Financování výstavby dálnic
Re: Financování výstavby dálnic
Měnová a peněžní reforma, kdy do určité částky (v řádu tisíců) byla stará měna vyměněna 5:1 a nad tuto částku ve strašně nevýhodném poměru. Dále byly zrušeny akcie, dluhopisy a jiné cenné papíry a rovněž byly zrušeny emitované státní dluhopisy. Přípravy se udály v tajnosti, nikdo nic dopředu nevěděl. Prostě došlo k ožebračení celého národa.
Protesty byly v plzeňské škodovce, kdy byly z radnice vyhazeny sochy komunistu a někde byla i zpětně instalována socha T.G. Masaryka. Následně tam došlo k uklidnění.
Protesty byly v plzeňské škodovce, kdy byly z radnice vyhazeny sochy komunistu a někde byla i zpětně instalována socha T.G. Masaryka. Následně tam došlo k uklidnění.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Financování výstavby dálnic
Přesná výměna byla takováto:
Zatímco hotovost do 300 Kčs na osobu se přepočítávala v poměru 5:1 (pouze však u osob kteří nepoužívají námezdní práci), u všech ostatních již v poměru 50 Kčs starých peněz za 1 Kčs nových peněz. Vklady u peněžních ústavů do 5 000 Kčs včetně byly přepočítávány v poměru 5 Kčs starých peněz za 1 Kčs nových peněz, vyšší vklady do 10 000 Kčs už v poměru 6,25:1, vklady do 20 000 Kčs v poměru 10:1, ty do 50 000 Kčs 25:1 a vyšší v poměru 30:1.
členové komunistické strany dostali často lepší kurs, který navíc nebyl vázaný na výši částky.
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesko ... rma_(1953)
Zatímco hotovost do 300 Kčs na osobu se přepočítávala v poměru 5:1 (pouze však u osob kteří nepoužívají námezdní práci), u všech ostatních již v poměru 50 Kčs starých peněz za 1 Kčs nových peněz. Vklady u peněžních ústavů do 5 000 Kčs včetně byly přepočítávány v poměru 5 Kčs starých peněz za 1 Kčs nových peněz, vyšší vklady do 10 000 Kčs už v poměru 6,25:1, vklady do 20 000 Kčs v poměru 10:1, ty do 50 000 Kčs 25:1 a vyšší v poměru 30:1.
členové komunistické strany dostali často lepší kurs, který navíc nebyl vázaný na výši částky.
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesko ... rma_(1953)
Re: Financování výstavby dálnic
1) Dluh USA (specielně pro Jonáše): http://en.wikipedia.org/wiki/National_d ... tial_terms .
Ano, v poslední době dluh rostl nejvíce za Regana a Bushe staršího, ovšem šlo především o investici do restrukturalizace v době dost výrazné krize a zjevně účinnou, proto mohl dluh za Clintona následně klesat. O Obamově plánovaném "balíčku", který US dluh vystřelí někam úplně mimo, se to ale říci nedá. Zejména, je-li zaměřen na podporu nesmyslných zelených výmyslů a organizací typu ACORN. V některých částech USA vyvolal tento Obamův plán takový odpor, že například guvernér Texasu se veřejně zmínil o možnosti odtržení.
2) Dálnice jsou spíše ekonomickou investicí, takže zadlužování kvůli výstavbě dálnic bych chápal. Zadlužování kvůli pastelkovnému, šrotovnému a podobným úletům už ne.
BTW: Jonáši, mimo téma jste se první dostal Vy, tím rádobyvtipným, leč ekonomicky zcela mylným porovnáním dluhů nás a USA a ještě jste z toho vyvodil Paroubkovsko-sebevražedné doporučení . Ale chápu Vás, na Keynese, Obamu a Paroubka si šahat nenecháte .
Ano, v poslední době dluh rostl nejvíce za Regana a Bushe staršího, ovšem šlo především o investici do restrukturalizace v době dost výrazné krize a zjevně účinnou, proto mohl dluh za Clintona následně klesat. O Obamově plánovaném "balíčku", který US dluh vystřelí někam úplně mimo, se to ale říci nedá. Zejména, je-li zaměřen na podporu nesmyslných zelených výmyslů a organizací typu ACORN. V některých částech USA vyvolal tento Obamův plán takový odpor, že například guvernér Texasu se veřejně zmínil o možnosti odtržení.
2) Dálnice jsou spíše ekonomickou investicí, takže zadlužování kvůli výstavbě dálnic bych chápal. Zadlužování kvůli pastelkovnému, šrotovnému a podobným úletům už ne.
