Mýto a stav předepsaného mýta
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Mýto a stav předepsaného mýta
Dobrý den, hledal jsem na webu informace o průběhu vybraných prostředků na mýtném a nikde jsem je nenašel, Dříve tyto informace byly přímo na webu mýta ČR. Ale už rok tam nejsou a ani KAPSCH je na webu nemá. Nebo jsem je nenašel.
Re: Mýty o zlatém mýtě
Hmm, Pšenička klasika. Ale aby tam uvedl výdaje plánované v dalších letech, kdy už budou výrazně klesat, to ne... Tuším-li dobře, tak rok 3 (tedy 2009) byl "nejdražším" ze všech. Tedy splátka systému byla největší, protože se na začátku očekávali nižší výběry než byla skutečnost, naopak teď se počítalo, že to bude růst... Ale další roky už příjem z mýta bude daleko vyšší. Prostě tady nikdo nechce vidět, že provoz něčeho co vybuduji také něco stojí. I náklady na údržbu dálnice jsou enormní po jejím dokončení, ale už to zkrátka není tolik vidět. Díky za zajímavý příspěvek.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Mýty o zlatém mýtě
je třeba od sebe důsledně odlišit provozní náklady a splátky za vybudování systému. Ta direktiva EU se vztahuje na provozní náklady v poměru k výnosům. Konkrétní výše splátky firmě Kapsch v roce 2009 je dána smlouvou a nikterak nesouvisí s efektivitou mýtného systému. Pan Pšenička porovnává příslovečné jablka s hruškama.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Opět přesunuta diskuze k http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=311 z monitoringu.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Prosím Vás jaký je cca průměrný koeficient podílu nákladní dopravy na dálnici oproti celkovému podílu intenzit? Někde jsem to číslo četl, ale už to nemohu takhle nějak zprůměrované najít, nevíte to někdo?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Příjmy z mýtného se vrací k loňské úrovni, srpnový propad je
Česká republika vybrala v srpnu díky mýtnému systému 466 milionů korun. Výsledek je jen o 1,6 procenta horší než loni. Řidiči tak v posledním prázdninovém měsíci odvedli do dopravního fondu zatím nejvíce v tomto roce. V předchozích měsících byl propad vždy dvouciferný.
Elektronické mýtné na dálnicifoto: MF DNES
Elektronické mýtné na dálnici
Uvedla to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Celkem za osm letošních měsíců vybralo ŘSD 3,6 miliardy korun, což je o 13 procent méně než ve stejném období loni. Ekonomové to přisuzují krizi a nižší poptávce po přepravě zboží.
Částečně se však již začínají naplňovat slova děkana dopravní fakulty ČVUT Petra Moose, který v červnu předpověděl na třetí čtvrtletí mírné oživení trhu. Poslední týden v srpnu byl se 115 vybranými miliony korun vůbec nejsilnějším letošním týdnem.
Jediným příjemcem mýtných plateb je Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Ten letos očekává výnos kolem pěti miliard korun, což by bylo zhruba o 15 procent méně než loni. Jsou to hrubé příjmy, protože stát splácí výstavbu mýtného systému a náklady na jeho provoz společnosti Kapsch. Čistý příjem bude letos podle odhadů zhruba dvě miliardy korun.
Mýtné platí pouze pro kamiony o 12 tunách a více, od ledna by se k nim mohly přidat také malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Kapsch zároveň testuje satelitní systém, který by mohl v budoucnu hlídat celou tuzemskou silniční síť.
http://ekonomika.idnes.cz/prijmy-z-mytn ... oprava_fih
Elektronické mýtné na dálnicifoto: MF DNES
Elektronické mýtné na dálnici
Uvedla to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Celkem za osm letošních měsíců vybralo ŘSD 3,6 miliardy korun, což je o 13 procent méně než ve stejném období loni. Ekonomové to přisuzují krizi a nižší poptávce po přepravě zboží.
Částečně se však již začínají naplňovat slova děkana dopravní fakulty ČVUT Petra Moose, který v červnu předpověděl na třetí čtvrtletí mírné oživení trhu. Poslední týden v srpnu byl se 115 vybranými miliony korun vůbec nejsilnějším letošním týdnem.
Jediným příjemcem mýtných plateb je Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Ten letos očekává výnos kolem pěti miliard korun, což by bylo zhruba o 15 procent méně než loni. Jsou to hrubé příjmy, protože stát splácí výstavbu mýtného systému a náklady na jeho provoz společnosti Kapsch. Čistý příjem bude letos podle odhadů zhruba dvě miliardy korun.
