Projektantské boty a nelogičnosti
Projektantské boty a nelogičnosti
Již jsem otevíral vlákno, týkající se dimenzování R46 u Olomouce (viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 858#p37858), protože však vidím více míst, na kterých bychom se mohli poučit, rád bych takovouto problematiku generalizoval.
Jako další problematické místo vidím křížení R48 a D1, viz http://www.mapy.cz/#x=17.765995&y=49.58 ... 28-29-27-h.
V tomto místě je R48 ve směru na Č.Těšín dimenzována tak, že 2 pruhy jdou od Ostravy, zatímco směr od Brna je řešen formou připojovacího pruhu a to i přesto, že od Ostravy za rok provozu ještě žádné auto nejelo, zatímco od Brna jede cca 10.000 aut/den.
Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Jako další problematické místo vidím křížení R48 a D1, viz http://www.mapy.cz/#x=17.765995&y=49.58 ... 28-29-27-h.
V tomto místě je R48 ve směru na Č.Těšín dimenzována tak, že 2 pruhy jdou od Ostravy, zatímco směr od Brna je řešen formou připojovacího pruhu a to i přesto, že od Ostravy za rok provozu ještě žádné auto nejelo, zatímco od Brna jede cca 10.000 aut/den.
Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Prostě je to celé R24,5/100, víte, jak by to vypadalo blbě, kdyby měl být konec užší? To a když už to je postavené, tak tam 2 pruhy vejdou. Stavělo se to před krizí, to ještě peníze byly, tak co.Jaroslav píše: Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Souhlasím s Jaroslavem, ten dvoupruh od Ostravy opravdu postrádá smysl, zatímco dvoupruh od Brna by se hodil. Je to přesně naopak
Takhle můžete rovnou obhajovat postavení třeba hladové zdi nebo hladové dálnice odnikud nikam a říct že "když na to byly peníze, tak co ?" Takovouhle(ne)argumentací si můžete odůvodnit cokoliv, postrádá to ovšem logický smysl. Za ty peníze se totiž dalo postavit něco, co by smysl mělo - třeba ten dvoupruh od Brna namísto toho od Ostravy. Že by to s jednopruhem od Ostravy vypadalo "blbě" mi taky nepřipadá, já na takové variantě nic blbě vypadajícího nevidím.GiuseppeS píše:Prostě je to celé R24,5/100, víte, jak by to vypadalo blbě, kdyby měl být konec užší? To a když už to je postavené, tak tam 2 pruhy vejdou. Stavělo se to před krizí, to ještě peníze byly, tak co.Jaroslav píše: Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Zapomínáte na důležité pravidlo "Vždycky se to tak dělalo" (čest výjimkám, např. R1xD11). Jednou je to zprava, tak je to připojovací pruh a basta.
Království a půl princezny za 511.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
mám tu taky jednu nelogičnost: I/34 od D1 Humpolec-PE-JH-ČB, obchvat Božejova, tři roky stará věc. Tam jsou ve směru na Pravíkov dva pruhy z kopce, jeden do kopce. Ty dva pak pokračují stoupáním, ale dalo se to uskočit. Přijde mi to, jako když si někdo blbě otočil plány při kreslení čar vdz.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Koukám na ortofotomapu už počtvrtý, ale pořád nechápu, co tím chtěl autor říct. Od Božejova na jih jdou do kopce dva pruhy, což je podle mě OK. Kde je ta "bota"?Nystrom píše:mám tu taky jednu nelogičnost: I/34 od D1 Humpolec-PE-JH-ČB, obchvat Božejova, tři roky stará věc. Tam jsou ve směru na Pravíkov dva pruhy z kopce, jeden do kopce. Ty dva pak pokračují stoupáním, ale dalo se to uskočit. Přijde mi to, jako když si někdo blbě otočil plány při kreslení čar vdz.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Ta prudká zatáčka za mostem není R24,5/100 ani náhodou, to už je větev křižovatkyGiuseppeS píše:Prostě je to celé R24,5/100, víte, jak by to vypadalo blbě, kdyby měl být konec užší?Jaroslav píše: Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
A proč se ta křižovatka nemohla postavit takhle? (už jsem to tu jednou uváděl v jiném vlákně)Bobek píše:Jednou je to zprava, tak je to připojovací pruh a basta.
Připojovací pruh by byl hezky zprava, pěkně podle norem.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Řekl bych, že toto bude asi dražší, tak možná proto.
