Okružní křižovatky

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Trupman »

dd píše:Tak potom to tak špatné není. Ale záleží na přehlednosti značení, možná by pomohly šipky na silnici. Hlavní je tah Přerov - Šternberk a v jednom směru je přímá větev a ve druhém je samostatný pruh, který se pouze 1x kříží (a to docela bezpečně, při nájezdu na ko). Ostatní směry používají jen vnější pruh a je to pro ně obyčejný ko. Alespoň tak jsem to pochopil podle značky, je to správně? :-)
Značení na silnici je ve směru od OL (tam má jedině smysl). A kdo to doteď nepochopil a bojí se, že by se u Olomouce ztratil, tak si může vytisknout následující: :D :crazy:

Obrázek
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Lenny »

To je přesné, okružní křižovatka je to dobrá, nikdy jsem tam nějaké problémy nezaznamenal.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od hiob »

když už se tu probírají různé kruhové objezdy, mám jednu otázku.

Jaké je technické pojmenování většího kruhového objezdu, kde se nevjíždí do pruhu (proto tam asi nemohou být dvoupruhové nájezdy a výjezdy), ale vždy se přejíždí z pruhu do pruhu (3 pruhy vedle sebe).
Myslím kruhové objezdy v Ostravě - MÚK D1 x I/11, D1 x I56, I/56 x II/470
Bez nějakých problémů se totiž dají projet větší rychlostí (50-80km) bez krizových situací (platí pro toho kdo to zná :) ), člověk musí řídít
- sledovat pruh před sebou
- sledovat pruh vedle sebe, při přejíždění i kousek za sebou - prakticky kdo jede vedle v pruhu má vždy přednost, nikdy ho nesmím ohrozit
- nevyjíždí-li se nejbližším výjezdem jet jen ve vnitřním pruhu

Osobně mně to vyhovuje, jen tam chybí v některých místech značky ala prudká změna poloměru zatáčky ...

Oběcně schéma asi takové
MUK.jpg
MUK.jpg (49.88 KiB) Zobrazeno 10840 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak té křižovatce I/11xD1 říkám vajíčko, ale jaký terminus technikus nevím.
Jinak jako moc šťastné řešení mi to tedy nepřijde ty průplety jsou velice krátké, a třeba zrovna na I/11xD1 se to v místě podjezdu I/11 dosti utahuje a v 80km/h už to dost vynáší.
Křižovatku I/58xI/56 nekomentuji...
R48 -> D48 se podařilo!
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od dd »

Mě by zajímalo, kolik řidičů denně využije vnitřní pruh. To musí 4x změnit pruh (2x dovnitř a 2x ven) a i při celé otáčce mi to přijde zbytečné.
Kubajsu
Příspěvky: 1310
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Kubajsu »

dd píše:Mě by zajímalo, kolik řidičů denně využije vnitřní pruh. To musí 4x změnit pruh (2x dovnitř a 2x ven) a i při celé otáčce mi to přijde zbytečné.
Já teda jezdím dovnitř téměř vždy, když jedu o víc než 1/4... I když už se mi to párkrát vymstilo a musel si udělat kolečko navíc :lol:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od jonáš »

Jenře každá taková asymetrie, byť je vynucená intenzitama, akorát zasložiťuje situaci všem, co tam nejezděj denně, a tim zvyšuje potenciální riziko i pro ty co tam denně jezděj ;-) takže existujou asi jen tři čtyři smysluplný konfigurace (vlastně se pro křižovatku s výrazně asymetrickym zatíženim v jednom směru kruháč typově vůbec nehodí). Kruháč prostej jednopruhovej, kruháč jednopruhovej s bypassama doprava, kruháč prostej dvoupruhovej a kruháč dvojpruhovej s jednopruhovym napojenim a průpletama dovnitř (ten třípruhovej dle hiob už je trochu k ničemu, to snad stačí i jednoduchej s bypassama).

Jinak mě docela prudí ten megekruháč na křižovatce u Opatovic, kde jsem zas několikrát v tomhle měsíci musel jet, protože nájezdy jsou nesmyslně kolmo jak na městský křižovatce, v podstatě se nedá plynule projet i když je docela prázdnej. Zlatej Chodov ;-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:...Jinak mě docela prudí ten megekruháč na křižovatce u Opatovic, kde jsem zas několikrát v tomhle měsíci musel jet, protože nájezdy jsou nesmyslně kolmo jak na městský křižovatce, v podstatě se nedá plynule projet i když je docela prázdnej. ...
100 % souhlas, jel jsem tam o víkendu a vůbec se mi to nelíbilo.
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od hiob »

pro info a historii, kdo to neviděl fyzicky
takto velké byly kruhové objezdy na I/67 během uzavírky mostu přes Olši na I/59
DSCN5837.jpg
DSCN5837.jpg (245.7 KiB) Zobrazeno 10496 x
DSCN5838.jpg
DSCN5838.jpg (249.74 KiB) Zobrazeno 10496 x
DSCN5840.jpg
DSCN5840.jpg (227.63 KiB) Zobrazeno 10496 x
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od jonáš »

Nejmenší kruháče se daj vidět v Anglii .. typicky v Londýně bílej puntík o průměru necelej 1 yard ;-) namalovanej na dlažbě. A taky to funguje.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Já se obávám, že to moc nefunguje resp. je to nebezpečné, alespoň tedy v našich poměrech. U kruháče je důležité, aby bylo FYZICKY zabráněno rychlému průjezdu v přímém směru, aby byl řidič FYZICKOU překážkou nucen zpomalit na minimální rychlost. Jinak se občas najde "vrah" který to projede třeba stovkou .......
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od jannnn »

Pro nasince jsou opravdu zdejsi miniroundabouts necim naprosto cizim a nezazitym. Jizda po nich je (alespon pro me) trochu adrenalin a opravdu to chce dost predvidat a zaroven byt ohleduplny.

