Mýto a stav předepsaného mýta
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Vítejte v Kocourkově:
Nejvyšší správní soud nařídil zastavení řízení o námitkách Kapsche k mýtnému tendru
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/kapsc ... 182016_cha
PS.: Ještě je v běhu to podobné ohledně podpisu smlouvy s dodavatelem.
Nejvyšší správní soud nařídil zastavení řízení o námitkách Kapsche k mýtnému tendru
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/kapsc ... 182016_cha
PS.: Ještě je v běhu to podobné ohledně podpisu smlouvy s dodavatelem.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Registrace do czechtollu začala: https://zdopravy.cz/registrace-do-noveh ... ili-34653/
Dle https://mytocz.eu/cs kalkulace například od D1 Humpolec-České Budějovice zaplatí kamion Euro6 cca 160kč když pojede po I.třídkách (I/34: Pelhřimov, JH, Třeboň..) a okolo 300kč když pojede I/19 a D3.. škoda že to nestojí obojí 300kč, ale aspoň trochu narovnání (vzdálenost prakticky stejná, D3 rychlejší, bezpečnější..)
Dle https://mytocz.eu/cs kalkulace například od D1 Humpolec-České Budějovice zaplatí kamion Euro6 cca 160kč když pojede po I.třídkách (I/34: Pelhřimov, JH, Třeboň..) a okolo 300kč když pojede I/19 a D3.. škoda že to nestojí obojí 300kč, ale aspoň trochu narovnání (vzdálenost prakticky stejná, D3 rychlejší, bezpečnější..)
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Přepravní společnosti kalkulují nejen mýto, ale i spotřebu PHM a čas přepravy.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Zde o novém rozhodnutí ÚOHS k tendru na mýto z dnešního dne:
https://twitter.com/KremlikVladimir/sta ... 7614327809
https://twitter.com/KremlikVladimir/sta ... 7614327809
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
ÚOHS zakázal plnění smlouvy s CzechToll/SkyToll: ÚOHS vydal zákaz plnění smlouvy na nový mýtný systém mezi ministerstvem dopravy a konsorciem CzechToll/SkyToll. Zákaz bude platit s ročním odkladem.
Takže začínáme tisknout nálepky ?
Takže začínáme tisknout nálepky ?
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Je tam roční odklad, takže to zruší tu smlouvu až za rok.(než se vyřeší asi všechny další kroky, takže čekám že to zase za měsíc povolí)Warcz píše:ÚOHS zakázal plnění smlouvy s CzechToll/SkyToll: ÚOHS vydal zákaz plnění smlouvy na nový mýtný systém mezi ministerstvem dopravy a konsorciem CzechToll/SkyToll. Zákaz bude platit s ročním odkladem.
Takže začínáme tisknout nálepky ?
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Je to tak, jak jsem psal.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... eERjZuo4pk
Ale já se v tom rozhodování moc nevyznám a novináři to nestíhají
Po obědě napíšete pozitivní zprávu a oni Vám to hned zkazí.
Články, z doby, kdy už někde byly informace o tom zákazu
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ur ... 9261340_pj
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
O 40 minut později
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/myto- ... 261426_zit
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... eERjZuo4pk
Ale já se v tom rozhodování moc nevyznám a novináři to nestíhají
Po obědě napíšete pozitivní zprávu a oni Vám to hned zkazí.
Články, z doby, kdy už někde byly informace o tom zákazu
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ur ... 9261340_pj
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
O 40 minut později
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/myto- ... 261426_zit
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Kremlík na FB:
SPUŠTĚNÍ NOVÉHO SYSTÉMU VÝBĚRU MÝTA OHROŽENO NENÍ
Zákaz plnění smlouvy na nový mýtný systém, o kterém ve čtvrtek rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, není pravomocný. Laicky řečeno, zatím neplatí. Nezastírám však, že velmi závažným způsobem vstupuje do „mýtného dění“. Zákaz plnění mýtné smlouvy byl odložen o 12 měsíců po nabytí právní moci rozhodnutí.
Samozřejmě Ministerstvo dopravy podá rozklad a bude usilovat o zvrácení nepříznivé situace ve svůj prospěch. Pokud však s rozkladem neuspějeme, nabude rozhodnutí právní moci po rozhodnutí předsedy ÚOHS.
