Mýto a stav předepsaného mýta
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
1975, myslím, že zde na fóru je minimum lidí, kteří na současnou výstavbu pohlíží pohledem opozice a novinářů (postavil jen 4 km ) a ví, že se teď staví dost. I já, kdykoli slyším z úst opozice, že se nestaví nebo že málo, tak si říkám .. vy blbci jedni
Ty seš trochu podle mě za naivu, protože pořád obhajuješ současnou dobu za zatím ani nezapočaté dálnice Že často píšeš "ale vždyť teď se postaví xx km a v roce 2025 yy apod.
Ty seš trochu podle mě za naivu, protože pořád obhajuješ současnou dobu za zatím ani nezapočaté dálnice Že často píšeš "ale vždyť teď se postaví xx km a v roce 2025 yy apod.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
O čem to proboha expert mluví? Já si to pamatuji takto:expert píše:Teď očekávám, že se ťokovi všichni důkladně omluví. Jen díky jeho osobní statečnosti, kdy podepsal smlouvu ve složité právní situaci, to vše proběhlo řádně a vybíráme konečně mýto moderním systémem, který ušetří velké peníze. Tendr byl skvěle připraven a výsledek je na jedničku.
- Ťok po nástupu zrušil tendr na projektového manažera
- Za 8 měsíců slíbil vypsání nového tendru na projektového manažera
- Za další 2 měsíce vybral projektového manažera bez soutěže
- Za další 2 měsíce oznámil, že soutěž na provozovatele nelze stihnout
- Za další 4 měsíce oznámil, že z technických důvodů připadá v úvahu jen Kapsch
- Za další 2 měsíce podepisuje s Kapschem na další tři roky; tato smlouva je šetřena EU
Ťok získal 3 roky navíc, a to by každý ministr tendr zvládl i bez tahanicí s EU, ÚOHS, NSS.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
celkem souhlas (i s expertemp Já si bohužel nepamatuju že by UOHS, NSS a EU dělali takové opletačky kolem tendru s KAPSCHem (tam se rušili uchazeči až zbyl ten nejhorší..) kéž by tehdy mafiánům zkomplikovali život. Zaplaťpánbůh že se povedlo přejít na satelit za relativně slušných podmínek pro erár.. Co jsem pochopil z nějaké přidružené reportáže na Slovensku je tamní satelit.systém taky pěkně předraženýAram96 píše:Souhlas, že by se měl omluvit ten, který křičel, že to je zpackané apod. Na druhou stranu myslím, že nějak chválit nebo smekat před tím, že ministr zvládl svoji placenou práci, také není na místě Ale i jako víceméně odpůrce ANO jsem za Ťoka vděčný, stabilizoval resort jako dlouho nikdo předtím a výstavba se rozjela ..
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Přesně, výsledek je v tomto konkrétním případě to nejdůležitější a myslím, že máme modernější technologii za slušnou cenu, takže jedině Ještě příští rok dotáhnout elektronické dálniční známky a bude to u nás růžová zahrada (teda když k tomu přidáme pár set km dálnic a pár set parkovacích míst pro kamiony ). Co se týče samotného ministerstva .. jeden z hlavních úkolů /mýto/ je vyřešeno, takže teď by se dle mě mělo nejvíce věnovat legislativě, což v rámci možností dělá a další věc je podle mě transformace ŘSD příp. rušení té naprosto zbytečné CK MD.
Ještě jen prosím dotaz z jiného soudku, dříve jsem tohle téma skoro nečetl, tak se omlouvám, pokud se to tady už řešilo, ale k čemu jsou ty nové mýtné brány na silnicích 1.třídy ? To je když by nějak vypadl satelitní signál nebo k čemu ? Satelitní mýto jsem chápal tak, že to jde z družice rovnou do auta a tudíž nejsou brány potřeba.
