Opravy silnic a dálnic
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Opravy silnic a dálnic
Tady by se mohl východní soused inspirovat na těch stránkách ŘSD jak má vypadat provedení a obsah. (potažmo ty rozpočty)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Opravy silnic a dálnic
psáno v 09/2021: Na opravy dálnic a silnic půjde v příštích 10 letech až 160 miliard Kč
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-op ... kc/2086896
Tak jsem zvědav, jestli nedojde letos ke krácení peněz na tyto účely. Resp. jestli budou postačovat peníze na plánované opravy. Pokud má ŘSD dobré smlouvy, tak se inflace v prvním kvartálu neprojevila, ve druhém neprojeví rozhodně naplno proti průměru v zemi.
I tak ale průměr ve výši 16 mld. Kč činil asi 640 mil. €. Většina se utratí na klasickou činnost: letní, zimní údržba, prohlídky, po-servisní opravy a menší opravy.
Úsporu lze dosáhnout u zimního období přirozeným způsobem. (stejně tak ztrátu). Další úsporu lze dosáhnout v krizovém období jako je tohle odkladem investicí typu nákup techniky. Ta starší vydrží. Vyžádá si to větší částku později - větší protože rozsah škod se zvětší atd. (více techniky zestárne) ale je šance, že drastické cenové výkyvy se sníží.
Problémem může být faktor obstarávání ... pokud jsou dlouhodobé kontrakty, pak de facto inflace nemusí hrát roli. Ale i může - je-li to dáno smlouvou. I proto se né vždy jeví jako nejlepší "kontrahovat 5- roční opce na nákupy" nebo dokonce "4- roční dodávky asfaltů" pokud to není výhodné z hlediska garance ceny atd.
Letošní porce peněz se ale reálně stane nižší. Znát to bude jedině u seznamu výkonů. Rozsah prací na 2022 a srovnání jeho plnění.
To by mělo zajímat daňové poplatníky. Protože jak je známo, když jde o moc miliard, zvýšenou inflaci, tak se zcela vytrácí přehled veřejných výdajů a plnění plánů.
nelíbí se mi, že novinář propléta fakt rekonstrukce D1 s údržbou, ale možná je to jen nevědomost, možná dva obsahy dohromady
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-op ... kc/2086896
Tak jsem zvědav, jestli nedojde letos ke krácení peněz na tyto účely. Resp. jestli budou postačovat peníze na plánované opravy. Pokud má ŘSD dobré smlouvy, tak se inflace v prvním kvartálu neprojevila, ve druhém neprojeví rozhodně naplno proti průměru v zemi.
I tak ale průměr ve výši 16 mld. Kč činil asi 640 mil. €. Většina se utratí na klasickou činnost: letní, zimní údržba, prohlídky, po-servisní opravy a menší opravy.
Úsporu lze dosáhnout u zimního období přirozeným způsobem. (stejně tak ztrátu). Další úsporu lze dosáhnout v krizovém období jako je tohle odkladem investicí typu nákup techniky. Ta starší vydrží. Vyžádá si to větší částku později - větší protože rozsah škod se zvětší atd. (více techniky zestárne) ale je šance, že drastické cenové výkyvy se sníží.
Problémem může být faktor obstarávání ... pokud jsou dlouhodobé kontrakty, pak de facto inflace nemusí hrát roli. Ale i může - je-li to dáno smlouvou. I proto se né vždy jeví jako nejlepší "kontrahovat 5- roční opce na nákupy" nebo dokonce "4- roční dodávky asfaltů" pokud to není výhodné z hlediska garance ceny atd.
Letošní porce peněz se ale reálně stane nižší. Znát to bude jedině u seznamu výkonů. Rozsah prací na 2022 a srovnání jeho plnění.
To by mělo zajímat daňové poplatníky. Protože jak je známo, když jde o moc miliard, zvýšenou inflaci, tak se zcela vytrácí přehled veřejných výdajů a plnění plánů.
nelíbí se mi, že novinář propléta fakt rekonstrukce D1 s údržbou, ale možná je to jen nevědomost, možná dva obsahy dohromady