Situace na ŘSD

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od mbmat »

1975 píše:Tak mi nějak vrtala hlavě ta čísla, že naše silnice a dálnice jsou šesté nejhorší v EU a na úrovni Pákistánu. Všechna česká média jen odpapouškovala zjevně tiskovou zprávu Raiffky, která to zařadila do své „studie“. Nikde ani slovo, jaká byla metodika, CO se vlastně porovnávalo s čím. Když se někde objevila čísla, tak jen „metadata“, kde Česká republika má 4,0. Stejně jako Slovensko, a malinko více než Pákistán (3,9). Jenže titulek „ČR je na tom stejně jako Slovensko“ již není tak úderný, že. Tak jsem se potom maličko pídil a celé je to je součástí globálního průzkumu Světového ekonomického fóra (WEF), jako jedna z jeho částí. Celkem tam je 150 otázek v 15 sekcích, „Kvalita silnic“ je jednou z nich. Na všechny se odpovídá na škále 1-7 (1 nejhorší, 7 nejlepší).
Tedy žádná TVRDÁ DATA – pouze názory. A teď koho.
V roce 2017 šlo o 14,375 „lídrů z businessu“ z více jak 148 zemí – ve finále během února až června 2017 odpovědělo 12,775 z nich (ze 133 zemí). Zároveň to pak bylo smícháno s váženými odpověďmi z roku 2016. Českou republiku tam zastoupilo 106 odpovědí z roku 2016 a 84 z 2017.
A dopravní otázka byla:
Ve vaší zemi, jak byste hodnotil kvalitu silnic (v originále „roads“). (1=extrémně špatné, mezi nejhoršími na světě/ 7=extrémně dobré, nejlepší na světě)

Při vší úctě, takový typ „průzkumu“ je podle mého kromě masa pro konzultační firmy a senzacechtivé mediální zprávy úplně k ničemu a statisticky nepoužitelný. Neporovnává žádnou realitu (a to by se u silnic určitě dalo), žádnou velikost země/dopravní sítě, čistě jen jak ji vnímají selektivně vybraní zástupci. Nebere/nemůže brát ani kulturní rozdíly (prostě, ať chceme nebo ne, některé národy se hodnotí kritičtěji, jiné méně) – při vší úctě (a je pravda, že jsem tam nikdy nebyl), je reálné 31. a 32. místo Rwandy a Namibie, se známkou 5,0 na sedmibodové škále? Případně, je reálné, že sousedi Litva a Estonsko jsou vedle sebe s 4,7 body na 37.a 38. příčce, zatímco Lotyšsko je až 107., se 3,0 body? Jako fakt?
Nerozlišují se silnice a dálnice, což může hrát významnou roli. Data jsou poměrně stará – v srpnu 2019 jde de facto o popis stavu roků 2015 až 2016. Relativně malý rozsah škály nás odsouvá na 68.místo s relativně nadprůměrnými 4,0. Suma sumárum – do Blesku fajn, ale do nějaké rozumné diskuse?

Proto by mě zajímalo, zda existují nějaké reálné parametry, které by se kontinuálně sledovaly. Co si jediné pamatuju, byla diagnostika mostů, kde byly počty a počty podle kategorií „nebezpečnosti“. Existuje něco podobného pro silnice, resp. dálnice?
Neříkám, že nemáme velký kus práce před sebou – ale pocitově bych řekl, že výstavba a hlavně masivní opravy v posledních letech, hlavně pokud jde o dálnice, musejí být někde vidět a zajímalo by mě, zda to má oporu i ve faktech. Sorry za dlouhotext:o)
Náhodou, díky za to, že sis dal tu práci a dohledal k tomu víc. Protože já si myslím, že nás z fóra, co jsme tu informaci zachytili, to nechalo chladný, protože je tu skutečně během let vidět ta práce a dost pochybuju (i když teda sem tam skutečně nebyl), že jsme na tom "jen o trochu líp", než Pákistán.
Co se toho pobaltí týče, tak sem tam byl před dvěma lety, ve všech třech zemích, a nejlíp na tom bylo to Estonsko, ale rozhodně to nebyl takový rozdíl, aby bylo Lotyšsko tak daleko za nimi. Takže za mě obrovský dík, že sis dal práci a dohledal k tomu něco pořádného.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

