Tranzitní doprava přes ČR
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Bez komentáře jedna excelová tabulka
Silniční nákladní doprava (ČSÚ)
http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/i/tab_2_ ... 2913_2.xls
Na ČSU lze nalézt i řady dle jiného dělení
http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/na ... asove_rady
Silniční nákladní doprava (ČSÚ)
http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/i/tab_2_ ... 2913_2.xls
Na ČSU lze nalézt i řady dle jiného dělení
http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/na ... asove_rady
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Díky! konečně čísla, ze kterých se dá něco vyčíst. Pokusil jsem se to shrnout do jednodušší verze, doufám že jsem vše pochopil správně:dvs píše:Bez komentáře jedna excelová tabulka
Silniční nákladní doprava (ČSÚ)
http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/i/tab_2_ ... 2913_2.xls
Kód: Vybrat vše
Přepravní výkony (mil. tkm), rok 2012
celkem 51 228
mimo ČR 8 252
celkem v ČR 42 976
---------------------------------------------
vnitrostátní 14 414 tj 33,5 % z celkem v ČR
mezinárodní 28 562 tj 66,5 % z celkem v ČR
---------------------------------------------
detaily mezinárodní:
import 12 272 tj 28,6 % z celkem v ČR
export 13 142 tj 30,6 % z celkem v ČR
tranzit ČR 1 925 tj 4,5 % z celkem v ČR
kabotáž 1 223 tj 2,8 % z celkem v ČR
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Uff, já jsem jen obyčejný účetní, který reagoval na "krádež za bílého dne", úsloví, které opravdu, ale opravdu nemám rád (mimochodem dnes je to 13 let).Navíc že to centrální bankéři dělají úplně blbě tvrdí komunisté, anarchisté, milovníci spikleneckých teorií a příznivci rakouské školy už desetiletí, ne?Lenny píše:Zaměňuješ růst cenové hladiny a růst množství peněz v oběhu. Dvě zcela rozdílné věci.
Ale konec off-topicu, vžitá představa, že místní diskutér = příznivce D-FENS = volič P. Macha už byla narušena
Kamióny dlouhé 25,25m
Na D11 jsem potkal několikrát dlouhý kamión s oranžovou blikačkou na zádi.
Tak jsem neodolal co to je zač.
Byla to tato souprava.
http://postimg.org/image/7rgtrrgkr/
V této diskusi je více fotek
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 6f5f779ecd
Yusen logistics (dříve NYK Logistics)
http://www.dnoviny.cz/logistika-spedice ... desetileti
Předvedení
http://www.prodopravce.cz/upload/file/O ... upravu.pdf
Oficiální zprávu na základě čeho je to povolené, kde všude je můžu potkat jsem nenašel.
Nevíte v jakém je to legislativně?
Tak jsem neodolal co to je zač.
Byla to tato souprava.
http://postimg.org/image/7rgtrrgkr/
V této diskusi je více fotek
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 6f5f779ecd
Yusen logistics (dříve NYK Logistics)
http://www.dnoviny.cz/logistika-spedice ... desetileti
Předvedení
http://www.prodopravce.cz/upload/file/O ... upravu.pdf
Oficiální zprávu na základě čeho je to povolené, kde všude je můžu potkat jsem nenašel.
Nevíte v jakém je to legislativně?
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Uz to tam jezdi 5 letdvs píše:Na D11 jsem potkal několikrát dlouhý kamión s oranžovou blikačkou na zádi.
http://ekonomika.idnes.cz/po-cesku-jezd ... nomika_maf
Nejspis to bude na nejakou vyjimku, stejne jako leta jezdi (nebo jezdili?) 5 metru vysoke kamiony na trase Vrchlabi - Ml. Boleslav.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Tyto tam asi už nejezdí. V roce 2011 lze nalézt zmínku na aktualne.cz
V poslední době se to tlačí přes EU.
Třeba v takovémto dokumentu EU lze nalézt hodně ptedepe na toto téma a skrývá se to pod překladem "Evropský modulární systém / modulový přístup"
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 136:CS:PDF
Řekl bych s krizí a současným oživením automobilového průmyslu se to bude více tlačit. Dokonce by nejraději 31m... Už vidím, jak do naší sněmovny přiletí nějaký zákon a tam bude napsáno, že to je jenom "harmonizace s EU legislativou v otázce EMS" a v klidu to projde (jako žárovky a plno jiných věcí).
Ty co jsem viděl jezdí asi pro TPCA.V Česku dostal obří kamion povolení výhradně pro automobilku Škoda. Ta měla před třemi roky krátkodobou výjimku na provoz mezi Rokycany a Mladou Boleslaví, kudy Auto Škoda vozila textilie pro výrobu Fabií a Octavií. Škoda nyní zatím další provoz obřích kamionů neplánuje. článek z 2011 http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=691086
V poslední době se to tlačí přes EU.
Třeba v takovémto dokumentu EU lze nalézt hodně ptedepe na toto téma a skrývá se to pod překladem "Evropský modulární systém / modulový přístup"
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 136:CS:PDF
Řekl bych s krizí a současným oživením automobilového průmyslu se to bude více tlačit. Dokonce by nejraději 31m... Už vidím, jak do naší sněmovny přiletí nějaký zákon a tam bude napsáno, že to je jenom "harmonizace s EU legislativou v otázce EMS" a v klidu to projde (jako žárovky a plno jiných věcí).
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Tak snad je lepší 1x 31m dlouhý kamion než 3x normální jedoucí v obvyklém "vláčku" (tj. cca 80m) mezi které se člověk stejně při předjíždění nezařadí...
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Poměrně zajímavé informace k "dlouhým" kamionům lze nalézt v článku Jaromír Široký: INOVATIVNÍ SYSTÉMY SILNIČNÍCH VOZIDEL VE VNITROZEMSKÉ KOMBINOVANÉ PŘEPRAVĚ, Perner Contacts 4./III., 2009. Jsou tam i nějaké fotky technických řešení.
Re: Dlouhá kamióny
Tak dlouhé kamióny začala provozovat DB Schenker na trase Praha - Brno
http://www.schenker.cz/log-cz-cz/start/ ... Train.html
http://logistika.ihned.cz/c1-61559290-d ... road-train
http://logistika.ihned.cz/c1-61410210-v ... road-train
Povoluje to silniční správní úřad na stanovené trase vždy na 3 měsíce, s tím že trasa musí být po dělené komunikaci a od dálnice pak cíl do 10km a nesmí křížit koleje. Formálně: "Je to režim zvláštního užívání. Podle zákona o pozemních komunikací je to výjimečné využití pozemních komunikací"
http://www.schenker.cz/log-cz-cz/start/ ... Train.html
http://logistika.ihned.cz/c1-61559290-d ... road-train
http://logistika.ihned.cz/c1-61410210-v ... road-train
Povoluje to silniční správní úřad na stanovené trase vždy na 3 měsíce, s tím že trasa musí být po dělené komunikaci a od dálnice pak cíl do 10km a nesmí křížit koleje. Formálně: "Je to režim zvláštního užívání. Podle zákona o pozemních komunikací je to výjimečné využití pozemních komunikací"
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Nevíte někdo o nějakých aktuálních datech tranzitní dopravy (nákladní i osobní) přes ČR mezi jednotlivými hraničními přechody a o datech vnitrostátní dopravy mezi kraji (nákladní i osobní)? Něco na způsob těch pentlogramů na první stránce tohoto vlákna.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.