Opravy silnic a dálnic

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od Likas »

Ja, ja. Es stimmt.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od bumbik »

tak nás v létě čeká na cestách peklo ... (ostatně jako posledních pár let ...)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... tr-ridice/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od bumbik »

tak bylo zrušeno výběrové řízení kvůli administrativnímu pochybení na výměnu svodidel s vyšší zádržností na D2 km -0.400 - 60.780 a D5 km 0 - 28 - doufám, že se to bude tendrovat znovu a stihne se to ještě letos vyměnit už kvůli OPD ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od bumbik »

tak že by se konečně začalo v uzavírkách makat rychleji než hlemýždím tempem? to bych velmi velmi uvítal, včera bylo pozdě!
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=206&t=4902

ale aby to nešlo na úkor kvality ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od Lenny »

Hlemýždí tempo? Proč tak urážet stavbaře? Doporučuji zkusit nějakou praxi na opravě silnic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od Lenny »

Přehledná mapa velkých oprav
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/a3eda25d0 ... 6-2015.pdf
Podle mě tam chybí např. I/38 Čáslav, I/49 Otrokovice - Kvítkovice, I/2 Valy-průtah, I/50 Holubice 2 stavby atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od bumbik »

Lenny nechci urážet stavbaře, ale upřímně, když si vezmu jak dlouho tvořili PHS u Příbora - jeden den to 2 maníci zbourali a odpo odvezli a pak druhý den to 4 lidi natírali ty nosníky, pak odpoledne seděli nedělali pak 11 dní nikde ani noha!!!! a po 11 dnech přivezli ty tabule, a jeřáb je složil a pak zas 2 dny nic a až 3. den to borci nasázeli do nosníků a zkompletovali - takže shrnuto a podtrženo, práce se dala časově zkrátit na polovinu, ale to by nezbyl čas na cigárko a opalování ... ale jsou zas opravy, kde se maká fofrem, tam smekám klobouk!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od evilcleaner »

tak třeba do té doby přestaneme už beton řezat a vytvářet tak nekonečnou síť kritických hran a budem dělat SPOVYCED :twisted:
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Lenny »

Na SPOVYCED se můžeš podívat v Hradci Králové na okružní křižovatce Brněnská, jak vypadá po více než 25 letech (možná 30 letech) v provozu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od bumbik »

hh: připadá mi, jako bys z budoucího betonu u Brna nebyl moc nadšený, přitom beton mezi Slavkovem a Vyškovem je superní alá Metrostav, ale zase modernizace D1 se moc nevyznamenala ... já jednoznačně preferuju vymývaný beton v kvalitě alá Metrostav - jinak asi fakt asfalt, kolik je asi životnost asfaltu, co se teď dává na 204 - 210 ? (jestli by se to u toho 6ti pruhu vyplatilo)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od hh »

Po asfaltu se pěkně jezdí 15 let. Beton vydrží 20-40, ale cca v druhé polovině životnosti se po tom jezdí špatně. Asfalt se lépe a rychleji opravuje. Shodnout se nemusíme, já preferuji asfalt.

Toto téma patří do oprav obecně.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od evilcleaner »

ve strahovském tunelu je taky spovyced - tam byla ale rovinatost dost ovlivněna prací ve stísněných poměrech a nerovnoměrným zásobováním mixem - domíchávače stály v koloně...

bumbiku, já teda rozumím, že se ti po povrchu metrostavu jezdí dobře (rovinatost), ale pro bezpečnost provozu jsou než malé nerovnosti, mnohem důležitější protismykové vlastnosti vozovky - a to metrostav na jednom úseku úplně pos*al. skanska je v mých očích mnohem lepší na cb, stejně tak dalniční stavby praha (strabag)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od bumbik »