1975 píše:Tak mi nějak vrtala hlavě ta čísla, že naše silnice a dálnice jsou šesté nejhorší v EU a na úrovni Pákistánu. Všechna česká média jen odpapouškovala zjevně tiskovou zprávu Raiffky, která to zařadila do své „studie“.
Tedy žádná TVRDÁ DATA – pouze názory
Přispívatel 1975 je odkázán na informace z Blesku a podobných zdrojů. Já jsem se podíval, co o studii Raiffeisenbank napsala Česká televize. ČT v článku uvádí tvrdá data, po kterých "1975" tak volá.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... o-trati-na
Proč "1975" mystifikuje veřejnost? Dělá PR? Je to naivita či neschopnost orientovat se v záplavě informací? Vzhledem k jisté sofistikovanosti spíš předpokládám, že jde o promyšlené ohlupování čtenářů tohoto fóra.
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Tom od Budějc »

Já osobně měl ty informace zrovna od ČT24 a ne od Blesku, a ty data v tom článku jsou - řekl bych - alarmující. Nicméně srovnání s Pákistánem mi přijde opravdu hodně přehnané. Proto je pro mě zajímavé i to, co píše kolega 1975, a byť se to nemusí někomu líbit, lecos to vysvětluje.
Sauce
Příspěvky: 611
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Sauce »

theodor less píše:Přispívatel 1975 je odkázán na informace z Blesku a podobných zdrojů. Já jsem se podíval, co o studii Raiffeisenbank napsala Česká televize. ČT v článku uvádí tvrdá data, po kterých "1975" tak volá.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... o-trati-na
Proč "1975" mystifikuje veřejnost? Dělá PR? Je to naivita či neschopnost orientovat se v záplavě informací? Vzhledem k jisté sofistikovanosti spíš předpokládám, že jde o promyšlené ohlupování čtenářů tohoto fóra.
Více manipulativní příspěvek jsem už dlouho na fóru neviděl. Svoji revoltu proti jiným uživatelům si veďte v sz, tady se má diskutovat a ne hanobit.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Sosa »

theodor less píše:
1975 píše:Tak mi nějak vrtala hlavě ta čísla, že naše silnice a dálnice jsou šesté nejhorší v EU a na úrovni Pákistánu. Všechna česká média jen odpapouškovala zjevně tiskovou zprávu Raiffky, která to zařadila do své „studie“.
Tedy žádná TVRDÁ DATA – pouze názory
Přispívatel 1975 je odkázán na informace z Blesku a podobných zdrojů. Já jsem se podíval, co o studii Raiffeisenbank napsala Česká televize. ČT v článku uvádí tvrdá data, po kterých "1975" tak volá.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... o-trati-na
Proč "1975" mystifikuje veřejnost? Dělá PR? Je to naivita či neschopnost orientovat se v záplavě informací? Vzhledem k jisté sofistikovanosti spíš předpokládám, že jde o promyšlené ohlupování čtenářů tohoto fóra.
A máte nějaké informace o tom, že ta studie, na kterou odkazuje, proběhla jinak?
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Sauce píše:Více manipulativní příspěvek jsem už dlouho na fóru neviděl. Svoji revoltu proti jiným uživatelům si veďte v sz, tady se má diskutovat a ne hanobit.
Nevedu revoltu proti uživatelům, "vedu revoltu"proti příspěvkům, které jsou nepravdivé, manipulativní a hloupé. Příspěvek, o kterém diskutujeme hodnotí analýzu Raiffeisenbank, resp. korektnost získávání podkladů pro vypracování této studie.
"1975" píše: Celkem tam je 150 otázek v 15 sekcích, „Kvalita silnic“ je jednou z nich. Na všechny se odpovídá na škále 1-7 (1 nejhorší, 7 nejlepší). A dopravní otázka „lídrům z businessu“byla: Ve vaší zemi, jak byste hodnotil kvalitu silnic (v originále „roads“). Takový typ „průzkumu“ je podle mého kromě masa pro konzultační firmy a senzacechtivé mediální zprávy úplně k ničemu a statisticky nepoužitelný.
Já jsem se na https://www.financnimys.cz/2019/08/02/s ... pakistanu/ dočetl: Žebříček World Economic Forum 2018 porovnává kvalitu silniční sítě. Zatímco v roce 2010 šlo na silnice a dálnice v ČR 1,1 % českého HDP, v roce 2011 šlo jen o 0,8 %. Mezi lety 2012 až 2017 se tento podíl držel okolo 0,5 % HDP. Z žebříčku mimo jiné vyplývá, že Českou republiku, co se týče budování silniční infrastruktury, předběhlo Polsko, Maďarsko i Slovensko.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Sosa píše:A máte nějaké informace o tom, že ta studie, na kterou odkazuje, proběhla jinak?
V předchozím příspěvku jsem uvedl, že studie proběhla jinak než uvádí "1975". Dle mého názoru by se měl "1975" omluvit za klamání čtenářů tohoto fóra.
Sauce
Příspěvky: 611
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Sauce »

