rozšíření kolem Brna 1
R1 SOKP 518 - 519 1
D1 Říkovice - Lipník nad Bečvou 2
ŘSD
Název tahu / akce Priorita
R52 Perná - st. hr. CZ/A (obchvat Mikulova) 1
R4 Skalka - Háje (křiž. II/118) 3
R4 Háje (křiž. II/118) - Mirotice 3
R6 Nové Strašecí - Karlovy Vary 3
R48 Frýdek-Místek - obchvat 1
D8 Lovosice - Řehlovice 0
D3 Veselí nad Lužnicí - Hodějovice 1
R49 Hulín - Fryšták 0
D3,R3 Hodějovice - Dolní Dvořiště st. hr. CZ/A 3
D11 Praskačka - Jaroměř 2
D1 Mirošovice - Kývalka (úpravy) 1
D1 rozšíření kolem Brna 1
R1 SOKP 518 - 519 1
D1 Říkovice - Lipník nad Bečvou 2
Re: Financování výstavby dálnic
Praha 28. července (ČTK) - Plánované snížení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok o 17 miliard korun a letošní výpadek příjmů fondu téměř o čtyři miliardy směřují k okamžitému zastavení většiny dopravních staveb. Na dotaz ČTK to dnes uvedl mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. Výstavba se podle něj zřejmě začne ukončovat už od srpna.
"Díváme-li se na oba roky souborně, budeme muset začít zastavovat a omezovat stavby, a to prakticky okamžitě. Na jmenovitém seznamu staveb právě pracujeme," uvedl Hanzelka. Podle něj na seznamu nebude jihozápadní část pražského okruhu, jejíž otevření je plánováno na konec září. "Zastavení téhle stavby by byla katastrofa," řekl mluvčí.
Podle aktuálního návrhu rozpočtu má stát poslat příští rok fondu dopravy necelých 31 miliard korun, letos je to 48 miliard. Jde o součet dotace ze státního rozpočtu, daňových a nedaňových příjmů a dluhopisových programů. Fondu se ale nedaří naplnit daňové příjmy ani letos, propad je zatím 2,4 miliardy, navíc hrozí zkrácení letošní dotace o 1,2 miliardy.
"Díváme-li se na oba roky souborně, budeme muset začít zastavovat a omezovat stavby, a to prakticky okamžitě. Na jmenovitém seznamu staveb právě pracujeme," uvedl Hanzelka. Podle něj na seznamu nebude jihozápadní část pražského okruhu, jejíž otevření je plánováno na konec září. "Zastavení téhle stavby by byla katastrofa," řekl mluvčí.
Podle aktuálního návrhu rozpočtu má stát poslat příští rok fondu dopravy necelých 31 miliard korun, letos je to 48 miliard. Jde o součet dotace ze státního rozpočtu, daňových a nedaňových příjmů a dluhopisových programů. Fondu se ale nedaří naplnit daňové příjmy ani letos, propad je zatím 2,4 miliardy, navíc hrozí zkrácení letošní dotace o 1,2 miliardy.
Naposledy upravil(a) S_M_Lomoz dne 28.7.2010 10:18:38, celkem upraveno 1 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
Tlesk
A přes všechny tyto škrty máme pořád rozpočet deficitní, to mi hlava nebere.
A přes všechny tyto škrty máme pořád rozpočet deficitní, to mi hlava nebere.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Financování výstavby dálnic
Za loňskej rok výpadek příjmů 63 miliard jen na dani právnických osob .. už je vám to jasnější?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.8.2009 6:32:56
- Bydliště: Brno; taky Pravčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
Teď jsem jenom zvědavý, které stavby to budou. Ale myslím, že ty, co to mají "za pár", tak u těch by zastavení stavby se do budoucna ještě prodražilo a mělo by to opačný efekt....... Viz otázka zakonzervování.
Mám na mysli hlavně D1 Kroměříž - Říkovice, R55 Hulín - Skalka, R4 Mirotice - Třebkov a R6 Jenišov - Nové Sedlo.
No uvidíme, jaký vykoumají ten seznam staveb, ale pokud zstavit, tak ty, které jsou v počátku výstavby.
Mám na mysli hlavně D1 Kroměříž - Říkovice, R55 Hulín - Skalka, R4 Mirotice - Třebkov a R6 Jenišov - Nové Sedlo.
No uvidíme, jaký vykoumají ten seznam staveb, ale pokud zstavit, tak ty, které jsou v počátku výstavby.
Fabia Combi I, 1.4
Re: Financování výstavby dálnic
No vzhledem k tomu, že zpráva dnes vyšla z ministerstva dopravy, jehož ministr je v barvách VV a už několik dní zuří v médiích válka že ministři VV jsou na svých ministerstvech nuceni k největším úsporám, tak bych si dovolil podotknout, že ta zpráva není nic jiného než politický nátlak.