Ještě jen prosím dotaz z jiného soudku, dříve jsem tohle téma skoro nečetl, tak se omlouvám, pokud se to tady už řešilo, ale k čemu jsou ty nové mýtné brány na silnicích 1.třídy ? To je když by nějak vypadl satelitní signál nebo k čemu ? Satelitní mýto jsem chápal tak, že to jde z družice rovnou do auta a tudíž nejsou brány potřeba.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Taky nechápu, že to co se stalo při prvním tendru zůstalo jen tak bez nějakého povšimnutí. V EU už jsme taky byli ne? A tohle byla obří zakázka, ne nějaký malý stavbičky.Ricos píše: celkem souhlas (i s expertemp Já si bohužel nepamatuju že by UOHS, NSS a EU dělali takové opletačky kolem tendru s KAPSCHem (tam se rušili uchazeči až zbyl ten nejhorší..) kéž by tehdy mafiánům zkomplikovali život. Zaplaťpánbůh že se povedlo přejít na satelit za relativně slušných podmínek pro erár.. Co jsem pochopil z nějaké přidružené reportáže na Slovensku je tamní satelit.systém taky pěkně předražený
Jinak co jsem četl na Seznamu, tak na Slovensku jsou se Skytollem prý skoro ve stejné pozici, jako my s Kapschem. Stát nevlastní systém, ale ještě navíc má malý podíl na mýtu, jestli si to pamatuji, tak má snad jenom 1/2 To jsme nakonec dopadli s Kapschem dobře.
Aram96: To jsou kontrolní brány. Teď fakt spekuluji, žádnou jsem zatím neviděl, ale tipl bych si, že budou na nejvyužívanějších částech(nebude tam pak potřeba dohled celníků). Stejně jako některé brány na dálnicích zůstanou pro kontrolu.
Technicky nevím, jak je to řešeno, ale možná to jsou jen kamery, které to porovnají se systémem, nebo to možná komunikuje i s tou krabičkou.
PS.: Pro elektronické známky by měla asi jít využít úplně ta stejná brána a kamera, jenom to bude porovnávat s jiným systémem.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jedná se o kontrolní brány, které počítají auta a porovnávají své počty s výběrem mýta přes satelit.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jo takhle. Díky chlapi za objasnění a pardon za odbočku, která se zde beztak řešila ..
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jseš si jistej, že to budou dělat podle počtu projetých, byl by to jen statistický údajPeda píše:Jedná se o kontrolní brány, které počítají auta a porovnávají své počty s výběrem mýta přes satelit.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Je to dokonalejší, ono to to auto vyfotí, zatřídí, spočítá nápravy. To porovnává s nahlášenými údaji. Zároveň jsou to data, která se poskytují kontrolorovi celého systému. Proto vzniká ještě těch asi 11 nových bran na klíčových místech po republice na silnicích první třídy.
viz https://www.czechtoll.cz/sem/
Tam je popis, jak to funguje. Z jednoho stavebního řízení na novou bránu, jsem získal informace o tom, že jsou to i údaje pro kontrolu funkčnosti celého systému. Provozovatel totiž garantuje určitou míru úspěšnosti (95%), jejíž dodržení/porušení se musí prokázat.
viz https://www.czechtoll.cz/sem/
Tam je popis, jak to funguje. Z jednoho stavebního řízení na novou bránu, jsem získal informace o tom, že jsou to i údaje pro kontrolu funkčnosti celého systému. Provozovatel totiž garantuje určitou míru úspěšnosti (95%), jejíž dodržení/porušení se musí prokázat.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Já se lekl, že tvůj původní příspěvek byl myšlen tak, že to jenom zaznamenává počet aut a nic vícPeda píše:Je to dokonalejší, ono to to auto vyfotí, zatřídí, spočítá nápravy. To porovnává s nahlášenými údaji. Zároveň jsou to data, která se poskytují kontrolorovi celého systému. Proto vzniká ještě těch asi 11 nových bran na klíčových místech po republice na silnicích první třídy.
viz https://www.czechtoll.cz/sem/
Tam je popis, jak to funguje. Z jednoho stavebního řízení na novou bránu, jsem získal informace o tom, že jsou to i údaje pro kontrolu funkčnosti celého systému. Provozovatel totiž garantuje určitou míru úspěšnosti (95%), jejíž dodržení/porušení se musí prokázat.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jedna taková kontrolní brána vznikla třeba před rozdvojením I/34 a I/19 před Shelkou před Pelhřimovem (pohled od D1), jj kamera porovná detekované auto s databází a když nemá zaplaceno, dostane PPFko:)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Může mi někdo vysvětlit, proč do mýta na silnicích I. třídy není zařazena silnice I/3 ČB - Dolní Dvořiště (A)? Zatíženější tah na hranice široko daleko není. Je důvodem to, že už měla být D3 nebo něco jiného?
A druhý dotaz: Jsou z mýtných úseků vyjmuty průtahy silnic městy? Pokud ne, budou se vybavovat např. vozy MHD, technických služeb a pod., která nikdy neopouští město, zbytečně krabičkama .
A druhý dotaz: Jsou z mýtných úseků vyjmuty průtahy silnic městy? Pokud ne, budou se vybavovat např. vozy MHD, technických služeb a pod., která nikdy neopouští město, zbytečně krabičkama .
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Co jsem si všiml, před každou obcí byl konec mýta a za ní pak začátek mýta. Stav na I/19.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Když se tak ještě dívám na mapu zpoplatnění, nedá mi to, proč ve zpoplatněných silnicích první třídy není I/55 ? Je pro to nějaký důvod ? Teď je to ideální místo na objíždění ... jinak bych řekl, že to zpoplatnění smysl dává, snad ještě I/38 od D1 na hranice s Rakouskem, jinak je to ok, ale chápu, že to se jim nehodí do krámu, když je I/52 v takovém stavu, v jakém je.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Tak ohledně zpoplatnění nových silnic I. třídy - věc se má tak, že na značce Obec / Konec obce vždy končí / začíná zpoplatnění silnice. Slepě bez dalších návazností.... V místě, kde je obchvat vedoucí z části mimo obec to nedává smysl, např. Jindřichův Hradec - musí platit i vozidla využívající obchvat a tak zůstanou raději ve městě. Platit bude i MHD využívající obchvatu. Zohledniola se peáž I/23 mezi JH a Jarošovem, ale peáž II/128 ne. Proč není zpoplatněna hlavní trasa na jih od ČB na rakouské hranice (I/3 - E55) ale stále nevím...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
No mě by stejně zajímalo, jak to je třeba na I/43, kde když jedeš z 1 obce do hned vedlejší, tak I/43 využiješ asi na 15 metrů a takovýhle křižovatek je v těchto místech 5, tam by mě fakt zajímalo, jak je to s placením A objet to nejde mimo I/43, most nikde není.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Do konce roku se platilo za úseky, nikoli za skutečně ujeté kilometry. Jak je to nyní nevím. Každopádně brány nebyly mezi každou vesnicí, jen ta značka mýtný úsek, takže teoreticky to mohl kamion prokličkovat, pokud nebylo na vedlejšce nějaké omezení. Určitě to však promyšleno bylo, aby nekličkoval .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Ale ty brány přece jsou "sekundární", správce mýta by měl mít o kamionu info i bez projetí bránou, pokud jsem to dobře pochopil, v čem je rozdíl mezi technologiemi.
Moc jsem tě ale nepochopil, o jakém kličkování mluvíš .. mě jde o to, jestli se musí kupovat krabička, když využiju zpoplatněný úsek na 15 metrech, protože propojuje 2 na sebe navazující komunikace druhé třídy
A jinak nevím, jak je to jinde, ale moc nechápu ty začátky/konce zpoplatnění na konci/začátku obce, k čemu to ? Smysl to nedává žádný, přesně jak psal Nystrom.
Moc jsem tě ale nepochopil, o jakém kličkování mluvíš .. mě jde o to, jestli se musí kupovat krabička, když využiju zpoplatněný úsek na 15 metrech, protože propojuje 2 na sebe navazující komunikace druhé třídy
A jinak nevím, jak je to jinde, ale moc nechápu ty začátky/konce zpoplatnění na konci/začátku obce, k čemu to ? Smysl to nedává žádný, přesně jak psal Nystrom.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Přečti si příspěvek Nystroma.
Nystrom kritizuje slepou aplikaci, nikoli každou aplikaci; v mnoha místech to umožní objet obec bez mýta.Nystrom píše:Tak ohledně zpoplatnění nových silnic I. třídy - věc se má tak, že na značce Obec / Konec obce vždy končí / začíná zpoplatnění silnice. Slepě bez dalších návazností.... V místě, kde je obchvat vedoucí z části mimo obec to nedává smysl...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Mýto vyhnalo auta na nezpoplatněné okresky, obce i lidé trpí
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/myto ... B9FD5AF22A
Mám pocit, že včera na Seznamu něco podobného, ale že ve většině je provoz stejný.