theodor less píše:Nevedu revoltu proti uživatelům, "vedu revoltu"proti příspěvkům, které jsou nepravdivé, manipulativní a hloupé. Příspěvek, o kterém diskutujeme hodnotí analýzu Raiffeisenbank, resp. korektnost získávání podkladů pro vypracování této studie.
A proto oponujete slovy:
Proč "1975" mystifikuje veřejnost? Dělá PR? Je to naivita či neschopnost orientovat se v záplavě informací? Vzhledem k jisté sofistikovanosti spíš předpokládám, že jde o promyšlené ohlupování čtenářů tohoto fóra.

Jak vystřižené z agitačního tisku.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Pane Sauce, když budete číst můj příspěvek pozorně, nemůžou vám ujít tyto části (chronologicky):

1) citace jádra příspěvku "1975"
2) výčet zdrojů, z kterých mohl "1975" čerpat
3) uvedení zdroje, který zpochybňuje tvrzení "1975"
4) konstatování, že text je sofistikovaný
5) dedukce, že při tak sofistikovaném textu nemůže jít o nedopatření, ale o záměr
Body 1-4 jsou k věci, bod 5 z těchto bodů vychází, a není tedy primárně napsán proti "1975".

Vy některé body opomíjíte, a tak mi podsouváte úmysly, které jsem neměl.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od 1975 »

Můžu se vyjádřit, jako obviněný?
Píšu, že (hlavní) média to vzala ze studie RB, což je "kompilát". Průzkum WEF je jedním z těch zdrojů, nicméně "ČR je jak Pákistán" se vztahuje k WEF, nikoli k tomu porovnání podle HDP, které není součástí studie WEF.
Proto píšu, že ve WEF nejde o žádná tvrdá data.
Takže pokud berete jako zdroj http://www.financnimys.cz, tak je to zdroj sekundární, ne primární.
Proto si myslím, že nic nemanipuluju...

Jinak porovnání podle HDP už takové je, přesto, že podle mého dost nepřesné, kromě toho, že není dané, co se v dané zemi přesně považuje za "náklady na dopravu".
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Pokud jste registrován od roku 2009 a máte 1500 příspěvků, tak se nejen můžete vyjádřit, Vy se musíte vyjádřit! Sám jste se nazval obviněným, připadá mi to výstižné. Od obviněného bych čekal účinnější obranu. Například uvedení zdroje, který popisuje metodiku WEF. Možná bude nejlepší ta omluva čtenářům, věřte, že ji ocení. A možná nebudou v budoucnu váhat, zda Váš článek není opět zmanipulovaný. n
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od 1975 »

...o tom, co musím, rozhodujete přímo vy, uliční výbor, nebo rovnou strana? OMG.

Nicméně, je to velmi jednoduché, žádná konspirace. Za prvé - i když toto fórum sleduju delší dobu, nemám NIC společného ani s ŘSD ani MD ani jiným orgánem státní správy. Dokonce nemám nic společného ani s nějakou dopravní/stavební firmou. Jen něco vím o médiích.
Za druhé, o metodice WEF se nejvíce dozvíte asi na stránkách...WEF.

