Opravy silnic a dálnic
Opravy silnic a dálnic
Konečně je to napadlo, že když nejsou peníze na další masivní výstavbu bylo by dobré přesunout více peněz na rekonstrukce.
http://ekonomika.idnes.cz/do-oprav-siln ... oprava_vel
20 let po revoluci a půlka silnic vypadá jak v Bulharsku. Navíc co se na polorozbité silnici proinvestuje teď by za pár let stálo 3x tolik. Ta studená směs na záplatování to je na půl roku a pak znova, stojí to dost peněz, už asi ne málo stojí to odškodňování za poničená auta. Je třeba to ekonomicky opravovat jednou a pořádně ať je na tom úseku pak 10 let pokoj, vždyť Česko za to dá tímto stylem určitě víc jak třeba Rakousko a ten rozdíl kvality povrchů je velký.
http://ekonomika.idnes.cz/do-oprav-siln ... oprava_vel
20 let po revoluci a půlka silnic vypadá jak v Bulharsku. Navíc co se na polorozbité silnici proinvestuje teď by za pár let stálo 3x tolik. Ta studená směs na záplatování to je na půl roku a pak znova, stojí to dost peněz, už asi ne málo stojí to odškodňování za poničená auta. Je třeba to ekonomicky opravovat jednou a pořádně ať je na tom úseku pak 10 let pokoj, vždyť Česko za to dá tímto stylem určitě víc jak třeba Rakousko a ten rozdíl kvality povrchů je velký.
Re: Opravy silnic a dálnic
jestli jsem to pochopil správně, tak odškodňuje se jen v místech, která nejsou označena značkou.
včera jsem jel z Mělníka na Brandýs a to je síla, 611 u sjezdu Jirny taky úžas - ovšem všude přenosné značky
jestli to zase "jen" zazáplatujou, tak to je na trestní oznámení - hospodaření se svěřenými prostředky
včera jsem jel z Mělníka na Brandýs a to je síla, 611 u sjezdu Jirny taky úžas - ovšem všude přenosné značky
jestli to zase "jen" zazáplatujou, tak to je na trestní oznámení - hospodaření se svěřenými prostředky
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Opravy silnic a dálnic
A proč nevyzkouší tu novou metodu, jak o ní projevily zájem společnosti ze zahraničí, jen ty naše ne?
http://brno.idnes.cz/v-brne-vznikl-stro ... zpravy_dmk
http://brno.idnes.cz/v-brne-vznikl-stro ... zpravy_dmk
Re: Opravy silnic a dálnic
Problém je hlavně v tom, že spousta těch silnic v havarijním stavu nevyřeší jen nový povrch, ale kompletní rekonstrukce tělesa silnice, které dříve nebyly dimenzovány na současný provoz těžké nákladní dopravy. Takže pokud byste chtěl rekontruovat jednou a pořádně, musíte vydat každý rok desítky, možná stovku miliard, což, řekněme si popravdě, není možné. Proto zůstane u záplatování.
Re: Opravy silnic a dálnic
Není to tahle ?Dan píše:A proč nevyzkouší tu novou metodu, jak o ní projevily zájem společnosti ze zahraničí, jen ty naše ne?...
Re: Opravy silnic a dálnic
Možná se mi to jen zdá ale těch výtluků je letos nějak moc. Skoro se divim že vyštrachali tolik značek. Ale s dálnicema to neni tak zlý. Teď jsem se vrátil z belgie a tam jsou dálnice opět v katastrofálním stavu. Kolikrát jsou jízdní pruhy uzavřený (aniž by se někdo snažil předstírat snahu to aspoň zazáplatovat) a jezdí se odstavným. A to jen v lepšim případě. Takže dálnice u nás dobrý
Re: Opravy silnic a dálnic
Tragédie jsou starší Rka z Prahy. Co já osobně vím, tak rozhodně R7 a R4 minimálně. Ostatní jsem v zimě zatím nejel... 3pruhovou D1 u Prahy jsme komentovali, že i po těch 12 letech provozu celkem ok, vzhledem k míře zátěže...