Mýtná smlouva je stále platná
Ale to předbíhám. Nyní je stěžejní fakt, že mýtná smlouva je stále PLATNÁ! I v tom nejméně příznivém případě bude platná počínaje dnešními dny zhruba ještě 13 až 15 měsíců. Máme 15 dní na podání rozkladu + cca 1 až 3 měsíce zabere přezkum v rozkladovém řízení předsedy ÚOHS, a pokud by předseda prvostupňové rozhodnutí ÚOHS potvrdil, smlouva bude platná ještě 12 měsíců od doručení nepříznivého rozhodnutí předsedy ÚOHS Ministerstvu dopravy.
Spuštění nového systému ohroženo není
Dalším zcela zásadním faktem, který je třeba zdůraznit, je, že výstavba a provoz nového mýtného systému k 1. prosinci 2019 nejsou ohroženy. Mýtný systém řádně spustíme a mýtné bude vybíráno novým systémem! Všechny dopravce znovu upozorňuji, že mají povinnost se do nového systému zaregistrovat, aby měli k 1. prosinci novou palubní jednotku.
Záložní plán
Po celou dobu, co jsem ve funkci ministra dopravy, se mě novináři opakovaně ptají, zda mám záložní plán pro případ, že bude smlouva na dodávku a provoz mýtného systému zneplatněna. Z taktických důvodů jsem se zdržoval komentářů, dosud jsme se plně soustředili na spuštění nového systému.
Ve zkratce zní záložní plán takto:
Počínaje dnešním dnem zahajujeme přípravu nového transparentního zadávacího řízení, jehož předmětem budou služby provozu nového mýtného systému, který nyní dokončuje konsorcium CzechToll a SkyToll. Tento mýtný systém bude již tou dobou v provozu, a proto nemusíme soutěžit dodávku samotného systému. Zbrusu nový už budeme mít. Na základě dosavadních zkušeností s průběhem mýtného tendru jsem hluboce přesvědčen, že se ÚOHS mýlí a že v jím stanovené době 12 měsíců objektivně nelze připravit a realizovat takto složité zadávací řízení a předat provoz mýtného systému novému provozovateli, přestože učiníme vše pro urychlení jeho výběru. Budeme se proto rovněž připravovat na přijetí provizorního zákonného řešení tak, aby výběr mýtného nebyl ohrožen.
SPUŠTĚNÍ NOVÉHO SYSTÉMU VÝBĚRU MÝTA OHROŽENO NENÍ
Zákaz plnění smlouvy na nový mýtný systém, o kterém ve čtvrtek rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, není pravomocný. Laicky řečeno, zatím neplatí. Nezastírám však, že velmi závažným způsobem vstupuje do „mýtného dění“. Zákaz plnění mýtné smlouvy byl odložen o 12 měsíců po nabytí právní moci rozhodnutí.
Samozřejmě Ministerstvo dopravy podá rozklad a bude usilovat o zvrácení nepříznivé situace ve svůj prospěch. Pokud však s rozkladem neuspějeme, nabude rozhodnutí právní moci po rozhodnutí předsedy ÚOHS.
Mýtná smlouva je stále platná
Ale to předbíhám. Nyní je stěžejní fakt, že mýtná smlouva je stále PLATNÁ! I v tom nejméně příznivém případě bude platná počínaje dnešními dny zhruba ještě 13 až 15 měsíců. Máme 15 dní na podání rozkladu + cca 1 až 3 měsíce zabere přezkum v rozkladovém řízení předsedy ÚOHS, a pokud by předseda prvostupňové rozhodnutí ÚOHS potvrdil, smlouva bude platná ještě 12 měsíců od doručení nepříznivého rozhodnutí předsedy ÚOHS Ministerstvu dopravy.
Spuštění nového systému ohroženo není
Dalším zcela zásadním faktem, který je třeba zdůraznit, je, že výstavba a provoz nového mýtného systému k 1. prosinci 2019 nejsou ohroženy. Mýtný systém řádně spustíme a mýtné bude vybíráno novým systémem! Všechny dopravce znovu upozorňuji, že mají povinnost se do nového systému zaregistrovat, aby měli k 1. prosinci novou palubní jednotku.
Záložní plán
Po celou dobu, co jsem ve funkci ministra dopravy, se mě novináři opakovaně ptají, zda mám záložní plán pro případ, že bude smlouva na dodávku a provoz mýtného systému zneplatněna. Z taktických důvodů jsem se zdržoval komentářů, dosud jsme se plně soustředili na spuštění nového systému.
