Situace na ŘSD
Re: Situace na ŘSD
Snaha o vyjmenování míst, kde ráda měří PČR mi přišla komická. Hlavně ty neuvěřitelné "díry" např. jedna na I/27, tady Buchlovice apod. Bylo to matoucí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Situace na ŘSD
Rozhovor s bývalým výkonným ředitelem ŘSD mgr. Michalem Halou o jeho kauze. Zajímavé čtení...
http://euro.e15.cz/archiv/strazce-pokla ... ign=e15rss
http://euro.e15.cz/archiv/strazce-pokla ... ign=e15rss
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Situace na ŘSD
Mohu se zeptat, co je na to m zajímavého? Vždyť je to jen typická ukázka toho, jak ten člověk ztratil veškerou soudnost. Pokud ji někdy vůbec měl. Už jen větička: "Bývalého nadějného sociálního demokrata kriminalisté viní z přijetí úplatku při pronájmu dálničních odpočívadel a držení dětské pornografie" - a teď mám na mysli jen tu její první část, jen ta už mluví sama o sobě za vše a vypovídá naprosto o všem. Tito lidé jsou opravdu úplně mimo realitu, většina z nich si v životě ničím neprošla, ztratila soudnost, zničila je touha po moci, po penězích, po slávě a také to, že se od počátku pohybují jen v uzavřené komunitě, skoro až sektě, ve vákuu lidí s podobným, stejně ujetým ražením. A pak jim to samozřejmě nemůže přijít ani vše divně, protože jsou totálně odtrženi od reality normálního života, pokud tedy v dnešní době, ještě takový život existuje. Samozřejmě, že ne všichni takoví jsou, ale že by toto byla zrovna nějaká výjimka, to také rozhodně ne. Už prostě jen ta narozeninová party za 3/4 mega, ta hovoří úplně vše. Opravdu totál mimo - a ani teď, ještě pořádně nechápe, co se to děje a co se to vlastně stalo. Ten člověk byl utvrzený v domnění, že takové party bude prostě a jednoduše pořádat už pořád, až do konce svého života, neustále. A nelze se tomu ani divit, když ho to v tom na té narozeninové mega party, každý z těch všech nekonečných zástupů gratulantů i utvrzoval. Místo toho, aby mu alespoň jeden z nich řekl: nezbláznil ses? Nejebe ti? Nechceš si dát mokrej hadr na hlavu?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Situace na ŘSD
Snad bude konečně souzen a odsouzen. Jsem rád, že se ohledně korupce konečně začalo v našem státě blýskat na lepší časy a tito lidé, kteří se dřív cítili nedotknutelní se už nyní právem bojí a alespoň část z nich byla potrestána.
Kdo by si dřív pomyslel, že může ve vězení skončit třeba Alexandr Novák nebo Janoušek ? ! Je to sice pořád tak "napůl" , nedostali to co opravdu zaslouží a nebyli souzeni zdaleka za všechno co provedli, ale oproti době před 5-10 lety, kdy byli nedotknutelní, je to velké zlepšení.
Kdo by si dřív pomyslel, že může ve vězení skončit třeba Alexandr Novák nebo Janoušek ? ! Je to sice pořád tak "napůl" , nedostali to co opravdu zaslouží a nebyli souzeni zdaleka za všechno co provedli, ale oproti době před 5-10 lety, kdy byli nedotknutelní, je to velké zlepšení.
Re: Situace na ŘSD
to monin: Plný souhlas!
Re: Situace na ŘSD
Bylo zastaveno stíhání Laušmana a Haly ohledně nevýhodných pronájmů odpočívek, případ nejde k soudu, protože práce policie byla odvedena mimořádně diletantsky. Vyšetřovatel policie je nyní obžalován, že vyšetřování zhatil úmyslně.
Zachránil stíhané manažery? Vyšetřovatel tunelování ŘSD jde k soudu
http://www.lidovky.cz/zachranil-stihane ... _domov_ogo
Zachránil stíhané manažery? Vyšetřovatel tunelování ŘSD jde k soudu
http://www.lidovky.cz/zachranil-stihane ... _domov_ogo
Re: Situace na ŘSD
tak dnes bude v Otázkách Václava Moravce šéf ŘSD Jan Kroupa na téma nekonečného příběhu D1, tak jsem zvědav, co nového se dozvíme o D47 u Ostravy či o modernizaci D1 atd. může to být hodně zajímavé
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Situace na ŘSD
otázky Václava Moravce se ředitelem ŘSD
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... vce-2-cast
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... vce-2-cast
Re: Situace na ŘSD
Zase jsme se nic nedozvěděli...