Mýtné platí pouze pro kamiony o 12 tunách a více, od ledna by se k nim mohly přidat také malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Kapsch zároveň testuje satelitní systém, který by mohl v budoucnu hlídat celou tuzemskou silniční síť.
http://ekonomika.idnes.cz/prijmy-z-mytn ... oprava_fih
Mýtné se bude platit podle denní doby...
Protože se nesluší diskutovat ve vlákně k novinovému článku, tak zakládám nové téma, určitě kolem toho diskuse ještě bude.
Mýtné se bude platit podle denní doby, nejdražší je pátek odpoledne
Ministerstvo dopravy by od příštího roku rádo změnilo mýtné sazby. Poplatky za dálnice se nově budou odvíjet od denní doby a dnů v týdnu. Uvedl to ministr dopravy Gustáv Slámečka.
Nejdražší dobou pro ježdění po českých dálnicích by podle návrhu ministerstva mělo být páteční odpoledne.
Jak ale uvedl Slámečka, zatím není jasné, jak se změna projeví na celkových výběrech mýtného.
Jedna změna v mýtném systému už na motoristy od příštího roku čeká. Nově budou muset za průjezd po dálnici platit automobily s hmotností nad 3,5 tuny, v současné době je hranice 12 tun.
Mýtné se bude platit podle denní doby, nejdražší je pátek odpoledne
Ministerstvo dopravy by od příštího roku rádo změnilo mýtné sazby. Poplatky za dálnice se nově budou odvíjet od denní doby a dnů v týdnu. Uvedl to ministr dopravy Gustáv Slámečka.
Nejdražší dobou pro ježdění po českých dálnicích by podle návrhu ministerstva mělo být páteční odpoledne.
Jak ale uvedl Slámečka, zatím není jasné, jak se změna projeví na celkových výběrech mýtného.
Jedna změna v mýtném systému už na motoristy od příštího roku čeká. Nově budou muset za průjezd po dálnici platit automobily s hmotností nad 3,5 tuny, v současné době je hranice 12 tun.
To už zohledněné je: viz. http://www.premid.cz/index.php?id=201&L=3Nosorožec píše:no konečně! Ještě by to chtělo zohlednit emise - podle norem EURO...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Mýtné se bude platit podle denní doby...
Cerstva zkusenost ze zeme (Panama, Panama City) s mytnicemi na dalnici. Vyjezd z mesta smer letiste, odpoledne. Zacpa jako kr*va, hodinove popojizdeni - pricinou fronta pred mytnici - takove dalnice jsou k h.... a doufam, ze tohoto financovani se u nas nikdy nedockame...
Re: Mýtné se bude platit podle denní doby...
Mýtnic s "babosedem" snad opravdu ne to už jsem pochopil ve Slovinsku před patnácti lety (a jezdil pak "zadarmo" po státovkách). Dneska vás stáhnou o peníze instatně a bezbolestně, nemusíte se bát.
Proč se vlastně nesmí diskutovat k článku, mi přijde že zakládat duplicitní vlákna je daleko míň přehledný.
Proč se vlastně nesmí diskutovat k článku, mi přijde že zakládat duplicitní vlákna je daleko míň přehledný.
Re: Mýtné se bude platit podle denní doby...
Články jsou vždy k nějakému tématu, které tu už své vlákno někde má, tak diskutujme tam, protože ona ta diskuze nikdy neskončí pouze u tématu článku. Opravdu prosíme, aby se toto dodržovalo. Mít to samé téma v deseti vláknech asi není úplně ono, nebo?jonáš píše: Proč se vlastně nesmí diskutovat k článku, mi přijde že zakládat duplicitní vlákna je daleko míň přehledný.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Evropa sjednotí mýtné do tří let, brány nad českými dálnicemi zůstanou
Praha - Jen máloco je pro řidiče tak otravné, jako čekat při jízdě do zahraničí na dálnici ve frontě na to, aby mohl zaplatit mýto v hotovosti. Čas ušetřený rychlejší jízdou po autostrádě se z podstatné části ztratí právě platbou mýta.
Do tří let by to mělo skončit, alespoň pro řidiče nákladních automobilů. Evropská komise chce totiž do té doby spustit jednotné evropské mýtné. „Evropská služba elektronického mýtného umožní uživatelům silnic jednoduchou úhradu mýtného v celé Evropské unii díky jediné smlouvě s jediným poskytovatelem služeb a jediné palubní jednotce,“ řekl místopředseda Evropské komise Antonio Tajani, který zodpovídá za dopravu...
Praha - Jen máloco je pro řidiče tak otravné, jako čekat při jízdě do zahraničí na dálnici ve frontě na to, aby mohl zaplatit mýto v hotovosti. Čas ušetřený rychlejší jízdou po autostrádě se z podstatné části ztratí právě platbou mýta.
