Právě je 30.5.2020 15:16:49




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1201 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 49  Další
 Financování výstavby dálnic 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 52
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
MPMP píše:
Uvědomte si, že to je rozdíl 17 mld a to je více než 35% :!: původní částky. Zkuste si naplánovat rodinné výdaje na 1 rok, škrtnout 35% a zjistíte, že Vám zbyde maximálně na nájem, stravu a nezbytnou obnovu ošacení. Všechno ostatní budete muset škrtnout - žádné restaurace, žádná dovolená, žádná elektronika, žádné vybavení domácnosti apod. A budete rád, když Vám to vyjde. 35% rozpočtu je hrozně moc!

Jenze co je to najem a strava v SFDI? Udrzba a provoz? Stoji nas udrzba a provoz 31 miliard rocne? To mi nerikejte... Zkratit rozpocet o 35% je sice hrozne moc, ale tak holt snizim tempo vystavby o 35%, nebo treba o 50%, ale porad snad mam co a za co stavet... :roll:

_________________
Burza učebnic


29.7.2010 15:05:17
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Stanley: Jistě, že máte za co stavět, ale když máte rozestavěné stavby za 100 mld. Kč a očekáváte na ně třeba 30 mld. Kč a dají vám 20 mld. Kč, tak hold nemáte krytou rozestavěnost a tedy čas výstavby se prodlouží. Úplně nestavat se okamžitě ve stavebnictví nedá, nějaké stovky mil. Kč půjdou na zakonzervování staveb. To je proces, kdy se zabrání třeba nadměrné korozi atp. Dále je jedno, jaké veličiny jsou "nájem a strava vs. údržba a provoz", ... bavíme se o škrtech vyšších jak 1/3. :o

A abychom byli věcní: byla rekordní zima za poslední období; škody na silnicích a dálnicích jsou 5 mld. Kč, takže když se seberou i ty 3 mld. Kč, které na tohle měli jít, nebude to dobré pro budoucnost, protože ty silnice bude velmi náročné pak opravit; je rozdíl obnovit povrch vozovky a podloží s povrchem vozovky.

Takže i když se vám tenhle proces nepozdává (seškrtání 30% peněz a zastavení/spomalení 1/2 projektů), je to bohužel realita všude ve světě.

To nesouvisí jenom s financováním výstavby dálnic, ale i se seznamem prioritních staveb a dále pak s jejich fin. náročností. To ovšem souvisí pak s i technickými normami, legislativou a přípravním procesem.

Teoreticky, jestli chce vláda zlevnit výstavbu, tak může. Ale měla by alespoň zajistit dostatek peněz na AKTUÁLNÍ rozestavěnost. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


29.7.2010 15:35:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Diaľničiar píše:
je rozdíl obnovit povrch vozovky a podloží s povrchem vozovky

tohle se mi právě líbí na francii, že tam se rozsáhlým rekonstrukcím předchází tím, že se často obnovuje "koberec" aniž by ten starý byl nějak zvlášť opotřebovanej. No, za ty prachy co inkasujou si to na rozdíl od nás můžou dovolit :idea:

_________________
http://www.youtube.com/egelebege


29.7.2010 15:48:50
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Přesně tak. :ok: I když ne vždy se jedná o úplnou obnovu; když třeba povrch vyhovuje, tak se jenom řeší trhlinky. :kladivo:

Při cyklických obnovách vozovek se předchází mnoha věcem, nemluvě o nalezení závad, kterým se pak lehce předchází. Ale to souvisí opět i s tím, že když se závada nalezne, nemusí se 5 měsíců čekat skrze byrokracii, ale se promptně řeší oprava, protože koncesionář nemá důvod vyčkávat s papírama. :ugeek:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


29.7.2010 16:02:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 4087
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
No ale na to musej bejt podložní a konstrukční vrstvy udělaný pořádně a fest, ne jako tady, kde se to kvůli fušeřině musí na nový dálnici po dvou třech letech překopat do hloubky. To se nezachrání, kdybyste tam povrch obnovovali dvakrát do roka.