Re: Situace na ŘSD
dozvěděli - 1) že se údajně tendruje úsek 22 (Velká Bíteš - Devět křížů) což mě šokuje, ve věstníku VZ je pouze předběžné oznámení
2) že se na přelomu roku mají tendrovat úseky 10 - 15 - 20 a příští rok by se mělo pracovat na celkem 8mi úsecích (3, 6, 10, 15, 18, 20, 22, 25) škoda, že vypadl úsek 12 (Humpolec - Větrný Jeníkov) tedy pokud jsem to správně poslouchal a neuniklo mi to ... i tak je to slušná porce, jsem zvědav, jak to řidiči zvládnou a kolik jich přesedlá do vlaků ... jinak jsem nabyl dojmu, že příští rok by se mohla konečně začít opravovat D47, už je nejvyšší čas ...
2) že se na přelomu roku mají tendrovat úseky 10 - 15 - 20 a příští rok by se mělo pracovat na celkem 8mi úsecích (3, 6, 10, 15, 18, 20, 22, 25) škoda, že vypadl úsek 12 (Humpolec - Větrný Jeníkov) tedy pokud jsem to správně poslouchal a neuniklo mi to ... i tak je to slušná porce, jsem zvědav, jak to řidiči zvládnou a kolik jich přesedlá do vlaků ... jinak jsem nabyl dojmu, že příští rok by se mohla konečně začít opravovat D47, už je nejvyšší čas ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Situace na ŘSD
bumbik: od prosince se zkracuje jízdní doba EC vlaků a railjetů v úseku Praha hl.n. - Brno hl.n., přesně na 2h 30min.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Situace na ŘSD
no právě proto jsem se o tom vlaku zmínil, navíc má přibýt nová souprava na trati dle Českých drah - asi už tuší, co čeká řidiče na D1 v příštím roce ... ale už nějakou dobu nejsou v médiích články o nestabilitě ŘSD či MD, pokud se situace již stabilizovala, tak je to pomalu na šampáňo
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Situace na ŘSD
To je takový hodně teoretický čas. Poslední dobou jsem v Brně nikdy nebyl s menším než 10 minutovým zpožděním. Zdrojem problémů nebyly ani tak práce na koridoru (se kterými JŘ počítá), ale stav trati Č. Třebová - Brno, kde byla různá lokální omezení + modernizace trati přímo v Brně.monin píše:bumbik: od prosince se zkracuje jízdní doba EC vlaků a railjetů v úseku Praha hl.n. - Brno hl.n., přesně na 2h 30min.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Situace na ŘSD
bumbik: Na webu ŘSD se objevovalo poslední půlrok, tři čtvrtě roku dost pracovních nabídek, takže se zdá že na tom zapracovali. Doufejme, slovy nejmenované primátorky, že jich bude většina "tažných" na úkor těch "chovných".
Re: Situace na ŘSD
To ale není nic moc nového...bumbik píše:dozvěděli - 1) že se údajně tendruje úsek 22 (Velká Bíteš - Devět křížů) což mě šokuje, ve věstníku VZ je pouze předběžné oznámení
2) že se na přelomu roku mají tendrovat úseky 10 - 15 - 20 a příští rok by se mělo pracovat na celkem 8mi úsecích (3, 6, 10, 15, 18, 20, 22, 25) škoda, že vypadl úsek 12 (Humpolec - Větrný Jeníkov) tedy pokud jsem to správně poslouchal a neuniklo mi to ... i tak je to slušná porce, jsem zvědav, jak to řidiči zvládnou a kolik jich přesedlá do vlaků ... jinak jsem nabyl dojmu, že příští rok by se mohla konečně začít opravovat D47, už je nejvyšší čas ...
1) Tady jde spíše o slovíčkaření - tendr nebo předběžné oznámení...hlavně, že se něco děje.
2) O tomto se mluví již dlouho a je to i v návrhu rozpočtu SFDI. Doufám, že s tím úsekem 12 je to jen nedorozumění, protože je to suverénně nejhorší část D1 a to v celé své CB délce. Btw, pokud se začne tendrovat až na konci roku tak vidím reálně zahájení modernizace až tak na září jako v případě úseku 18, takže se bojím, že to s těmi omezeními nebude tak horké a ztratí se další stavební sezóna.
Škoda, že diskuze trvala pouze 20 minut, Kroupa tam moc prostoru nedostal...
Re: Situace na ŘSD
Stav údržby je samozřejmě trvalej problém, ale snad aspoň ten Vydrholec bude už hotovej. To dá cca těch deset minut a jednou snad dalších sedm-osm dá Choceň-Ústí a pak už to dolu nepoleze.JirkaS píše:[To je takový hodně teoretický čas. Poslední dobou jsem v Brně nikdy nebyl s menším než 10 minutovým zpožděním. Zdrojem problémů nebyly ani tak práce na koridoru (se kterými JŘ počítá), ale stav trati Č. Třebová - Brno, kde byla různá lokální omezení + modernizace trati přímo v Brně.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Situace na ŘSD
Co si myslet o tomhle, nevím.
Jednou že to bude ve výběrovém řízení, pak to zruší s tím, že si to udělají sami, a nyní bez výběrka za dvojnásobnou cenu než byla původní nabídková...
S přípravou tendru na mýto pomůže Ťokovi firma Deloitte. Zakázku získala bez výběrového řízení
Zdroj: Hospodářské noviny
Jednou že to bude ve výběrovém řízení, pak to zruší s tím, že si to udělají sami, a nyní bez výběrka za dvojnásobnou cenu než byla původní nabídková...
S přípravou tendru na mýto pomůže Ťokovi firma Deloitte. Zakázku získala bez výběrového řízení
Zdroj: Hospodářské noviny
Re: Situace na ŘSD
nevím kam s tím.
na webu ŘSD u jednotlivých staveb začali umisťovat technické průvodky stavby
viz - https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 460858514c
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/55bf ... 468620.pdf
na webu ŘSD u jednotlivých staveb začali umisťovat technické průvodky stavby
viz - https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 460858514c
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/55bf ... 468620.pdf
Re: Situace na ŘSD
EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR o rozvoji silnic a dálnic ve Zlínském kraji!
http://rozhovory.zvonek.cz/jak-pohodlne ... kem-kraji/
Ředitel správy Zlín poskytl rozhovor o stavbách v gesci správy.
http://rozhovory.zvonek.cz/jak-pohodlne ... kem-kraji/
Ředitel správy Zlín poskytl rozhovor o stavbách v gesci správy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Situace na ŘSD
Není to už moc aktuální, ale i v tomto vláknu se o tom hodně diskutovalo. Všechno má svůj konec. I kauza exředitele Haly a Laušmana z přelomu 2011/12 končí. V článku je shrnutí jednotlivých větví, výměny zástupců ...
echo24 píše:Po pěti letech spěje kauza ke konci. Zastavením stíhání Michala Haly pro držení dětské pornografie. Z důvodu promlčení. Tak končí aféra, jež byla modelovou pro vytváření atmosféry země prolezlé korupcí. zdroj: http://echo24.cz/a/waD7K/jak-se-vyrabela-korupce
Re: Situace na ŘSD
zajímavá reportáž:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... &x=63&y=24
to, co mě šokuje, je, jak ukazují mapu oprav na příští rok a jak mluví o D8, která se příští rok má na výjezdu z Prahy opravovat, tak na mapce je ukázán úsek D1 začátek u Prahy :-/
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... &x=63&y=24
to, co mě šokuje, je, jak ukazují mapu oprav na příští rok a jak mluví o D8, která se příští rok má na výjezdu z Prahy opravovat, tak na mapce je ukázán úsek D1 začátek u Prahy :-/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Situace na ŘSD
tak zde zajímavé prezentace z žofínského fóra - osvětlí situaci ohledně oprav dálnic a silnic v příštím roce + jak to vypadá se stanovisky EIA dle nového zákona atd. stojí za stažení a přečtení odkazy zde:
http://www.zofin.cz/wp-content/uploads/ ... KROUPA.pdf
http://www.asfaltove-vozovky.cz/av2015/ ... lavaty.pdf
http://www.zofin.cz/wp-content/uploads/ ... KROUPA.pdf
http://www.asfaltove-vozovky.cz/av2015/ ... lavaty.pdf
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Situace na ŘSD
Není nějaký obrazový či zvukový záznam z toho Žofínské fóra?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Situace na ŘSD
Ale jinak samozřejmě přeji všem krásné a pohodové Vánoce a to obzvlášť kolegovi hh, kterému se tímto i omlouvám, že jsem mu začal tykat a on mi dál tvrdošíjně vyká. Ještě jednou vše nejlepší a zde pro něj extra malý dárek, od nás ode všech:
Snad se bude líbit.
http://www.novinky.cz/ekonomika/390168- ... uscon.html
Snad se bude líbit.
http://www.novinky.cz/ekonomika/390168- ... uscon.html
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Situace na ŘSD
Faktická: ale to s tím ty/vy máte tak, že i já to střídám a dokonce i vůči autorům zde. Je to fórum, takže sem patří tykání, to je etiketa diskuzních fór. Na druhou stranu některé lidi znám (vím co dělají a jaké pozice zastávají) anebo z jiných důvodů, že jsou z oboru jim automaticky někdy vykám. Považuji to za jakousi slušnost, nehledě na můj věk, že by to nemuselo být. Nehledal bych v tom nic špatné. Já se s hh nezhodnu v tom, co je oprava vozovky (mikrokoberce), na značení má také svůj názor, ani jedno mu ovšem neberu.
Co se týče situace na ŘSD; je nutností aby tam byl funkční team patřičně odměněn. Poté je motivace pracovat a dosahovat výsledky, ale tyto se nedostaví ihned do okamžité výstavby. Tu totiž ovlivňují další faktory: legislativní proces a příprávní fáze, z toho snad nejkomplikovanější jsou témata k ŽP, geologické studie, studie realizovatelnosti a návratnosti, tomu všemu ještě předchází dopravní situace a průzkum. Pak teprve se dá mluvit o potřebných dokumentacích pro různá povolení, poté teprve VO a i proces různého odvolávání firem, co se přihlásí, tohle všechno musí probíhat zcela 100%, jinak je to napadnutelné dnes už i v EU, čímž nastává problém s financováním, pokud jde o projekt financovaný přes EU zdroje, což nejčastěji u vás a u nás je. Poté se teprve staví, ale ani to ještě není vyhráno, je nutno si stavbu uhlídat, řešit případná prodražení. Nedejbože když se tam ještě natahuje fáze problémů s majetkovým vyspořádáním anebo jde o nějakou lokalitu s historickými nalezištěmi. Tato cesta po výsledek, kterým je ono střihání pásky a uvádění do provozu nebývá na 5 let (20-30 jsou realita). Pokud to ale komplikují ještě personální obměny a nestabilita institucí, pak nastává problém, protože se mění priority. Ta příprava před výstavbou je náročná na peníze. A ve všeobecnosti platí, že všechna příprava tvoří 50% celkových nákladů, dalších 50% jsou pak náklady na výstavbu. Zlomkem jsou pak náklady na údržbu a zvláštní je, že s tím bývá největší problém, najednou ty zdroje nejsou. O tom ví hh dost.
Co se týče situace na ŘSD; je nutností aby tam byl funkční team patřičně odměněn. Poté je motivace pracovat a dosahovat výsledky, ale tyto se nedostaví ihned do okamžité výstavby. Tu totiž ovlivňují další faktory: legislativní proces a příprávní fáze, z toho snad nejkomplikovanější jsou témata k ŽP, geologické studie, studie realizovatelnosti a návratnosti, tomu všemu ještě předchází dopravní situace a průzkum. Pak teprve se dá mluvit o potřebných dokumentacích pro různá povolení, poté teprve VO a i proces různého odvolávání firem, co se přihlásí, tohle všechno musí probíhat zcela 100%, jinak je to napadnutelné dnes už i v EU, čímž nastává problém s financováním, pokud jde o projekt financovaný přes EU zdroje, což nejčastěji u vás a u nás je. Poté se teprve staví, ale ani to ještě není vyhráno, je nutno si stavbu uhlídat, řešit případná prodražení. Nedejbože když se tam ještě natahuje fáze problémů s majetkovým vyspořádáním anebo jde o nějakou lokalitu s historickými nalezištěmi. Tato cesta po výsledek, kterým je ono střihání pásky a uvádění do provozu nebývá na 5 let (20-30 jsou realita). Pokud to ale komplikují ještě personální obměny a nestabilita institucí, pak nastává problém, protože se mění priority. Ta příprava před výstavbou je náročná na peníze. A ve všeobecnosti platí, že všechna příprava tvoří 50% celkových nákladů, dalších 50% jsou pak náklady na výstavbu. Zlomkem jsou pak náklady na údržbu a zvláštní je, že s tím bývá největší problém, najednou ty zdroje nejsou. O tom ví hh dost.