Mýto a stav předepsaného mýta

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Aram96 »

Ricos píše:Poslední vývoj mýta na silnicích I.tříd (je rozumnější než Kraje) naznačuje že nulová sazba nebude: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato
No tak hlavně že máme vyjádření a sektářské médium to ihned ráno otisklo :D :ok:
Ty důvody, proč tam nepřišel, jsou dost mimo.
Jinak bych řekl, že je správně mýto vybírat, ale poslat peníze na dvojky a trojky krajům. To vláda naposledy zatrhla. :zvraci:
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Sosa »

Warcz píše:Jsem jediný komu se zdá rozumnější to mýto vybrat a poslat část krajům na opravy silnic ?
Určitě nejsi, vidím to stejně, ale jen aby tyto peníze použily na opravy a budování silnic.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od krtek700 »

Pokud se nepletu, tak se má jednat o nějakou 1 miliardu a to kraje nikterak nevytrhne. Jinak si tedy myslím, že na většině těch tras to nebude dělat problémy.
Na druhou stranu je podle mě základní, jak se začne vybírat mýto od začátku, ale pozdější úpravy už nebudou mít vliv na soutěž. Tedy, že začneme vybírat tak, jak bylo v soutěži, ale pokud to někde bude působit problémy(co jsem slyšel v TV, tak se prakticky hovoří jen o úsecích na jihu Čech, kde by to mohli objíždět), tak třeba už během prvního roku můžou nahodit nulovou sazbu a je to v pohodě.

PS.: Zajímalo by mě, zda nelze pokutovat kamiony za průjezd zákazem vjezdu přes kamery. Pokud tam prostě jezdit musí, tak si vyřídí povolení a nic jim chodit nebude a pokud to byl jednorázový rozvoz, tak na to mají doklad, že tam museli.
Nebo to ze zákona nejde a je to jiná situace než u radarů?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Mike »

otázka "okresek" a mýta přeci vůbec není o kamionech
největší problém to způsobí lokálním dopravcům, kteří si budou muset pořídit krabičky atd.
kamionům je většinou jedno, krabičku mají a když se rozšíří úsek s výběrem, tak prostě objednateli pošlou " s ohledem na rozšíření zpoplatněných úseků Vám od x.x.xxxx účtujeme xxx,- "
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Aram96 »

Jinak nemůže naopak v některých případech zpoplatnění silnice první třídy vést k tomu, že se nákladní doprava (alespoň část) přesune na dálnici poblíž ? Nebo minimálně tomu tak bude v budoucnu až se některé dálnice dostaví. Např. 3,35, 43. ... Myslím si, že třeba na těchhle silnicích první třídy by po dostavbě dálnice mohly náklaďáky zůstat, protože by byly zadarmo. Zpoplatnění je "motivuje" využít dálnici, protože stejně budou platit, tak pojedou alespoň po komfortnější komunikaci. Druhá věc je, že někde dochází k převedení na silnice druhé třídy, tam mýto asi nebude, ale zase by tam mohly být zákazy kamionů, tudíž problém taktéž vyřešen ...
Mike píše:otázka "okresek" a mýta přeci vůbec není o kamionech
největší problém to způsobí lokálním dopravcům, kteří si budou muset pořídit krabičky atd.
kamionům je většinou jedno, krabičku mají a když se rozšíří úsek s výběrem, tak prostě objednateli pošlou " s ohledem na rozšíření zpoplatněných úseků Vám od x.x.xxxx účtujeme xxx,- "
S tímto docela souhlas. Hlavní dopad bude tam, kde silnice první třídy slouží i pro většinu místní dopravy a nedá se objet po silnicích nižších tříd, a že jich takových máme .. :(
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od krtek700 »

Aram 96: Já bych také spíš sázel na přesun více na dálnice než jiné silnice.
Jaké jsou ceny mýta, co koukám, tak na 1. třídě max 4 koruny(Nejstarší auta a 4+ náprav-u zbytku je to cca pod dvě). Ta 1. třída je v okolí asi nejlepší cesta, nejvíce plynulá, nejrychlejší(kromě dálnic), takže ono to z ekonomického hlediska nebude žádný randál to objíždět. + Pokud tam hodí zákaz vjezdu kamionů, a policie to bude občas hlídat(kvůli tlaku místních bych tomu i věřil), tak už se to při případné pokutě nemůže vyplatit.