Vybírám:

http://reports.weforum.org/pdf/gci-2017 ... OSQ057.pdf

Popsal jsem metodiku česky jako:
A dopravní otázka byla:
Ve vaší zemi, jak byste hodnotil kvalitu silnic (v originále „roads“). (1=extrémně špatné, mezi nejhoršími na světě/ 7=extrémně dobré, nejlepší na světě).

Originál:
Definition: The Road quality indicator is one of the components of the Global Competitiveness Index published annually by the World Economic Forum (WEF). It represents an assessment of the quality of roads in a given country based on data from the WEF Executive Opinion Survey, a long-running and extensive survey tapping the opinions of over 14,000 business leaders in 144 countries. The road quality indicator score is based on only one question. The respondents are asked to rate the roads in their country of operation on a scale from 1 (underdeveloped) to 7 (extensive and efficient by international standards). The individual responses are aggregated to produce a country score.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Děkuji za poctivou odpověď. Omlouvám se za to, že jsem Vás podezříval z manipulace či ohlupování čtenářů.
Ještě o této věci chci psát, ale ne v tuto chvíli. Omluvu bych tím relativizoval.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od 1975 »

OK, v pohodě. Pokud k tomu někde něco je, co doplní informace, rád si je přečtu a věřím že i většina tady na fóru.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Něco k interpretaci:Zpráva WEF je mimo jiné o stavu silnic a jejím dopadu na hospodářství. Pákistánec není spokojen s dírami na štěrkové stezce pro kozy, protože si každý rok z jeho desetihlavého stáda zlomí jedna koza nohu. Čech chce třetí pruh pro kamiony, protože by jeden kamion z těch deseti mohl prodat. Byť si jejich nespokojenost všímá jiných problémů, dá se tato nespokojenost vyjádřit čísly na bodové stupnici (1-7). A tak se může stát, že jejich ztráty jsou 8% nebo 10%, proto jsou Čech a Pákistánec jsou zhruba stejně nespokojeni a octnou se v žebříčku vedle sebe. Věřte, že jejich hodnocení má velkou vypovídací schopnost, podobně jako sledování nálad průmyslníků. Na investičních nebo konzervativních náladách byznysmenů se dělají relevantní predikce. Zpráva WEF se nezabývá absolutními daty. Neměří délky, šířky, hustoty komunikací, stav povrchů. Proto ani nemůže porovnávat jejich parametry. Ať už napíše autor studie nebo novinář, že stav silnic v Pákistánu a v ČR je stejný, je to projev lenosti a neprofesionality. Nevěřil jsem svým očím, že Pákistán nejvíce zaujal reportéry ČT!
Něco ke kontextu: Není ani moc šťastné o tom psát ve vláknu"ŘSD", když máme "Bláboly novinářů"
Něco k proporcím:Články médií popisovaly stav českých komunikací ve světle studie Raiffeisen,napsaly i tvrdá čísla o investování, zmínily i studii WEF, citovalii v těchto článcích NKÚ, poslance, atd...Někde nebylo o Pákistánu ani slovo. Ale přesto rozumím, že "1975" po tom šel. Já jsem stejnej, takový blbosti mě nadzvihnou.
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Tom od Budějc »

ŘSD právě na fb vydalo "chlubící" status.
Přílohy
Capture.JPG
Capture.JPG (87.47 KiB) Zobrazeno 7965 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Honey72 »

Ještě by měli přidat řádek "odložené stavby" a "připravené, ale stále nezahájené stavby" :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Kuba »

Tak tohle je víc než dobrá zpráva - Radek Mátl byl trvale jmenován šéfem ŘSD. :ok:

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/redit ... 011626_ako
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od 1975 »

...no, trvale....znáš to:o)

Ale máš pravdu, podle mého je to taky dobrá zpráva. Budou hledat někoho, kdo bude na jeho bývalé pozici, tedy šéfa výstavby? Pár se jich tu myslím pohybuje:o)))
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od kot »

No, k tomu "chlubícímu" statusu mohli taky přidat : Letos zprovozníme.... Stejně je ale Moravec zepsuje !
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od krtek700 »

Kremlík na FB ohledně transformace ŘSD.
SPOUŠTÍME TRANSFORMACI ŘSD NA AKCIOVOU SPOLEČNOST
.....
Máme plán transformace ŘSD ve dvou etapách. Vedle stávajícího ŘSD bude v roce 2021 založena akciová společnost, kam budou postupně převáděny vybrané úkoly. Bude se jednat zejména o telematiku a projekty dálnic D6, D3 a D35. Následně připravíme zákon, který zakotví ŘSD jako jednu akciovou společnost.
Vypustil jsem ty asi nepodstatné části, jako co se zlepší atd.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

krtek700 píše:Kremlík na FB ohledně transformace ŘSD.
Máme plán transformace ŘSD ve dvou etapách. Vedle stávajícího ŘSD bude v roce 2021 založena akciová společnost, kam budou postupně převáděny vybrané úkoly.
Velká Británie: Máme plán převedení levostranného silničního provozu na pravostranný ve dvou etapách. V první fázi budou na pravostranný provoz převedeny nákladní vozidla.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

Kuba píše:Tak tohle je víc než dobrá zpráva - Radek Mátl byl trvale jmenován šéfem ŘSD. :ok:

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/redit ... 011626_ako
Souhlas. Na mě jako na člověka, který o něm dříve vůbec neslyšel, působí jako opravdu velký srdcař. Z toho, jak mluví a kolik toho o jakémkoli projektu ví, je to vidět.
Já se jen modlím, aby mu různí mafiáni z firem či samotného ŘSD a někteří podřízení, kteří se nechtějí moc přizpůsobovat novým pořádkům (tomu, že se musí makat) a transformaci ŘSD tu práci neznechutili :( Ale nejvíce obav mám ze současného ministra, protože realita se s Babišovými sliby dost často rozchází :ko:
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od theodor less »

1975 píše: Správ je jedenáct, pak tam jsou Závody Praha a Brno (jaký je rozdíl mezi Správou a Závodem?)
Dne 1.1.1967 vzniklo Ředitelství dálnic Praha (ŘDP) s dislokovaným pracovištěm v Brně.
Dne 1.1.1997 vzniklo Ředitelství silnic a dálnic ČR spojením ŘDP , Ředitelstvím silnic ČR a silničními investorskými útvary (SIÚ), dříve krajské investorské útvary (KIÚ). Zřejmě v tomto okamžiku došlo k pojmenování Závod/Správa. Možná i proto, že závody řešily výstavbu dálnic?
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Situace na ŘSD

Příspěvek od Trupman »

Nevím, které vlákno je na toto vhodné...

Doprava v Olomouci je dlouhodobě na hraně kolapsu. Nová infrastruktura se tady nestaví a 2 roky je už zavřený jeden z klíčových mostů.
Ulice Velkomoravská (stále kat. I/35 - ŘSD) - počet aut něco blízko k 40 tis./24h - 2x2 pruhy, zastavěné území, úrovňové křižovatky. Taková olomoucká obdoba magistrály nebo brněnského Poříčí.
Před necelými 5 lety zde ve dvou etapách byl měněn asfaltový povrch na "tichý" asfalt. Ano, skutečně to snížilo hlukovou zátěž, ale už tehdy se proslýchalo, že takový asfalt se musí udržovat, jinak že svou tichou vlastnost po pár letech ztratí. Tehdy se o opravě povrchu a uzavírce psalo týdny dopředu, každý na to byl připraven, nekolidovalo to se žádnou uzavírkou.

Dnes - uzavírka jednoho pruhu v každém směru, na silnici vyjely frézy a tichá vrstva se odstraňuje. Nikde nikdo o uzavírce neinformoval dopředu, úplná partyzánština. V době, kdy, jak píšu, je uzavřen jeden z mostů ve městě a zároveň je uzavřena i příjezdová cesta do centra směrem od Brna, takže auta i v tomto směru najíždí právě na tuto ulici.
Totální kolaps IAD i MHD. - Dočtete se o tom v médiích? Ne, není to ani v Praze ani na D1. Je to jen nějaká "vesnice" na Moravě, takže na nějakou synchronizaci staveb se tu nehraje. Máte zacpaný město? Můžete jít pěšky, čau.

Situace 15. 11. čas 10:30 (tedy nejklidnější doprava!)
Obrázek
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“