Projektantské boty a nelogičnosti

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Jaroslav »

Již jsem otevíral vlákno, týkající se dimenzování R46 u Olomouce (viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 858#p37858), protože však vidím více míst, na kterých bychom se mohli poučit, rád bych takovouto problematiku generalizoval.

Jako další problematické místo vidím křížení R48 a D1, viz http://www.mapy.cz/#x=17.765995&y=49.58 ... 28-29-27-h.

V tomto místě je R48 ve směru na Č.Těšín dimenzována tak, že 2 pruhy jdou od Ostravy, zatímco směr od Brna je řešen formou připojovacího pruhu a to i přesto, že od Ostravy za rok provozu ještě žádné auto nejelo, zatímco od Brna jede cca 10.000 aut/den.

Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od GiuseppeS »

Jaroslav píše: Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Prostě je to celé R24,5/100, víte, jak by to vypadalo blbě, kdyby měl být konec užší? To a když už to je postavené, tak tam 2 pruhy vejdou. Stavělo se to před krizí, to ještě peníze byly, tak co.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Souhlasím s Jaroslavem, ten dvoupruh od Ostravy opravdu postrádá smysl, zatímco dvoupruh od Brna by se hodil. Je to přesně naopak :kladivo:
GiuseppeS píše:
Jaroslav píše: Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Prostě je to celé R24,5/100, víte, jak by to vypadalo blbě, kdyby měl být konec užší? To a když už to je postavené, tak tam 2 pruhy vejdou. Stavělo se to před krizí, to ještě peníze byly, tak co.
Takhle můžete rovnou obhajovat postavení třeba hladové zdi nebo hladové dálnice odnikud nikam a říct že "když na to byly peníze, tak co ?" Takovouhle(ne)argumentací si můžete odůvodnit cokoliv, postrádá to ovšem logický smysl. Za ty peníze se totiž dalo postavit něco, co by smysl mělo - třeba ten dvoupruh od Brna namísto toho od Ostravy. Že by to s jednopruhem od Ostravy vypadalo "blbě" mi taky nepřipadá, já na takové variantě nic blbě vypadajícího nevidím.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Bobek »

Zapomínáte na důležité pravidlo "Vždycky se to tak dělalo" (čest výjimkám, např. R1xD11). Jednou je to zprava, tak je to připojovací pruh a basta. :crazy:
Království a půl princezny za 511.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Nystrom »

mám tu taky jednu nelogičnost: I/34 od D1 Humpolec-PE-JH-ČB, obchvat Božejova, tři roky stará věc. Tam jsou ve směru na Pravíkov dva pruhy z kopce, jeden do kopce. Ty dva pak pokračují stoupáním, ale dalo se to uskočit. Přijde mi to, jako když si někdo blbě otočil plány při kreslení čar vdz.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od adamos »

Nystrom píše:mám tu taky jednu nelogičnost: I/34 od D1 Humpolec-PE-JH-ČB, obchvat Božejova, tři roky stará věc. Tam jsou ve směru na Pravíkov dva pruhy z kopce, jeden do kopce. Ty dva pak pokračují stoupáním, ale dalo se to uskočit. Přijde mi to, jako když si někdo blbě otočil plány při kreslení čar vdz.
Koukám na ortofotomapu už počtvrtý, ale pořád nechápu, co tím chtěl autor říct. Od Božejova na jih jdou do kopce dva pruhy, což je podle mě OK. Kde je ta "bota"?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Michel »

GiuseppeS píše:
Jaroslav píše: Nebo nejde o projektantskou botu, ale záměr?
Prostě je to celé R24,5/100, víte, jak by to vypadalo blbě, kdyby měl být konec užší?
Ta prudká zatáčka za mostem není R24,5/100 ani náhodou, to už je větev křižovatky ;)
Bobek píše:Jednou je to zprava, tak je to připojovací pruh a basta. :crazy:
A proč se ta křižovatka nemohla postavit takhle? (už jsem to tu jednou uváděl v jiném vlákně)

Obrázek

Připojovací pruh by byl hezky zprava, pěkně podle norem.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Řekl bych, že toto bude asi dražší, tak možná proto.
Nechápu ale, proč je problém s připojením zleva.
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od jonáš »

Většinou to ovšem nejsou žádný projektantský boty, ale sprostá snaha investora ušetřit. Připlaťte si, a projektant vám klidně spojení 2+3 namaluje a skanska ještě raději postaví. A s radiusem třeba dva kilometry, abyste nemuseli sundavat nohu z pedálu, ovšem musíte na to dodat potřebný pozemky.