Mike: Kolik stojí ta krabička, když to bude problém pro lokální dopravce? Já myslel, že je to zdarma, teda podle toho co jsem viděl, tak na Slovensku máte nějakou kauci okolo 1000 Kč a pak to vracíte a dostáváte zpět, nic jiného jsem tam jako platbu nenašel.
PS.: A proč nemůže lokální dopravce udělat to stejné jako kamion? Prostě zvedne cenu ne? Zákazník to zaplatí, nikdo se do výhody nedostane, protože všichni tu cestu budou muset použít. Lokální dopravce beru třeba prodejce štěrku atd. Ti si stejně účtují prachy za rozvor, třeba 20 korun, tak vám k tomu přidají 2 Kč za mýto, HRŮZA. Zemědělci určitě mají na Mýto výjimku jako na všechno :D, ale stejně ti by měli dostávat spoustu pokut jenom za to, jak vjíždí špinaví na komunikace.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od theodor less »

krtek700 píše: Ti si stejně účtují prachy za rozvor, třeba 20 korun, tak vám k tomu přidají 2 Kč za mýto, HRŮZA.
Zdražení o 10%.Docela dost....
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Mike »

má-li lokální dopravce třeba 10autobusů, tak musí pořídit 10krabiček
protože jinak do placeného úseku vjet nesmí
se štěrkem je to podobné
s lesáky taky
atd.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od krtek700 »

Mike: A proto se ptám, kolik to stojí. Já jsem fakt nikde nenašel nějaký ceník a jenom něco o kaucích, takže předpokládám, že si krabičku nekupují ale jen zapůjčuji.
Jinak zdražení 10% není málo, ale je to jenom cena u dopravy produktů a za předpokladu že cesta povede po té zpoplatněné cestě.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Mike »

je přeci jedno, jestli si krabičku kupuje nebo půjčuje na kauci
těch 10x tisíc musí stejně vyndat z kapsy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od krtek700 »

Tak v krátkodobém pohledu to jedno je. Ale teď upřímně, máme řešit, že si někdo s 10 autobusy/náklaďáky bude muset zaplatit na začátku 10 tisíc? To už nejsou úplně mini dopravci.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Lenny »

Popravdě, pokud dnes někdo provozuje autodopravu, motá se převážně jen kolem komína, tak krabičku stejně má, neboť občas vyjede na zpoplatněný úsek. Takových aut, co ji nemají je dle mne minimum.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Mike »

jenže ten kdo to takhle má, tak má s krabičkou 1, max. 2 auta
a teď mu třeba za komínem vyroste zpoplatněný úsek a bude muset vylovit ty tisíce i pro ostatní auta.
já to nekritizuju, kdyby zmizely kamiony ze silnic, tak budu první kdo zajásá, ale to není reálné, takže nevím, jak to řešit, aby to "malé" příliš nepostihlo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od JiVi »

myslim, ze pronblem budou mit hlavne remeslnici a zivnostnici, kteri pouzivaji nakl automobily nad 3.5t pro dopravu materialu. Do ted proste krabku nepotrebovali.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Sosa »

JiVi píše:myslim, ze pronblem budou mit hlavne remeslnici a zivnostnici, kteri pouzivaji nakl automobily nad 3.5t pro dopravu materialu. Do ted proste krabku nepotrebovali.
Tak těch je minimálně. Kdo jezdil dál, má ji, kolem komína se vyplatí mít malé auto do 3,5 a větší náklad si nechat dovézt.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Japao Joe »

Jestli jsem hledal dobře tak výše kauce je 1550,- a to podle mě není částka, která by měla při běžném provozu vozidla nějak zamávat s rozpočtem a je jedno jestli jich používám jedno nebo deset (nemusím je pořizovat najednou a pokud ano tak si na to auto určitě vydělá).

