Mýto a stav předepsaného mýta

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od MiT »

dvs píše:Nevyplatilo by se zpoplatnit jižní spojku a Štěrboholskou radiálu?
... a pak severojižní magistrálu, Průmyslovou, Kolbenovu, Václavák :jidlo:
Je to městská komunikace, která musí sloužit pro vnitřní fungování města, přece byste nechtěl jezdit z Krče do Hostivaře na známku.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od viky »

MiT píše:
dvs píše:Nevyplatilo by se zpoplatnit jižní spojku a Štěrboholskou radiálu?
... a pak severojižní magistrálu, Průmyslovou, Kolbenovu, Václavák :jidlo:
Je to městská komunikace, která musí sloužit pro vnitřní fungování města, přece byste nechtěl jezdit z Krče do Hostivaře na známku.
Myšleno určitě jen pro NA , jak je to na vybraných jedničkách
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Kubajsu »

viky píše:Myšleno určitě jen pro NA , jak je to na vybraných jedničkách
No pokud by byla stanovena speciální "vnitroměstská" sazba mýta, která +- odpovídala zvýšeným nákladům na objíždění po vnějším okruhu (+ osvobození autobusů, případně dodávek), tak proč ne?
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od viky »

Kubajsu píše:
viky píše:Myšleno určitě jen pro NA , jak je to na vybraných jedničkách
No pokud by byla stanovena speciální "vnitroměstská" sazba mýta, která +- odpovídala zvýšeným nákladům na objíždění po vnějším okruhu (+ osvobození autobusů, případně dodávek), tak proč ne?
Dodávky přece neplatí mýto
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od martini »

Zákon v současné době neumožňuje zpoplatnit obecní komunikace (což JS i ŠR jsou) mýtem. Týká se to i problematiky zavádění mýtného do center měst. Jediným možným způsobem, jak zpoplatnit obecní komunikaci je stanovit vyhláškou místní poplatek za vjezd, který však zase může být pouze do výše 20 Kč/den.

Z výše uvedeného plyne, že je nutná změna zákona, aby se o mýtném či zpoplatnění vjezdu do centra, které by mělo smysl dalo uvažovat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Nystrom »

Tak ten panáček na ministerstvu dopravy má prý připravené varianty zpoplatnění některých silnic I. třídy pro nákladní auta od července 2011. Jedná s firmou Kapsch. Kamiony by prý mohly začít platit i za silnice II. třídy. A co výběrové řízení??
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Kubajsu »

viky píše: Dodávky přece neplatí mýto
Dobře, tak náklaďáčky sloužící pro místní zásobování. To už je pouze hraní se slovíčky, ale smysl myšlenky zůstává pořád stejný.
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od martini »

Nystrom píše:Tak ten panáček na ministerstvu dopravy má prý připravené varianty zpoplatnění některých silnic I. třídy pro nákladní auta od července 2011. Jedná s firmou Kapsch. Kamiony by prý mohly začít platit i za silnice II. třídy. A co výběrové řízení??
[sarcasm]Nebojte, určitě to bude 100% transparentní :jidlo: :jidlo: :jidlo: :kladivo: :kladivo: :kladivo:[/sarcasm]
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

Asi jako výběrový řízení na nejvhodnější vodárnu a kanalizaci, když postavíte další barák v Praze 8-)
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od RACH »

Ministerstvo dopravy počítá od ledna se zpoplatněním některých úseků dálnic, na kterých mohli řidiči dosud jezdit bez dálničních známek. Celkové rozšíření má zahrnovat zhruba 37 km komunikací. Výjimky mají nadále zůstat pouze v regionech s minimálním rozsahem rychlostních komunikací a se značnou vzdáleností od napojení na ně. Vyplývá to z návrhu ministerské vyhlášky, na kterou dnes upozornila Česká televize a deník Právo.

Nejdelší úsek, kde řidiči o výsadu jet po dálnici zdarma přijdou, je téměř 20 kilometrů dlouhá D1 vedoucí přes Brno (od Kývalky po Slatinu ). Stejný osud zřejmě čeká Beroun a část dálnice D5, anebo Mladou Boleslav.

http://www.financninoviny.cz/zpravodajs ... nic/556238
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Standa »

V souvislosti s tímto článkem mě napadlo, jak má vlastně ten satelitní lokátor vyřešenou zpětnou vazbu (že s tím může být u mýta problém, tady upozornil před časem Jonáš). Dost systémů přeci funguje on-line, např. vyhledávání kradených aut pomocí satelitu (jestli se nepletu, u nás Sherlog používá síť pozemních vysílačů, ale třeba nějaké izraelské firmy využívají satelit). Jediné, co mě napadá, je přenos pomocí mobilního telefonu, ale to by při celoplošném použití asi zhroutilo sítě...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

Mnojo, Tomio Okamura, práce všeho druhu.
Většinově se ta lokace jakož i jiný zabezpečovačky posílaj po GSM, protože je to "všude" a nepotřebuje to takový výkony a sofistikovanou techniku jako posílat to direkt na satelit. Nemluvě o tom, že by tam nějakej dedikovanej satelit na to musel viset. Vzpomeňme na mrtvě narozený Iridium. Moc velká zátěž to nebude, jedna SMS na pár kilometrů jízdy kamionu, akorát si za to patřičná infrastruktura nechá taky zaplatit. Si to klidně propočítejte, řekněme dvě kačky na dest kamionokilometrů .. aby to nebylo nakonec dražší než platit Kapsch.