Ve zkratce zní záložní plán takto:
Počínaje dnešním dnem zahajujeme přípravu nového transparentního zadávacího řízení, jehož předmětem budou služby provozu nového mýtného systému, který nyní dokončuje konsorcium CzechToll a SkyToll. Tento mýtný systém bude již tou dobou v provozu, a proto nemusíme soutěžit dodávku samotného systému. Zbrusu nový už budeme mít. Na základě dosavadních zkušeností s průběhem mýtného tendru jsem hluboce přesvědčen, že se ÚOHS mýlí a že v jím stanovené době 12 měsíců objektivně nelze připravit a realizovat takto složité zadávací řízení a předat provoz mýtného systému novému provozovateli, přestože učiníme vše pro urychlení jeho výběru. Budeme se proto rovněž připravovat na přijetí provizorního zákonného řešení tak, aby výběr mýtného nebyl ohrožen.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Nekoukal někdo včera na jednání sněmovny o mýtu? Že by nám to tady shrnul.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Který mýtus máte na mysli?
Abych jenom blbě nekecal, přepis bodu jednání:
http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot ... 930501.htm
Abych jenom blbě nekecal, přepis bodu jednání:
http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot ... 930501.htm
Království a půl princezny za 511.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jestli jsem to pochopil, tak to má být narážka na skloňování mýta.Bobek píše:Který mýtus máte na mysli?
Abych jenom blbě nekecal, přepis bodu jednání:
http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot ... 930501.htm
Tak také přidám odkaz https://cs.wiktionary.org/wiki/m%C3%BDto.
O mýtu je naprosto v pořádku.
PS.: Ano, Váš odkaz si také dokážu najít, ale zase tak zásadní, abych si to četl to určitě nebylo, ale rád bych si to poslechl, co tam kdo říkal.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Je zajímavé jak se to dokáže tady všechno politicky znechucovat. Obyčejná výměna mýta. Nikoliv 1. instalace něčeho nového. Již to měla být jen obyčejní státní zakázka. Nebo vlastně ne, není na tom nic zajímavé. Jde o peníze. Někdo o ně dojde, někdo k nim dojde. A někdo o tom rozhodne. Takže normál.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Minimálně těch 900 km na silnicích I.třídy je nových. A tyto kilometry budí největší emoce.Diaľničiar píše:Obyčejná výměna mýta. Nikoliv 1. instalace něčeho nového.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Ne rozsahem, ale systémem jako takovým. Náhrada za nálepky nebo stav zdarma. Tak je to myšleno. Ne že se zvětšil rozsah.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Ale to je u všeho. Je to dobou a upřímně si myslím že hlavně internetem. Jakmile stát něco pořizuje a uspokojí jenom jednoho zájemce, tak ti další se to budou snažit zvrátit a toho využijí politici.Diaľničiar píše:Je zajímavé jak se to dokáže tady všechno politicky znechucovat. Obyčejná výměna mýta. Nikoliv 1. instalace něčeho nového. Již to měla být jen obyčejní státní zakázka. Nebo vlastně ne, není na tom nic zajímavé. Jde o peníze. Někdo o ně dojde, někdo k nim dojde. A někdo o tom rozhodne. Takže normál.
Bude zajímavá třeba koupě těch nových BVP pro armádu, tam jde o 50 mld., ale zase to nejsou české firmy.
Navíc, toto je ještě umocněná situace. Troufl bych si tvrdit, že asi nikdo nepochybuje o tom, že vítězství Kapsche nebylo úplně v pohodě. A jak já říkám, jestli za tohle nikdo nedostal peníze, tak jsou to dvojnásobní idi.ti.
Jestli si to dobře pamatuji z nějakého shrnutí, tak to jde hlavně za KDU-ČSL a pak nějaké změny smluv atd. od ODS.
Shodou okolností mi přijde, že největšími kritiky současné situace je KDU-ČSL. Je to ale více než deset let, takže tam asi nejsou ani stejní lidé a nějak mi nedochází, jak by to pouto mohlo takto dlouho vydržet.
Postup Pirátů a jejich názory na mýto fakt nechápu.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Místopředseda podvýboru pro dopravu Ondřej Polanský:krtek700 píše:Postup Pirátů a jejich názory na mýto fakt nechápu.
