Situace na ŘSD
Re: Situace na ŘSD
Ťok neudělá pro výstavbu dálnic nic to už měl šanci dokázat.
Není mi jasný že to lidem nevadí. Kolik se zahájilo z těch slibovanejch staveb?
O transformaci ŘSD ani zmínka.
Kontuinuta není nic jinýho, než fixace stavájícího bordelu.
Není mi jasný že to lidem nevadí. Kolik se zahájilo z těch slibovanejch staveb?
O transformaci ŘSD ani zmínka.
Kontuinuta není nic jinýho, než fixace stavájícího bordelu.
Re: Situace na ŘSD
Na webu Rsd je mapa zprovozneni 2014-2017.
Az na tu D8 KRASA
Az na tu D8 KRASA
Re: Situace na ŘSD
Rozhlas: 'Věděj o tvým synkovi.' Klíčového svědka kauzy ředitelství dálnic podle obžaloby vydírali a upláceli
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 181300_haf
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 181300_haf
Re: Situace na ŘSD
Zveřejňuji dopis na RSD. To jako kompletní oprava povrchu D2 - 61km od Brna po hranice a oprava D1 - 32 km mezi Brnem a Vyškovem v hodnoceném období 2014-2017 nestojí za zmínku? To je pro někoho 90km kousek dálnice?
Dobrý den,
jen se chci zeptat, proč v mapě není zahrnut přehled oprav - modernizace úseků D1 mezi Brnem a Vyškovem a celého úseku D2?
Vždyť jde taktéž o podobné akce jako na D1 mezi Prahou a Brnem!
Děkuji
Odpověď:
Dobrý den,
jednoduše řečeno je to přehled investičních akcí. Oprava povrchu kousku dálnice (ještě k tomu třeba jen v jednom směru) není to samé jako modernizace dálnice D1, kdy dochází ke změně kategorie. Při modernizaci D1 se v podstatě staví zcela nová dálnice (vč. mostů) v tělese původní dálnice za provozu.
S pozdravem
Bc. Marie Soldatova
samostatné oddělení komunikace
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Čerčanská 12, CZ-14000 PRAHA
tel: 241 084 262
www.rsd.cz, marie.soldatova@rsd.cz
Dobrý den,
jen se chci zeptat, proč v mapě není zahrnut přehled oprav - modernizace úseků D1 mezi Brnem a Vyškovem a celého úseku D2?
Vždyť jde taktéž o podobné akce jako na D1 mezi Prahou a Brnem!
Děkuji
Odpověď:
Dobrý den,
jednoduše řečeno je to přehled investičních akcí. Oprava povrchu kousku dálnice (ještě k tomu třeba jen v jednom směru) není to samé jako modernizace dálnice D1, kdy dochází ke změně kategorie. Při modernizaci D1 se v podstatě staví zcela nová dálnice (vč. mostů) v tělese původní dálnice za provozu.
S pozdravem
Bc. Marie Soldatova
samostatné oddělení komunikace
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Čerčanská 12, CZ-14000 PRAHA
tel: 241 084 262
www.rsd.cz, marie.soldatova@rsd.cz
Re: Situace na ŘSD
Ano, spíš by tam měly být jen novostavby, žádné opravy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Situace na ŘSD
Máte pravdu, Rudyk.
Zcela jistě v opravách mají být opravy. Modernizace, rekonstrukce, opravy jsou víceré kategorie. Nepletl bych modernizaci a novou výstavbu.
Ovšem ta paní je jen referentka, která "jede dle nastavěného systému". A ten jede dle toho jak to píše třeba hh. S tím třeba já nesouhlasím, ale to je již jiná debata.
Pro někoho to nic není, i když to ve skutečnosti je.
Zcela jistě v opravách mají být opravy. Modernizace, rekonstrukce, opravy jsou víceré kategorie. Nepletl bych modernizaci a novou výstavbu.
Ovšem ta paní je jen referentka, která "jede dle nastavěného systému". A ten jede dle toho jak to píše třeba hh. S tím třeba já nesouhlasím, ale to je již jiná debata.
Pro někoho to nic není, i když to ve skutečnosti je.
Re: Situace na ŘSD
Spíš mi šlo o princip. Když už se chci něčím prezentovat, tak ať to je se vší parádou a když motat hrušky s jablky, tak se všemi jablky. Každý má jiný úhel pohledu a také ze když mám tabulku investic, tak ji překlopim do mapy a je hotovo. Pro někoho splněny úkol, pro jiného smutné, ze mohli například udělat 2 mapy, jednu s novými výstavbami a druhou s opravami a modernizaci. Přece toho bylo uděláno víc, tak proč se prezentovat je částí?