BTW: Jonáši, mimo téma jste se první dostal Vy, tím rádobyvtipným, leč ekonomicky zcela mylným porovnáním dluhů nás a USA a ještě jste z toho vyvodil Paroubkovsko-sebevražedné doporučení . Ale chápu Vás, na Keynese, Obamu a Paroubka si šahat nenecháte .
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Financování výstavby dálnic
Jo už vím.. Já měl za to, že tato měnová reforma byla už někdy v březnu 1953.. V červnu zase byla popravená Horáková, ale to bylo v roce 1950, proto jsem tápal co to bylo. Díky za připomenutí.Lenny píše:Měnová a peněžní reforma, kdy do určité částky (v řádu tisíců) byla stará měna vyměněna 5:1 a nad tuto částku ve strašně nevýhodném poměru. Dále byly zrušeny akcie, dluhopisy a jiné cenné papíry a rovněž byly zrušeny emitované státní dluhopisy. Přípravy se udály v tajnosti, nikdo nic dopředu nevěděl. Prostě došlo k ožebračení celého národa.
Protesty byly v plzeňské škodovce, kdy byly z radnice vyhazeny sochy komunistu a někde byla i zpětně instalována socha T.G. Masaryka. Následně tam došlo k uklidnění.
Byl to zločin taková reforma. Oni potřebovali vázat měnu na sovětskej rubl, ne na západní měny, jak byla dosud česká měna.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Financování výstavby dálnic
Omyl, Stando, já jsem sem ten dluh USA nehodil. A jinak vás chápu, ti správní prezidenti to "investovali do restrukturalizace" (sem slyšel něco o vracení daní a zvyšování zbrojních výdajů, ale to bude jen levičácká pomluva), zatimco nesprávnej to teď určitě jen tak rozfrcá. Můžete o tom zaujetí vyučovat dál, máte kvalifikaci
Re: Financování výstavby dálnic
Hlavně potřebovali nějakým způsobem získat prostředky a zbavit se dluhu, jinak by jim hrozil krach.Fox Mulder píše:Byl to zločin taková reforma. Oni potřebovali vázat měnu na sovětskej rubl, ne na západní měny, jak byla dosud česká měna.
Ještě k tomu datu byla zavedena další reforma týkající se plánování podle sovětského typu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Financování výstavby dálnic
Já vím, že jste to sem nehodil (z toho Vás taky neobviňuji), ale z pouhého Warczova konstatování faktů jste vyvodil velmi nebezpečný závěr. Přeneseno do sféry jednotlivců, je to, jako byste člověku s příjmem 15 000 Kč radil zadlužit se stejně, jako je momentálně zadlužen člověk s příjmem 50 000 Kč. Pokud si za to ten chudší koupí nějaký výrobní prostředek, který mu umožní vydělávat 20 000 Kč, bude to něco jiného, než když si za to koupí spotřební zboží. A nesahejte mi na Reagana !jonáš píše:Omyl, Stando, já jsem sem ten dluh USA nehodil. A jinak vás chápu, ti správní prezidenti to "investovali do restrukturalizace" (sem slyšel něco o vracení daní a zvyšování zbrojních výdajů, ale to bude jen levičácká pomluva), zatimco nesprávnej to teď určitě jen tak rozfrcá. Můžete o tom zaujetí vyučovat dál, máte kvalifikaci
Re: Financování výstavby dálnic
Jo, modlu jsem identifikoval správně .. no prej to byl docela slabej a špatnej prezident, tvrděj (některý, jistě zaujatý) historici
Jenže když se tam na ty čísla kouknete nezaujatě, zjistíte že i v poměru k HDP jsou zadlužený zhruba dvojnásobek (60-70%), než je běžná Evropská norma (kolem 30%). To pak je jen otázka času, za jak dlouho ten věčnej dolar bude shledán lehkým .. a pak se budou teprve dít věci. Ale dálnice už maj, tak se jich to fakt netýká. Tady se bohužel ta správná doba na tahání dálnic (boom dopravy, benevolentní normy) naprosto prošvihla, a dneska je to čim dál dražší a komplikovanější.
Jenže když se tam na ty čísla kouknete nezaujatě, zjistíte že i v poměru k HDP jsou zadlužený zhruba dvojnásobek (60-70%), než je běžná Evropská norma (kolem 30%). To pak je jen otázka času, za jak dlouho ten věčnej dolar bude shledán lehkým .. a pak se budou teprve dít věci. Ale dálnice už maj, tak se jich to fakt netýká. Tady se bohužel ta správná doba na tahání dálnic (boom dopravy, benevolentní normy) naprosto prošvihla, a dneska je to čim dál dražší a komplikovanější.
