Značení na silnici je ve směru od OL (tam má jedině smysl). A kdo to doteď nepochopil a bojí se, že by se u Olomouce ztratil, tak si může vytisknout následující:dd píše:Tak potom to tak špatné není. Ale záleží na přehlednosti značení, možná by pomohly šipky na silnici. Hlavní je tah Přerov - Šternberk a v jednom směru je přímá větev a ve druhém je samostatný pruh, který se pouze 1x kříží (a to docela bezpečně, při nájezdu na ko). Ostatní směry používají jen vnější pruh a je to pro ně obyčejný ko. Alespoň tak jsem to pochopil podle značky, je to správně?
Okružní křižovatky
Re: Okružní křižovatky
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Okružní křižovatky
To je přesné, okružní křižovatka je to dobrá, nikdy jsem tam nějaké problémy nezaznamenal.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Okružní křižovatky
když už se tu probírají různé kruhové objezdy, mám jednu otázku.
Jaké je technické pojmenování většího kruhového objezdu, kde se nevjíždí do pruhu (proto tam asi nemohou být dvoupruhové nájezdy a výjezdy), ale vždy se přejíždí z pruhu do pruhu (3 pruhy vedle sebe).
Myslím kruhové objezdy v Ostravě - MÚK D1 x I/11, D1 x I56, I/56 x II/470
Bez nějakých problémů se totiž dají projet větší rychlostí (50-80km) bez krizových situací (platí pro toho kdo to zná ), člověk musí řídít
- sledovat pruh před sebou
- sledovat pruh vedle sebe, při přejíždění i kousek za sebou - prakticky kdo jede vedle v pruhu má vždy přednost, nikdy ho nesmím ohrozit
- nevyjíždí-li se nejbližším výjezdem jet jen ve vnitřním pruhu
Osobně mně to vyhovuje, jen tam chybí v některých místech značky ala prudká změna poloměru zatáčky ...
Oběcně schéma asi takové
Jaké je technické pojmenování většího kruhového objezdu, kde se nevjíždí do pruhu (proto tam asi nemohou být dvoupruhové nájezdy a výjezdy), ale vždy se přejíždí z pruhu do pruhu (3 pruhy vedle sebe).
Myslím kruhové objezdy v Ostravě - MÚK D1 x I/11, D1 x I56, I/56 x II/470
Bez nějakých problémů se totiž dají projet větší rychlostí (50-80km) bez krizových situací (platí pro toho kdo to zná ), člověk musí řídít
- sledovat pruh před sebou
- sledovat pruh vedle sebe, při přejíždění i kousek za sebou - prakticky kdo jede vedle v pruhu má vždy přednost, nikdy ho nesmím ohrozit
- nevyjíždí-li se nejbližším výjezdem jet jen ve vnitřním pruhu
Osobně mně to vyhovuje, jen tam chybí v některých místech značky ala prudká změna poloměru zatáčky ...
Oběcně schéma asi takové
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Okružní křižovatky
Tak té křižovatce I/11xD1 říkám vajíčko, ale jaký terminus technikus nevím.
Jinak jako moc šťastné řešení mi to tedy nepřijde ty průplety jsou velice krátké, a třeba zrovna na I/11xD1 se to v místě podjezdu I/11 dosti utahuje a v 80km/h už to dost vynáší.
Křižovatku I/58xI/56 nekomentuji...
Jinak jako moc šťastné řešení mi to tedy nepřijde ty průplety jsou velice krátké, a třeba zrovna na I/11xD1 se to v místě podjezdu I/11 dosti utahuje a v 80km/h už to dost vynáší.
Křižovatku I/58xI/56 nekomentuji...
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Okružní křižovatky
Mě by zajímalo, kolik řidičů denně využije vnitřní pruh. To musí 4x změnit pruh (2x dovnitř a 2x ven) a i při celé otáčce mi to přijde zbytečné.
Re: Okružní křižovatky
Já teda jezdím dovnitř téměř vždy, když jedu o víc než 1/4... I když už se mi to párkrát vymstilo a musel si udělat kolečko navícdd píše:Mě by zajímalo, kolik řidičů denně využije vnitřní pruh. To musí 4x změnit pruh (2x dovnitř a 2x ven) a i při celé otáčce mi to přijde zbytečné.