evilcleaner - ty myslíš úsek Metrostavu 214.6 - 220.2 P z roku 2013, jenže to minulý rok na jaře opravil a je to OK a když se podíváš na úseky Metrostavu z minulého roku (215 - 220.2 L a 226 - 229.5 L) tak tam je to komplet OK, naopak ten meziúsek Skansky 220.2 - 226 L je teda o dost horší - stačí projet, člověk to pocítí a minulý rok měl Metrostav protismykovky již OK, takže za mě: Metrostav se to naučil a je bezkonkurenční DSP/Strabag sice asi není špatný, ale na modernizaci D1 to prý taky není žádná sláva ...
hh: souhlas s tou rychlostí oprav asfaltu, jenže sám vidíš, jak dlouho trvá a trvat bude oprava 204 - 210 či 199 - 204 CB (2+2), opravy Slavkov - Vyškov jsou rychlejší - pokud se bavíme o výspravkách, tak máš naprostou pravdu - osobně mám taky raději asfalt, ale pokud se CB zadaří, nejsem proti
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od evilcleaner »

no jenže ty porovnáváš první úsek vymývaného betonu skansky s 3. a 4. (myslim) úsekem od metrostravu. pokud bys porovnával první od každého tak skanska je mnohem lepší (PSV, homogenita). ta 'oprava' metrostavu se teď někdy měřila, výsledky neznám, ale spíš si myslím, že vzhledem ke zkušenostem s tlakovou vodou jinde, to moc na stálo nebude.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od bumbik »

tak především je třeba říct, že Metrostav CB povrch nikdy nedělal, až zfúzoval DSH včetně jejich finišéru a osádky, tak se tím začal zabývat a žádný učenec z nebe nespadl a je pravda, že když porovnáme první úseky, tak dnes je úsek Metrostavu 214.6 - 220.2 P po opravě protismykovek, podle mě, subjektivně stále lepší než 1. úsek Skansky 220 - 225 L a navíc Skanska přece dělá vymývané betony i na D2 a možná ještě někde jinde, takže má určitě víc zkušeností ale prostě dnes už je to buď nastejno nebo jen minimální rozdíl ...
PS: jaké zkušenosti s tlakovou vodou? to jako se úseky Metrostavu časem rozpadnou? (to mi neříkej ani v legraci!!)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Lenny »

hh píše:Po asfaltu se pěkně jezdí 15 let. Beton vydrží 20-40, ale cca v druhé polovině životnosti se po tom jezdí špatně. Asfalt se lépe a rychleji opravuje. Shodnout se nemusíme, já preferuji asfalt.

Toto téma patří do oprav obecně.
Tak jako na obchvatu Otrokovic, kde museli dělat po 7 letech mikrokoberec? Vím, že jsou stavby, kde se nepovede, aby AB povrch vydržel těch 15 let a CB aspoň 25 let.

Některé úseky od MTS ztratí po čase protismykové vlastnosti a budou se muset obnovit.

Jsem zvědav, co budete říkat na nový Wirtgen Eurovie.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od _jan91 »

Lenny píše: Některé úseky od MTS ztratí po čase protismykové vlastnosti a budou se muset obnovit.
Myslím, že to nikdo moc řešit nebude, to by museli minimálně řešit i komplet D47 a to už jsou desítky, ne-li stovky km kde s tím bude problém...

Takže Eurovia se nově pustí do realizací CB krytů? Aby se to neučili na D1 na úseku 18... Nebo už ho někdy dělali, dělají?
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od evilcleaner »

2 bumbik: ne, to ne - žádné šíření poplašné zprávy se nekoná :) PSV metrostav opravoval tlakovou vodou a to není tak super jako třeba trýskání ocelovými kuličkami, jemné frézování. Nemá to takový efekt ani trvanlivost. S životností krytu to nemá nic společného.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
pohrabáč
Příspěvky: 211
Registrován: 29.1.2011 11:04:01

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od pohrabáč »

Tak na Policii ČR lze se dozvědět o problémech na 7 let staré D1. 90 % úseků nevyhovuje z hlediska drsnost -- a několik pomníčků tam má i SSUD Ivanovice na Hané + velmi časté nehody za deště. Ale někdo zodpovědný to na tom SSUD nebo ŘSD nějak řeší. Dle mého voda je tak na umytí žvýkaček na chodníku a za ty peníze nemá žádnou životnost. Problém drsnosti tady již je a bude narůstat i na nových úsecích za pár let. Asi někomu vyhovuje vybourání a položení nového CB nebo AB. Ale myslím, že by se s tím něco dalo dělat pokud by byla snaha problém řešit. A hlavně rychle a za rozumné peníze. A řešení je ve světě již známo jenom tady zase chceme objevit a zbytečně utrácet již objevené.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od hh »

Lenny píše:
hh píše:Po asfaltu se pěkně jezdí 15 let. Beton vydrží 20-40, ale cca v druhé polovině životnosti se po tom jezdí špatně. Asfalt se lépe a rychleji opravuje. Shodnout se nemusíme, já preferuji asfalt.