Projektantům bych zazlíval jedinou věc, a to je malá odvaha udělat to jinak, jakmile se přiblížej k limitům normy nebo nadnormovym požadavkům hasičů, zahrádkářů a jiný havěti. Ovšem všici maj nad sebou nějaký supervajzry a nikdo z nich asi nechce přijít o práci, kor v týhle blbý době. 8-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Lenny »

Osobně mi přijde projekt MÚK Bělotín, jako podařený, kolony se nikde netvoří, úzká hrdla tam rovněž nejsou. Že odpojení a připojení není dvoupruhové? A proč by mělo, když jim dle výpočtů vyšlo, že v nejbližších 30 letech to nebude potřeba? Ani ta vratná větev OV-R48 není tak hrozná, když si člověk uvědomí, kolik po ní projede aut.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Jaroslav »

Lenny píše:Osobně mi přijde projekt MÚK Bělotín, jako podařený, kolony se nikde netvoří, úzká hrdla tam rovněž nejsou. Že odpojení a připojení není dvoupruhové? A proč by mělo, když jim dle výpočtů vyšlo, že v nejbližších 30 letech to nebude potřeba? Ani ta vratná větev OV-R48 není tak hrozná, když si člověk uvědomí, kolik po ní projede aut.
kolony se tam netvoří, protože tam nejezdí žádná auta - s intenzitami průměrné okresky, které tam jsou, by se tam kolony netvořily, ani kdyby byl sjezd polní cestou... :lol: :lol: :lol:

U této MUK jde o logiku toku provozu. Pakliže ze směru od Brna jde 95% dopravy, proč by těchto 95% řidičů mělo dávat přednost 5% jednotlivcům od Ostravy?! Rycionální by bylo, aby se připojovalo zbývajících 5 % z leva k hlavnímu tahu od Brna, nebo ještě lépe s ohledem na intenzity, aby šel jeden průběžný pruh od Brna a jeden od Ostravy (případně jak navrhoval Michel podjezdem z prava)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Lenny »

Ok, už jsem pochopil, co myslíš. Jsem myslel, že kritizuješ způsob odpojení a připojení větví na D1.

Šlo by to řešit např. na větvi Lipník-R48 vedeny 2 pruhy, na větvi Ova-R48 veden jeden pruh. Následně by ostravský pruh přešel na levý, levý lipnický na pravý a pravý lipnický na připojovací. Pokud to neodporuje normě nebo předpisům by to šlo uskutečnit. Ještě by odpojení mohlo být ve stylu Brno-východ.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Jaroslav »

Lenny píše:...Šlo by to řešit např. na větvi Lipník-R48 vedeny 2 pruhy, na větvi Ova-R48 veden jeden pruh. Následně by ostravský pruh přešel na levý, levý lipnický na pravý a pravý lipnický na připojovací. Pokud to neodporuje normě nebo předpisům by to šlo uskutečnit. Ještě by odpojení mohlo být ve stylu Brno-východ.
jo! přesně tak bych to čekal... :) proč to tak není? nevíš?
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Nystrom »

Adamos: Koukám na ortofotomapu už počtvrtý, ale pořád nechápu, co tím chtěl autor říct. Od Božejova na jih jdou do kopce dva pruhy, což je podle mě OK. Kde je ta "bota"?
Od Božejova k údolí Střítěžského potoka u Nové Vsi je to z kopce až pak teprve začíná stoupání na hřeben nad Pravíkovem. Je třeba vyjet ven, nekoukat jen do ortofotomapy :roll:
Přílohy
Božejov I/34
Božejov I/34
Božejov.JPG (63.46 KiB) Zobrazeno 11664 x
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od jonáš »

Stačí koukat do turistický, tam vrstevnice jsou.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Mě zaujal tenhle výjezd z D1 u Holubice:

http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27

Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od adamos »