Nejhorší pro to vnímání jsou bohužel krajské silnice a tam je to ještě větší průšvih než u státu, protože neexistuje žádná koncepce údržby a pravidel pro přidělování prostředků, takže kraj pak může dotovat školákům busy, místo aby opravoval silnice, což není dobře.
EDIT: Málem bych zapoměl na R10, tam jsou první 3km taky úplně tragický, ale je to krátký a člověk to má rychle za sebou.
Nejhorší pro to vnímání jsou bohužel krajské silnice a tam je to ještě větší průšvih než u státu, protože neexistuje žádná koncepce údržby a pravidel pro přidělování prostředků, takže kraj pak může dotovat školákům busy, místo aby opravoval silnice, což není dobře.
EDIT: Málem bych zapoměl na R10, tam jsou první 3km taky úplně tragický, ale je to krátký a člověk to má rychle za sebou.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy silnic a dálnic
Ještě bych k tomu přidal prvních pár kilometrů D11, tam je to taky tankodrom, ale díry jsem tam naštěstí zatím nepotkal.
Re: Opravy silnic a dálnic
Ona je totoiž betonka a na té se "zimní díry" nevytvářejí tak snadno.Partyzan píše:Ještě bych k tomu přidal prvních pár kilometrů D11, tam je to taky tankodrom, ale díry jsem tam naštěstí zatím nepotkal.
Re: Opravy silnic a dálnic
praha.idnes.cz píše:Některé středočeské silnice se zbaví děr, kraj opraví nejhorší úseky
18. ledna 2011 10:28
Na silnicích se po zimních měsících znovu objevil nepříjemný evergreen. Obří díry, mezi kterými musí řidiči doslova kličkovat. Na některých středočeských silnicích by se ale už tento týden mohla situace zlepšit. Kraj totiž vytipoval seznam úseků, které během následujících dnů opraví.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nektere-stredoces ... zpravy_sfo
SEZNAM SILNIC, KTERÉ BUDOU OPRAVENY
II/275 ................................................................. Mcely - Křinec
II/330 ......................................................................... Nymburk
II/101 ................................................. Stehelčeves - Dřetovice
II/229 .......................................................... Petrovice - Příčina
II/114 ........................................................ Hostomice, centrum
II/117 ........................................................... Hořovice - Žebrák
II/105 ....................................................... Dolní Jirčany - Jílové
II/102 ................................................... konec obce Štěchovice
II/104 ........................................................ konec mostu v Davli
II/114 ....................................................................... Nový Knín
II/118 ................................................................... Jince, průtah
II/101 ....................................................... Kralupy n/Vlt. průtah
II/608 ............................................................ Zdiby - Nová Ves
II/331 ................................................................ Stará Boleslav
III/328 27 ........................................... Chotěšice - Rožďalovice
III/328 12 ...................................................... Libice - Opolánky
III/324 5 ........................................... Dymokury - Měst. Králové
III/2388 ................................................... Švermov - Brandýsek
III/10145 .................................................................. Brandýsek
III/24023 ........................................... Kamen. Most - Třebusice
III/23631 ................................................... Kladno - Libušín Důl
III/23634,5 ...................................................... Kladno - Libušín
III/1166 ......................................................................... Beroun
III/00518 ........................................................... Rudná - Chýně
Re: Opravy silnic a dálnic
Katastrofa je taky R6 v úseku Velká Dobrá - Nové Strašecí, směr K. Varymartini píše:Tragédie jsou starší Rka z Prahy. Co já osobně vím, tak rozhodně R7 a R4 minimálně. Ostatní jsem v zimě zatím nejel... 3pruhovou D1 u Prahy jsme komentovali, že i po těch 12 letech provozu celkem ok, vzhledem k míře zátěže...
Nejhorší pro to vnímání jsou bohužel krajské silnice a tam je to ještě větší průšvih než u státu, protože neexistuje žádná koncepce údržby a pravidel pro přidělování prostředků, takže kraj pak může dotovat školákům busy, místo aby opravoval silnice, což není dobře.
EDIT: Málem bych zapoměl na R10, tam jsou první 3km taky úplně tragický, ale je to krátký a člověk to má rychle za sebou.
Re: Opravy silnic a dálnic
a sakra II/611 v tom vůbec nevidímkasme píše: SEZNAM SILNIC, KTERÉ BUDOU OPRAVENY
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Opravy silnic a dálnic
Pokud si dobře pamatuju, tak II/611 je určena k celkové rekonstrukci povrchu, která měla být zahájena již v roce 2010. Tak jestli náhodou nechtějí začít hned na jaře a tudíž se už žádné opravy neplánují.Mike píše:a sakra II/611 v tom vůbec nevidímkasme píše: SEZNAM SILNIC, KTERÉ BUDOU OPRAVENY
Re: Opravy silnic a dálnic
Na téma opravy silnic jsem narazil na tento článek. Zajímalo by mě, co si o tom myslíte.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011020601
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011020601
Re: Opravy silnic a dálnic
Já si o tom myslím to, že takhle to přesně je. Prostě za stavby se platí více, než odpovídá jejich kvalitě, předmětem objednávky veřejného sektoru je něco, co pak už ve skutečnosti není dodáno. Ono je i asfalt a asfalt a beton a beton, záleží jen na tom, co a za kolik ta obalovna či betonárka vyrobí. Veřejný sektor pak už nemá - nebo nechce mít - to nemohu hodnotit, účinné nástroje kontroly provedené práce. Záruky jsou krátké a nejsou nikým vymáhány. Je to neuvěřitelné. Stejný případ je to s těmi kanály. Na Miladě Horákové u Hradčanské už jsou zase ty kanály - 3 cm a to je to tam od září 2010.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy silnic a dálnic
Dne 1. dubna 2011 vešla v platnost vyhláška Ministerstva dopravy č. 1411/2010 Sb., kterou se mění vyhláška č. 247/2010 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (dále také "Vyhláška"). Tato Vyhláška zavádí, s ohledem na výrazné dopady proběhnuvšího zimního období na silniční infrastrukturu, pro řidiče 4 nové svislé dopravní značky.
Mezi svislé dopravní značky se nově zařazují 4 nové výstražné dopravní značky. Jedná se o značky: A07c - velký hrbol, A07d - pozor díra, A07e - pozor díry a A07f - silnice v prdeli. U dvou posledně jmenovaných značek je možnost umístění dodatkové tabulky E3a s vyznačením délky úseku platnosti.
S ohledem na katastrofální stav českých silnic po zimě Ministerstvo dopravy nepředpokládá omezenou dobu platnosti těchto značek a s jejich využitím počítá i při další novelizaci Vyhlášky.
Mezi svislé dopravní značky se nově zařazují 4 nové výstražné dopravní značky. Jedná se o značky: A07c - velký hrbol, A07d - pozor díra, A07e - pozor díry a A07f - silnice v prdeli. U dvou posledně jmenovaných značek je možnost umístění dodatkové tabulky E3a s vyznačením délky úseku platnosti.
S ohledem na katastrofální stav českých silnic po zimě Ministerstvo dopravy nepředpokládá omezenou dobu platnosti těchto značek a s jejich využitím počítá i při další novelizaci Vyhlášky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy silnic a dálnic
Tak u té poslední značky by ji patřilo dát na většinu našich silnic.
Re: Opravy silnic a dálnic
A přitom by stačilo dát na hranice toto:
Království a půl princezny za 511.