Re: Financování výstavby dálnic
"Aspon ABL bude mit co hlidat jak nekdo napsal z zertu ma forum Barta" mam obavy ze to je vrchol pyramidy bude hur a rozhodne hur(i kdyz ja jsem tak napul pesimista)
Re: Financování výstavby dálnic
Jedny veci nerozumim: Letos za 48 miliard stavime prakticky v rekordnim objemu, pristi rok za 31 miliard nepostavime nic? Trochu drahe nic, rekl bych...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Představte si, že stavíte dům v hodnotě 4 mil. Kč. Plán máte sestavený z 3 pilířů: hypotéka, úspory a průběžné investice. Bohužel, nenaroste vám příjem a stavební materiál na váš domek zásadně nezlevní. Vy, ale i banka jste ovšem s nárostem rátali předem. Dále jste chtěl domek za 2 roky postavit a pak ještě 1 rok zařídit.
Nyní se dostávate do problémů a zjistíte, že 1 mil. Kč vám prostě bude chybět, nebo lépe řečeno - máte nějaký důvod omezit vlastní úspory. Další úvěr nechcete (z jakéhokoliv důvodu - třeba že už jeden máte a za další ručíte).
Otázka je, co budete dělat bez 1/4 peněz ? Můžete stavbu pozastavit. Hypotéka se vám částečně sice prodraží, ale banka je ochotná tenhle krok akceptovat. Jak se to projeví ovšem v praxi ? Budete muset část peněz použít na stavbě - k zakonzerování některých věcí, aby se vám stavba neznehodnotila. Reálně tedy přestavíte na domečku řekněme 2,5 mil. Kč. Další 1 mil. Kč vázne a 0,5 mil. Kč jste zachránil co se dalo - třeba i uzamčení staveniště a ochranu/přemíštění stav. materiálu.
V rovnaké situaci (co do parametrů) je zjevně stát a jeho kasa a jeho rozestavěnost. Peněz bude méně. V praxi to značí: omezení výstavby a to ještě o to více, že i stavby se musejí zakonzervovat. Víte jestli se šetří třeba na jiných výdavcích tak, že se prostě nezrealizují, tam se neodráží ihned ale ve stavebnictví to jinak nejde.
Nemluvě o tem, že dostavba bude drahší, protože známe jev zvaný inflace.
Nyní se dostávate do problémů a zjistíte, že 1 mil. Kč vám prostě bude chybět, nebo lépe řečeno - máte nějaký důvod omezit vlastní úspory. Další úvěr nechcete (z jakéhokoliv důvodu - třeba že už jeden máte a za další ručíte).
Otázka je, co budete dělat bez 1/4 peněz ? Můžete stavbu pozastavit. Hypotéka se vám částečně sice prodraží, ale banka je ochotná tenhle krok akceptovat. Jak se to projeví ovšem v praxi ? Budete muset část peněz použít na stavbě - k zakonzerování některých věcí, aby se vám stavba neznehodnotila. Reálně tedy přestavíte na domečku řekněme 2,5 mil. Kč. Další 1 mil. Kč vázne a 0,5 mil. Kč jste zachránil co se dalo - třeba i uzamčení staveniště a ochranu/přemíštění stav. materiálu.
V rovnaké situaci (co do parametrů) je zjevně stát a jeho kasa a jeho rozestavěnost. Peněz bude méně. V praxi to značí: omezení výstavby a to ještě o to více, že i stavby se musejí zakonzervovat. Víte jestli se šetří třeba na jiných výdavcích tak, že se prostě nezrealizují, tam se neodráží ihned ale ve stavebnictví to jinak nejde.
Nemluvě o tem, že dostavba bude drahší, protože známe jev zvaný inflace.
Re: Financování výstavby dálnic
Sakra, nějak se mi pořád nechce věřit, že by nedokončili ani stavby, který maj bejt hotový za 3-4 měsíce.....
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
Vcera v ekonomice na CT24 rikal nekdo z SFDI ze ma byt tento a pristi rok zastaveno 51 staveb doufam ze jsou to i zeleznicni a vodni stavby jinak si myslim ze silnicnich staveb neni ani tolik rozestavenych
Re: Financování výstavby dálnic
Jen ŘSD má rozestavěno cca 50 staveb. SFDI zahrnuje stovky.
Království a půl princezny za 511.
Re: Financování výstavby dálnic
Uvědomte si, že to je rozdíl 17 mld a to je více než 35% původní částky. Zkuste si naplánovat rodinné výdaje na 1 rok, škrtnout 35% a zjistíte, že Vám zbyde maximálně na nájem, stravu a nezbytnou obnovu ošacení. Všechno ostatní budete muset škrtnout - žádné restaurace, žádná dovolená, žádná elektronika, žádné vybavení domácnosti apod. A budete rád, když Vám to vyjde. 35% rozpočtu je hrozně moc!Stanley píše:Jedny veci nerozumim: Letos za 48 miliard stavime prakticky v rekordnim objemu, pristi rok za 31 miliard nepostavime nic? Trochu drahe nic, rekl bych...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Nechci se do teho moc starat, ale já postřehl v správách že ministerstva dojdou jenom o něco více jak 10 mld. Kč, ... je snad SFDI totálně mimo rozpočtu ministerstev ?
Re: Financování výstavby dálnic
Těch 10G je zmrazení výdajů letos, okamžitě.
Království a půl princezny za 511.