Mýto a stav předepsaného mýta
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
A co taky jinýho. Jsem zvědav, zda se ze rok najde lepčí operátor
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
to by nemusel byt zle, bol by satelit, mohla by byt jedna mytna jednotka, jedna faktura z dvoch statov...
http://ekonomika.idnes.cz/kellner-zkous ... 5_test_rts
http://ekonomika.idnes.cz/kellner-zkous ... 5_test_rts
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jasně, takže teď máme náklady okolo 20% a se skytoll budeme mít 60% jo? Hlavně by nemohli používat satelit, protože soutěž o neutrální mýto bude až následovně. Jedna faktura je super, ale České mýto není propojeno s evropským. Pro stát je nejdůležitější efektivnost celého systému, což SkyToll na Slovensku jasně nedokázal. Tady jde hlavně o to, že na Slovensku se blíží konec smlouvy a zřejmě hledají jiný přístav.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Pro jeden výzkumný projekt bych potřeboval cca 20 lokalit, které evidentně zasahuje nekázeň kamionů, kteří v rámci úspory mýtného projíždí zástavbou v blízkosti zpoplatněného úseku. Napadlo mě využít fórum a požádat vás o pár tipů z vašeho okolí. Předem děkuji!
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Starovičky a Hustopeče podél D2.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
D1 x Klimkovice - objíždění nejen mýta, ale i váh v tunelu
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
myslel jsem, že když minulý rok osadili cedule se zákazem jízdy vozidel nad 12 tun, že objíždění skončilo ...Kojotman píše:Starovičky a Hustopeče podél D2.
PS: rozhodně objíždění D1 po II/602 mezi Jihlavou a Brnem zmíním Velké Meziříčí (ikdyž tam je teď někde nová váha, tak počítám, že se objíždění kamionů zmenší kvůli jejich přetížení, což je mimochodem dnes většina kamionů a nikdo to neřeší ...
a taky objíždění D1 po I/47 respektive II/647 v některých úsecích mezi Ostravou a Lipníkem nad Bečvou - zmíním Bělotín a Hranice na Moravě
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Abych mohl objíždět úsek, musí se mi to vyplatit, tj. v blízkosti musí vést kvalitní doprovodná silnice.
Relace Praha - Zlín místo D1 + D55 +I/49 objížděna po I/12 + I/17 + I/35 + D35 + I/55 + I/49.
Relace Praha - Zlín místo D1 + D55 +I/49 objížděna po I/12 + I/17 + I/35 + D35 + I/55 + I/49.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
A kde by ty cedule mely byt osazeny? Cas od casu tudy jezdim a niceho jsem si nevsimnul ... a celkem by me to zajimalo.bumbik píše: myslel jsem, že když minulý rok osadili cedule se zákazem jízdy vozidel nad 12 tun, že objíždění skončilo ...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
II/608 v úseku Exit 29 Roudnice - Exit 18 Nová Ves.
Mezi Exitem 35 Doksany a Exit 29 Roudnice je zákaz vjezdu pro náklaďáky na MÚK Doksany a pak váha s kamerou v kopečku u Doksan. Nejsem si jist, jak to v tomto úseku opačně.
Kromě objíždění využívají kamioňáci tento úsek kvůli odstavným plochám u staré státovky, které na dálnici chybí.
Úsek kolem Veltrus a dál k Praze už moc atraktivní na objíždění není.
Mezi Exitem 35 Doksany a Exit 29 Roudnice je zákaz vjezdu pro náklaďáky na MÚK Doksany a pak váha s kamerou v kopečku u Doksan. Nejsem si jist, jak to v tomto úseku opačně.
Kromě objíždění využívají kamioňáci tento úsek kvůli odstavným plochám u staré státovky, které na dálnici chybí.
