Špatné značky
Re: Špatné značky
Skvělý postřeh, obratem jsem to poslal na příslušná místa k nápravě...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Špatné značky
Ano, Brno mělo rozum společně se Slováky už za komančů a vždy jsem se divil, že jsem někde v cizině .
Já si pamatuji směrovky (směrníky) v Čechách a na Moravě výhradně v křižovatkách. Na hlavních tazích bývaly dokonce obrovské. Pak se to začalo objevovat před křižovatkou a čím dál častěji a nakonec zvítězil mnohapatrový totém s mnoha směrovkami doleva doprava a dokonce i rovně. A dle úvahy se značky začaly umísťovat desítky metrů daleko.
Co je na tom nejhorší, že náš zákon a normy to vzal jako běžnou věc a mezinárodně chápané směrníky umísťujeme dle libosti před, za a v jakékoliv vzdálenosti. Stejně jako umísťování značky hlavní silnice. Ovšem odporující smluveným pravidlům ze 60. let v rámci Evropy. Mě to za komančů také nepřišlo divné - než jsem začal jezdit po cizině a pochopil, že je něco špatně. A když pak zblblý z ciziny občas zahnu někomu na dvůr nebo do lesa, jak asi musí být zblblí cizinci u nás.
Já si pamatuji směrovky (směrníky) v Čechách a na Moravě výhradně v křižovatkách. Na hlavních tazích bývaly dokonce obrovské. Pak se to začalo objevovat před křižovatkou a čím dál častěji a nakonec zvítězil mnohapatrový totém s mnoha směrovkami doleva doprava a dokonce i rovně. A dle úvahy se značky začaly umísťovat desítky metrů daleko.
Co je na tom nejhorší, že náš zákon a normy to vzal jako běžnou věc a mezinárodně chápané směrníky umísťujeme dle libosti před, za a v jakékoliv vzdálenosti. Stejně jako umísťování značky hlavní silnice. Ovšem odporující smluveným pravidlům ze 60. let v rámci Evropy. Mě to za komančů také nepřišlo divné - než jsem začal jezdit po cizině a pochopil, že je něco špatně. A když pak zblblý z ciziny občas zahnu někomu na dvůr nebo do lesa, jak asi musí být zblblí cizinci u nás.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Špatné značky
To se mi právě taky párkrát stalo a vlastně jsem tím tuhle diskuzi začal. Někdy je ta směrovka tak daleko před křižovatkou, že vůbec nevíte k čemu se vztahuje, tady k jaké odbočce. No a když pak odbočka někam na dvůr vypadá +- stejně jako ta silnice, tak se snadno spletete.Honey72 píše:A když pak zblblý z ciziny občas zahnu někomu na dvůr nebo do lesa, jak asi musí být zblblí cizinci u nás.
Re: Špatné značky
Na I/20 u Českých Budějovic značená I/3 taky je špatně. https://www.google.com/maps/@49.0122028 ... 312!8i6656
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Špatné značky
Tak kudy teda k tomu přívozu???
- Přílohy
-
- 20210921_073312.jpg (227.05 KiB) Zobrazeno 5667 x
Re: Špatné značky
Njn, do toho někdo drknul, výchozí stav byl (+-) pravý úhel.
Království a půl princezny za 511.
Re: Špatné značky
Koukal jsem se na projekt obnovy SSZ Chilská - Opatovská na pražském Chodově. Zajímavé je, že se tady značky P4 Dej přednost v jízdě umisťují samostatně asi 10 m za SSZ. Na SSZ je místo toho značka přechodu pro chodce / cyklopřejezdu.
Je P4 posunutá jen z důvodu namožnosti dát na jeden sloupek více značek, nebo je tím vyznačeno, že tato část křižovatky není řízena SSZ? Tzn. pokud budu v těch "bypassových" větvích mít zelenou, stále dávám přednost autům na hlavní?
Mě by dávaly smysl dvě varianty:
1) P4 umístěna standardně na sloupku SSZ, IP6+IP7 neosazeny (v křižovatce se osazovat nemusí), celá křižovatka řízena SSZ. Nebo
2) P4 značí neřízenou křižovatku, ale místo plnohodnotného SSZ by přes bypassové větve byl jen oranžový blikač bez signalizace pro chodce.
Pokud je tím projektem opravdu myšleno to, že na zelenou stejně po nějakých 15 metrech dávám přednost, tak je to slušná prasárna.
Podobná situace je teď i na Michelská x Budějovická...
Je P4 posunutá jen z důvodu namožnosti dát na jeden sloupek více značek, nebo je tím vyznačeno, že tato část křižovatky není řízena SSZ? Tzn. pokud budu v těch "bypassových" větvích mít zelenou, stále dávám přednost autům na hlavní?
Mě by dávaly smysl dvě varianty:
1) P4 umístěna standardně na sloupku SSZ, IP6+IP7 neosazeny (v křižovatce se osazovat nemusí), celá křižovatka řízena SSZ. Nebo
2) P4 značí neřízenou křižovatku, ale místo plnohodnotného SSZ by přes bypassové větve byl jen oranžový blikač bez signalizace pro chodce.