Re: Opravy silnic a dálnic
No ale bez prdele bych to občas uvítal... Značek s hrbama se vynořilo spoustu a nebývá moc jasné co si člověk má představit; používají se od trochu nerovného asfaltu, který není problém přejet 100 km/h až po díry, kde by člověk nechal kolo ve 20...martini píše:Mezi svislé dopravní značky se nově zařazují 4 nové výstražné dopravní značky. Jedná se o značky: A07c - velký hrbol, A07d - pozor díra, A07e - pozor díry a A07f - silnice v prdeli. U dvou posledně jmenovaných značek je možnost umístění dodatkové tabulky E3a s vyznačením délky úseku platnosti.
Re: Opravy silnic a dálnic
Bude se zavádět systematická klasifikace děr, jejímž výsledkem bude klasifikace běžných děr od "A" (malá, relativně neškodná díra) až po "F" (kráter, v němž menší auto může i zmizet). Písmena "G" až "J" budou vyhrazena pro díry nepravidelného charakteru (např. mimořádně široké, hluboké, či jinak pozoruhodné). Pro neúmyslné hrboly stačí písmena "X" až "Z" - vyskytují se poněkud méně a v mnohem menší rozmanitosti. Pod značku A7a se začne umisťovat dodatková tabulka E12, kde bude formou textu zobrazen rozpis následujících děr (např.:"4xA, 1xB, 2xE"). Výhodou tohoto uspořádání je, že se dá kombinovat i s dalšími dodatkovými tabulkami a umožňuje tak komplexní informování řidiče o situaci, která ho na trase čeká, navíc vychází z již zavedených dopravních značek a není tedy třeba rozšiřovat vyhlášku. Náklady na sjednocení metodologie, vybudování centrální databáze děr, její pravidelné aktualizace a průběžnou úpravu dopravního značení by neměly výrazněji přesáhnout náklady na opravu děr.
Re: Opravy silnic a dálnic
Standa píše:Náklady na sjednocení metodologie, vybudování centrální databáze děr, její pravidelné aktualizace a průběžnou úpravu dopravního značení by neměly výrazněji přesáhnout náklady na opravu děr.
Re: Opravy silnic a dálnic
úsek Nehvizdy - Mochov byl zčásti zazáplatován, ale z větší části ponechán v původním stavuMPMP píše:Pokud si dobře pamatuju, tak II/611 je určena k celkové rekonstrukci povrchu, která měla být zahájena již v roce 2010. Tak jestli náhodou nechtějí začít hned na jaře a tudíž se už žádné opravy neplánují.Mike píše:a sakra II/611 v tom vůbec nevidímkasme píše: SEZNAM SILNIC, KTERÉ BUDOU OPRAVENY
rovněž tak úsek u EXITU 8
tak nevím, nevím
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Opravy silnic a dálnic
Dokument k opravám v průběhu celoživotního cyklu dálnice z USA
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1020 ... 038254576/
Premiéra v pátek 6.5. od 21:00
Repríza v soboru 7.5. od 7:20
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1020 ... 038254576/
Premiéra v pátek 6.5. od 21:00
Repríza v soboru 7.5. od 7:20
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy silnic a dálnic
Vím, že je už dávno po zimě a na přadu dne jsou opravy děr. Je ale pravda to, že si ty silnice úmyslně ničíme sami. Všiměte si toho, že tam kde se sype jenom drtí, nebo s malým podílem soly, nejsou ty díry takové jako v místech kde se používá výhradně jen sůl. Nevím jestli je to leností nebo blbostí. Nejhorší je to když jede auto údržby ve 20 cm sněhové kaši, má radlici nad sněhem a vzadu do toho sype sůl. Ta sůl umí sníh rozpustit, voda zateče do puklin, mráz puklinu roztrhá a po roztátí se vše drolí a těžká auta to rozmlátí. Drť má ještě jednu výhodu, dá se po zimě shrabat a uklidit na příští použití( ale to by stálo moc málo peněz) a někde jsem to už viděl takhle dělat( v Čechách to ale asi nebylo)