Tranzitní doprava přes ČR

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od martini »

Kromě výsledků celostátního sčítání probíhá také pravidelné sčítání tranzitní dopravy v rámci ČR... Ukázka výsledků:

Všechna vozidla za 24 hodin
tranzit_all_2010.PNG
tranzit_all_2010.PNG (46.87 KiB) Zobrazeno 16373 x
Nákladní doprava za 24 hodin
tranzit_NA_2010.PNG
tranzit_NA_2010.PNG (104.12 KiB) Zobrazeno 16373 x
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak ty Mosty mají slušný nárůst, to je tou absencí D3 na Slovensku, jinak spíše tendence klesající.
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od viky »

Martin z Ostravy píše:Tak ty Mosty mají slušný nárůst, to je tou absencí D3 na Slovensku, jinak spíše tendence klesající.
...A je neuvěřitelné a do nebe volající,že se toto děje na normálním průtahu 2 vesnicemi + předměstím Třince!!!
:kladivo: :kladivo: :kladivo:
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od dvs »

Martin z Ostravy píše:...jinak spíše tendence klesající
Celkově je tam růst, jenom se mění směry a trochu se to rozkládá. Pokles Břeclav - Rozvadov a nárůst Břeclav - D8 Krásný Les. Pro Poláky (Náchod - Rozvadov) také nejsme tak zajímaví, když zprovozňují dálnice na západ.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od dd »

viky píše:
Martin z Ostravy píše:Tak ty Mosty mají slušný nárůst, to je tou absencí D3 na Slovensku, jinak spíše tendence klesající.
...A je neuvěřitelné a do nebe volající,že se toto děje na normálním průtahu 2 vesnicemi + předměstím Třince!!!
:kladivo: :kladivo: :kladivo:
Souhlasím, ale ani ten zbytek není žádná sláva. Podle té grafiky se to nezdá, ale přes uzel D1xD2xR52 u Brna jde témeř všechen republikový tranzit (kromě Mosty - Těšín, Rozvadov - Náchod a Krásný Les - Hatě).
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Kuba »

Zcela jednoznačně tam chybí vztah Krásný Les - Dolní Dvořiště. Zejména auta z Drážďan, Berlína, Dánska a Švédska tam figurují - hlavně v létě, ale nejen.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Marty »

Já tedy nevím, ale moc se mi ta studie věrohodná nezdá... Možná jen někdo počítal auta "nahrubo". Zajímalo by mne jak. Není jasné co to bylo za den, nebo za průměrný den a z kolika dnů a jakých to je průměr. Já bych se osobně zamyslel u takového výzkumu nad použitím dat z mýtnic.

Rozhodně mi tam chybí data z dalších hraničních přechodů - důvod proč budovat D3, R6 či R49...

Jinak souhlas s DD - mapka by značila že na D1 mezi MÚK Brno-jih a MÚK Brno-centrum je celorepublikový bottleneck problém. Ale to všichni z Brna a okolí víme.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od pp21 »

Kuba píše:Zcela jednoznačně tam chybí vztah Krásný Les - Dolní Dvořiště. Zejména auta z Drážďan, Berlína, Dánska a Švédska tam figurují - hlavně v létě, ale nejen.
Zcela jednoznačně je v legendě napsáno, že tam jsou pouze vztahy větší než 100 resp. 150 vozidel/24 hod., Takže se z toho dá odvodit, že jich je méně než toto číslo.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od egelebege »

Je vidět že by se nějaká spojnice Plzeň-Příbram-Tábor-Humpolec hezky uživila
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Mike »

neboli existence D19 by vyřešila problematiku R1 a rozšíření D1 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale D19 je jen nápad, jehož realizace už je dnes nemožná, stačí se podívat jak to vypadá s tím, co už se připravuje.
R48 -> D48 se podařilo!
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Drak »

Hlavně největší problém na tom všem je neexistence 511. Již dnes pozoruji na Průmyslové, že skoro každý 4. kamion má zahraniční SPZ.
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Robert »

Drak píše:Hlavně největší problém na tom všem je neexistence 511. Již dnes pozoruji na Průmyslové, že skoro každý 4. kamion má zahraniční SPZ.
... ne, největší problém je ta nejtlustší čára, nebo jsi slepý ? Pokud je nevidíš, tak nejtlustší čára je mezi Chotěbuzí a Mosty u Jablunkova.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od egelebege »

Problém je D1. Tam je třeba sečíst 5 čar
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Bobek »

No já nevím, mně ten "problém" na D1 dává tak 10% provozu. :)
Království a půl princezny za 511.
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Michel »

[OT flame]Tak už Baťa za první republiky věděl, že když místo dálnic až ku Praze a Pražského okruhu postavíme D19, tak žádných pět čar sčítat nebudeme muset :kladivo:
Obrázek
[OT flame]
A teď vážně. Je mi jasné, že prvorepublikové požadavky na dálniční a silniční síť byly trochu jiné než dnes a když už se pak v 70. letech začalo s budováním "pavoukovité" sítě s hlavním uzlem v Praze, tak s tím na začátku 90. let nešlo nic moc dělat, ale je vtipné, že už Baťa věděl, že vést tranzitní dopravu Plzeň - Brno přes Prahu není zrovna šťastné.