Toto téma patří do oprav obecně.
Tak jako na obchvatu Otrokovic, kde museli dělat po 7 letech mikrokoberec?
Tohle je nefér a Ty to víš. Stejně jako se lokálně nepovedl AB tak Ti napíšu x staveb, kde se nepovedl CB a po pár letech šel pryč nebo se opravoval.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od bumbik »

hh píše:tak Ti napíšu x staveb, kde se nepovedl CB a po pár letech šel pryč nebo se opravoval.
pouze ze zvědavosti bych se zeptal na pár příkladů, kdy šel CB povrch po pár letech pryč, protože třeba mě okamžitě napadá úsek, který by chtěl totální výměnu CB v celém pásu a přesto se bude dolepovat pouze RJP (možná navíc bez odstavného) (D1 km 220.2 - 225.75 P alias Skanska 7 - 10/2012) - tak poprosím o pár úseků, jestli si vzpomenete ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od hh »

Zcela pryč šel CB na D11 u Poděbrad v 90. letech, teď vlastně po dalších 20 letech je znovu v háji (zatím se překryje mikrokob.). Cca za 30 let zde bude brzy třetí CB povrch!

Pak problémy s 4705, MTS D1 km 214-220 atd.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od Lenny »

Ne vždy se každému něco povede. CB u Vyškova 226-229 špatný stav již po 10 letech, dle mě to bylo způsobeno již zastaralou a vysloužilou technikou. Od 15 let starého finišeru nešlo čekat zázraky.

Na D11 byl v 90. letech v kamenivu pyrit. Na 4705 a D1 214 - 220 se učili, nikdy předtím nedělali CB kryt, resp. vymývaný beton.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od Lenny »

Když to shrnu, tak celý problém u CB je, že trvá dlouho a doprava musí být vedena ve 2+1 pruzích. Pokud nebudeme používat drahé vysokopevnostní betony, aby se dali pojíždět hned druhý den, což nebudeme. Jedna ze dvou možnosti je zlomit odpor MV a vést doprava ve 2+2 pruzích na jedné polovině, anebo provést rozšíření o 0,75 m, jak se tomu stalo v km 93-93 L pro umožnění 2+2. Na mosty a pod nadjezdy se toto uspořádání vejde (pro kat. D 26,5). Stále tím neodstraňuje délku omezení, pouze zmírňujeme následky.
Problémem u CB je výběr kameniva, který ovlivňuje tvorbu ACR. Výhodou je dlouhá životnost a nízké náklady na průběžné opravy. V km 182-190 je původní beton 43 let starý a po přebroušení je stále dobrý.

Výhoda asfaltu je, že může být hned druhý den pojížděn a doprava může být až na několik dnů vedena ve 2+1+1 pruzích. Nevýhodou je, že po 10-20 letech se musí provést oprava. A dále vyjeté koleje, výmoly atd. I při vedení ve 2+1+1 pruzích vznikají kolony, které nejsou tak dlouhé jako při 2+1.

V posledním období cena hovoří pro beton, který je levnější než asfalt. S rozšiřováním CB techniky, by cena měla ještě klesnout.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Opravy silnic a dálnic

Příspěvek od bumbik »

hh píše:MTS D1 km 214-220 atd.
ale tam přece nešel celý CB pryč, pouze se opravily protismykovky, beton měl sice dost divnou homogenitu, ale rovina byla :ok: :ok: a ikdyž se ty protismykovky budou muset časem řešit znovu, tak nevěřím, že se bude CB bourat, takže to úplně není ten případ výměny betonu po krátké době ...

nicméně věčná škoda je, že nedošlo k rozhodnutí vyměnit komplet celý pravý jízdní pás D1 220 - 225 to dolepování RJP bude na houby a za pár let se budeme bít do hlavy a výsledek bude, že se to stejně celé vybourá a udělá z gruntu znovu a za 30 let to již bude 3. CB povrch jako na té D11, dojde na má slova ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“