Re: Situace na ŘSD
Stat se omluvil Halovi, exmanazerovi ŘSD.
http://www.ceska-justice.cz/2017/12/pel ... u-stihani/
http://www.ceska-justice.cz/2017/12/pel ... u-stihani/
Re: Situace na ŘSD
Tak kdo zvedne hozenou rukavici ?
https://www.jobs.cz/rpd/1266512590/?rps=233
Ten inzerát zároveň obsahuje odpověď, resp. jednu z odpovědí, proč je příprava staveb v tak neutěšeném stavu. Na této řídící pozici, velice kvalifikované a náročné, pokud budete mít například 10 let praxe, tak dosáhnete základního platu 19.930-23.410 kč, podle vzdělání. Netřeba asi zdůrazňovat, že v soukromém sektoru bude mít takový člověk na takové pozici několikanásobek.
https://www.jobs.cz/rpd/1266512590/?rps=233
Ten inzerát zároveň obsahuje odpověď, resp. jednu z odpovědí, proč je příprava staveb v tak neutěšeném stavu. Na této řídící pozici, velice kvalifikované a náročné, pokud budete mít například 10 let praxe, tak dosáhnete základního platu 19.930-23.410 kč, podle vzdělání. Netřeba asi zdůrazňovat, že v soukromém sektoru bude mít takový člověk na takové pozici několikanásobek.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Situace na ŘSD
V požadavkách se píše SŠ. Větší znalosti pouze výhody, nikoliv podmínky k práci. Není známo jaký je postup v platech včetně odměn. Soukromý sektor zajistí kariérní růst, výhody v podobě technického zázemí (elektrotechnického) a motivační benefity, ale samotný plat první měsíce po odeznění zkušební lhůty není o moc vyšší a jsou mnohem vyšší nároky než-li ve státní správě, i když těch 19 tisíc to zase není. Plat jako takový má růstovou tendenci přes linii školení a zvyšování kvalifikace a motivací je pak spíše 13. plat a odměna za hospodářské výsledky nebo-li stanovené % odměny ve vztahu ke mzdě. To ale platí pro horních 20 firem v projektantství & výstavbě (ale proto to srovnávám, protože se píše o ŘSD a ne nějakém úřade v "horní-dolní"). Dnes ale není problém s těmito kvalifikacemi (tito lidé se dají přesouvat dle států EU když je jich někde relativní nedostatek (relativní pro vytížení a to v ČR zrovna poslední dobou není, takže spíše tato kategorie směruje z českých firem mimo prostor ČR na jiné zakázky, což ale na platě ještě přidává a těm lidem na zkušenostech), problémem jsou kvalifikovaní dělníci. Dnes je problémem nalézt zkušeného bagristu, řidiče nákladního vozu (to zcela úplně), jeřábníka atd. Tady doba pokročila třeba u Eurovii již až k 10 tis. Kč náborového příspěvku a stejných 5 týdnů dovolenky jako to ŘSD. Eurovia třeba již dává rovnou pracovní smlouvu na 1 rok i když na dob určitou, ale na rok. Mnoho typů těchto profesí má dopravu do zaměstnaní, stravenky 100 Kč atd. Stavbyvedoucí pod 30 tisíc nejdou. Tam je to srovnatelné s ŘSD, dá se jak SŠ tak VŠ, pak ale ten pracovník s VŠ po odpracování roho roku stoupne postupně během roku nad 40 tisíc a s odměnami za plnění harmonogramů to je i s odměnami k 55 tis. Tedy 2x tolik než co je ve státní funkci. Stavbyvedoucí se zkušenostemi v oboru "sítě" (plynovody, vodovody atd.) s VŠ má hned 40 - 60 tisíc. Ten s tou SŠ se slabší praxí 30 tisíc.
Ale to je dávno známá věc, že to tak je. Ani ministr nevydělává tolik co vydělávají ředitelé společností. Ani premiér tolik nevydělá. Manažment soukromého sektoru má 2 až 2,5x více peněz na střední úrovni, na vyšší 3x když se započítají ty koncoroční odměny. Nedostatek pracovníků v ČR je tak citelný, že je zřejmě normální, že schopní lidé nejdou dnes prioritně do státních institucí, protože jsou tam sice "jistá místa", ale dávno se v nich nevydělává a dnes chce každý vydělat, každý má rodinu. Kdo jde do státních institucí, tak už má vyděláno nebo tam chce jít věci změnit, ale po pár letech stejně zjistí, že je to boj s větrnými mlýny (svázanost legislativy a postupů atd.) na základě té-které vlády. Postup výše pak značí i možné odvolání, přijde nový ředitel a ta výměna se udělá ve větším rozsahu. To se ve vyspělých zemích neděje, tam se změní jen ten nejvyšší okruh, ale nezasáhne to jednotlivá oddělení ... a v takovém prostoru se pak špatně pracuje. Ovšem Eurovia, MTS nebo Skanska v podstatě nemají problém získat zaměstnance, protože spolupracují přímo se školami, poskytují praxi a v podstatě si tím zajišťují budoucí zaměstnance každým rokem.