EDIT: >Bobek: Tak to potom znamená, že zbylých 90% je tuzemská doprava :)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od dd »

Až na to, že většina tranzitu by se u Brna odpojila směrem na Bratislavu a Praha tam má okruh v kategorii "Hlavní mezinárodní silnice" byť v té době byl asi na úrovni dnešní Jižní spojky atd. To byl plán poplatný té době (a ani tehdy se neshodli, jestli ten nejlepší) a že by se dnes některé části z něj hodily, to je spíš náhoda.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od viky »

Je neskutečné,kudy vás pošle vyhledávač trasy nejrychlejší trasou z nejzápadnějšího do nejvýchodnějšího bodu bývalé ČSR

http://www.mapy.cz/s/2HsP

To se Baťa musí v hrobě obracet! :kladivo: :crazy: :kladivo:
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od dd »

OT: A to skončil za řekou a do Ukrajiny se nedostal. Google to našel trochu líp, i když východniárům se taky radši vyhnul :lol:
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od viky »

dd píše:OT: A to skončil za řekou a do Ukrajiny se nedostal. Google to našel trochu líp, i když východniárům se taky radši vyhnul :lol:
Ale dostal.V Tjačevu je most přes Tisu z Rumunska na UA.Jel jsem tudy.
Vůbec jsem si nevšiml,že to trasu nedokreslilo.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od pp21 »

Bobek píše:No já nevím, mně ten "problém" na D1 dává tak 10% provozu. :)
No jo, ale pšššt, to je tajný. To nikdo nevidí a nehodí se to do krámu ... informace že ČR není tranzitní zemí, nebo-li srdcem Evropy není in. Prostě ty kamióny s mandarinkama co jedou s Istanbulu do Helsinek pojedou přes Suchdol ... co naplat :)
A už vůbec se nehodí do krámu k "D19". Když jsem si vzal kolik po virtuální D19 jezdí aut dneska, přičetl si k tomu ten tranzit, tak nějak asi odhadnul nové auta na této trase (vaření z vody ... dopravní indukce :))

Moc rád bych viděl čísla i z jiných zemí, taková informace k Brennerské dálnici, kolik asi tam děla tranzit Itálie <-> Německo by mohla být zajímavá. Nedokážete to někdo dohledat?
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Tranzitní doprava přes ČR

Příspěvek od Sch »

Mezi lety 2000-2003 měli přes Rakousko celkem 1,6 miliónu tranzitních jízd náklaďáků za rok, to je asi 6500 na pracovní den za celé Rakousko. A nedávno evropský soud rozhodl, že Rakousko upravovalo čísla o transitu, proto asi i novější statistiky budou irelevantní. Pak jsem našel údaje pro Brenner, kde v roce 2000 projelo 5300 kamionů, z toho cca 50% Rakouskem jen projíždělo.
Jsou to čísla dost zastaralá, ale na internetu jsem žádná novější nenašel.
Pro Švýcarsko jsem našel číslo z těchto let kolem 600 000 transitních jízd kamionů za rok.
Sporilovak
Příspěvky: 285
Registrován: 28.5.2013 12:26:29

Proč tolik kamionů v ČR?

Příspěvek od Sporilovak »

Je to spíše tím, že jsme dnes jedním velký překladištěm a skladištěm, tranzitní zemi (až 60% kamionů jen projíždí jinam a nic nedováží) a pak špatná politika státu - spousta věcí, které se daly vyrobit nebo vypěstovat tady se dovážejí z jiných zemí. :ko:

Příště nejdříve hledej, než založíš nové téma - porušuješ pravidla! - Martin z Ostravy
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Proč tolik kamionů v ČR?

Příspěvek od pp21 »

Sporilovak píše:...až 60% kamionů jen projíždí jinam a nic nedováží...
Mohu se zeptat na zdroj této informace?
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Proč tolik kamionů v ČR?

Příspěvek od monin »

Sporilovak píše:Je to spíše tím, že jsme dnes jedním velký překladištěm a skladištěm, tranzitní zemi (až 60% kamionů jen projíždí jinam a nic nedováží) a pak špatná politika státu - spousta věcí, které se daly vyrobit nebo vypěstovat tady se dovážejí z jiných zemí. :ko:
No, já bych úplně neřekl, že to je špatná politika strany a vlády. Je to spíš vše jen a jen v nás. Jakkoliv už dochází k totální globalizaci, tak i dnes v roce 2013 si nedovedu představit, že by v Bille v Innsbrucku měli české sýry, salámy, jogurty, nebo, že by v Bille v Miláně měli moravská vína (i když výborná). Všude tam bude max. české pivo a někde možná Becherovka. A i kdyby tam něco českého měli, místní si to tam prostě nekoupí. To jen u nás hážeme v těch chrámech konzumu bezmyšlenkovitě vše do vozejku, aniž by se někdo podíval odkud to vlastně je - hlavně, že to je v akci. A o tom je. O stylu uvažovaní a taky o nějaké národní hrdosti. Kdyby jsme ji měli, pak by ten počet kamionů narvaných tím nejlevnější šuntem směrem od rakouské A5, A7 nebo německé A6, A17 nebyl až tak velký. O těch ostatních dálnicích ani nemluvě.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“