Financování výstavby dálnic

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Stanley
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 16:13:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Stanley »

MPMP píše:Uvědomte si, že to je rozdíl 17 mld a to je více než 35% :!: původní částky. Zkuste si naplánovat rodinné výdaje na 1 rok, škrtnout 35% a zjistíte, že Vám zbyde maximálně na nájem, stravu a nezbytnou obnovu ošacení. Všechno ostatní budete muset škrtnout - žádné restaurace, žádná dovolená, žádná elektronika, žádné vybavení domácnosti apod. A budete rád, když Vám to vyjde. 35% rozpočtu je hrozně moc!
Jenze co je to najem a strava v SFDI? Udrzba a provoz? Stoji nas udrzba a provoz 31 miliard rocne? To mi nerikejte... Zkratit rozpocet o 35% je sice hrozne moc, ale tak holt snizim tempo vystavby o 35%, nebo treba o 50%, ale porad snad mam co a za co stavet... :roll:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Stanley: Jistě, že máte za co stavět, ale když máte rozestavěné stavby za 100 mld. Kč a očekáváte na ně třeba 30 mld. Kč a dají vám 20 mld. Kč, tak hold nemáte krytou rozestavěnost a tedy čas výstavby se prodlouží. Úplně nestavat se okamžitě ve stavebnictví nedá, nějaké stovky mil. Kč půjdou na zakonzervování staveb. To je proces, kdy se zabrání třeba nadměrné korozi atp. Dále je jedno, jaké veličiny jsou "nájem a strava vs. údržba a provoz", ... bavíme se o škrtech vyšších jak 1/3. :o

A abychom byli věcní: byla rekordní zima za poslední období; škody na silnicích a dálnicích jsou 5 mld. Kč, takže když se seberou i ty 3 mld. Kč, které na tohle měli jít, nebude to dobré pro budoucnost, protože ty silnice bude velmi náročné pak opravit; je rozdíl obnovit povrch vozovky a podloží s povrchem vozovky.

Takže i když se vám tenhle proces nepozdává (seškrtání 30% peněz a zastavení/spomalení 1/2 projektů), je to bohužel realita všude ve světě.

To nesouvisí jenom s financováním výstavby dálnic, ale i se seznamem prioritních staveb a dále pak s jejich fin. náročností. To ovšem souvisí pak s i technickými normami, legislativou a přípravním procesem.

Teoreticky, jestli chce vláda zlevnit výstavbu, tak může. Ale měla by alespoň zajistit dostatek peněz na AKTUÁLNÍ rozestavěnost. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od egelebege »

Diaľničiar píše:je rozdíl obnovit povrch vozovky a podloží s povrchem vozovky
tohle se mi právě líbí na francii, že tam se rozsáhlým rekonstrukcím předchází tím, že se často obnovuje "koberec" aniž by ten starý byl nějak zvlášť opotřebovanej. No, za ty prachy co inkasujou si to na rozdíl od nás můžou dovolit :idea:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Přesně tak. :ok: I když ne vždy se jedná o úplnou obnovu; když třeba povrch vyhovuje, tak se jenom řeší trhlinky. :kladivo:

Při cyklických obnovách vozovek se předchází mnoha věcem, nemluvě o nalezení závad, kterým se pak lehce předchází. Ale to souvisí opět i s tím, že když se závada nalezne, nemusí se 5 měsíců čekat skrze byrokracii, ale se promptně řeší oprava, protože koncesionář nemá důvod vyčkávat s papírama. :ugeek:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od jonáš »

No ale na to musej bejt podložní a konstrukční vrstvy udělaný pořádně a fest, ne jako tady, kde se to kvůli fušeřině musí na nový dálnici po dvou třech letech překopat do hloubky. To se nezachrání, kdybyste tam povrch obnovovali dvakrát do roka.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Pime »

jak rikali ze na OPD nesahnou tak se bude stavet jeste min 35 staveb coz je solidni ne?
D1 0135 Kroměříž východ - Říkovice
D3
D8
I/11 Hrádek - průtah ( SŽDC)
I/13 Děčín most ev.č.13-085 Pravobřežní estakáda
I/13 Stráž n.N. - Krásná Studánka
I/13 Třebušice MÚK 1.etapa - most ev.č.13-041 přes trať ČD
I/14 Jablonec nad Nisou - Tanvald
I/14 Vamberk jižní přeložka 3. stavba
I/16 Řepov - hr.okr. Jičín
I/21 Nová Hospoda - Kočov přeložka
I/21 Velká Hleďsebe
I/26 Plzeň Nová Hospoda přeložka
I/27 Třemošná - přeložka
I/28 Dobroměřice - Odolice
I/34 Česká Bělá obchvat
I/37 Březhrad - Opatovice
I/37 Hrobice - Ohrazenice
I/38 Kolín obchvat
I/38 Moravské Budějovice obchvat
I/38 Nymburk přeložka II. a III. stavba
I/50 Bánov obchvat
I/52 Brno - Rajhrad
I/58 Příbor obchvat
I/9 Sosnová MÚK
R35 Bílý Kostel - Hrádek n.N.
R4 Mirotice - Třebkov
R48 Rychaltice - Frýdek Místek
R55 5503 Skalka - Hulín
R6 Nové Sedlo - Jenišov
R6 Nové Sedlo - Sokolov
R6 Sokolov - Tisová
R7 MÚK Droužkovice - MÚK Nové Spořice
R7 MÚK Vysočany - MÚK Droužkovice
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od egelebege »