Nystrom píše: Od Božejova k údolí Střítěžského potoka u Nové Vsi je to z kopce až pak teprve začíná stoupání na hřeben nad Pravíkovem. Je třeba vyjet ven, nekoukat jen do ortofotomapy :roll:
Díky, konečně vím, o čem je řeč. Jel jsem tam jenom jednou a liboval jsem si, jak je to pěkná cesta. Bohužel u Božejova končí.
Ono z té mapy to není úplně patrný, co je vlastně do kopce. Teď ještě koukám do digitální garminí mapy, i podle ní se uvedený úsek liší o 4 výškové metry. Ale chápu, že je to poslední úsek před Pelhřimovem, kde by se dalo rozumně předjet, bejt tam ten správnej pruh. :-)
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od balance »

Dr.Fe1 píše:Mě zaujal tenhle výjezd z D1 u Holubice:

http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27

Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
Rozdelene je to IMHO proto, aby auta jedouci I/50 > D1(smer Brno) se nekrizily se smerem II/430 > I/50 (smer UH) (aby rampa mohla vystoupat dostatecne vysoko).
A krizeni II/430 x I/50 (ikdyz ten kousek uz I/50 vlastne neni, peazuje s D1) je obycejne T jen se zelenymi trojuhelniky, ne?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od jonáš »

Třeba pude předjet na obchvatu Ústrašína, až se jednou postaví. Střídat směry na předjetí během pár set metrů taky neni až tak dobrej nápad.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od kalanis »

Ale to je princip střídavého třípruhu pane Jonáši. Jo, nesmí být příliš krátký (pod 400m).
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Bobek »

adamos píše:Ono z té mapy to není úplně patrný, co je vlastně do kopce. Teď ještě koukám do digitální garminí mapy, i podle ní se uvedený úsek liší o 4 výškové metry. Ale chápu, že je to poslední úsek před Pelhřimovem, kde by se dalo rozumně předjet, bejt tam ten správnej pruh. :-)
Tak poslední... dá se ještě na rovince před Ondřejovem. Pro odvážnější je pak možnost ještě z kopce v lese nad Myslotínem, ale pak je potřeba se vejít dole do té zatáčky. :mrgreen:
Království a půl princezny za 511.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já na té trase neměl problém 8-) krom průjezdu Pelhřimovem, to je skutečně děs, hlavně ta jejich červená vlna.
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od jonáš »

Jistěže, milý pane Kalanisi, ovšem 400 metrů v devadesátce je 15 sekund, to je na předjetí celkem na prd, leda když tam jedete sám. Tady je celková délka třípruhu něco přes 2 km, když to vezmu od Božejova podle výškopisu turistický mapy tak je to 300 m do "kopce" (+10m) pak 400 m k potoku dolu (-15m) a pak 1400 m opravdu do kopce cca +60m, tak to asi někomu připadlo zbytečný drobit. Promězamě, nechte si to přemalovat jinak, já tam nejezdim ;-) ale aby se vám pak v tom potoce nehromadili horníci.
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od Domis »

Dr.Fe1 píše:Mě zaujal tenhle výjezd z D1 u Holubice:

http://www.mapy.cz/#q=brno&x=16.813914& ... 0-28-29-27

Kvůli tomu, že jsou na I/50 rozdělené směry, tak není umožněno vyjet / najet z dálnice do všech směrů. Připojení I/50 na II/430 je taky výplod šílence (nahoře). Já se ptám proč ??? Je to složité a přitom daleko méně funkční než normální křižovatka. Jaký tohle může mít racionální důvod ?
Ta křižovatka není špatná, jsou ní plynule napojeny hlavní přepravní proudy. Teoreticky tvoří křižovatka včetně sjezdu do Holubic takový složitý objezd, kde se do hlavních směrů vyjíždí zevnitř. Není problém se tam v jakémkoliv směru otočit. Jediný problém je napojení od II/430 na D1 a naopak. To se pak musí až pod most do Holubic a zase zpátky - tak nikdo nejezdí. Ale od toho je MÚK Rohlenka, tam je napojení přímé :mrgreen: Vím, zase schytám, že to není žádná MÚK.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Projektantské boty a nelogičnosti

Příspěvek od JirkaS »

A nebyla k tomu objetí původně myšlena tato větev?: http://old.mapy.cz/#mm=F@dm=138621824+1 ... 68352@z=15
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“