Mýto a stav předepsaného mýta

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od jonáš »

A co taky jinýho. Jsem zvědav, zda se ze rok najde lepčí operátor ;-)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Rio13zm »

to by nemusel byt zle, bol by satelit, mohla by byt jedna mytna jednotka, jedna faktura z dvoch statov...

http://ekonomika.idnes.cz/kellner-zkous ... 5_test_rts
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od FlakY` »

Jasně, takže teď máme náklady okolo 20% a se skytoll budeme mít 60% jo? Hlavně by nemohli používat satelit, protože soutěž o neutrální mýto bude až následovně. Jedna faktura je super, ale České mýto není propojeno s evropským. Pro stát je nejdůležitější efektivnost celého systému, což SkyToll na Slovensku jasně nedokázal. Tady jde hlavně o to, že na Slovensku se blíží konec smlouvy a zřejmě hledají jiný přístav.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od hh »

Pro jeden výzkumný projekt bych potřeboval cca 20 lokalit, které evidentně zasahuje nekázeň kamionů, kteří v rámci úspory mýtného projíždí zástavbou v blízkosti zpoplatněného úseku. Napadlo mě využít fórum a požádat vás o pár tipů z vašeho okolí. Předem děkuji!
Kojotman
Příspěvky: 3
Registrován: 10.8.2015 14:27:54

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Kojotman »

Starovičky a Hustopeče podél D2.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od evilcleaner »

D1 x Klimkovice - objíždění nejen mýta, ale i váh v tunelu
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od bumbik »

Kojotman píše:Starovičky a Hustopeče podél D2.
myslel jsem, že když minulý rok osadili cedule se zákazem jízdy vozidel nad 12 tun, že objíždění skončilo ... :?: :?

PS: rozhodně objíždění D1 po II/602 mezi Jihlavou a Brnem zmíním Velké Meziříčí (ikdyž tam je teď někde nová váha, tak počítám, že se objíždění kamionů zmenší kvůli jejich přetížení, což je mimochodem dnes většina kamionů a nikdo to neřeší ...

a taky objíždění D1 po I/47 respektive II/647 v některých úsecích mezi Ostravou a Lipníkem nad Bečvou - zmíním Bělotín a Hranice na Moravě
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Lenny »

Abych mohl objíždět úsek, musí se mi to vyplatit, tj. v blízkosti musí vést kvalitní doprovodná silnice.
Relace Praha - Zlín místo D1 + D55 +I/49 objížděna po I/12 + I/17 + I/35 + D35 + I/55 + I/49.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od dps »

bumbik píše: myslel jsem, že když minulý rok osadili cedule se zákazem jízdy vozidel nad 12 tun, že objíždění skončilo ... :?: :?
A kde by ty cedule mely byt osazeny? Cas od casu tudy jezdim a niceho jsem si nevsimnul ... a celkem by me to zajimalo.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od dvs »

II/608 v úseku Exit 29 Roudnice - Exit 18 Nová Ves.
Mezi Exitem 35 Doksany a Exit 29 Roudnice je zákaz vjezdu pro náklaďáky na MÚK Doksany a pak váha s kamerou v kopečku u Doksan. Nejsem si jist, jak to v tomto úseku opačně.

Kromě objíždění využívají kamioňáci tento úsek kvůli odstavným plochám u staré státovky, které na dálnici chybí.
Úsek kolem Veltrus a dál k Praze už moc atraktivní na objíždění není.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od mapman »

hh píše:Pro jeden výzkumný projekt bych potřeboval cca 20 lokalit, které evidentně zasahuje nekázeň kamionů, kteří v rámci úspory mýtného projíždí zástavbou v blízkosti zpoplatněného úseku. Napadlo mě využít fórum a požádat vás o pár tipů z vašeho okolí. Předem děkuji!
No, II/425 kolem D2 už je od ledna 2015 osazena zákazovými značkami pro tranzitní NA nad 12 t. To samé platí zhruba od léta 2015 pro Velké Meziříčí a už několik let pro II/608 v úseku Zdiby - Úžice. V případě Klimkovic je opatření buď čerstvě schváleno nebo před schválením.

V současnosti si myslím že tenhle problém tíží akorát vybrané lokality na II/605 a II/611. 20 lokalit se podle mě nenajde... Možná bych tam spíš zahrnul II/292 Děčín - Česká Lípa a některé jedničky (38, 20 aj.), které slouží tranzitu pro dálkové objíždění dálnic.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Majkii »

Nepřeceňujte pořád tolik to přetěžování. To se ve velkém děje maximálně u substrátů. Běžné paletizované zboží kamion obvykle nepřetíží. A kdo někdy viděl logistiku například v automotive, tak ví, že tam je to takřka nemožné.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od hh »

II/152 také?
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od bumbik »