Do tří let by to mělo skončit, alespoň pro řidiče nákladních automobilů. Evropská komise chce totiž do té doby spustit jednotné evropské mýtné. „Evropská služba elektronického mýtného umožní uživatelům silnic jednoduchou úhradu mýtného v celé Evropské unii díky jediné smlouvě s jediným poskytovatelem služeb a jediné palubní jednotce,“ řekl místopředseda Evropské komise Antonio Tajani, který zodpovídá za dopravu...
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Pokud tímto nedojde ke zdražení, tak je to hodně logický krok. Konečně!!!
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
No, já teda až tak optimistickej nejsem Doufám že to bude sjednoceno jenom formou nějakého mezifiremního zúčtování a ne nějakým opravdovým superEU operátorem mýta ...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
toho bych se obával, pak bude výši mýta předepisovat nějaký byrokrat z EU.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
V jednotlivých státech jsou smlouvy buď s operátory mýtného systému (jako u nás Kapsch) či si mýtné vybírají koncesionáři. Vypovězení a nahrazení jedním superoperátorem jednoduše není možné. Je to zase zjednodušené novináři. Pokud chce EU skutečně něco v tomto směru zregulovat, může to být skutečně pouze a jen interoperabilita OBU krabiček.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
V Německu nová vláda uvažuje o zavedení mýtného pro osobní auta.
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/e ... 46488.html
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/e ... 46488.html
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Zavedou ho v Německu a hned u nás bude větší tlak na zavedení v republice. Bude to ve smyslu, když to mají v Německu, tak je to potřeba i u nás.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Ale chodi to tu uz kolem jako zubata...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Už aby to tu bylopavel.hrdina píše:Ale chodi to tu uz kolem jako zubata...
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Moc nechápu, proč někteří lidi mýto tolik podporují..setkal jsme se s tím i v diskusi na novinkách...Je vidět, že do toho spousta lidí vůbec nevidí. Na jednu stranu mají amok z toho, že dálniční známka bude o 200 Kč dražší a na stranu druhou podporují mýto. Ono by bylo krásné a oproti míře poškození dálnic kamionem i spravedlivé, kdyby cena za kilometr činila třeba 0,10 Kč. Cesta Brno-Praha by vyšla na 20 Kč. Ale tak to nebude, protože by se oproti známkám dost prodělávalo...A kdyby se cena nasadila třeba na 0,50 Kč, tak už zase prodělá občan. Když se rozhodne jet na dovolenou z Ostravy do západních Čech, koupí si známku za 220 (příští rok za 250) a dál nic neřeší. Jenže při ceně 0,50 Kč ho již jen jedna cesta Ostrava-Plzeň příjde na víc jak dvě stovky...Tudíž mýto se nejspíš nevyplatí nikomu, ani těm co jezdí často a ani těm co jedou někam jednou za rok. Jinak ještě k tomu Německu, věřím že si Němci mýto dát nenechají...Spousta z nich má dnes hodně šetřivá auta, tudíž je drahá paliva zas až tolik nebolí, mýto by je určitě vyšlo dráž...GiuseppeS píše:Už aby to tu bylo
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Jinak ještě doplním, podle mě je právě daň z benzínu a nafty tou nejlepší možností zpoplatnění. A ač tomu leckterý ekolog třeba nevěří, tak je i zdaleka nejeekologičtější...Vysvětlovat proč asi nemusím
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Tak jsem to počítal , za známky jsem letos utratil 550,- Kč ( týdení + měsíční ) a najel jsem po dálnici 800,- Km. Takže pro mne by bylo mýto 0,50 Kč/km vlastně sleva. Jinak jsem najel od začátku roku asi 16.000 km. Ale myslím si, že v tomto jsem asi vyjímka.
Re: Mýto a stav předepsaného mýta
Já to chápu, je to obyčejná lidská závist. Oni si představují, že kupónem dotují ty prevíty, co tam jezdí často. Je uplně jedno, že se ty peníze dají levněji vybrat přes spotřebku, tady jde o princip A díky stejné závisti pak přijde mýto i na normální silnice, neb "proč já bych měl platit cestu na chatu po D1 a soused po I/9 ne?!!". Uplně stejné je to třeba s podporou turniketů v metru v Praze - ono si to na sebe sice nevydělá, bude to další díra do rozpočtu DPP, ale hlavně že nebudu dotovat ježdění Deža bez jízdenky :-/adi88 píše: Moc nechápu, proč někteří lidi mýto tolik podporují..