Samozřejmě že kvalitní podloží je základ. Ale podle mě častější výměna povrchu omezuje výskyt výmolů a hupů, které to podloží dost narušují.
Teď mě napadl jeden takovej hup na kolektoru z D1 na JS.
hup D1 směr JS.JPG
hup D1 směr JS.JPG (65.3 KiB) Zobrazeno 8652 x
Trochu se divim že to ten most ještě snáší. V tom ďolíku se každej kamion odrazí od země a doskočí přímo na něj :!: a že jich tam denně projede...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde bych zdůraznil ale 2 podstatní věci: francouzské dálnice mají jiné normy (většina z nich má mnohem pevnější podloží a hrubší vrstvy) a mj. západní kultura nepustí - nákladní auta se nepřetížují tak jak v tomto regionu, či-li se nepoškozuje povrch.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od egelebege »

Tak to tě musim vyvést z omylu. Nákladní auta se tam přetěžují stejně jako tady. A i když už se auto přetíží, tak je to plus mínus o dvě tuny nad max. 40, což si myslim neni takovej rozdíl. Ty dálnice by měli něco vydržet
andrewM
Příspěvky: 1
Registrován: 1.8.2010 10:57:26

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od andrewM »

Pime píše:jak rikali ze na OPD nesahnou tak se bude stavet jeste min 35 staveb coz je solidni ne?
Az na to, ze zadny z tech velkych projektu neni schvaleny. A pokud je musite predfinancovat ze SFDI (SR), tak mate stejny problem :)
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Nystrom »

nový výkřik z MD: stavět se prý bude jen tam, kde dodavatel nabídne dostatečnou slevu z ceny. Tak to bude radost. A seznam staveb není, a až bude, bude nebo již je nyní tajný. Je to citlivé téma, tak jej utajíme, aby nikdo nic nevěděl. :-(
kamil
Příspěvky: 38
Registrován: 15.3.2009 8:40:40
Bydliště: Praha

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od kamil »

Zda se mi, ze v tomto smeru si pan Barta pocina celkem chytre - nebude preci dopredu rikat, ktere stavby pojedou dal - na takove by od stavebnich firem nejakou slevu asi tezko dostaval.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od radiala »

Tady jsem se někde dočetl že vlastně stavby stát splácí postupně i několik let po zprovoznění.Asi je problém že stát potřebuje více času než firmám zaplatí za odvedenou práci.Bohatší firmy státu počkají budou stavět dál.Jenže to neřeší problém jak ufinancovat ještě stavby co ještě nezačali jsou nutný je zahájit.Napadlo mě že pokud stavební firmy budou muset své podnikání dostat na roven svých nákladů.Jediná jejich možnost přesunout své aktivity za hranice tohoto státu.Tak uprostřed Evropy bude stát bez dálnic.Jen proto že chtěl šetřit aby se nezadlužil.Jednoduchá řešení jsou krátkozraký.Máme na výběr bud dluhy a dálnice nebo dluhy a žádný dálnice.Ten dluh co vznikl stát není schopen stejně splatit.Aspoň nechejme dalším generacím dálnice to je trvalá hodnota.Dluh je jen fiktivní hodnota závisí na dlužníkovi jak je finančně schopný.Věřitel na to po každý doplatí.Věřitel je ten co chce mít čin dál víc.Je přísloví říká kdo chce moc nemá nic.To stále platí. :P
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

radiala píše:Tady jsem se někde dočetl že vlastně stavby stát splácí postupně i několik let po zprovoznění.
Jestli je to opravdu tak, pak je jasná ta cena. Běžné je meškání max. 2-3 měsíce. Jen výjimečně a po dohodě se dá dohodnout delší doba.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Pime »

Znovu se vratim k rozpoctu SFDI z prosince 2009 tam je jasne videno jak se splaci stavby ktere jsou uz davno zprovoznene ("otevrene").
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozlišujte prosím dvě věci:

1. když opravdu stát dluží ...
2. když je úsek uvedený do provozu dříve a dodělávají se další věci - za které se logicky ještě platí ;) je to běžné všude ve světě :kladivo:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Redispero »

Peníze na dálnice došly. Výjimky: Praha, D1 a Hulín
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=674086
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Pime »

Tak Kalousek pritvrzuje pristi rok statni rozpocet ne 57,5 ale 60 miliard uspory.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od martini »

Při kalkulaci posledního návrhu, který počítá s národními financemi ve výši 30,685 mld. Kč je situace následující:

Výdajový rámec (ŘSD a SŽDC) 27,94 mld. Kč
Mandatorní výdaje (provoz a údržba) 23,28 mld. Kč
Zůstatek pro investice 4,66 mld. Kč

Těchto 4,66 mld. Kč představuje celý objem na investiční činnost jak u projektů národních, tak i na spolufinancování projektů EU.