Úsek kolem Veltrus a dál k Praze už moc atraktivní na objíždění není.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
No, II/425 kolem D2 už je od ledna 2015 osazena zákazovými značkami pro tranzitní NA nad 12 t. To samé platí zhruba od léta 2015 pro Velké Meziříčí a už několik let pro II/608 v úseku Zdiby - Úžice. V případě Klimkovic je opatření buď čerstvě schváleno nebo před schválením.hh píše:Pro jeden výzkumný projekt bych potřeboval cca 20 lokalit, které evidentně zasahuje nekázeň kamionů, kteří v rámci úspory mýtného projíždí zástavbou v blízkosti zpoplatněného úseku. Napadlo mě využít fórum a požádat vás o pár tipů z vašeho okolí. Předem děkuji!
V současnosti si myslím že tenhle problém tíží akorát vybrané lokality na II/605 a II/611. 20 lokalit se podle mě nenajde... Možná bych tam spíš zahrnul II/292 Děčín - Česká Lípa a některé jedničky (38, 20 aj.), které slouží tranzitu pro dálkové objíždění dálnic.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Nepřeceňujte pořád tolik to přetěžování. To se ve velkém děje maximálně u substrátů. Běžné paletizované zboží kamion obvykle nepřetíží. A kdo někdy viděl logistiku například v automotive, tak ví, že tam je to takřka nemožné.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
II/152 také?
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
jasně a od zprovoznění vah v Klimkovickém tunelu ho začaly kamiony houfně objíždět a několik jich mimo kameru v ČT řeklo, že od šéfa mají zákaz přejet přes váhy, protože by platili za přetížení a mají za úkol se váhám vyhýbat a že jako řidič je tlačen do přetížení, jinak zakázku nedostane, takže podle vás si řidiči, kteří to přiznávají lžou? PS: u mamky v práci kolega řidič se 1x kousnul a řekl, že nepojede přetížený a šéf mu řekl přede všemi, však řidičů, co přetížení neřeší je dost, nechceš, nejeď, však je tu spousta dalších ... koneckonců není náhoda, že např. I/48 mezi Příborem a NJ je po asi 2 či 3 letech opět plný vyjetých kolejí, není to zatím vyloženě hrůza, ale rychle se to zhoršuje v pravých pruzích, to asi není úplně náhoda (zvlášť, když část tranzitní dopravy se přesunula na D1 směr Bohumín ...)Majkii píše:Nepřeceňujte pořád tolik to přetěžování. To se ve velkém děje maximálně u substrátů. Běžné paletizované zboží kamion obvykle nepřetíží. A kdo někdy viděl logistiku například v automotive, tak ví, že tam je to takřka nemožné.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Vidím, že tu máme dalšího strašáka přetížené kamiony vyhýbající se mýtu na okreskách. To je obdobné přirovnání, že fanoušci Baníku jsou svalnatí alkoholici
Tím chci říci, že nejvíce přetížení budou místní dopravci, co vozí beton, kamenivo, hlínu apod., ti taky objíždějí mýto, neboť se jim nevyplatí jet 5 km po dálnici, když to mohou objet. Proč v Praze vozí domíchávač jen 7 kubíků, když se mu tam vejde 10? Neboť je párkrát nějaké vybrali a ostatní si to mezi sebou řekli a dodržují váhový limit. Na Moravě narvou do pumíka 9 kubíků a hyje na stavbu.
