Opravy silnic a dálnic
Re: Opravy silnic a dálnic
Mluvilo se o tom, že se fyzické rozšíření provede již při opravě a "přemalování" proběhne až po administrativním kolečku, výstavbě PHS atd.
Re: Opravy silnic a dálnic
Rekonstrukce s rozšířením vozovky letos bude. Vlastní stavba Praha - Jirny, zkapacitnění to ale nebude, protože v té jsou zahrnuty i nové prvky jako retenčky, kanalizace, protihluky a jiné, které musí být hotové dřív než vlastní zkapacitnění na šestipruh. Takže po opravě budeme mít širokou vozovku pro šestipruh, ale vyznačené budou jenom čtyři pruhy, jen v místě křižovatek už se vše udělá tak, jako by tam šestipruh už byl.
Re: Opravy silnic a dálnic
No regulérní šestipruh bude směrem na Hradec už zhruba od kilometru 4,5 (teď nevím přesně...). Taky už tu o tom byla řeč.
Kolik se toho plánuje stihnout letos? Provizorní rozšíření jedné a oprava druhé poloviny?
Kolik se toho plánuje stihnout letos? Provizorní rozšíření jedné a oprava druhé poloviny?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Opravy silnic a dálnic
Sorry, přehlédl jsem, že v jednom bloku jsou "S" i "A"Japao Joe píše:Středočeský kraj a Praha -> A13 D11 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění 7,8 km
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Opravy silnic a dálnic
Tak mám teď před chalupou možnost vidět v praxi opravu na silnici první třídy. Je to teda oprava opěrné zdi u potoka(aby tam ta silnice nesjela), ale je kvůli tomu zavřena polovina silnice a jezdí se na semafor.
Zahájení pondělí 23.8. (konec 31.8.) V pondělí proběhlo vyznačení uzavírky a osazení semaforů, ÚT+ST se nedělo nic, ve čtvrtek přijela fréza a vyfrézovala díru do asfaltu, PA a víkend nic, PO a UT také nic. Takže už přes týden je zavřená půlka vozovky a práce je tam uděláno tak za jeden pracovní den.
Zahájení pondělí 23.8. (konec 31.8.) V pondělí proběhlo vyznačení uzavírky a osazení semaforů, ÚT+ST se nedělo nic, ve čtvrtek přijela fréza a vyfrézovala díru do asfaltu, PA a víkend nic, PO a UT také nic. Takže už přes týden je zavřená půlka vozovky a práce je tam uděláno tak za jeden pracovní den.
Re: Opravy silnic a dálnic
Blesková oprava silnice? Unikátní stroj frézuje a hned pokládá nový povrch, v Česku jsou jen dva
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
Re: Opravy silnic a dálnic
V Norsku ještě před a za takovou soupravou jdou pěšáci s vysílačkou a bez uzavírky řídí provozu, pravda provoz je tam násobně menší.
Re: Opravy silnic a dálnic
Ten druhý mi parkuje kousek od baráku. Nevýhodou je, že tímto se dá opravovat pouze vozovka v dobré kondici bez závad v konstrukčních vrstvách.
Re: Opravy silnic a dálnic
Pěkné video dokumentující opravdu II/328 z Kolína k D11 technologií Remix plus.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy silnic a dálnic
A že se ta oprava povedla... Byť zrovna tento úsek to IMHO zas tolik nepotřeboval. Jsou horší dvojky, které by potřebovaly opravdu hned.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Opravy silnic a dálnic
video je už bohužel nefunkční
Re: Opravy silnic a dálnic
Zřejmě ho přehráli, našel jsem ho znovu zde:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Opravy silnic a dálnic
díky moc za opravení odkazu, tyto technologie na místě mají nepochybně svůj prostor v zemích, kde je vícero km silnic na rozlohu a zároveň v lokalitách s nižší intenzitou provozu, málokdy je k vidění celý tech. proces, ani tady to není úplně dle reality, ale je to hezké na pohled jako chybu v rámci dotčených prací ale vidím, že se zároveň neprovedla oprava samotné křižovatky, což na plochu už moc neudělá a je přitom evidentní, že by to potřebovala
Re: Opravy silnic a dálnic
Měl bych dotaz .. když mrknu na stránky ŘSD na opravy a dám opravy v přípravě, tak něco vyběhne a ústecký kraj je úplně zaplněn. To se tam na to tak kašlalo nebo jsou prostě na stránkách zaneseny zatím jen plány v ústeckém kraji ? Všechny nebo většina těch oprav jsou 2019, tudíž se domnívám, že pracanti na Ústeckém ŘSD jsou napřed
Re: Opravy silnic a dálnic
B je správněAram96 píše: To se tam na to tak kašlalo nebo jsou prostě na stránkách zaneseny zatím jen plány v ústeckém kraji ?
Re: Opravy silnic a dálnic
Díky za objasnění. V tom případě pokud to tak půjde dál v dalších krajích, tak budeme příští rok také zase intenzivně opravovat.
Re: Opravy silnic a dálnic
Česko odhalilo 126 rizikových mostů. Podobají se tomu zřícenému v Janově
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/most-infrast ... prava_mato
Když pominete bulvární titulek mimo mísu, tak se lze v článku dozvědět něco málo o hromadné kontrole mostů z předepjatého netonu
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/most-infrast ... prava_mato
Když pominete bulvární titulek mimo mísu, tak se lze v článku dozvědět něco málo o hromadné kontrole mostů z předepjatého netonu
Re: Opravy silnic a dálnic
Navazuji na téma financování oprav dálnic z vlákna o D2.
Info k proběhlému navyšování rozpočtu SFDI se dá vykoukat ze smluv mezi ŘSD a SFDI (asi by to šlo i z rozpočtů SFDI, ale nevím teď, kde hledat i historické upravované verze.
V roce 2020 se u položky "ŘSD opravy a údržba - dálnice" začíná na 3,7 mld.
V roce 2019 se začalo na 3,0 mld. a skončilo na 5,049 mld.
V roce 2018 se začalo na 3,0 mld. a skončilo na 4,71 mld.
V roce 2017 se začalo na 2,9 mld. a skončilo na 2,25 mld.
V roce 2016 se začalo na 2,8 mld. a skončilo na 3,495 mld.
Tak snad letos taky ještě Klekánice pustí chlup
Info k proběhlému navyšování rozpočtu SFDI se dá vykoukat ze smluv mezi ŘSD a SFDI (asi by to šlo i z rozpočtů SFDI, ale nevím teď, kde hledat i historické upravované verze.
V roce 2020 se u položky "ŘSD opravy a údržba - dálnice" začíná na 3,7 mld.
V roce 2019 se začalo na 3,0 mld. a skončilo na 5,049 mld.
V roce 2018 se začalo na 3,0 mld. a skončilo na 4,71 mld.
V roce 2017 se začalo na 2,9 mld. a skončilo na 2,25 mld.
V roce 2016 se začalo na 2,8 mld. a skončilo na 3,495 mld.
Tak snad letos taky ještě Klekánice pustí chlup
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Opravy silnic a dálnic
Tak pokud se začíná takhle, tak co pořád mají řeči "jestli budou finance, nejsou finance, apod."
Radeji: "Musíme to opravit "
Radeji: "Musíme to opravit "
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Opravy silnic a dálnic
Vláda letos s rozdělením peněz na opravy silnic dlouho váhala, SFDI je rozeslal až na konci léta... Důsledek prodlevy: opravit silnice a provést všechny jejich naplánované rekonstrukce se do konce roku nestihne. Alena Frdlíková, Jihočeský kraj: "Nepodařilo se opravit tři úseky, peníze musíme vrátit."
https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... regionech/ 17:07
https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... regionech/ 17:07
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Opravy silnic a dálnic
https://zdopravy.cz/vytluky-zasadni-zho ... rsd-73034/
Radek Mátl, ředitel ŘSD: Výtluky tímto způsobem vznikají i na komunikacích, které jsou relativně nové. Jakmile se voda dostane někam do podloží, zmrzne, a pak se oteplí, tak je výtluk na světě.
V zimě nejsme schopni zabezpečit nějakou dlouhodobější opravu, protože nejdou obalovny a my tak nemáme teplé směsi. Bylo by možná dobré, kdyby obalovny fungovaly v nějakém omezeném režimu i přes zimu, aby byla k dispozici teplá balená.
Jan Šindelář, redaktor: Problémem tedy není, že se v zimě nedá používat teplá balená směs, ale že prostě není k dispozici, protože obalovny jsou vypnuté?
Ano, obalovny v zimě nefungují. Když je nad nulou, tak se s teplou balenou směsí dá normálně pracovat.
RM trochu mlží:
- pokud je výtluk na nové komunikaci (2020), jde o nekvalitně provedené asfaltové vrstvy
- pokud je výtluk na zánovní komunikaci, jde o zanedbanou údržbu (zálivky spár)
- výmoly nejsou způsobeny vodou v podloží
- obalovny se na zimu zavíraly vždy
- námitky nejsou kvůli nemožnosti "dlouhodobých oprav", ale proti ignorování výtluků
- pro opravy není teplota vzduchu jediným kritériem
- teplota vzduchu "nad nulou" není dostačující pro normální práci s teplou asfaltovou směsí
Radek Mátl, ředitel ŘSD: Výtluky tímto způsobem vznikají i na komunikacích, které jsou relativně nové. Jakmile se voda dostane někam do podloží, zmrzne, a pak se oteplí, tak je výtluk na světě.
V zimě nejsme schopni zabezpečit nějakou dlouhodobější opravu, protože nejdou obalovny a my tak nemáme teplé směsi. Bylo by možná dobré, kdyby obalovny fungovaly v nějakém omezeném režimu i přes zimu, aby byla k dispozici teplá balená.
Jan Šindelář, redaktor: Problémem tedy není, že se v zimě nedá používat teplá balená směs, ale že prostě není k dispozici, protože obalovny jsou vypnuté?