Re: Financování výstavby dálnic
Tak s tím prošvihnutím doby souhlasím na 100%, dnes by se ani v západní Evropě spousta dálnic nepostavila. Stačí se podívat kolik projektů se zrušilo, viz moje oblíbená mapa Německa http://www.autobahnatlas-online.de/Plan ... OhneAS.pdf , hlavně když si uvědomíte, že zdaleka nejen šedivé dálnice představují zrušené projekty ( http://www.autobahnatlas-online.de/Lege ... arte_e.pdf ).
BTW: Ten poměr HDP/dluh 30% jako běžná evropská norma vypadá dost dobře (jste dokonce 2x přísnější, než hranice pro přijetí Eura, to je dle mého názoru správný přístup ), jen by mě zajímalo, kde jste k tomuto číslu přišel. Předběžné údaje za rok 2008 (netuším nakolik již reflektující vliv krize) jsou totiž poněkud tristnější: D - 63%, F - 67%, GB - 47%, I - 104%, E - 37%, PL - 42%, NL - 43%, A - 59%, B - 81%, P - 64%, S - 36%, SF - 33%, H - 74%, GR - 90%, SK - 35%, IRL - 31%, CY - 49%. Pod 30% jsou jen CZ (29% - těsně ale přece), DK, L, SLO, BG, RO a pobaltská trojka. Maltu nějak nemůžu najít . A nechci ta čísla vidět po krizi (to samozřejmě platí pro USA dvojnásob) .
BTW: Ten poměr HDP/dluh 30% jako běžná evropská norma vypadá dost dobře (jste dokonce 2x přísnější, než hranice pro přijetí Eura, to je dle mého názoru správný přístup ), jen by mě zajímalo, kde jste k tomuto číslu přišel. Předběžné údaje za rok 2008 (netuším nakolik již reflektující vliv krize) jsou totiž poněkud tristnější: D - 63%, F - 67%, GB - 47%, I - 104%, E - 37%, PL - 42%, NL - 43%, A - 59%, B - 81%, P - 64%, S - 36%, SF - 33%, H - 74%, GR - 90%, SK - 35%, IRL - 31%, CY - 49%. Pod 30% jsou jen CZ (29% - těsně ale přece), DK, L, SLO, BG, RO a pobaltská trojka. Maltu nějak nemůžu najít . A nechci ta čísla vidět po krizi (to samozřejmě platí pro USA dvojnásob) .
Re: Financování výstavby dálnic
Co všechno může být zahrnuto v ceně:
http://www.dalnice.com/nov_clanky/cl_2009/244796.htm...V pětadvacetitisícovém Sokolově se dají čekat dopravní komplikace. Rada města sice ohledně objížďky vyhověla silničářům, ale se skřípěním zubů.
„Kdybychom dopravu přes město zakázali, hrozí na mostě u Transmotelu průšvih, dlouhé kolony, a řidiči by pak stejně přes město jezdili. Když jsme dopravu povolili, mají nás možná místní lidé za zločince a vyvrhele,“ přemýšlel nahlas starosta Karel Jakobec.
Radní trochu utěšil slib silničářů, že naoplátku opraví ve městě asi za 60 milionů korun silnice a některé mostní konstrukce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Financování výstavby dálnic
ja jen doufam, ze se pristi rok nejak ty obavy nenaplni a najde se dostatecnej rozpocet pro SFDI.. melo by byt v zajmu vsech dokoncit paterni sit dalnic v CR a urcite se to jevi i jako dobra volba proti krizi.. budovat ..stavet.. betonovat..
Ohrozené finance na 300 dopravních staveb
Nakoľko je pravdpodobné, že bude chýbať 50 mld. Kč na dopravné stavby ?
Re: Ohrozené finance na 300 dopravních staveb
Viděl bych to tak, že většina co se nyní staví má finance z EU (OPD), takže to pojede normálně dál. České peníze půjdou na náš podíl z toho, na nějaké opravy a pak se schválí nějaká půjčka - buď EIB nebo nějaké dluhopisy. Z toho zbyde na D47, R1 atp., nových věcí se zahájí méně než nyní.
Takže z těch 50 se já nevím 20 půjčí a bude to muset vystačit. Ono na druhou stranu ty roky 2006-7-8 by absolutně nesrovnatelné s tím kolik peněz bylo před tím ...