Pokud je tím projektem opravdu myšleno to, že na zelenou stejně po nějakých 15 metrech dávám přednost, tak je to slušná prasárna.
Podobná situace je teď i na Michelská x Budějovická...
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (355.2 KiB) Zobrazeno 5230 x
Re: Špatné značky
Vede ta hlavni doprava, nebo rovne? V noci super. https://mapy.cz/s/pusagurego
Re: Špatné značky
Nová okružní křižovatka v Třebíči na II/360 (platilo město):
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Špatné značky
Spěje to k tomu, že číslo dálnice budeme vkládat do zeleného pole společně se symbolem. Teď si s tím očividně nikdo neví rady
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Špatné značky
Ano, to je zajímavá otázka na kterou by mě také zajímala správná odpověď. Dle situace z praxe v Olomouci je DZ umístěná až za SSZ chápána jako samostatná a řidič tak musí dát přednost. SSZ na odbočovací větvi v tomto případě "jen" řídí přechod.ElWapp píše:Koukal jsem se na projekt obnovy SSZ Chilská - Opatovská na pražském Chodově. Zajímavé je, že se tady značky P4 Dej přednost v jízdě umisťují samostatně asi 10 m za SSZ. Na SSZ je místo toho značka přechodu pro chodce / cyklopřejezdu.
Je P4 posunutá jen z důvodu namožnosti dát na jeden sloupek více značek, nebo je tím vyznačeno, že tato část křižovatky není řízena SSZ? Tzn. pokud budu v těch "bypassových" větvích mít zelenou, stále dávám přednost autům na hlavní?
Všimni si, že na průběžných přímých komunikacích skrz křižovatku je před připojením odbočovací větvě umístěna DZ "hlavní silnice".
U případu Olomouc tak v praxi dochází k tomu, že auta odbočující z protisměru vlevo mají přednost proti těm, která jedou z mého směru vpravo. (Tj. protijedoucí auta nejdříve najedou do křižovatky, tu opustí a jedou po hlavní, kde já dávám přednost z bypassu)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Špatné značky
Co je tam špatně kromě té červené 1 ? Tohle bych považoval za chybu menšího rázu, lepší než když tam něco chybí.Majkii píše:Nová okružní křižovatka v Třebíči na II/360 (platilo město):
Re: Špatné značky
Doplnění:Trupman píše:Ano, to je zajímavá otázka na kterou by mě také zajímala správná odpověď. Dle situace z praxe v Olomouci je DZ umístěná až za SSZ chápána jako samostatná a řidič tak musí dát přednost. SSZ na odbočovací větvi v tomto případě "jen" řídí přechod.ElWapp píše:Koukal jsem se na projekt obnovy SSZ Chilská - Opatovská na pražském Chodově. Zajímavé je, že se tady značky P4 Dej přednost v jízdě umisťují samostatně asi 10 m za SSZ. Na SSZ je místo toho značka přechodu pro chodce / cyklopřejezdu.
Je P4 posunutá jen z důvodu namožnosti dát na jeden sloupek více značek, nebo je tím vyznačeno, že tato část křižovatky není řízena SSZ? Tzn. pokud budu v těch "bypassových" větvích mít zelenou, stále dávám přednost autům na hlavní?
Všimni si, že na průběžných přímých komunikacích skrz křižovatku je před připojením odbočovací větvě umístěna DZ "hlavní silnice".
U případu Olomouc tak v praxi dochází k tomu, že auta odbočující z protisměru vlevo mají přednost proti těm, která jedou z mého směru vpravo. (Tj. protijedoucí auta nejdříve najedou do křižovatky, tu opustí a jedou po hlavní, kde já dávám přednost z bypassu)
edit: Sousedící křižovatka je na tom stejně. Je pikantní, že zde je DZ hlavní silnice umístěna tak, že auto napojující se na komunikaci z vedlejší odbočením doleva nemá v praxi šanci tuto DZ vidět. A to tato křižovatka prošla přestavbou někdy ca. před 8 lety.
edit 2: No a tady, opět Olomouc, to je gól! DZ "hlavní silnice" před napojením bypassu je, ale značka "dej přednost" na bypassu je spolu se SSZ, tj. SSZ má přednost! Tak jen doufám, že zde nedochází k situaci, kdy auta z pravého bypassu nemají zelenou spolu s auty odbočujícími vlevo z protisměru...
Tj. jedná se o křižovatku "řízeno-neřízenou", kdy jedna větev je řízena SSZ a druhá není a řídí se DZ.
Hlavně to tedy ovlivňuje situaci při vypnutí DZ, kdy auta vlevo odbočující z protisměru mají přednost před těmi, co přijíždí z bypassu. K tomu je tam naštěstí ta dodatková tabulka, která by měla řidiči napovědět, že jeho bypass není součástí celé křižovatky.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Špatné značky
Stejná situace jako na druhém příkladu z Olomouce je i ve Znojmě. Na StreetView viditelné i s tou situací, kdy oba směry mají zelenou...
Re: Špatné značky
No je to děs...Honey72 píše:Spěje to k tomu, že číslo dálnice budeme vkládat do zeleného pole společně se symbolem. Teď si s tím očividně nikdo neví rady
Vážený pane,
osazené dopravní značení u okružní křižovatky ul. Rafaelova bylo projednáno a odsouhlaseno písemně Policií ČR DI Třebíč dne 21.7.2021.
Po obdržení Vašeho e-mailu jsem požádala Policii ČR DI Třebíč o vyjádření. PČR trvá na tom, že osazené DZ u OK je vzhledem k organizaci dopravy ve městě pro řidiče takto dostatečně srozumitelné. Obě návěsti jednoznačně upozorňují řidiče o cíli, nebo cílech cesty ve směru přímo, a ve směru odbočení.
...
odbor dopravy a komunálních služeb
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Špatné značky
Odboru dopravy by bylo vhodné odpovědět, že DI PČR není od toho, aby navrhoval dopravní značení, pouze vydává své stanovisko do řízení o stanovení místní úpravy provozu. A že odpovědnost za značení má majitel a za úpravu provozu patřičný úřad, který jej schválil. Tj. zde v obou případech město Třebíč(?)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Špatné značky
Uf, tak toto je ovšem prasárna. Nejhorší na tom je, že kdyby tam nastala nehoda, tak to bude spousta nervů a spousta právníků, aby občan proti dopravácko úřednické diletantské mašinérii vyhrál a dovolal se svého práva.dast píše:Stejná situace jako na druhém příkladu z Olomouce je i ve Znojmě. Na StreetView viditelné i s tou situací, kdy oba směry mají zelenou...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Špatné značky
A další prasárnou č.2 na té křižovatce je samostatně umístěná značka hlavní silnice. Takže řidič co odbočil od centra si musí myslet, že od centra ta hlavní odbočuje do Brněnské. A protože je tu ta značka, nemůže ho napadnout, že auta zprava mají zelenou. Vlastně ho vůbec nenapadne, že tam nějaký semafor mají.
https://www.google.com/maps/@48.8427909 ... 384!8i8192
https://www.google.com/maps/@48.8427909 ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Špatné značky
No však o tomto se tu bavíme. Že jeden směr je neřízený a druhý řízený (bez následující DZ), takže když se to setká se zelenou na rameni zprava, tak se setkají dvě auta s právem jízdy.Honey72 píše:A další prasárnou č.2 na té křižovatce je samostatně umístěná značka hlavní silnice. Takže řidič co odbočil od centra si musí myslet, že od centra ta hlavní odbočuje do Brněnské. A protože je tu ta značka, nemůže ho napadnout, že auta zprava mají zelenou. Vlastně ho vůbec nenapadne, že tam nějaký semafor mají.
https://www.google.com/maps/@48.8427909 ... 384!8i8192
Nebo je tam ještě něco a nechápu....?
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Špatné značky
K této situaci mám aktualizaci, anžto dnes jsem se v této lokaci vyskytoval a křižovatku si prohlédl.Trupman píše: Sousedící křižovatka je na tom stejně. Je pikantní, že zde je DZ hlavní silnice umístěna tak, že auto napojující se na komunikaci z vedlejší odbočením doleva nemá v praxi šanci tuto DZ vidět. A to tato křižovatka prošla přestavbou někdy ca. před 8 lety.
DZ "hlavní " umístěna na kandelábru VO již neexistuje a nebyla nijak nahrazena. Ale "dej přednost " na bypassu (až za přechodem, bez kombinace se SSZ) existuje.
Tedy zde se jedná z pohledu dopravní úpravy o křižovatku řízenou z pohledu jezdce po Velkomoravské ulici (protože se řídí SSZ a následně u napojení bypassu žádná pozměňující úprava není) a z pohledu řidiče na bypassu se jedná o napojení neřízené, kde má dát přednost.
Sice by to nemělo vytvářet nebezpečné situace jako v případě Znojma, ale i tak je v tom královskej bordel.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Špatné značky
Určitě by stálo za to pořádně rekodifikovat značení objížďek včetně rozšíření variant směrových návěstí, které přeci jen dost kulhají za vývojem událostí, aby nám tu nevznikala takováhle (byť dobře míněná) tvořivost.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Špatné značky
Je to jen dočasně naštěstí
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Špatné značky
Něco jako dočasně umístěná sovětská vojska na území ČR...
Re: Špatné značky
Jedna čerstvá perla z Pardubic. Je to takto v celé čerstvě zrekonstruované ulici a už se prý přišlo na to, že je to špatně
- Přílohy
-
- nsprvdlnst.jpg (69.03 KiB) Zobrazeno 3359 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!