Nechápu ale, proč je problém s připojením zleva.
Nechápu ale, proč je problém s připojením zleva.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Většinou to ovšem nejsou žádný projektantský boty, ale sprostá snaha investora ušetřit. Připlaťte si, a projektant vám klidně spojení 2+3 namaluje a skanska ještě raději postaví. A s radiusem třeba dva kilometry, abyste nemuseli sundavat nohu z pedálu, ovšem musíte na to dodat potřebný pozemky.
Projektantům bych zazlíval jedinou věc, a to je malá odvaha udělat to jinak, jakmile se přiblížej k limitům normy nebo nadnormovym požadavkům hasičů, zahrádkářů a jiný havěti. Ovšem všici maj nad sebou nějaký supervajzry a nikdo z nich asi nechce přijít o práci, kor v týhle blbý době.
Projektantům bych zazlíval jedinou věc, a to je malá odvaha udělat to jinak, jakmile se přiblížej k limitům normy nebo nadnormovym požadavkům hasičů, zahrádkářů a jiný havěti. Ovšem všici maj nad sebou nějaký supervajzry a nikdo z nich asi nechce přijít o práci, kor v týhle blbý době.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Osobně mi přijde projekt MÚK Bělotín, jako podařený, kolony se nikde netvoří, úzká hrdla tam rovněž nejsou. Že odpojení a připojení není dvoupruhové? A proč by mělo, když jim dle výpočtů vyšlo, že v nejbližších 30 letech to nebude potřeba? Ani ta vratná větev OV-R48 není tak hrozná, když si člověk uvědomí, kolik po ní projede aut.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
kolony se tam netvoří, protože tam nejezdí žádná auta - s intenzitami průměrné okresky, které tam jsou, by se tam kolony netvořily, ani kdyby byl sjezd polní cestou...Lenny píše:Osobně mi přijde projekt MÚK Bělotín, jako podařený, kolony se nikde netvoří, úzká hrdla tam rovněž nejsou. Že odpojení a připojení není dvoupruhové? A proč by mělo, když jim dle výpočtů vyšlo, že v nejbližších 30 letech to nebude potřeba? Ani ta vratná větev OV-R48 není tak hrozná, když si člověk uvědomí, kolik po ní projede aut.
U této MUK jde o logiku toku provozu. Pakliže ze směru od Brna jde 95% dopravy, proč by těchto 95% řidičů mělo dávat přednost 5% jednotlivcům od Ostravy?! Rycionální by bylo, aby se připojovalo zbývajících 5 % z leva k hlavnímu tahu od Brna, nebo ještě lépe s ohledem na intenzity, aby šel jeden průběžný pruh od Brna a jeden od Ostravy (případně jak navrhoval Michel podjezdem z prava)
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Ok, už jsem pochopil, co myslíš. Jsem myslel, že kritizuješ způsob odpojení a připojení větví na D1.
Šlo by to řešit např. na větvi Lipník-R48 vedeny 2 pruhy, na větvi Ova-R48 veden jeden pruh. Následně by ostravský pruh přešel na levý, levý lipnický na pravý a pravý lipnický na připojovací. Pokud to neodporuje normě nebo předpisům by to šlo uskutečnit. Ještě by odpojení mohlo být ve stylu Brno-východ.
Šlo by to řešit např. na větvi Lipník-R48 vedeny 2 pruhy, na větvi Ova-R48 veden jeden pruh. Následně by ostravský pruh přešel na levý, levý lipnický na pravý a pravý lipnický na připojovací. Pokud to neodporuje normě nebo předpisům by to šlo uskutečnit. Ještě by odpojení mohlo být ve stylu Brno-východ.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
jo! přesně tak bych to čekal... proč to tak není? nevíš?Lenny píše:...Šlo by to řešit např. na větvi Lipník-R48 vedeny 2 pruhy, na větvi Ova-R48 veden jeden pruh. Následně by ostravský pruh přešel na levý, levý lipnický na pravý a pravý lipnický na připojovací. Pokud to neodporuje normě nebo předpisům by to šlo uskutečnit. Ještě by odpojení mohlo být ve stylu Brno-východ.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Adamos: Koukám na ortofotomapu už počtvrtý, ale pořád nechápu, co tím chtěl autor říct. Od Božejova na jih jdou do kopce dva pruhy, což je podle mě OK. Kde je ta "bota"?
Od Božejova k údolí Střítěžského potoka u Nové Vsi je to z kopce až pak teprve začíná stoupání na hřeben nad Pravíkovem. Je třeba vyjet ven, nekoukat jen do ortofotomapy
Od Božejova k údolí Střítěžského potoka u Nové Vsi je to z kopce až pak teprve začíná stoupání na hřeben nad Pravíkovem. Je třeba vyjet ven, nekoukat jen do ortofotomapy
- Přílohy
-
- Božejov I/34
- Božejov.JPG (63.46 KiB) Zobrazeno 11664 x
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Stačí koukat do turistický, tam vrstevnice jsou.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Mě zaujal tenhle výjezd z D1 u Holubice:
http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27
Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27
Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Díky, konečně vím, o čem je řeč. Jel jsem tam jenom jednou a liboval jsem si, jak je to pěkná cesta. Bohužel u Božejova končí.Nystrom píše: Od Božejova k údolí Střítěžského potoka u Nové Vsi je to z kopce až pak teprve začíná stoupání na hřeben nad Pravíkovem. Je třeba vyjet ven, nekoukat jen do ortofotomapy
Ono z té mapy to není úplně patrný, co je vlastně do kopce. Teď ještě koukám do digitální garminí mapy, i podle ní se uvedený úsek liší o 4 výškové metry. Ale chápu, že je to poslední úsek před Pelhřimovem, kde by se dalo rozumně předjet, bejt tam ten správnej pruh.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Rozdelene je to IMHO proto, aby auta jedouci I/50 > D1(smer Brno) se nekrizily se smerem II/430 > I/50 (smer UH) (aby rampa mohla vystoupat dostatecne vysoko).Dr.Fe1 píše:Mě zaujal tenhle výjezd z D1 u Holubice:
http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27
Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
A krizeni II/430 x I/50 (ikdyz ten kousek uz I/50 vlastne neni, peazuje s D1) je obycejne T jen se zelenymi trojuhelniky, ne?
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Třeba pude předjet na obchvatu Ústrašína, až se jednou postaví. Střídat směry na předjetí během pár set metrů taky neni až tak dobrej nápad.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Ale to je princip střídavého třípruhu pane Jonáši. Jo, nesmí být příliš krátký (pod 400m).
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Tak poslední... dá se ještě na rovince před Ondřejovem. Pro odvážnější je pak možnost ještě z kopce v lese nad Myslotínem, ale pak je potřeba se vejít dole do té zatáčky.adamos píše:Ono z té mapy to není úplně patrný, co je vlastně do kopce. Teď ještě koukám do digitální garminí mapy, i podle ní se uvedený úsek liší o 4 výškové metry. Ale chápu, že je to poslední úsek před Pelhřimovem, kde by se dalo rozumně předjet, bejt tam ten správnej pruh.
Království a půl princezny za 511.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Já na té trase neměl problém krom průjezdu Pelhřimovem, to je skutečně děs, hlavně ta jejich červená vlna.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Jistěže, milý pane Kalanisi, ovšem 400 metrů v devadesátce je 15 sekund, to je na předjetí celkem na prd, leda když tam jedete sám. Tady je celková délka třípruhu něco přes 2 km, když to vezmu od Božejova podle výškopisu turistický mapy tak je to 300 m do "kopce" (+10m) pak 400 m k potoku dolu (-15m) a pak 1400 m opravdu do kopce cca +60m, tak to asi někomu připadlo zbytečný drobit. Promězamě, nechte si to přemalovat jinak, já tam nejezdim ale aby se vám pak v tom potoce nehromadili horníci.
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
Ta křižovatka není špatná, jsou ní plynule napojeny hlavní přepravní proudy. Teoreticky tvoří křižovatka včetně sjezdu do Holubic takový složitý objezd, kde se do hlavních směrů vyjíždí zevnitř. Není problém se tam v jakémkoliv směru otočit. Jediný problém je napojení od II/430 na D1 a naopak. To se pak musí až pod most do Holubic a zase zpátky - tak nikdo nejezdí. Ale od toho je MÚK Rohlenka, tam je napojení přímé Vím, zase schytám, že to není žádná MÚK.Dr.Fe1 píše:Mě zaujal tenhle výjezd z D1 u Holubice:
http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27
Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
Re: Projektantské boty a nelogičnosti
A nebyla k tomu objetí původně myšlena tato větev?: http://old.mapy.cz/#mm=F@dm=138621824+1 ... 68352@z=15