Piráti podporují stažení podaného rozkladu k ÚOHSu a realizaci:
1) varianty B2 (nové zadávací řízení na zajištění provozu stávajícího systému novým dodavatelem) 2) nebo varianty B3 (zajištění provozu stávajícího systému organizační složkou státu nebo státním podnikem.)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Nedávno se vedla diskuze o zpoplatnění 2 300 km silnic I.třídy. Vím, že jde o jinou technologii, ale stejně...martini píše: (6.8.2010) Dodatky s Kapschem nejsou až tak nevýhodné, jak se v médiích píše. Hlavní chyba byl na počátku výber technologie a to, že původní smlouva byla uzavřena na D a R + dalších tisíce km silnic I. třídy, kde měly brány též vyrůst. Toto uzavření bylo zhola nesmyslné a protože pak stát chtěl změnit smlouvu (vyškrnout většinu silnic I. tříd), musel k tomu Kapschi dát nějakou kompenzaci, kterou vy vidíte jako nevhodné dodatky... Tím netvrdím, že vím jaká přesně byla vyjednávací pozice státu, ale rozhodně vím, že stavět brány na I. třídě by byl nesmysl a ještě že se tak nestalo, protože to bychom se nedoplatili...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Stejně co? V roce 2010 informační hodnota. Dnes spam.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
.......jde o jinou technologii, ale stejně zde vidím podobnosti. Někdo osvícený uzavře s Kapschem smlouvu na D a R + dalších tisíce km silnic I. třídy. Poté dělá vše proto, aby se ze závazku takového rozsahu vyvázal. Po letech uzavře smlouvu s jiným provozovatelem na 900 km silnic I.třídy. A zase se ukazuje, že vybírání mýta na 900 km stát (obce,kraje) vlastně nechce.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Šéfa antimonopolního úřadu Petra Rafaje dle zjištění Aktuálně.cz vyslýchali detektivové z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ). .
Nyní se ukazuje, že ho policisté nepodezřívají jen z toho, že manipuloval společně se šéfem poslaneckého klubu ANO Jaroslavem Faltýnkem miliardový tendr na mýto. V minulých týdnech ho dle několika zdrojů Aktuálně.cz vyslýchali vyšetřovatelé druhé větve kauzy - stamilionových manipulací se zakázkami v městské části Brno-střed.
Nyní se ukazuje, že ho policisté nepodezřívají jen z toho, že manipuloval společně se šéfem poslaneckého klubu ANO Jaroslavem Faltýnkem miliardový tendr na mýto. V minulých týdnech ho dle několika zdrojů Aktuálně.cz vyslýchali vyšetřovatelé druhé větve kauzy - stamilionových manipulací se zakázkami v městské části Brno-střed.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Theodore, odkud je tenhle úryvek, nebo to je vaše shrnutí?
Přijde mi to trochu jinak napsané, než to ve skutečnosti je na aktuálně. Vyslýchali ho, proč jmenoval Švachulu do těch komisí vzhledem k tomu výčtu členů komisí to ani moc vysvětlovat nemusí, jmenuje tam koho chce. Trošku. Je docela zvláštní, že takový úřad, který rozhoduje skoro o všem a může trvat zastavit mýto má tak nejasná pravidla.
Jako upřímně jsem pořád trochu v podezření, té v tom má prsty Kapsch- ve vyvolání celé situace. Větší bordel, než podal žaloby na všechno a ještě mít vyšetřovaného předsedu úřadu, si snad už nejde přestavit. Až to definitivně projde, bude se jim to hodit při arbitráži, kterou všichni vyhrožují.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/rafaj ... 47ab5f122/
Přijde mi to trochu jinak napsané, než to ve skutečnosti je na aktuálně. Vyslýchali ho, proč jmenoval Švachulu do těch komisí vzhledem k tomu výčtu členů komisí to ani moc vysvětlovat nemusí, jmenuje tam koho chce. Trošku. Je docela zvláštní, že takový úřad, který rozhoduje skoro o všem a může trvat zastavit mýto má tak nejasná pravidla.
Jako upřímně jsem pořád trochu v podezření, té v tom má prsty Kapsch- ve vyvolání celé situace. Větší bordel, než podal žaloby na všechno a ještě mít vyšetřovaného předsedu úřadu, si snad už nejde přestavit. Až to definitivně projde, bude se jim to hodit při arbitráži, kterou všichni vyhrožují.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/rafaj ... 47ab5f122/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Věta: "Nyní se ukazuje, že ho policisté nepodezřívají jen z toho, že manipuloval společně se šéfem poslaneckého klubu ANO Jaroslavem Faltýnkem miliardový tendr na mýto."je z článku, na který odkazujete.krtek700 píše:Theodore, odkud je tenhle úryvek, nebo to je vaše shrnutí?
Přijde mi to trochu jinak napsané, než to ve skutečnosti je na aktuálně.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Kolik se vybralo na mýtném v roce 2018 a kolik z toho viděl stát (včetně DPH)?
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
10816955337 Kč. Přesnou částku výnosu pro stát jsem nenašel, ale Kapschi šlo cca 1,5 mld.r
Království a půl princezny za 511.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL