Špatné značky

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Špatné značky

Příspěvek od hh »

Hm, tak vy jste vůbec nečetl, to co jsem sem teď napsal, že?
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Špatné značky

Příspěvek od Michel »

hh píše:Co se týče těch dálnic, tak s Mapmanem jsem zatím skončili zjednodušeně řečeno u názoru, že se značí další krajské město a pokud již není, tak významný zahraniční cíl. D3: ČB a Linz. D11: HK, pak OL, pak OV, pak Katowice nebo Gliwice nebo něco v Polsku. Trochu potíž nám dělá Jihlava, kterou na D1 nechcem zavádět. Cíle pod čarou by vyřešili případy jako jsou Zlín nebo Pardubice, které neleží na D1, resp. D11.
A toto je tedy váš a Mapmanův návrh, jak by se na dálnicích mělo značit, nebo to je vaše domněnka, jak vypadají současné normy, podle kterých se značení dělá?
S těmi krajskými městy to zní celkem dobře, ale skutečně pak dělá potíž Jihlava na D1 a navíc vyvstává problém, co značit na R4, R7 či R48, když na těchto trasách žádné krajské město neleží... Těžko říct, jak to vyřešit - možná pravidlem, že pokud není na trase žádné krajské město, značí se okresní město, které leží nejblíže konci dané dálnice/rychlostnice - to by umožnilo značit Chomutov na R7, i když vlastně na R48 by to nijak nepomohlo - Český Těšín není okresní město a na R4 taky ne, protože nejblížší okresní město konci R4 je Písek a ne Strakonice...no koukám, že to není vůbec jednoduché vymyslet nějaká jasná pravidla, která by vždy dávala dobrý výsledek :)

Jen by mě ještě celkem zajímalo, podle jakých pravidel je na R48 ve směru na Bělotín značen jako hlavní cíl Hranice? Vím, že je to dotaz spíš na ŘSD nebo jiná povolaná místa, ale nenarazili jste náhodou někdy s mapmanem na tuto problematiku? A pak ještě nevíte, jestli je nějaká norma pro značení zahraničních cílů na začátku dálkových tahů? Je zajímavé, že při odbočení z R1 na D11 je značena Wroclaw, při odbočení z R1 na R10 dokonce Szczecin, ale při odbočení z R1 na D5 pouze Plzeň... Kdyžtak díky za odpovědi :)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Špatné značky

Příspěvek od hh »

Michel píše:no koukám, že to není vůbec jednoduché vymyslet nějaká jasná pravidla, která by vždy dávala dobrý výsledek :)
Právě že takový neexistuje!

Existují jen chytráci, co hovno udělají, ale u všeho remcají. Nebo v případě lidí jako Tachau/Dobrenz ještě urážejí.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Špatné značky

Příspěvek od hh »

Michel: Ano, děkuji, Vy jste už o tom, co jsem napsal evidentně uvažoval. K Vašim dotazům:

- ano to je náš návrh, který ten dnešní z nějaké části upravuje
- Szczecin - to je zase rozpor mezi MD/ŘSD a magistrátem Prahy, který tehdy značil Szczecin na desítce nebo Bayreuth na šestce a dnes naopak opět v rozporu s MD/ŘSD neznačí ani české cíle, již jen MO a PO (řidiči dojeď na Okruh a pak se dozvíš kde jseš a kudy objet Prahu). Takže oboje zásadně špatně, nicméně Praha stát ve státě (a to zde žiji) ...
- U těch R7, R48 je třeba pak dělat výjimky, pokud tam nic není, takže Chomutov asi dosti logicky ano, stejně tak někoho na MD/ŘSD kdysi napadly Hranice, že z nich bude dálkový cíl pro D1, R35 a R48. Na R48 a R35 se to v 90 letech objevilo, pak se asi názor (naštěstí) změnil a na D1 to již není. Ovšem otázka, jestli to někdy z R48 a R35 ještě zmizí. My bychom rádi, ovšem stojí to miliony a to vcelku detail že. Dle našeho návrhu byste měl na R48 Brno a Olomouc.
- ty okresní města - jedna věc je hlavní dálkový cíl a druhá je to IS8b (dálková návěst za křižovatkou), kdy my chceme, aby hlavní dálkový cíl byl nejlépe jeden, například ČB na D3 a na IS8b jich může být víc, třeba Tábor, ČB a Linz (A). To by bylo řešení pro všechny ty Přerovy, Kroměříže, Poděbrady atd.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Špatné značky

Příspěvek od viky »

kik píše:Na D11 by mel byt HK, eventuelne Pardubice (aby meli Pernikari radost:)))) a oznaceni Polska, na R10 by mel byt minimalne Turnov (tam konci R10), dale Liberec a opet oznaceni Polska. Na D1 u Prahy bych nechal Ostravu, Brno (spolu s oznacenim Rakouska a Slovenska) a Ceske Budejovice (s oznacenim Rakouska). Od Mirosovic dal by byla jenom Ostrava s Brnem plus oznaceni Rakouska a Slovenska. A na D8 by bylo Usti nad Labem a oznaceni Nemecka stejne jako na D5 Plzen plus zase Nemecko. Myslim ze by to stacilo...
Po zprovoznění D11 bude Ostrava mnohem blíž po ní,než po D1,takže by to bylo těžce zavádějící.Na D1 bych nechal Brno a nanejvýš Bratislavu.Olomouc, Ostravu a event. Zlín až za Brnem
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Špatné značky

Příspěvek od Standa »

Netrval bych až tolik na krajských městech, spíš bych využíval jako cíle statutární města, samozřejmě ne všechna. To jsou kromě krajských měst i některá další velká sídla, jako třeba Chomutov (pro R7) nebo Frýdek-Místek (pro R48). Teprve potom bych přešel na další města a vůbec bych se nevázal na bývalé okresy, například zmíněný Český Těšín je větší a známější, než leckteré bývalé okresní město.

Ostravu bych z Prahy neznačil, ale Olomouc ano, ovšem až po zprovoznění R35 jako vedlejší cíl na D11, na IS8b (spolu s Pardubicemi dle mapmana, čtyři dálkové a jeden lokální cíl by se vejít mohly). Teď si nejsem jistý, jestli hh s mapmanem v rámci své záslužné práce na zkvalitnění značení ( :ok: ) navrhují i psaní vedlejších cílů na IS8b pod čarou (jako v Německu), docela by se mi to líbilo.
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné značky

Příspěvek od mbmat »

Standa píše: navrhují i psaní vedlejších cílů na IS8b pod čarou (jako v Německu), docela by se mi to líbilo.
dyť se tu o tom před časem vedla diskuse v tématu Návrh na změnu dopravního značení...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Špatné značky

Příspěvek od Standa »

mbmat píše:
Standa píše: navrhují i psaní vedlejších cílů na IS8b pod čarou (jako v Německu), docela by se mi to líbilo.
dyť se tu o tom před časem vedla diskuse v tématu Návrh na změnu dopravního značení...
To sice ano, šlo o ty čárkované rámečky kolem čísla silnice, ale týkalo se to (alespoň co si vzpomínám a letmo se teď podíval) jen různých variant značek IS2 a IS3 (i když by se určitě podobně dala ošetřit i IS8b) a navíc si nějak nevybavuji, jak to vlastně dopadlo se zařazením tohoto nápadu do nějakého oficiálního úsilí směrem k ŘSD.
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné značky

Příspěvek od mbmat »

to co píšeš Ty se tu taky řešilo, ale na prvních stránkách toho tématu se řešillo i o čem si psal předtím... je to tady v bodě 2 http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/znac ... t-0906.pdf
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Špatné značky

Příspěvek od Standa »

Díky, je to už jasné! Jsem se soustředil na ty poslední návrhy a tohle je přeci jen malinko starší.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: Špatné značky

Příspěvek od balik »

K hh-ovým objektivizujícím kritériím:

... že se značí další krajské město a pokud již není, tak významný zahraniční cíl. D3: ČB a Linz. D11: HK, pak OL, pak OV, pak Katowice nebo Gliwice nebo něco v Polsku. Trochu potíž nám dělá Jihlava, kterou na D1 nechcem zavádět. Cíle pod čarou by vyřešili případy jako jsou Zlín nebo Pardubice, které neleží na D1, resp. D11. Takže Lenny, Ostravu na D11 mít nemůžeš, protože podle toho systém nepostavíš...

Má to samozřejmě svoji logiku, je to odborně postaveno, uskutečnitelné, ale pro dálkové cestující uživatelsky stále ne zcela příjemné. (Chápu správně, že tvoříte amébovou strukturu, v níž se odkazuje vždy jen na nejbližší uzlový bod?)
Já bych (taknějank laicky) upřednostnil, aby byl Váš systém (byť nesystematicky) infiltrován několika zaužívanými (autoritativně stanovenými - Praha, Ostrava, Brno, ... ?) významnými orientačními body (současně splňují Vaši podmínku významných cílů - krajských nebo statutárních měst, ale nejsou bohužel právě nejbližším uzlovým bodem), a to bez ohledu zda leží na dané komunikaci (asi se to řeší Vámi zmiňovaným "podčarováním"?)
Prostě aby mi to umožnilo směrovat dálkový tranzit (např. Ostravu už z Prahy, Brno/ nebo (A)/ nebo Wien už z Těšína, apod.) preferovanou cestou (P->O via D11, byť obě leží na D1), protože blíž/rychleji/mimo obce/životní prostředí/jánevímco...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Špatné značky

Příspěvek od Lenny »

Dnes výjezd z 0135 na I/55 u Říkovic
DSC_7716.jpg
DSC_7716.jpg (199.98 KiB) Zobrazeno 13609 x
Proč tam je Holešov a Hulín? Když z poslední MÚK Hulín je to k obou cílům daleko blíž. To jako od MUK Hulín pojedu do Říkovic a pak po II/490 a zajedu si navíc x km, když můžu jet po II/432 z Hulína do Holešova?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné značky

Příspěvek od mbmat »

třeba proto aby tam byl nějakej cíl... bylo by asi dovný kdyby bylo všechno jenom doprava...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Špatné značky

Příspěvek od Lenny »

Tak jeden cíl je ještě snesitelný, ale dva je už moc. To není jen toto, proč třeba na větvích od R49 jsou osazeny značky Dej přednost jízdě, když ještě 3 roky nebude, nebo I/35 Hrádek - Polsko, to samé. Jsou to sice malé částky, ale postupně se to naskládá na zajímavou částku...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné značky

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Protože to prostě bylo v projektu a ten počítal s tím, že to bude budováno v minimálních časových rozestupech. Stejně jako na tom kruháči u Hyundaie, kde jsou osazeny směrovky na R48, ale chybí most :D
R48 -> D48 se podařilo!
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Špatné značky

Příspěvek od hh »

Přesně tak, je to v projektu, paní chodí se seznamem a pokud tam tu značku nenajde, tak problém. Ona přemýšlí jinak, ale pak za několik let (Lenny 3 roky, kde žiješ:) už by tu značku nedohnala. Ach jo.
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Špatné značky

Příspěvek od Michel »

hh píše:Michel: Ano, děkuji, Vy jste už o tom, co jsem napsal evidentně uvažoval.
Není zač :) Já děkuji vám, že jste mi objasnil, jak to se značením chodí v praxi. Upřímně až do teď jsem taky uvažoval stylem "na této značce by mělo být toto, na jiné tamto" a teprve po vašem příspěvku mi došlo, že značení se dělá podle norem, takže je především potřeba vymyslet jasná pravidla, která budou dávat kýžený výsledek. Jen by mě ještě zajímalo, nevíte náhodou, jak to chodí se značením v Německu? Jestli je to taky mají jasná pravidla a každá značka se sestavuje přesně podle norem, a nebo se o každé značce rozhoduje zvlášť?
hh píše:K Vašim dotazům:

- ano to je náš návrh, který ten dnešní z nějaké části upravuje
- Szczecin - to je zase rozpor mezi MD/ŘSD a magistrátem Prahy, který tehdy značil Szczecin na desítce nebo Bayreuth na šestce a dnes naopak opět v rozporu s MD/ŘSD neznačí ani české cíle, již jen MO a PO (řidiči dojeď na Okruh a pak se dozvíš kde jseš a kudy objet Prahu). Takže oboje zásadně špatně, nicméně Praha stát ve státě (a to zde žiji) ...
- U těch R7, R48 je třeba pak dělat výjimky, pokud tam nic není, takže Chomutov asi dosti logicky ano, stejně tak někoho na MD/ŘSD kdysi napadly Hranice, že z nich bude dálkový cíl pro D1, R35 a R48. Na R48 a R35 se to v 90 letech objevilo, pak se asi názor (naštěstí) změnil a na D1 to již není. Ovšem otázka, jestli to někdy z R48 a R35 ještě zmizí. My bychom rádi, ovšem stojí to miliony a to vcelku detail že. Dle našeho návrhu byste měl na R48 Brno a Olomouc.
Díky za odpovědi.
- Tak to je celkem dobrý a rozumný návrh, kéž by se alespoň tohle málo podařilo prosadit...
- Takže magistrát Prahy může o značení na území Prahy rozhodovat sám, aniž by byl povinen dodržovat normy ŘSD/MD? To je teda něco...
- Aha, takže výjimkami by se to řešilo... No, je fakt, že pravidlo, které jsem navrhoval já, tj, že pokud na trase neleží žádné krajské město, značí se okresní město ležící nejblíže konci dané dálnice/rychlostnice, by třeba na R48 nestačilo a muselo by se pro Český Těšín zavést, že pokud u konce trasy neleží žádné okresní město, značí se nejbližší alespoň dvacetitisícové město...a to už je celkem hodně překombinované, takže přece jen řešit to výjimkou je asi lepší. Možná by ale nebylo na škodu zavést pravidlo, že výjimku lze udělit pouze tehdy, pokud daným směrem neleží žádné krajské město, tím by se snad zabránilo výjimkám typu Hranice...
Co se týče těch Hranic na R48, tak na jednu stranu máte pravdu, že je to spíš detail, ale na druhou stranu přelepit je na všech cedulích zelenou fólií a dát tam místo nich Olomouc nebo Brno to přece nemůže stát miliony... A nebo když už i tuhle malou a jednoduchou investici by někdo považoval za zbytečnou, tak snad alespoň až skončí životnost stávajících značek, tak na nových by se Brno a Olomouc snad už mohly objevit. Já bych je tam každopádně uvítal a je dobře, že to váš návrh umožňuje.
hh píše:- ty okresní města - jedna věc je hlavní dálkový cíl a druhá je to IS8b (dálková návěst za křižovatkou), kdy my chceme, aby hlavní dálkový cíl byl nejlépe jeden, například ČB na D3 a na IS8b jich může být víc, třeba Tábor, ČB a Linz (A). To by bylo řešení pro všechny ty Přerovy, Kroměříže, Poděbrady atd.
Aha, jasně - ten dálkový cíl myslíte na na IS6B? Někde by možná nebylo na škodu uvést ty dálkové cíle dva, konkrétně v případě, kdy by měl být uveden pouze zahraniční cíl, ale těsně u hranic se nachází nějaké významné město, tak bych uvedl obojí - tj. např. Wien (A) + Mikulov na R52 nebo Bratislava (SK) + Břeclav na D2.
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Špatné značky

Příspěvek od Michel »

Lenny píše:Tak jeden cíl je ještě snesitelný, ale dva je už moc. To není jen toto, proč třeba na větvích od R49 jsou osazeny značky Dej přednost jízdě, když ještě 3 roky nebude, nebo I/35 Hrádek - Polsko, to samé. Jsou to sice malé částky, ale postupně se to naskládá na zajímavou částku...
A nebude to provizorní napojení D1 na I/55 u Říkovic v budocnu tvořit větev MÚK? Pak by ten Holešov a Hulín byl celkem na místě. A myslím, že i v současné situaci je pro orientaci řidiče lepší, když tam jsou doleva dva cíle, než kdyby tam nebyl žádný.

A co se týče té předčasné instalace značek tam, kde zatím cesta ještě nevede, tak v čem je problém? Zaplatit by se musely v budoucnu tak jako tak, takže příslušná stavba, díky které budou v budoucnu teprve mít smysl, zase bude o příslušnou částku levnější...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné značky

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pokud ty značky té další stavby dožijí, což u R49 je otázka.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Špatné značky

Příspěvek od Lenny »

Je to větev křižovatky, ale do doby výstavby 0136 postrádají osazené značky logiku. I po zprovoznění 0136 bude Holešov a Hulín lépe dostupný po D1 než po současných cestách. Kdyby tam byl jeden dobře, ale dva jsou zbytečnost.

Jsou to na x let utopené peníze, které se mohly použít jinde. Přirovnal bych to ke koupi střešní krytina na domě, aniž bych vlastnil nějaký dům či pozemek s tím, že dům za 5 let postavím a tašky se mi jistě budou hodit. Ale už tu není zohledněno, že jsem mohl peníze vynaložit jinak a zhodnotit je.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Špatné značky

Příspěvek od viky »

A jaktože je u směrovky na Hulín I/55? Po zprovoznění by to měla být II/655 ,ne?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Špatné značky

Příspěvek od Lenny »

Ono tam je teď spolu s I/55 i cedule I/47.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Špatné značky

Příspěvek od viky »

Já vím,ale I/55 by na této křižovatce měla končit a na Hulín vést II/655,když tam začíná (končí) D1 v peáži s R55,ne?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Špatné značky

Příspěvek od Lenny »

Tak ještě silnice není předána kraji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Špatné značky

Příspěvek od hh »

Michel píše:Jen by mě ještě zajímalo, nevíte náhodou, jak to chodí se značením v Německu? Jestli je to taky mají jasná pravidla a každá značka se sestavuje přesně podle norem, a nebo se o každé značce rozhoduje zvlášť?
Všude je to stejné. Záleží jak je systém dobrý (třeba Polsko hrůza) a jak se to v praxi dodržuje. U nás stát udělal systém a sám se o to stará na dálnicích a nějak to vypadá. Na jedničkách už to dělají kraje a policie, takže je to všude jiné
Michel píše: ...na druhou stranu přelepit je na všech cedulích zelenou fólií a dát tam místo nich Olomouc nebo Brno to přece nemůže stát miliony... A nebo když už i tuhle malou a jednoduchou investici by někdo považoval za zbytečnou, tak snad alespoň až skončí životnost stávajících značek, tak na nových by se Brno a Olomouc snad už mohly objevit. Já bych je tam každopádně uvítal a je dobře, že to váš návrh umožňuje.
Zde oni argumentují tím, že nechtějí mít dva systémy vedle sebe po dlouhou dobu, než by se to prohodilo. Což by mi nevadilo.
Michel píše: Aha, jasně - ten dálkový cíl myslíte na na IS6B? Někde by možná nebylo na škodu uvést ty dálkové cíle dva...
Ano. To už dnes někde pěkně funguje, například na R10.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“