Ano, obalovny v zimě nefungují. Když je nad nulou, tak se s teplou balenou směsí dá normálně pracovat.
RM trochu mlží:
- pokud je výtluk na nové komunikaci (2020), jde o nekvalitně provedené asfaltové vrstvy
- pokud je výtluk na zánovní komunikaci, jde o zanedbanou údržbu (zálivky spár)
- výmoly nejsou způsobeny vodou v podloží
- obalovny se na zimu zavíraly vždy
- námitky nejsou kvůli nemožnosti "dlouhodobých oprav", ale proti ignorování výtluků
- pro opravy není teplota vzduchu jediným kritériem
- teplota vzduchu "nad nulou" není dostačující pro normální práci s teplou asfaltovou směsí
Re: Opravy silnic a dálnic
Máme tady v okolí jednu silnici, která se v zimě neudržuje, jen sem tam ji někdo prohrne v rámci svojí aktivity (zemědělci). Povrch je tam snad ještě z dob 70. let. Možná ještě víc. Ale za 20 let si pamatuji, akorát 1 díru, která se tam v zimě vyskytla. Díky tomu, že se tam nesolí, asfalt drží.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy silnic a dálnic
A přes léto je využívána nákladní dopravou ?
Třeba já osobně mám pocit (ne že bych z toho dělal objevení Ameriky), že silnice se prostě a jednoduše rozpadají jen a čistě kvůli provozů té nejtěžší dopravy. Když tam sem tam projede traktor s návěsem, to nepovažuji za zátěž.
Popravdě je tohle docela pěkně vidět na různých silnicích 2. a 3.třídy, tam kde kamion jede jednou za čas, ta silnice (kromě pár děr po zimě - ano třeba i kvůli soli, je to možné) vydrží násobně více než ta, kde je provoz kamionů.
Nicméně to nic nemění na tom, že ty silnice, které byly postaveny někdy v 70. letech a nejezdí tam kamiony opravdu na mnoha místech drží dodnes. Já "zimní" či "pozimní" díry také registruji převážně na těch novodobě postavených silnicích a to i těch bez NA.
Třeba já osobně mám pocit (ne že bych z toho dělal objevení Ameriky), že silnice se prostě a jednoduše rozpadají jen a čistě kvůli provozů té nejtěžší dopravy. Když tam sem tam projede traktor s návěsem, to nepovažuji za zátěž.
Popravdě je tohle docela pěkně vidět na různých silnicích 2. a 3.třídy, tam kde kamion jede jednou za čas, ta silnice (kromě pár děr po zimě - ano třeba i kvůli soli, je to možné) vydrží násobně více než ta, kde je provoz kamionů.
Nicméně to nic nemění na tom, že ty silnice, které byly postaveny někdy v 70. letech a nejezdí tam kamiony opravdu na mnoha místech drží dodnes. Já "zimní" či "pozimní" díry také registruji převážně na těch novodobě postavených silnicích a to i těch bez NA.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Opravy silnic a dálnic
Silnice v tomto vašem regionu se rozpadají proto, pro ten jev, co popisujete, protože vozovka není konstruována na zátěž na danou os vozidel, i když jsou tato povolená pro přejezd. A když pak je 15% přetěžování, tak to degraduje jejich stav zcela. Modernizace silnic se má provádět a i se provádí již tak, že se použije lepší materiál, který unese i zvýšené zatížení na os.
Ovšem, ten stav je dán i špatnou údržbou. Když by se správce staral o trhliny, nedostávala by se voda dál a dál a ten nepříjemný jev, síťové trhliny, by tam tak skoro nebyl ani nevznikal v tom rozsahu. A to je opravdu problém, proč není pár peněz na vozítko, které zalepí tyto trhliny. (na tu službu, ne na vozidlo samotné) Občasné zdrsňování vozovky je taky dobrá věc.
Sám si odpovídáte v tom, že vlastně nezáleží od třídy. Což je ale právě chyba, že třída není jen o zákl. tech parametrech. (nemluvě o tom, že často je značení silnice mimo danou třídu vydáno pouze pro potřeby, bez jakékoliv přestavby, aby ta třída byla dosažitelná i prakticky)
Ovšem, ten stav je dán i špatnou údržbou. Když by se správce staral o trhliny, nedostávala by se voda dál a dál a ten nepříjemný jev, síťové trhliny, by tam tak skoro nebyl ani nevznikal v tom rozsahu. A to je opravdu problém, proč není pár peněz na vozítko, které zalepí tyto trhliny. (na tu službu, ne na vozidlo samotné) Občasné zdrsňování vozovky je taky dobrá věc.
Sám si odpovídáte v tom, že vlastně nezáleží od třídy. Což je ale právě chyba, že třída není jen o zákl. tech parametrech. (nemluvě o tom, že často je značení silnice mimo danou třídu vydáno pouze pro potřeby, bez jakékoliv přestavby, aby ta třída byla dosažitelná i prakticky)