29.7.2010 17:06:54
Profil
 

Příspěvky: 344
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
jak rikali ze na OPD nesahnou tak se bude stavet jeste min 35 staveb coz je solidni ne?
D1 0135 Kroměříž východ - Říkovice
D3
D8
I/11 Hrádek - průtah ( SŽDC)
I/13 Děčín most ev.č.13-085 Pravobřežní estakáda
I/13 Stráž n.N. - Krásná Studánka
I/13 Třebušice MÚK 1.etapa - most ev.č.13-041 přes trať ČD
I/14 Jablonec nad Nisou - Tanvald
I/14 Vamberk jižní přeložka 3. stavba
I/16 Řepov - hr.okr. Jičín
I/21 Nová Hospoda - Kočov přeložka
I/21 Velká Hleďsebe
I/26 Plzeň Nová Hospoda přeložka
I/27 Třemošná - přeložka
I/28 Dobroměřice - Odolice
I/34 Česká Bělá obchvat
I/37 Březhrad - Opatovice
I/37 Hrobice - Ohrazenice
I/38 Kolín obchvat
I/38 Moravské Budějovice obchvat
I/38 Nymburk přeložka II. a III. stavba
I/50 Bánov obchvat
I/52 Brno - Rajhrad
I/58 Příbor obchvat
I/9 Sosnová MÚK
R35 Bílý Kostel - Hrádek n.N.
R4 Mirotice - Třebkov
R48 Rychaltice - Frýdek Místek
R55 5503 Skalka - Hulín
R6 Nové Sedlo - Jenišov
R6 Nové Sedlo - Sokolov
R6 Sokolov - Tisová
R7 MÚK Droužkovice - MÚK Nové Spořice
R7 MÚK Vysočany - MÚK Droužkovice


29.7.2010 17:37:08
Profil
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Samozřejmě že kvalitní podloží je základ. Ale podle mě častější výměna povrchu omezuje výskyt výmolů a hupů, které to podloží dost narušují.
Teď mě napadl jeden takovej hup na kolektoru z D1 na JS.
Příloha:
hup D1 směr JS.JPG
hup D1 směr JS.JPG [ 65.3 KiB | Zobrazeno 5232 krát ]
Trochu se divim že to ten most ještě snáší. V tom ďolíku se každej kamion odrazí od země a doskočí přímo na něj :!: a že jich tam denně projede...

_________________
http://www.youtube.com/egelebege


29.7.2010 17:42:48
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Zde bych zdůraznil ale 2 podstatní věci: francouzské dálnice mají jiné normy (většina z nich má mnohem pevnější podloží a hrubší vrstvy) a mj. západní kultura nepustí - nákladní auta se nepřetížují tak jak v tomto regionu, či-li se nepoškozuje povrch.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


29.7.2010 18:45:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Tak to tě musim vyvést z omylu. Nákladní auta se tam přetěžují stejně jako tady. A i když už se auto přetíží, tak je to plus mínus o dvě tuny nad max. 40, což si myslim neni takovej rozdíl. Ty dálnice by měli něco vydržet


29.7.2010 23:07:33
Profil
 

Příspěvky: 1
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Pime píše:
jak rikali ze na OPD nesahnou tak se bude stavet jeste min 35 staveb coz je solidni ne?


Az na to, ze zadny z tech velkych projektu neni schvaleny. A pokud je musite predfinancovat ze SFDI (SR), tak mate stejny problem :)


1.8.2010 10:59:01
Profil
 

Příspěvky: 569
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice
Příspěvek Financování výstavby dálnic
nový výkřik z MD: stavět se prý bude jen tam, kde dodavatel nabídne dostatečnou slevu z ceny. Tak to bude radost. A seznam staveb není, a až bude, bude nebo již je nyní tajný. Je to citlivé téma, tak jej utajíme, aby nikdo nic nevěděl. :-(


2.8.2010 6:18:24
Profil
 

Příspěvky: 38
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Zda se mi, ze v tomto smeru si pan Barta pocina celkem chytre - nebude preci dopredu rikat, ktere stavby pojedou dal - na takove by od stavebnich firem nejakou slevu asi tezko dostaval.