Re: Okružní křižovatky
Jenře každá taková asymetrie, byť je vynucená intenzitama, akorát zasložiťuje situaci všem, co tam nejezděj denně, a tim zvyšuje potenciální riziko i pro ty co tam denně jezděj takže existujou asi jen tři čtyři smysluplný konfigurace (vlastně se pro křižovatku s výrazně asymetrickym zatíženim v jednom směru kruháč typově vůbec nehodí). Kruháč prostej jednopruhovej, kruháč jednopruhovej s bypassama doprava, kruháč prostej dvoupruhovej a kruháč dvojpruhovej s jednopruhovym napojenim a průpletama dovnitř (ten třípruhovej dle hiob už je trochu k ničemu, to snad stačí i jednoduchej s bypassama).
Jinak mě docela prudí ten megekruháč na křižovatce u Opatovic, kde jsem zas několikrát v tomhle měsíci musel jet, protože nájezdy jsou nesmyslně kolmo jak na městský křižovatce, v podstatě se nedá plynule projet i když je docela prázdnej. Zlatej Chodov
Jinak mě docela prudí ten megekruháč na křižovatce u Opatovic, kde jsem zas několikrát v tomhle měsíci musel jet, protože nájezdy jsou nesmyslně kolmo jak na městský křižovatce, v podstatě se nedá plynule projet i když je docela prázdnej. Zlatej Chodov
Re: Okružní křižovatky
100 % souhlas, jel jsem tam o víkendu a vůbec se mi to nelíbilo.jonáš píše:...Jinak mě docela prudí ten megekruháč na křižovatce u Opatovic, kde jsem zas několikrát v tomhle měsíci musel jet, protože nájezdy jsou nesmyslně kolmo jak na městský křižovatce, v podstatě se nedá plynule projet i když je docela prázdnej. ...
Re: Okružní křižovatky
pro info a historii, kdo to neviděl fyzicky
takto velké byly kruhové objezdy na I/67 během uzavírky mostu přes Olši na I/59
takto velké byly kruhové objezdy na I/67 během uzavírky mostu přes Olši na I/59
Re: Okružní křižovatky
Nejmenší kruháče se daj vidět v Anglii .. typicky v Londýně bílej puntík o průměru necelej 1 yard namalovanej na dlažbě. A taky to funguje.
Re: Okružní křižovatky
Já se obávám, že to moc nefunguje resp. je to nebezpečné, alespoň tedy v našich poměrech. U kruháče je důležité, aby bylo FYZICKY zabráněno rychlému průjezdu v přímém směru, aby byl řidič FYZICKOU překážkou nucen zpomalit na minimální rychlost. Jinak se občas najde "vrah" který to projede třeba stovkou .......
Re: Okružní křižovatky
Pro nasince jsou opravdu zdejsi miniroundabouts necim naprosto cizim a nezazitym. Jizda po nich je (alespon pro me) trochu adrenalin a opravdu to chce dost predvidat a zaroven byt ohleduplny.
V praxi to funguje tak, ze kdyz je maly provoz, jezdi se rovne pres stredovy puntik. Kdyz je provoz, zacne se vykonavat neco jako krouzivy pohyb, ale take to neni nijak presvedcive. Na me to pusobi straslive chaoticky.. A co terpv typicka situace, kdy jsou takle " nebo 3 hned za sebou..
A neni to zalezitost jen mestska, naprosto normalne jsou i na silnici mimo mesto..
Zdravim z anglie
V praxi to funguje tak, ze kdyz je maly provoz, jezdi se rovne pres stredovy puntik. Kdyz je provoz, zacne se vykonavat neco jako krouzivy pohyb, ale take to neni nijak presvedcive. Na me to pusobi straslive chaoticky.. A co terpv typicka situace, kdy jsou takle " nebo 3 hned za sebou..
A neni to zalezitost jen mestska, naprosto normalne jsou i na silnici mimo mesto..
Zdravim z anglie
Re: Okružní křižovatky
sem se ta galerie pěkně hodí
KO na silnici III/0476 - Rousínov
https://picasaweb.google.com/1049060723 ... 2262075602
KO na silnici III/0476 - Rousínov
https://picasaweb.google.com/1049060723 ... 2262075602
Re: Okružní křižovatky
Znáte někdo rozdíl v kapacitě těchto múk: Vestecká spojka x Vídeňská a Vestecká sp. x D1? Přijde mi, že na křížení s D1 budou vyšší intenzity, a přesto se zdá křižovatka stavebně jednodušší.
viz. mapka http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 050#p62050
viz. mapka http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 050#p62050
Re: Okružní křižovatky
Jeden tvar chybí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Okružní křižovatky
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... ead#unread
Jezus, další kruhák, a úplně zbytečně na té II/437 je minimální provoz. Navíc netuším v čem je tam problém, křižovatku bych nikdy neoznačil za problémovou.