Takže z těch 50 se já nevím 20 půjčí a bude to muset vystačit. Ono na druhou stranu ty roky 2006-7-8 by absolutně nesrovnatelné s tím kolik peněz bylo před tím ...
Re: Ohrozené finance na 300 dopravních staveb
Zde jsou ty investice vidět. Je to až řekněme až od let 2003/4. Pak se stavělo "na všech frontách", ale před tím tu kus D5 nebo D8 a nic víc.
- Přílohy
-
- finance.JPG (47.05 KiB) Zobrazeno 13931 x
Re: Ohrozené finance na 300 dopravních staveb
Ak aj je kríza, nepoznám vládu v Európe, ktorá by nepreferovala dopravné stavby a to dokonca aj taký Island. V ČR sa stavia na všetkých frontoch, ale iba sa dobieha zameškané. České HDP je vyše 4000 mld. Kč a tak by samotná vláda ak má 1/4 z tohto na príjmoch nemala mať problém 100 mld. Kč zainvestovať na novú výstavbu cez kap. výdavky. Samozrejme s eurofondami.
Dopravné projekty, ktoré nie sú zamerané iba na opravy, ale na novú výstavbu (diaľnice, rýchlostné cesty a obchvaty miest) a na zlepšenie cestovania (modernizácia železničných koridorov) prinesú vždy rozvoj naspäť, pretože do týchto oblastí potom vždy príde nejaký investor a to znemaná znovu stavebníctvo, potom zamestnanosť, pridanú hodnotu a teda export, z toho aj miestne dane a región ekonomicky rastie. A ak rastie 20 regiónov naraz, pocíti to znovu aj štátny rozpočet. To sú základné ekonomické teórie.
Preto je oceniteľné, že tu bol skok v 2003-04, ale treba si uvedomiť, že treba ďalší skok a nie spadnúť nižšie. Pripravené úseky ciest, rýchlostných ciest a diaľnic, železníc a metra má Česká republika na úrovni cez 210 mld. Kč, čo sú stavby ktoré môžu ísť okamžite do stavby, max. chýba tender.
Dopravné projekty, ktoré nie sú zamerané iba na opravy, ale na novú výstavbu (diaľnice, rýchlostné cesty a obchvaty miest) a na zlepšenie cestovania (modernizácia železničných koridorov) prinesú vždy rozvoj naspäť, pretože do týchto oblastí potom vždy príde nejaký investor a to znemaná znovu stavebníctvo, potom zamestnanosť, pridanú hodnotu a teda export, z toho aj miestne dane a región ekonomicky rastie. A ak rastie 20 regiónov naraz, pocíti to znovu aj štátny rozpočet. To sú základné ekonomické teórie.
Preto je oceniteľné, že tu bol skok v 2003-04, ale treba si uvedomiť, že treba ďalší skok a nie spadnúť nižšie. Pripravené úseky ciest, rýchlostných ciest a diaľnic, železníc a metra má Česká republika na úrovni cez 210 mld. Kč, čo sú stavby ktoré môžu ísť okamžite do stavby, max. chýba tender.
Re: Ohrozené finance na 300 dopravních staveb
Souhlasím, že by to mělo být 100 mld. (více už mi zase připadá přehnané jak to tak znám, že to funguje), ale to byl čistě můj pohled na věc jak si myslím, že to bude. Ne jak by to mělo být. Ale MF bude chtít šetřit. Já osobně bych šel i na úkor železnic, viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 3930#p3930 protože 21 ku 13 mld. mi nepřijde vyrovnané.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Nevím kam to mám dát ... http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... _8379.html
ta reklama na tom mostu - to je reální příjem ŘSD ?
ta reklama na tom mostu - to je reální příjem ŘSD ?
Re: Financování výstavby dálnic
To by nám přesně řekl HH, ale mylím že není. Současná politika je nepovolovat žádné reklamy, na nových úsecích taky žádné nejdete. Tohle je pozůstatek z doby předchozí. Pokud se nepletu, tak mosty přes dálnici nepatřejí ŘSD, ale správci dané komunikace. Takže v tomhle případě to nejspíš bude příjem kraje, pokud se jedná o nějakou silnici II. nebo III. třídy. Pokud by se jednalo o silnici I. třídy, asi by to byl příjem ŘSD. Dřív se to určitě pronajímalo reklamním agenturám a ty budou mýt smlouvy na XY let, takže ještě nějakej pátek to tam bude.Diaľničiar píše:Nevím kam to mám dát :roll: ... http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... _8379.html
ta reklama na tom mostu - to je reální příjem ŘSD ?