Vypadá to tedy, že jediné problémy jsou na Jihu Čech.
PS.: Báli se lidé zácp v souvislosti s mýtem v ČR, to se moc nepovedlo, tak si to vynahrazují kvůli mýtu na Slovensku a to ani nemění systém
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/myto ... B9FD5AF22A
Mám pocit, že včera na Seznamu něco podobného, ale že ve většině je provoz stejný.
Vypadá to tedy, že jediné problémy jsou na Jihu Čech.
PS.: Báli se lidé zácp v souvislosti s mýtem v ČR, to se moc nepovedlo, tak si to vynahrazují kvůli mýtu na Slovensku a to ani nemění systém
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
To máme to mýto pěkně levné ( Vizualizace Kisky a srovnání ČR / SR )
- Přílohy
-
- 2020-01-13_1157.png (213.92 KiB) Zobrazeno 11615 x
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Tohle porovnání malinko kulhá, časově by to měli srovnat s Kapšem.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
K té vizualizaci by mě zajímalo, které ceny počítá. Co tak rychle počítám, tak je to teď ten náš nový systém. Jo, dává to smysl, stejný provozovatel a systém (pokud se nepletu). Ale zase je to jejich první období, my jsme si za první taky připlatili, ale v tomhle světle byl Kapsch ještě docela levnota .Warcz píše:To máme to mýto pěkně levné ( Vizualizace Kisky a srovnání ČR / SR )
PS.: Jsem líný hledat, od kdy mají Slováci to mýto, mi přijde že to začali řešit až po naší soutěži.
Japao Joe: Tak jak jsem psal. Přesně podle času je to nepřesné, ale pak je to přesné dle techniky a provozovatele. Ono stejně nejde o nějaký rozdíl, který by vznikl časem. Drahé pořízení+50% z vybrané částky je jasný nesmysl.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Obce dusí kamiony vyhýbající se novému mýtu
"Katastrofické scénáře, že je budou kamiony v celé republice masově objíždět po silnicích druhých a třetích tříd, se sice nenaplnily, některé obce se ale potýkají s přílivem náklaďáků."
Není nad to v druhé větě prakticky popřít vyznění nadpisu.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... paign=null
Jediné silnice které znám nějak osobně je ta I/12 a I/2. Já fakt nevím, jestl jsem měl štěstí, ale na I/12 jsem potkal minimum náklaďáků. Nevíte někdo, odkud ty auta přesně jezdí? Mně tam z osobní zkušenosti nevyskakuje ani nějaká cesta, jak se efektivně dostat z D11->I/12 případně z I/2->I/12. Je to hezká cesta osobákem, protože si člověk může hrát na rally, zrychlování, brždění, ale kamiony jsem na těch silnicích nikdy nepotkal a docela je chápu.
"Katastrofické scénáře, že je budou kamiony v celé republice masově objíždět po silnicích druhých a třetích tříd, se sice nenaplnily, některé obce se ale potýkají s přílivem náklaďáků."
Není nad to v druhé větě prakticky popřít vyznění nadpisu.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... paign=null
Jediné silnice které znám nějak osobně je ta I/12 a I/2. Já fakt nevím, jestl jsem měl štěstí, ale na I/12 jsem potkal minimum náklaďáků. Nevíte někdo, odkud ty auta přesně jezdí? Mně tam z osobní zkušenosti nevyskakuje ani nějaká cesta, jak se efektivně dostat z D11->I/12 případně z I/2->I/12. Je to hezká cesta osobákem, protože si člověk může hrát na rally, zrychlování, brždění, ale kamiony jsem na těch silnicích nikdy nepotkal a docela je chápu.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Volič ANO zlostně přečte titulek, kde haní nedotknutelný projekt mýta. Vzápětí se uklidní, protože katastrofální situace se týká "jenom" desítek obcí. V klidu může konstatovat další pochybení novináře.krtek700 píše:Obce dusí kamiony vyhýbající se novému mýtu
"Katastrofické scénáře, že je budou kamiony v celé republice masově objíždět po silnicích druhých a třetích tříd, se sice nenaplnily, některé obce se ale potýkají s přílivem náklaďáků."
Není nad to v druhé větě prakticky popřít vyznění nadpisu.