Takže pokud je tato pozice s platem 19-23 tisíc a v soukromém sektoru je v rozmezí 27-45 tisíc v průměru ... tam v té horní části ŘSD se nacházejí nanejvýš ti řidiči a strojníci, kteří nepotřebují nutně ani to vzdělání a ty podmínky kvalifikace. A to ještě je opravdu horní, je to spíše kolem 24-26 tisíci, ale zas to nemůže dělat úplně každý. Ale kdo to umí ...
Tak pak je někde v tabulkách státu chyba.
Ale to je dávno známá věc, že to tak je. Ani ministr nevydělává tolik co vydělávají ředitelé společností. Ani premiér tolik nevydělá. Manažment soukromého sektoru má 2 až 2,5x více peněz na střední úrovni, na vyšší 3x když se započítají ty koncoroční odměny. Nedostatek pracovníků v ČR je tak citelný, že je zřejmě normální, že schopní lidé nejdou dnes prioritně do státních institucí, protože jsou tam sice "jistá místa", ale dávno se v nich nevydělává a dnes chce každý vydělat, každý má rodinu. Kdo jde do státních institucí, tak už má vyděláno nebo tam chce jít věci změnit, ale po pár letech stejně zjistí, že je to boj s větrnými mlýny (svázanost legislativy a postupů atd.) na základě té-které vlády. Postup výše pak značí i možné odvolání, přijde nový ředitel a ta výměna se udělá ve větším rozsahu. To se ve vyspělých zemích neděje, tam se změní jen ten nejvyšší okruh, ale nezasáhne to jednotlivá oddělení ... a v takovém prostoru se pak špatně pracuje. Ovšem Eurovia, MTS nebo Skanska v podstatě nemají problém získat zaměstnance, protože spolupracují přímo se školami, poskytují praxi a v podstatě si tím zajišťují budoucí zaměstnance každým rokem.
Takže pokud je tato pozice s platem 19-23 tisíc a v soukromém sektoru je v rozmezí 27-45 tisíc v průměru ... tam v té horní části ŘSD se nacházejí nanejvýš ti řidiči a strojníci, kteří nepotřebují nutně ani to vzdělání a ty podmínky kvalifikace. A to ještě je opravdu horní, je to spíše kolem 24-26 tisíci, ale zas to nemůže dělat úplně každý. Ale kdo to umí ...
Tak pak je někde v tabulkách státu chyba.
Re: Situace na ŘSD
Jak to vypadá s transformací ŘSD na státní podnik? Je už známa nějaká koncepce nebo je to jen ve stádiu úvah? Předpokládám, že kdy byl tento ŘSD s.p. realizován došlo by ke změně financování výstavby. Tento podnik by pak pravděpodobně hospodařil na vlastní účet tj. inkasoval by příjmy z mýta a známek přímo (bez SFDI) a byl by i přímým plátcem údržby,oprav a investorem výstavby silnic I třídy a dálnic. Oddělilo by se tedy úplně financování od s. rozpočtu. Chápu to tak správně?
Re: Situace na ŘSD
V případě ŘSD je teď několik let ticho po pěšině. Probíhá to na TSK, bohužel je to horší než lepší.
Re: Situace na ŘSD
Rozhovor s manažerem ŘSD panem Skoupilem ze dne 22.03.2018 na http://www.ctidoma.cz :
Skoupil z ŘSD: Stavba Pražského okruhu se zasekla na nejnižších lidských pudech
http://www.ctidoma.cz/osobnosti/2018-03 ... ych-pudech
Skoupil z ŘSD: Stavba Pražského okruhu se zasekla na nejnižších lidských pudech
http://www.ctidoma.cz/osobnosti/2018-03 ... ych-pudech
Re: Situace na ŘSD
Nepatří to přímo sem, ale jedna novinka:
"Ondřej Polanský poté informoval o nominantce do Dozorčí rady SFDI Miloslavě Pošvářové, pro kterou Piráti vyjednávají podporu mezi dalšími poslaneckými kluby: „Námi navržená kandidátka má více než 30 let zkušeností v oblasti dopravních staveb. Za své zásadové postoje při kontrole staveb dopravní infrastruktury získala několik ocenění. Ve své funkci by se chtěla věnovat především důslednému odhalování pochybení u dopravních staveb a efektivizaci výstavby.“"
"Ondřej Polanský poté informoval o nominantce do Dozorčí rady SFDI Miloslavě Pošvářové, pro kterou Piráti vyjednávají podporu mezi dalšími poslaneckými kluby: „Námi navržená kandidátka má více než 30 let zkušeností v oblasti dopravních staveb. Za své zásadové postoje při kontrole staveb dopravní infrastruktury získala několik ocenění. Ve své funkci by se chtěla věnovat především důslednému odhalování pochybení u dopravních staveb a efektivizaci výstavby.“"
Re: Situace na ŘSD
Spíš povede osobní boje...