Podle mě je tam ale jedna past, která bude hrozit těm, kteří budou zpoplatněné úseky používat jen velmi zřídka a to je vyřazení OBU ze systému (a tím i propadnutí kauce případně vložených peněz u předplacené OBU) po 12 měsících "nečinnosti".
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od krtek700 »

Japao Joe píše: Podle mě je tam ale jedna past, která bude hrozit těm, kteří budou zpoplatněné úseky používat jen velmi zřídka a to je vyřazení OBU ze systému (a tím i propadnutí kauce případně vložených peněz u předplacené OBU) po 12 měsících "nečinnosti".
Tak já nevím, pokud se nepletu, tak nad 3,5t je STK každý rok, takže lhůtu máte stejnou a když nebudete jezdit, tak si to vždy před/po STK splníte zase na rok .

PS.:Nenecháme už té diskuze, přijde mi, že debatujeme úplně o ničem. Trochu ve stylu, že v Německu po zavedení dálniční známky klesne počet supersportů, protože pro jízdu na dálnici by to nebylo zdarma :D.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Japao Joe »

Jde spíš o to jestli vjedete na placený úsek.
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Ricos »

Satelit pozdě ale přece, připravuje se demontáž mikrovlnek:
https://zdopravy.cz/stat-pripravuje-kon ... ran-31208/
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od JiVi »

Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Aram96 »

Tak to jsem zvědav jak tohle dopadne ..
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ka ... 47ab5f122/
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od JiVi »

snad se to "pozdrží" tak, že se od 1.12. začne provozovat nový spolek. Když bych to převedl na svou rovinu, tohle mi udělat nějaká firma u zakázky, o a její spřízněné už si u mě neškrtnou.
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Ricos »

tjn, to je neskutečný chování Kapsche.. jen pro připomenutí, je to horror firma od začátku: Ministerstvo tři ze čtyř nabídek vyloučilo z technických či jiných důvodů. Okolnosti, za kterých byla nakonec vybrána firma Kapsch, byly předmětem kritiky, média v investigativních reportážích naznačovala pravděpodobnost korupce a zmanipulování výběru. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v lednu 2006 potvrdil výsledek soutěže.[14] Závěrečná zpráva parlamentní vyšetřovací komise v roce 2008 žádné porušení zákona neprokázala, nebyly zjištěny ani žádné zásadní nedostatky provozu mýta.[15] Ke stejnému závěru došel i Nejvyšší správní soud, který zamítl kasační stížnost vyloučených uchazečů. (ibidem) Výběrovým řízením se však zabývala policie i po více než deseti letech od přidělení zakázky firmě Kapsch, okolnosti výběrového řízení tak zůstávají i nadále krajně pochybné.[16] https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektroni ... %C4%8Cesku
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Diaľničiar »

žádalo by se napsat ledacos :twisted: , ale chování je takové jaké je umožněno systémem ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový mýtný systém: Vydávat palubní jednotky bude HK ČR

24. 7. 2019 | Zdroj: Hospodářská komora ČR (HK ČR)

Hospodářská komora bude registrovat auta, jejich provozovatele a plátce mýtného. Stejně tak bude vydávat a provádět zpětný odběr palubních jednotek v rámci nového satelitního mýtného systému, který bude spuštěn 1. prosince 2019.

Vyplývá to z dohody, kterou s Hospodářskou komoru uzavřel nový provozovatel, společnost CzechToll.

Předregistraci vozidel do nového systému spustí CzechToll už 22. září.

Už v té době začne Hospodářská komora na svých 15 vybraných komorách v regionech informovat podnikatele o podmínkách zpoplatnění pozemních komunikací, uzavírat s nimi smlouvy, registrovat vozidla, dopravce a plátce mýtného, vydávat palubní jednotky a přijímat za ně kauce.

Pro účely registrace a výdej palubních jednotek pro 470 tisíc automobilů již začala personálně posilovat své komory, které také vybaví technickým zařízením pro komunikační infrastrukturu provozovatele mýtného systému.

Hospodářská komora je podnikatelskou samosprávou. Zastřešuje 16 tisíc živnostníků, malých a středních firem i pro české hospodářství strategicky důležité velké podniky a 119 oborových svazů, asociací, klastrů a řemeslných cechů.

https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/n ... ouvisejici
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“