Možná stačí se podívat, jak to běhá v Německu .. mmch, taky divný, takovej moderní systém a může si ho dovolit jen nejbohatší země v Evropě 8-) Tohle už je možná zastaralý, ale fyzika se za těch pár let moc nezměnila http://www.datis.cdrail.cz/EDICE/IZD/izd3_04/mytne.pdf
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od dd »

Nevšiml jsem si, že by se tu objevila tato zpráva. Že by už dostal nějaké Kapschovné?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

Tak jistě, tam je přece ta záměrná strategická "chyba", že Kapsch je zároveň dodavatel infrastruktury a zároveň provozovatel *). Stát si měl nechat postavit infrastrukturu a provozovat ji sám, nebo prostřednictvim nějakýho správce z extra výběrovýho řízení, aby to bylo open a moh změnit firmu podle potřeby. Takhle to už nikdy nikomu jinýmu než Kapschovi dát nemůžou, protože neexistuje žádný otevřený rozhraní.
A ne náhodou se úplně stejnej princip použil u pražský openkrad .. 8-)

*) a ještě navíc finanční instituce, protože to postavil na úvěr či leasing krytej vybíranym mýtem .. prostě komplexní služby :lol: který vás nestojej ani korunu ;)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od dd »

Mě spíš "potěšilo", že zpoplatníme další silnice ať to stojí, co to stojí.

Ale obojí je tady v Čechách klasika :?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

No pokud je důvodem vyhnání kamionů zpátky na zpoplatněný dálnice, tak mnoho jiných možností nemáte 8-)
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Kubajsu »

jonáš píše:No pokud je důvodem vyhnání kamionů zpátky na zpoplatněný dálnice, tak mnoho jiných možností nemáte 8-)
Zákaz vjezdu?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

Jistě, a místní doprava se bude konat brtulníkama 8-)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od viky »

No dobře,ale třeba z takové I/12,která je od kamionů řádně zplundrovaná,protože vede paralelně s D11,je vyženete jedině jejím zpoplatněním,tam zákaz být nemůže
Totéž platí v podstatě i pro I/35 a je spousta dalších příkladů
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Kubajsu »

Dobře, zákaz vjezdu nad 12t mimo dopravní obsluhy 8-)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

Srandičky, když bude za Chlumcem a pojedu do Prahy, kde bydlim, tak jí přece můžu klidně projet .. patřim totiž mezi vozidla jejichž řidiči mají v místě za značkou bydliště nebo garáž čili je to tabulka pro srandu holubům, dokud to v tý vyhlášce nespecifikujou líp. 8-)

Jinak pro představu pana Pytlíka Okamury, ukázka kolik si taková sledovací firma běžně účtuje http://www.positrex.cz/index.3.1.html .. dvě stovky pušál a patnáct korun za jednu sms, která by se asi pro účely mýta musela odesílat mnohem častěji, než po 2000 km, protože to už šikovnej kutil bude mít paměť dávno smazanou.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od dd »

Mohli by kamioňáci napsat, kde se vyplatí objíždět mýto (jestli to není tajné)? Ta I/12 by na trase Praha-Kolín byla výhodnější i zpoplatněná. Za Kolín už se podle mě moc nevyplatí ani dnes. A jinde? Kde se vyplatí sjíždět z dálnice a tahat se přes vesnice, zatáčky a křižovatky místo plynulé jízdy po dálnici?
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od viky »

dd píše: Ta I/12 by na trase Praha-Kolín byla výhodnější i zpoplatněná. Za Kolín už se podle mě moc nevyplatí ani dnes.
Nebyla
Kámoš jezdí s kamionem na trase Olomouc -Praha ,skládá asi teda někde v Běchovicích,protože říkal,že to má na I/12 kousek.Jezdí tedy Praha-Kolín-Čáslav-Chrudim-I/35...OL
Má to tak nařízeno,jezdí se tudy už léta(ještě dřív,než bylo mýto a bez známky kvůli R35 určitě nejezdil) a jeho šéf ví asi dobře,proč...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

Protože je to nejblíž a ve vhodnym čase i nejrychlejší. Já takhle jezdil Vysoký Mýto a Choceň, a dokud neprotáhnou R35 z Opatovic přes Labe, budu tak jezdit i nadále. Natož kdybych měl maximálku 90. Ostatně ty koleje na 12 před Kolínem naznačej dost.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od dd »

Ale to je spíš proto, že se na D11 z I/35 nedá rozumně dostat. Cestu na Polsko bude těžko někdo objíždět přes Kolín.

PS. Pozdě :)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“