Čili z toho je vidět, v jakém jsme průšvihu. Ten rozdíl sebraných 4,4 mld. Kč oproti plánu národního podílu dle střednědobého výhledu (36,1 mld. Kč) jsou veškeré peníze, se kterými prakticky může SFDI manipulovat. Ještě na dofinancování evropských akcí je místo těch 4,66 mld. Kč potřeba o 1,66 mld. Kč více, čili nebude v tomto scénáři v 2011 ani na profinancování evropských akcí... Nehledě na to, že by bylo logické i nějaké věci dál připravovat, ale jaksi není skoro z čeho :-(
andrewM píše:Az na to, ze zadny z tech velkych projektu neni schvaleny. A pokud je musite predfinancovat ze SFDI (SR), tak mate stejny problem.
V podstatě máte pravdu, avšak tyto peníze na předfinancování byť jdou teď fakticky ze SR se nekrátí, neboť je předpoklad, že z EU v té výši dorazí. Pokud je tento předpoklad nesprávný (z libovolného důvodu), tak pak je to skutečně průšvih a MF nedostane zpět to, co předfinancovalo "fiktivními evropskými penězi".
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od jonáš »

Mandatorní výdaje (provoz a údržba) 23,28 mld. Kč
No těbůh, a s rozšiřovánim sítě tahle částka logicky ještě poroste.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Pime »

Idnes zastaveni 51 staveb
R3 v úseku od Třebonína (pod Českými Budějovicemi) na státní hranice Zastavení přípravy PPP projektů. Úsek s výskytem častých smrtelných nehod
Obchvat obce Líbeznice (nedaleko D8 na severu od Prahy) Obchvat má ulevit přetíženému průtahu obcí a být napojením na D8 a I/9)
R6
Praha - Pavlov
Lubenec - Bošov
U úseku do Pavlova hrozí penále z prodlení
R7 Postoloprty - MÚK Bitozeves Nedokončení připojení R7 na průmyslovou zónu, nepřipojí se na I/13
D3
Veselí nad Lužnicí - České Budějovice Zastavení přípravy PPP, úsek s výskytem častých smrtelných dopravních nehod.
R49
Hulín - Fryšták (napojení D1 z Kroměříže) Úsek má sloužit k napojení Zlínského kraje na dálniční síť, je spojnicí na Slovensko, průmyslovou zónu Holešov
Železniční uzel Brno, modernizace průjezdu a 1. část nádraží Zastavení přípravy a nezahájení realizace stavby.
D8
Lovosice - Řehlovice spolufinancuje EU. Mezinárodní spojení Praha - Drážďany se zpozdí minimálně o dva roky
D47
Bohumín - státní hranice Hrozí ztráta prostředků EU
D1 Mořice - Kojetín, II. etapa
Optimalizace železniční trati Planá u M. Lázní - Cheb
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Od příštího roku, už tohle bude jen fóru snílku, protože reálně se nebude skoro nic stavět :(
Nikdy tu naší páteřní síť nedokončíme :(
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Lenny »

Dobré je jak zastavují již zprovozněné stavby.
Pime píše:R6
Praha - Pavlov
U úseku do Pavlova hrozí penále z prodlení
Pime píše:D1 Mořice - Kojetín, II. etapa
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Sosa »

Lenny píše:Dobré je jak zastavují již zprovozněné stavby.
Pime píše:R6
Praha - Pavlov
U úseku do Pavlova hrozí penále z prodlení
Pime píše:D1 Mořice - Kojetín, II. etapa
Spíš nebudou finance na doplacení.Proto ta hrozba penále.
Jestli je to pravda tak to bude pro celé stavebnictví katastrofa. :(
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od radiala »

Co je zajímavý když Janota dělal rozpočet tak nebyl radikální jako tahle vláda.Selský rozum mi říká.Doba jakýkoliv radikalizmus otupí bude stavět dál.Protože se jim nebudou chtít vydávat peníze na zakonzervování staveb.Bárta je nové koště.Když jsem viděl tu poradu z řediteli stavebních firem.Tak určitě se za jeho zády domluví aby Bárta se nažral a státní peníze se stejně neušetří.Oni slíbí slevu na konci stavby mu na kalkulují více náklady.Stavba bude stát stejně. ;)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“