2.8.2010 6:47:01
Profil
 

Příspěvky: 395
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Tady jsem se někde dočetl že vlastně stavby stát splácí postupně i několik let po zprovoznění.Asi je problém že stát potřebuje více času než firmám zaplatí za odvedenou práci.Bohatší firmy státu počkají budou stavět dál.Jenže to neřeší problém jak ufinancovat ještě stavby co ještě nezačali jsou nutný je zahájit.Napadlo mě že pokud stavební firmy budou muset své podnikání dostat na roven svých nákladů.Jediná jejich možnost přesunout své aktivity za hranice tohoto státu.Tak uprostřed Evropy bude stát bez dálnic.Jen proto že chtěl šetřit aby se nezadlužil.Jednoduchá řešení jsou krátkozraký.Máme na výběr bud dluhy a dálnice nebo dluhy a žádný dálnice.Ten dluh co vznikl stát není schopen stejně splatit.Aspoň nechejme dalším generacím dálnice to je trvalá hodnota.Dluh je jen fiktivní hodnota závisí na dlužníkovi jak je finančně schopný.Věřitel na to po každý doplatí.Věřitel je ten co chce mít čin dál víc.Je přísloví říká kdo chce moc nemá nic.To stále platí. :P


2.8.2010 7:47:28
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
radiala píše:
Tady jsem se někde dočetl že vlastně stavby stát splácí postupně i několik let po zprovoznění.
Jestli je to opravdu tak, pak je jasná ta cena. Běžné je meškání max. 2-3 měsíce. Jen výjimečně a po dohodě se dá dohodnout delší doba.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.8.2010 8:49:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 344
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Znovu se vratim k rozpoctu SFDI z prosince 2009 tam je jasne videno jak se splaci stavby ktere jsou uz davno zprovoznene ("otevrene").


2.8.2010 13:10:13
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Rozlišujte prosím dvě věci:

1. když opravdu stát dluží ...
2. když je úsek uvedený do provozu dříve a dodělávají se další věci - za které se logicky ještě platí ;) je to běžné všude ve světě :kladivo:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.8.2010 13:23:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 330
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Peníze na dálnice došly. Výjimky: Praha, D1 a Hulín
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=674086


2.8.2010 15:47:17
Profil
 

Příspěvky: 344
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Tak Kalousek pritvrzuje pristi rok statni rozpocet ne 57,5 ale 60 miliard uspory.


3.8.2010 8:37:02
Profil
VIP

Příspěvky: 3270
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Při kalkulaci posledního návrhu, který počítá s národními financemi ve výši 30,685 mld. Kč je situace následující:

Výdajový rámec (ŘSD a SŽDC) 27,94 mld. Kč
Mandatorní výdaje (provoz a údržba) 23,28 mld. Kč
Zůstatek pro investice 4,66 mld. Kč

Těchto 4,66 mld. Kč představuje celý objem na investiční činnost jak u projektů národních, tak i na spolufinancování projektů EU.


Čili z toho je vidět, v jakém jsme průšvihu. Ten rozdíl sebraných 4,4 mld. Kč oproti plánu národního podílu dle střednědobého výhledu (36,1 mld. Kč) jsou veškeré peníze, se kterými prakticky může SFDI manipulovat. Ještě na dofinancování evropských akcí je místo těch 4,66 mld. Kč potřeba o 1,66 mld. Kč více, čili nebude v tomto scénáři v 2011 ani na profinancování evropských akcí... Nehledě na to, že by bylo logické i nějaké věci dál připravovat, ale jaksi není skoro z čeho :-(

andrewM píše:
Az na to, ze zadny z tech velkych projektu neni schvaleny. A pokud je musite predfinancovat ze SFDI (SR), tak mate stejny problem.
V podstatě máte pravdu, avšak tyto peníze na předfinancování byť jdou teď fakticky ze SR se nekrátí, neboť je předpoklad, že z EU v té výši dorazí. Pokud je tento předpoklad nesprávný (z libovolného důvodu), tak pak je to skutečně průšvih a MF nedostane zpět to, co předfinancovalo "fiktivními evropskými penězi".