Re: Situace na ŘSD
Kdyby se radši věnovala tomu, jak něco postavit. zatím toho moc nepředvedla.
Re: Situace na ŘSD
Pošvářová se nedostala
http://zdopravy.cz/sfdi-ma-novou-dozorc ... -ne-10523/
a zajímavý rozhovor s šéfem ŘSD Janem Kroupou
http://zdopravy.cz/rozhovor-na-stavbach ... upa-10509/
http://zdopravy.cz/sfdi-ma-novou-dozorc ... -ne-10523/
a zajímavý rozhovor s šéfem ŘSD Janem Kroupou
http://zdopravy.cz/rozhovor-na-stavbach ... upa-10509/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Situace na ŘSD
Bumbiku díky za aktuální a hlavně DOBROU zprávu o paní Pošvářové. Ta by tam nadělala binec jako hrom !
Re: Situace na ŘSD
ŘSD jako rakouský Asfinag? Je to naším zájmem, řekl Ťok na Žofíně
http://zdopravy.cz/rsd-jako-rakousky-as ... ine-10685/
Ministerstvo dopravy zvažuje osamostatnit státního správce silnic
https://ekonomika.idnes.cz/doprava-rsd- ... oprava_cfr
http://zdopravy.cz/rsd-jako-rakousky-as ... ine-10685/
Ministerstvo dopravy zvažuje osamostatnit státního správce silnic
https://ekonomika.idnes.cz/doprava-rsd- ... oprava_cfr
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Situace na ŘSD
Tohle je šílená osoba
https://video.info.cz/strunc/babisovi-j ... 28837.html
https://video.info.cz/strunc/babisovi-j ... 28837.html
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Situace na ŘSD
Me fascinuje, jak v tom rozhovoru vola po silnejsim statu a zaroven kritizuje Babise, ktery tu "silny stat" uz patym rokem uporne bojuje. Soucasti toho je i velebeni vystavby za socialismu...Kuba píše:Tohle je šílená osoba
https://video.info.cz/strunc/babisovi-j ... 28837.html
Neco neuveritelneho.
A pak me opravdu zaujala jeji spekulace o tom, ze novostavba Libenskeho mostu je spekulace, ktera si ma vynuti vybudovani kapacitni komunikace pres Liben a Holesovice. Tedy, ze siroky most si vynuti demolice budov od presmosti dal do vnitrozemi.
Odkud kam a proc by tam neco takoveho chtel nekdo stavet?!?!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Situace na ŘSD
Už naši prapředkové začali rozšiřovat Dělnickou a Veletržní ulici, v naději, že tamtudy povede nová reprezentativní třída...
Re: Situace na ŘSD
Rozhovor jsem shlédnul a to co říká Pošvářová o (ne)fungování ŘSD a státu jako investora celkově, mi zní celkem logicky a uvěřitelně. Co vám na tom připadá šíleného nebo s čím nesouhlasíte ?
Co se týče Libeňáku, tak má podle mě taky pravdu, že stavět široký most, když přitom navazuje úzká komunikace nedává logický smysl. Proto se nabízí otázka, proč to někdo prosazuje, když je to za stávajících podmínek nesmyslné ?
Co se týče Libeňáku, tak má podle mě taky pravdu, že stavět široký most, když přitom navazuje úzká komunikace nedává logický smysl. Proto se nabízí otázka, proč to někdo prosazuje, když je to za stávajících podmínek nesmyslné ?
Re: Situace na ŘSD
Na obou stranách mostu přibývá hustá zástavba, takže kapacitu komunikací bude třeba časem zvýšit. A most se staví s výhledem na 100 let, ne hloupě podle momentálních potřeba. Na Jiráskově nebo Hlávkově mostě v době výstavby taky nebyly intenzity na čtyřpruh.