V praxi to funguje tak, ze kdyz je maly provoz, jezdi se rovne pres stredovy puntik. Kdyz je provoz, zacne se vykonavat neco jako krouzivy pohyb, ale take to neni nijak presvedcive. Na me to pusobi straslive chaoticky.. A co terpv typicka situace, kdy jsou takle " nebo 3 hned za sebou..

A neni to zalezitost jen mestska, naprosto normalne jsou i na silnici mimo mesto..

Zdravim z anglie ;)
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od kasme »

sem se ta galerie pěkně hodí :crazy:

KO na silnici III/0476 - Rousínov
https://picasaweb.google.com/1049060723 ... 2262075602
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od dd »

Znáte někdo rozdíl v kapacitě těchto múk: Vestecká spojka x Vídeňská a Vestecká sp. x D1? Přijde mi, že na křížení s D1 budou vyšší intenzity, a přesto se zdá křižovatka stavebně jednodušší.

viz. mapka http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 050#p62050
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od pinus »

Jeden tvar chybí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Martin z Ostravy »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... ead#unread
Jezus, další kruhák, a úplně zbytečně na té II/437 je minimální provoz. Navíc netuším v čem je tam problém, křižovatku bych nikdy neoznačil za problémovou.
Tohle je skutečně perla: "Úsek byl už od první vteřiny velmi nebezpečný. Já sám, když jedu kolem, si dávám velký pozor a rozhlížím se, protože nemám jistotu, kdo do mě vrazí. Pro město není nejlepší vizitkou, že má na svém území tak nebezpečné místo," míní starosta Přikryl.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Lenny »

Ale občas se tam najde někdo, kdo si ještě myslí, že hlavní je z Lipníku na Olomouc jako za starých časů, kdy ještě nestála R35 ani nějaký obchvat. Cedule tam jsou ze všech stran, rychlost snížená, čáry na vozovce a stejně se tam stávají nehody. Osobně si myslím, že je to dobře, už jen kvůli těm několika smrtelným nehodám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Maxík
Příspěvky: 64
Registrován: 25.5.2011 11:40:45

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Maxík »

Značení na křižovatce je dobré, přesto jsem jednoznačně pro kruháč. Každé řešení zabraňující vážným nehodám je dobré. ;)
jeni013
Příspěvky: 715
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od jeni013 »

Nadšený z toho kruháče nejsem - doprava se tu po zprovoznění D1 ještě o něco sníží a na případné objížďce bude kruháč solidní špunt. Pravda je, že stejný problém se řeší u Bezměrova a zvyk je železná košile. Nepomohly by na těch vedlejších cestách nějaké šikany? Viděl to někdo někde?
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od mapman »

Odpor proti kruhovým křižovatkám chápu, je to snížení komfortu jízdy, na druhou stranu je to nejblbuvzdornější řešení takovýchto problémových křižovatek ... Nejmenší podíl vážných nehod a zvýšená propustnost všech směrů spolu s omezením potřeby dávat přednost pouze zleva jsou výrazné argumenty pro OK.
jeni013
Příspěvky: 715
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od jeni013 »

V tomto případě je to samozřejmě OK :ok: ;) - doprava je silná ze všech směrů. Měl jsem spíše na mysli nějaký účinný retardér pro II/437, který by umožnil plynulejší průjezd po I/47. Znáte nějaké takové řešení? Křižovatka je totiž přehledná s vynikajícími rohledovými poměry. Dle mého by stačilo účinně retardovat (30km/h a méně) vedlejší silnici.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od kasme »

MM-Mikulovsky píše:Řidiči v Českých Budějovicích otestují nový typ spirálových křižovatek
http://budejovice.idnes.cz/v-budejovici ... zpravy_jkr
Do Českých Budějovic se už brzy budou sjíždět dopravní odborníci z celé republiky. Ve městě se totiž objeví nový typ spirálové okružní křižovatky. Jiný je především v tom, že mezi pruhy jsou vyvýšené prahy, které ztěžují přejezd, zato řidiče navedou do příslušného směru.
Hned několik takových křižovatek bude součástí zanádražní komunikace z Pětidomí do Mladého. Hlavní výhodou má být zvýšení plynulosti dopravy a velká propustnost křižovatky. Ta denně pojme až 40 tisíc vozidel.
"U nás to sice bude novinka, ale třeba v Nizozemsku a Německu to už delší dobu výborně funguje. Řidiči si na to sice budou muset zvyknout, ale je dobře, že se tento typ spirálových okružních křižovatek, nazývaných též turbo-okružní, v Budějovicích začne používat," domnívá se Stanislav Rataj, zastupitel města a člen dopravní komise, který tyto křižovatky prosadil.
Je přesvědčený, že tento nový typ do města přiláká další odborníky z republiky, kteří se zde budou inspirovat a zároveň se učit křižovatku používat. Zmíněnou část zanádražní komunikace začnou stavět příští rok a úsek by měl být hotový v roce 2014.
....
V diskuzi pod článkem tento odkaz - http://kds.vsb.cz/mkk/krizovatky-ok.htm, na jehož konci (úplně dole) se nachází schémata spirálových křižovatek
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Okružní křižovatky

Příspěvek od Nosorožec »

to je dobrá zpráva. Ale jsem zvědavý na ty prahy. Nějak si to nedokážu představit...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“