To v Praze je situace jiná, tam se rve reklama na kařdej patník ... obrazně. Je na lampách (pro prahu je externě spravuje Eltodo, tuším že přes PPP), no a na Štěrboholské radiále dokonce stojí dvě ohromné konstrukce přes silnici jen za účelem reklamy.
Takhle to vypadá (ve skutečnosti to neni tak ohromny, tohle je přizoomované)
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.JPG.html
Re: Financování výstavby dálnic
Ministerstvo dopravy dnes vydalo tiskovou zprávu komentující snížení rozpočtu SFDI o 5 miliard:
Změny ve státním rozpočtu výrazně zpomalí dopravní stavby v celé České republice
Bohužel z ní nějak vypadl přehled staveb, které to ovlivní ( asi to někoho na MD fakt rozhodilo ), no ale aspoň nějaká tabulka je v článku na Aktuálně.cz:
Slamečka vybral oběti. Seznam silnic, které nebudou
Změny ve státním rozpočtu výrazně zpomalí dopravní stavby v celé České republice
Bohužel z ní nějak vypadl přehled staveb, které to ovlivní ( asi to někoho na MD fakt rozhodilo ), no ale aspoň nějaká tabulka je v článku na Aktuálně.cz:
Slamečka vybral oběti. Seznam silnic, které nebudou
Re: Financování výstavby dálnic
Proč je tam uvedena R6 Praha-Pavlov,která je hotová?Nebo jde o MUK Hostivice?
Re: Financování výstavby dálnic
Protože jsou to novináři, kteří informace jen papuškují. Přečtou si kde se ubralo a tím pádem pro ně znamená, že je to "stavba v ohrožení". Co se táká te R6 Praha - Pavlov, tak jde o peníze na tzv dofinancování, tj ještě se splácejí faktury, financuje se doprovodná výstavba která probíhá po zprovoznění (rekultivace, vegetační úpravy atp.).viky píše:Proč je tam uvedena R6 Praha-Pavlov,která je hotová?Nebo jde o MUK Hostivice?
Speciálně na aktualne.cz jsou tak dementní, že před časem muselo ministerstvo dopravy vydat tiskovou zprávu k jejich článku:
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... 0_2009.htm
cituji: "Samostatnou kapitolou jsou úvahy autora týkající se priorit jednotlivých investičních akcí. ... Nicméně pro ilustraci lze uvést jako jeden z nejkřiklavějších faktických omylů obchvat Jablunkova, jehož stavba se dle autora odkládá, přičemž ve skutečnosti byla zprovozněna již před rokem."
Takže asi tak stejným způsobem se odkládá stavba R6 Praha - Pavlov.
Re: Financování výstavby dálnic
Tohle je opravdu tregédie, už Karel IV věděl, že musí investovat, dát lidem práci a stavět, ne rozdávat peníze jako socani. Doufám, že po volbých bude konec socansko-komunisticko-zelené koalizi jinak se stěhuji za hranice.
Re: Financování výstavby dálnic
Tak už můžete balit, protože většinu polulace nezajímá státní dluh, ani stav investic, ani stav dálnic, ale ušetřených 30 Kč u lékaře. Že to povede ke stavu, kdy do 3 let klesnou příjmy VŠEM (včetně st. zam., důchodců, invalidů, nemocných a matek na mateřské) o cca 30% to už dneska nikoho nezajímá. Bohužel.Svatosp píše:Tohle je opravdu tregédie, už Karel IV věděl, že musí investovat, dát lidem práci a stavět, ne rozdávat peníze jako socani. Doufám, že po volbých bude konec socansko-komunisticko-zelené koalizi jinak se stěhuji za hranice.
Re: Financování výstavby dálnic
Tabulka na mdcr.cz pořád nefunguje ale zato se v jiném deníku objevila trochu jiná:andy píše:Ministerstvo dopravy dnes vydalo tiskovou zprávu komentující snížení rozpočtu SFDI o 5 miliard:
Změny ve státním rozpočtu výrazně zpomalí dopravní stavby v celé České republice
Bohužel z ní nějak vypadl přehled staveb, které to ovlivní ( asi to někoho na MD fakt rozhodilo ), no ale aspoň nějaká tabulka je v článku na Aktuálně.cz:
Slamečka vybral oběti. Seznam silnic, které nebudou
Díra v rozpočtu ohrožuje silnice a železnice