Tohle je skutečně perla: "Úsek byl už od první vteřiny velmi nebezpečný. Já sám, když jedu kolem, si dávám velký pozor a rozhlížím se, protože nemám jistotu, kdo do mě vrazí. Pro město není nejlepší vizitkou, že má na svém území tak nebezpečné místo," míní starosta Přikryl.
Jezus, další kruhák, a úplně zbytečně na té II/437 je minimální provoz. Navíc netuším v čem je tam problém, křižovatku bych nikdy neoznačil za problémovou.
Tohle je skutečně perla: "Úsek byl už od první vteřiny velmi nebezpečný. Já sám, když jedu kolem, si dávám velký pozor a rozhlížím se, protože nemám jistotu, kdo do mě vrazí. Pro město není nejlepší vizitkou, že má na svém území tak nebezpečné místo," míní starosta Přikryl.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Okružní křižovatky
Ale občas se tam najde někdo, kdo si ještě myslí, že hlavní je z Lipníku na Olomouc jako za starých časů, kdy ještě nestála R35 ani nějaký obchvat. Cedule tam jsou ze všech stran, rychlost snížená, čáry na vozovce a stejně se tam stávají nehody. Osobně si myslím, že je to dobře, už jen kvůli těm několika smrtelným nehodám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Okružní křižovatky
Značení na křižovatce je dobré, přesto jsem jednoznačně pro kruháč. Každé řešení zabraňující vážným nehodám je dobré.
Re: Okružní křižovatky
Nadšený z toho kruháče nejsem - doprava se tu po zprovoznění D1 ještě o něco sníží a na případné objížďce bude kruháč solidní špunt. Pravda je, že stejný problém se řeší u Bezměrova a zvyk je železná košile. Nepomohly by na těch vedlejších cestách nějaké šikany? Viděl to někdo někde?
Re: Okružní křižovatky
Odpor proti kruhovým křižovatkám chápu, je to snížení komfortu jízdy, na druhou stranu je to nejblbuvzdornější řešení takovýchto problémových křižovatek ... Nejmenší podíl vážných nehod a zvýšená propustnost všech směrů spolu s omezením potřeby dávat přednost pouze zleva jsou výrazné argumenty pro OK.
Re: Okružní křižovatky
V tomto případě je to samozřejmě OK - doprava je silná ze všech směrů. Měl jsem spíše na mysli nějaký účinný retardér pro II/437, který by umožnil plynulejší průjezd po I/47. Znáte nějaké takové řešení? Křižovatka je totiž přehledná s vynikajícími rohledovými poměry. Dle mého by stačilo účinně retardovat (30km/h a méně) vedlejší silnici.
Re: Okružní křižovatky
MM-Mikulovsky píše:Řidiči v Českých Budějovicích otestují nový typ spirálových křižovatek
http://budejovice.idnes.cz/v-budejovici ... zpravy_jkrV diskuzi pod článkem tento odkaz - http://kds.vsb.cz/mkk/krizovatky-ok.htm, na jehož konci (úplně dole) se nachází schémata spirálových křižovatekDo Českých Budějovic se už brzy budou sjíždět dopravní odborníci z celé republiky. Ve městě se totiž objeví nový typ spirálové okružní křižovatky. Jiný je především v tom, že mezi pruhy jsou vyvýšené prahy, které ztěžují přejezd, zato řidiče navedou do příslušného směru.
Hned několik takových křižovatek bude součástí zanádražní komunikace z Pětidomí do Mladého. Hlavní výhodou má být zvýšení plynulosti dopravy a velká propustnost křižovatky. Ta denně pojme až 40 tisíc vozidel.
"U nás to sice bude novinka, ale třeba v Nizozemsku a Německu to už delší dobu výborně funguje. Řidiči si na to sice budou muset zvyknout, ale je dobře, že se tento typ spirálových okružních křižovatek, nazývaných též turbo-okružní, v Budějovicích začne používat," domnívá se Stanislav Rataj, zastupitel města a člen dopravní komise, který tyto křižovatky prosadil.
Je přesvědčený, že tento nový typ do města přiláká další odborníky z republiky, kteří se zde budou inspirovat a zároveň se učit křižovatku používat. Zmíněnou část zanádražní komunikace začnou stavět příští rok a úsek by měl být hotový v roce 2014.
....
Re: Okružní křižovatky
to je dobrá zpráva. Ale jsem zvědavý na ty prahy. Nějak si to nedokážu představit...