Tím chci říci, že nejvíce přetížení budou místní dopravci, co vozí beton, kamenivo, hlínu apod., ti taky objíždějí mýto, neboť se jim nevyplatí jet 5 km po dálnici, když to mohou objet. Proč v Praze vozí domíchávač jen 7 kubíků, když se mu tam vejde 10? Neboť je párkrát nějaké vybrali a ostatní si to mezi sebou řekli a dodržují váhový limit. Na Moravě narvou do pumíka 9 kubíků a hyje na stavbu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Lenny podle tebe tedy kamiony přetížené nejezdí jo? a ty vyjeté koleje jsou jako od sáněk v zimě nebo od čeho? a vyhýbají se kamiony váhám, protože řidič snědl k večeři guláš nebo jako co? domíchávače atd. možná jezdí taky přetížené, o důvod víc začít to tvrdě trestat atd.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
To může mít několik důvodů, špatný návrh konstrukce vozovky, celkové opotřebení konstrukce vozovky, přetížené vozidla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
ok, v tom případě o důvod víc postavit D48 s CB povrchem co nejdříve
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
na CB to zase do*ebe PSV - to si nevybereš
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Váhy a přetížené kamióny nepatří do tohoto tématu. Možná co by se hodilo k tomuto tématu dodat je to, že stát nemá vůli vyřešit přetížená vozidla do 3,5t, které se záměrně ponižují z důvodů snížení nákladů. V prvé řadě toto vozidlo může řídit řidič s papíry na B, neplatí se silniční daň a jako poslední argument, že neplatí mýto, které hradí všechny vozidla nad 3,5 tuny.
Je úplně běžné, že dodávky jsou přetížené a nesplňují tak požadavky na provoz po pozemních komunikací. Jako bonbónky bych mohl uvést kinderkamion, který je z normálního valníku upraven na "tahač" a má připojený návěs o jedné nápravě. On se s návěsem dostane klidně na 6tun, ale jelikož on sám je do 3,5tuny, tak nemusí platit mýto.
Tady se jasně ukazuje, jak je zobecnění podmínky pro placení mýta zneužíváno. Zcela jasně by neměli platit jen osobní vozidla, motocykly. V jiných státech je běžné, že se rozlišují dodávky od OV a jinde sčítají hmotnost i s návěsem či přívěsem.
Je úplně běžné, že dodávky jsou přetížené a nesplňují tak požadavky na provoz po pozemních komunikací. Jako bonbónky bych mohl uvést kinderkamion, který je z normálního valníku upraven na "tahač" a má připojený návěs o jedné nápravě. On se s návěsem dostane klidně na 6tun, ale jelikož on sám je do 3,5tuny, tak nemusí platit mýto.
Tady se jasně ukazuje, jak je zobecnění podmínky pro placení mýta zneužíváno. Zcela jasně by neměli platit jen osobní vozidla, motocykly. V jiných státech je běžné, že se rozlišují dodávky od OV a jinde sčítají hmotnost i s návěsem či přívěsem.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Zkusil bych úseky Brno - Hulín, Přerov - Otrokovice, Olomouc - Mohelnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
II/611 vpodstatě od sadské k ěm novým halám u jiren
co opravili mostek mezi mochovem a nehvizdy, tak kamionů celkem přibylo
u kinderkamionů to není o mýtu a "malých" papírech, ale že tu dodávku s vlekem můžeš řídit 10hodin v kuse a nikdo neřekne ani popel
silniční daň se z ní překvapivě platí
co opravili mostek mezi mochovem a nehvizdy, tak kamionů celkem přibylo
u kinderkamionů to není o mýtu a "malých" papírech, ale že tu dodávku s vlekem můžeš řídit 10hodin v kuse a nikdo neřekne ani popel
silniční daň se z ní překvapivě platí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
D1-Pisek-D5, to je asi najdlhsia trasa, ktora usetri kopec KČ na myte. Zaujimave, ze uz davno sa na tej trase nevylucil tranzit, vela Slovakov, Madarov, Rumunov tadial tranzituju.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Co je cílem dané studie? Vytipovat vhodné místa pro osazení značek zákaz tranzit?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Silniční daň se platí ze všech aut v obchodním majetku firmy, osobních i nákladních.FlakY` píše:Váhy a přetížené kamióny nepatří do tohoto tématu. Možná co by se hodilo k tomuto tématu dodat je to, že stát nemá vůli vyřešit přetížená vozidla do 3,5t, které se záměrně ponižují z důvodů snížení nákladů. V prvé řadě toto vozidlo může řídit řidič s papíry na B, neplatí se silniční daň a jako poslední argument, že neplatí mýto, které hradí všechny vozidla nad 3,5 tuny.