Majkii píše:Nepřeceňujte pořád tolik to přetěžování. To se ve velkém děje maximálně u substrátů. Běžné paletizované zboží kamion obvykle nepřetíží. A kdo někdy viděl logistiku například v automotive, tak ví, že tam je to takřka nemožné.
jasně a od zprovoznění vah v Klimkovickém tunelu ho začaly kamiony houfně objíždět a několik jich mimo kameru v ČT řeklo, že od šéfa mají zákaz přejet přes váhy, protože by platili za přetížení a mají za úkol se váhám vyhýbat a že jako řidič je tlačen do přetížení, jinak zakázku nedostane, takže podle vás si řidiči, kteří to přiznávají lžou? PS: u mamky v práci kolega řidič se 1x kousnul a řekl, že nepojede přetížený a šéf mu řekl přede všemi, však řidičů, co přetížení neřeší je dost, nechceš, nejeď, však je tu spousta dalších ... koneckonců není náhoda, že např. I/48 mezi Příborem a NJ je po asi 2 či 3 letech opět plný vyjetých kolejí, není to zatím vyloženě hrůza, ale rychle se to zhoršuje v pravých pruzích, to asi není úplně náhoda (zvlášť, když část tranzitní dopravy se přesunula na D1 směr Bohumín ...)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Lenny »

Vidím, že tu máme dalšího strašáka přetížené kamiony vyhýbající se mýtu na okreskách. :lol: To je obdobné přirovnání, že fanoušci Baníku jsou svalnatí alkoholici :lol:

Tím chci říci, že nejvíce přetížení budou místní dopravci, co vozí beton, kamenivo, hlínu apod., ti taky objíždějí mýto, neboť se jim nevyplatí jet 5 km po dálnici, když to mohou objet. Proč v Praze vozí domíchávač jen 7 kubíků, když se mu tam vejde 10? Neboť je párkrát nějaké vybrali a ostatní si to mezi sebou řekli a dodržují váhový limit. Na Moravě narvou do pumíka 9 kubíků a hyje na stavbu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od bumbik »

Lenny podle tebe tedy kamiony přetížené nejezdí jo? a ty vyjeté koleje jsou jako od sáněk v zimě nebo od čeho? a vyhýbají se kamiony váhám, protože řidič snědl k večeři guláš nebo jako co? domíchávače atd. možná jezdí taky přetížené, o důvod víc začít to tvrdě trestat atd.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Lenny »

To může mít několik důvodů, špatný návrh konstrukce vozovky, celkové opotřebení konstrukce vozovky, přetížené vozidla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od bumbik »

ok, v tom případě o důvod víc postavit D48 s CB povrchem co nejdříve
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od evilcleaner »

na CB to zase do*ebe PSV - to si nevybereš :D
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od FlakY` »

Váhy a přetížené kamióny nepatří do tohoto tématu. Možná co by se hodilo k tomuto tématu dodat je to, že stát nemá vůli vyřešit přetížená vozidla do 3,5t, které se záměrně ponižují z důvodů snížení nákladů. V prvé řadě toto vozidlo může řídit řidič s papíry na B, neplatí se silniční daň a jako poslední argument, že neplatí mýto, které hradí všechny vozidla nad 3,5 tuny.
Je úplně běžné, že dodávky jsou přetížené a nesplňují tak požadavky na provoz po pozemních komunikací. Jako bonbónky bych mohl uvést kinderkamion, který je z normálního valníku upraven na "tahač" a má připojený návěs o jedné nápravě. On se s návěsem dostane klidně na 6tun, ale jelikož on sám je do 3,5tuny, tak nemusí platit mýto.

Tady se jasně ukazuje, jak je zobecnění podmínky pro placení mýta zneužíváno. Zcela jasně by neměli platit jen osobní vozidla, motocykly. V jiných státech je běžné, že se rozlišují dodávky od OV a jinde sčítají hmotnost i s návěsem či přívěsem.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Lenny »

Zkusil bych úseky Brno - Hulín, Přerov - Otrokovice, Olomouc - Mohelnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Mike »

II/611 vpodstatě od sadské k ěm novým halám u jiren
co opravili mostek mezi mochovem a nehvizdy, tak kamionů celkem přibylo

u kinderkamionů to není o mýtu a "malých" papírech, ale že tu dodávku s vlekem můžeš řídit 10hodin v kuse a nikdo neřekne ani popel
silniční daň se z ní překvapivě platí ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Rio13zm »

D1-Pisek-D5, to je asi najdlhsia trasa, ktora usetri kopec KČ na myte. Zaujimave, ze uz davno sa na tej trase nevylucil tranzit, vela Slovakov, Madarov, Rumunov tadial tranzituju.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Lenny »

Co je cílem dané studie? Vytipovat vhodné místa pro osazení značek zákaz tranzit?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: Mýto a stav předepsaného mýta

Příspěvek od Sopko »

FlakY` píše:Váhy a přetížené kamióny nepatří do tohoto tématu. Možná co by se hodilo k tomuto tématu dodat je to, že stát nemá vůli vyřešit přetížená vozidla do 3,5t, které se záměrně ponižují z důvodů snížení nákladů. V prvé řadě toto vozidlo může řídit řidič s papíry na B, neplatí se silniční daň a jako poslední argument, že neplatí mýto, které hradí všechny vozidla nad 3,5 tuny.
Silniční daň se platí ze všech aut v obchodním majetku firmy, osobních i nákladních.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“