3.8.2010 16:15:45
Profil
 

Příspěvky: 4087
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Mandatorní výdaje (provoz a údržba) 23,28 mld. Kč
No těbůh, a s rozšiřovánim sítě tahle částka logicky ještě poroste.


3.8.2010 16:24:31
Profil
 

Příspěvky: 344
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Idnes zastaveni 51 staveb
R3 v úseku od Třebonína (pod Českými Budějovicemi) na státní hranice Zastavení přípravy PPP projektů. Úsek s výskytem častých smrtelných nehod
Obchvat obce Líbeznice (nedaleko D8 na severu od Prahy) Obchvat má ulevit přetíženému průtahu obcí a být napojením na D8 a I/9)
R6
Praha - Pavlov
Lubenec - Bošov
U úseku do Pavlova hrozí penále z prodlení
R7 Postoloprty - MÚK Bitozeves Nedokončení připojení R7 na průmyslovou zónu, nepřipojí se na I/13
D3
Veselí nad Lužnicí - České Budějovice Zastavení přípravy PPP, úsek s výskytem častých smrtelných dopravních nehod.
R49
Hulín - Fryšták (napojení D1 z Kroměříže) Úsek má sloužit k napojení Zlínského kraje na dálniční síť, je spojnicí na Slovensko, průmyslovou zónu Holešov
Železniční uzel Brno, modernizace průjezdu a 1. část nádraží Zastavení přípravy a nezahájení realizace stavby.
D8
Lovosice - Řehlovice spolufinancuje EU. Mezinárodní spojení Praha - Drážďany se zpozdí minimálně o dva roky
D47
Bohumín - státní hranice Hrozí ztráta prostředků EU
D1 Mořice - Kojetín, II. etapa
Optimalizace železniční trati Planá u M. Lázní - Cheb


3.8.2010 17:25:02
Profil
Autor

Příspěvky: 6044
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Od příštího roku, už tohle bude jen fóru snílku, protože reálně se nebude skoro nic stavět :(
Nikdy tu naší páteřní síť nedokončíme :(

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


3.8.2010 17:48:11
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 9561
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Dobré je jak zastavují již zprovozněné stavby.
Pime píše:
R6
Praha - Pavlov
U úseku do Pavlova hrozí penále z prodlení

Pime píše:
D1 Mořice - Kojetín, II. etapa

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


3.8.2010 17:52:46
Profil
 

Příspěvky: 2498
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Lenny píše:
Dobré je jak zastavují již zprovozněné stavby.
Pime píše:
R6
Praha - Pavlov
U úseku do Pavlova hrozí penále z prodlení

Pime píše:
D1 Mořice - Kojetín, II. etapa

Spíš nebudou finance na doplacení.Proto ta hrozba penále.
Jestli je to pravda tak to bude pro celé stavebnictví katastrofa. :(


3.8.2010 18:06:01
Profil
 

Příspěvky: 395
Příspěvek Re: Financování výstavby dálnic
Co je zajímavý když Janota dělal rozpočet tak nebyl radikální jako tahle vláda.Selský rozum mi říká.Doba jakýkoliv radikalizmus otupí bude stavět dál.Protože se jim nebudou chtít vydávat peníze na zakonzervování staveb.Bárta je nové koště.Když jsem viděl tu poradu z řediteli stavebních firem.Tak určitě se za jeho zády domluví aby Bárta se nažral a státní peníze se stejně neušetří.Oni slíbí slevu na konci stavby mu na kalkulují více náklady.Stavba bude stát stejně. ;)


3.8.2010 19:13:21
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1201 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 49  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz